Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
mijn vrienden zouden u niet aanvallen zonder reden ;)
en da zijn geen vooroordelen, ik heb al genoeg gezien en helaas al zelf es enkele dingen tegengekomen met die stoeme kalvers :angry:

Dan zullen het ander types zijn, zoals ik eerder gezegd hebt de groep die ik ken zijn een groot lawaai en zijn uitbundig maar gaan zeker niet de aanleiding geven. Maar zoals de meeste onderons gaan ze zich ook niet laten doen als er iets gebeurt. Dus srry voor het misverstand :)

JackM

Legacy Member
Math'ke zei:
Wat erover is, is dat ze eerst op sint lucas in oudenaarde gezeten hebben en daar een jongen aangevallen hebben en zijn kaak volledig opengebroken hebben met hun blote vuisten door erop te blijven slaan en alsof dat niet genoeg was zijn ze nog eens op zijn hoofd beginnen slaan.
Ze doen aan kickbox en de politie heeft ze laten gaan, de enige sanctie die ze gehad hebben is een andere school zoeken. Daarvoor heeft die jongen twee weken in het ziekenhuis gelegen. In de krant werd er nix over teruggevonden, kwestie van de school niet in slechte naam te brengen.

Dat mijn beste is er pas echt over en het is een schande dat je die mensen "uw vrienden" noemt :)

idd, 1 uit de talrijke incidenten met die kerels.
maar aangezien het u vrienden zijn (mss zelfs omdaje der anders bang voor zou hebben) zulde ze wslk nie 'zwart' maken é :ironic:
maar mij moede niemeer proberen te overtuigen van ze als vriendelijke mensen te beschouwen ze.

Gentille

Legacy Member
Math'ke zei:
Wat erover is, is dat ze eerst op sint lucas in oudenaarde gezeten hebben en daar een jongen aangevallen hebben en zijn kaak volledig opengebroken hebben met hun blote vuisten door erop te blijven slaan en alsof dat niet genoeg was zijn ze nog eens op zijn hoofd beginnen slaan.
Ze doen aan kickbox en de politie heeft ze laten gaan, de enige sanctie die ze gehad hebben is een andere school zoeken. Daarvoor heeft die jongen twee weken in het ziekenhuis gelegen. In de krant werd er nix over teruggevonden, kwestie van de school niet in slechte naam te brengen.

Dat mijn beste is er pas echt over en het is een schande dat je die mensen "uw vrienden" noemt :)



En misschien weet je ook de aanleiding van het gevecht? ( zoals eerder gezegd ken ik die types niet en gaat het over andere) Maar mijn punt is dat het gemakkelijk oordelen is over de vechter dan over het slachtoffer. De gene die die jongen in elkaar heeft geklopt is zeker en vast in fout geen twijvel mogelijk maar het slachtoffer kan wel de aanleiding gegeven hebben. Dit is eff offtopic maar één van mijn beste vrienden (ja hij is zwart) liep samen met mij in het stad na schooltijd, hij werd meermaals uitgescholden door gasten als vuile zwarte endergelijke. De eerste 5 maal heeft hij dat compleet genegeerd maar toen die kerel voor hem kwam staan en het hem letterlijk in zijn gezicht zei heeft hij het ook gevoeld en voor de omstanders was hij ook het slachtoffer maar niemand wist wat er aan vooraf ging en was de "zwarte" weer de boeman. Snap je mijn punt? Dit terzijde en compleet :offtopic:

^MystiQ

Legacy Member
gentille zei:
En misschien weet je ook de aanleiding van het gevecht? ( zoals eerder gezegd ken ik die types niet en gaat het over andere) Maar mijn punt is dat het gemakkelijk oordelen is over de vechter dan over het slachtoffer. De gene die die jongen in elkaar heeft geklopt is zeker en vast in fout geen twijvel mogelijk maar het slachtoffer kan wel de aanleiding gegeven hebben. Dit is eff offtopic maar één van mijn beste vrienden (ja hij is zwart) liep samen met mij in het stad na schooltijd, hij werd meermaals uitgescholden door gasten als vuile zwarte endergelijke. De eerste 5 maal heeft hij dat compleet genegeerd maar toen die kerel voor hem kwam staan en het hem letterlijk in zijn gezicht zei heeft hij het ook gevoeld en voor de omstanders was hij ook het slachtoffer maar niemand wist wat er aan vooraf ging en was de "zwarte" weer de boeman. Snap je mijn punt?

Maarja, da ist altijd é, tzijn altijd de blanke die de aanleiding geven tot, altijd tzelfde verhaalke, nen anderskleurige persoon mag iemand half dood de kliniek inslaan, zolang ze maar racisme kraaien wordt het allemaal goedgekeurd. Bullshit é mijn beste, de bevolking gaat da niet blijven pikken ze da vertellingske. Welk verweer hebben wij blanken nog ? We mogen nog niet eens kijken of we krijgen op ons muil en ze krijsen 'racisme' en ze krijgen gelijk en wij mogen een boete betalen. Maar ik weet soms niet waarom ik moeite doet van op u te reageren, jij was ook de persoon die dacht dat er in leupegem nooit gevochten werd.

Ik zeg altijd als een blanke persoon met zoveel anderskleurigen overeen komt dan doet hij/zij dit uit schrik om er slaag van te krijgen. En ik zeg niet dat het verkeerd is om multicultureel aangelegd te zijn, ik ken zelfs ook anderskleurigen, ik zit al 6 jaar met iemand in de klas dusjah maar zoals gij overeen komt met bijna iedere anderskleurige in oudenaarde zouk toch zeggen dat er iets scheelt hoor.

En ik gebruik het woord anderskleurige omdat ik eigenlijk tegenwoordig niet meer weet hoe je ze moet noemen om een onderscheid te maken.

Gentille

Legacy Member
Math'ke zei:
Maarja, da ist altijd é, tzijn altijd de blanke die de aanleiding geven tot, altijd tzelfde verhaalke, nen anderskleurige persoon mag iemand half dood de kliniek inslaan, zolang ze maar racisme kraaien wordt het allemaal goedgekeurd. Bullshit é mijn beste, de bevolking gaat da niet blijven pikken ze da vertellingske. Welk verweer hebben wij blanken nog ? We mogen nog niet eens kijken of we krijgen op ons muil en ze krijsen 'racisme' en ze krijgen gelijk en wij mogen een boete betalen. Maar ik weet soms niet waarom ik moeite doet van op u te reageren, jij was ook de persoon die dacht dat er in leupegem nooit gevochten werd.

Ik zeg altijd als een blanke persoon met zoveel anderskleurigen overeen komt dan doet hij/zij dit uit schrik om er slaag van te krijgen. En ik zeg niet dat het verkeerd is om multicultureel aangelegd te zijn, ik ken zelfs ook anderskleurigen, ik zit al 6 jaar met iemand in de klas dusjah maar zoals gij overeen komt met bijna iedere anderskleurige in oudenaarde zouk toch zeggen dat er iets scheelt hoor.

En ik gebruik het woord anderskleurige omdat ik eigenlijk tegenwoordig niet meer weet hoe je ze moet noemen om een onderscheid te maken.

Ik zeg dat de de vechter zeker en vast in fout is en daar geen twijfel overbestaat. Maar er hangt altijd een verhaal aan vast. Niemand laat zich graag uitschelden é. Maar in de volksmond wordt enkel het verhaal vertelt van de allochtoon die de autochtoon in elkaar klopt zonder het géén wat er aan voorafgebeurd te vermelden of gewoon weg niet te weten. Wat de strafmaat betreft daar kunnen jij noch ik over oordelen, dat het Belgische gerecht fucked up weten we al langer of vandaag. Er gaan er natuurlijk altijd zijn die geen aanleiding nodig hebben om te vechten heb ik ook al aan den lijve ondervonden. En ik trek zeker en vast niet op mijn anders-kleuringen omdat ik bang van ze ben. Heb evenveel blanke als andere-kleurige vrienden. Bij mij draait het om respect. Ik respecteer hen en zij mij en voila meer is er niet nodig. Maar dit leidt weer tot een eindeloze discussie :). Jij vertelt jou ervaringen, ik vertel de mijne en de conclusie is dat geen enkel van de culturen zuiver goed of zuiver kwaad is. Criminaliteit is van alle rassen en culturen en daar houdt het op.

jeltex

Legacy Member
Ik woon jammergenoeg niet in of rond Oudenaarde dus ik kan hier niet echt over meespreken :(

Back on topic dan maar ... ik heb nog nooit een wapen gedragen en ik ben ook niet van plan dat te doen. Ik zie er ook het nut niet van in. Want als je een wapen op zak hebt kunnen er alleen maar ongelukken van komen, en ongelukken wil ik niet en wens ik niemand toe. Wat ik ook niet snap is dat er blijkbaar jongeren zijn die het plezierig vinden anderen uit te dagen of in elkaar te slaan. Bijzonder triestig vind ik dat. Moest iedereen zich nu gewoon es gedragen, gewoon wat verdraagzamer zijn en niet om de meest onbenullige reden op iemand bakkes beginnen slaan, zouden we dan niet in een veel mooiere wereld leven?

Sprits

Legacy Member
ikzelf heb altij zo een ketting die soms aan ne porteful hangt bij... steekt gewoon in mijne zak! tis een lange en een dikke!

moest er ooit is iets gebeure, kan ik mijzelf toch een beke verdedige!

en vroeger ook ne schroevendraaier... altij in mijne binnezak van mijne jas! (nu ni meer ze :))

gelukkig wel beide nooit hoeve te gebruike

JackM

Legacy Member
gentille zei:
Ik zeg dat de de vechter zeker en vast in fout is en daar geen twijfel overbestaat. Maar er hangt altijd een verhaal aan vast. Niemand laat zich graag uitschelden é. Maar in de volksmond wordt enkel het verhaal vertelt van de allochtoon die de autochtoon in elkaar klopt zonder het géén wat er aan voorafgebeurd te vermelden of gewoon weg niet te weten. Wat de strafmaat betreft daar kunnen jij noch ik over oordelen, dat het Belgische gerecht fucked up weten we al langer of vandaag. Er gaan er natuurlijk altijd zijn die geen aanleiding nodig hebben om te vechten heb ik ook al aan den lijve ondervonden. En ik trek zeker en vast niet op mijn anders-kleuringen omdat ik bang van ze ben. Heb evenveel blanke als andere-kleurige vrienden. Bij mij draait het om respect. Ik respecteer hen en zij mij en voila meer is er niet nodig. Maar dit leidt weer tot een eindeloze discussie :)

dan heb ik een vraag: wat zou de oorzaak zijn dat men ze uitscheldt? waarom zou ik ze niet afkunnen? waarom zou mathieu ze niet afkunnen? ;)

en respect respect ... es goe overhoop smijten met uw homys is wel veel respect é :/

Dieleman_F

Legacy Member
Math'ke zei:
Ik zeg altijd als een blanke persoon met zoveel anderskleurigen overeen komt dan doet hij/zij dit uit schrik om er slaag van te krijgen.

:rofl:

Komkom, nu ook niet belachelijk doen.

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
dan heb ik een vraag: wat zou de oorzaak zijn dat men ze uitscheldt? waarom zou ik ze niet afkunnen? waarom zou mathieu ze niet afkunnen? ;)

en respect respect ... es goe overhoop smijten met uw homys is wel veel respect é :/

Zeg ik ergens dat jullie ze niet afkunnen? De oorzaak dat men ze uitscheldt? Omdat je een slechte ervaring heb gehad met een allochtoon wil dit dan zeggen dat je eender welke allochtoon of zwarte publiek mag beginnen uitschelden? Nee toch. Dat is een spelleke zonder eind. Zoals eerder gezegd criminaliteit is van alle culturen de nieuwsfeiten de laatste tijd tonen dit aan. De moord op Joe waren Polen, de moord op Bart was een Belg. Hans van Temsche was ook een Belg, de dader van die jongen in Binche is nog niet gevat. Moeten we nu elke Pool die we op straat tegenkomen uitschelden voor vuile Pool of elke Belg uitschelden? Het individu pleegt het misdrijf niet het ras of cultuur.

[TFT]Poky

Legacy Member
da verhaalke over racisme racisme, imo als iemand een anderskleurig persoon begint uit te maken om zijn huidskleur is imo al een aanleiding genoeg.

Bv een paar weken geleden die moto rijder die die zwarte en zijn lief lastig viel tja ik vind da die zwarte een geldige reden heeft om die motorijder bijeen te slagen. Omgekeerd gaat het verhaaltje evengoed op.

Waar ik de laatste tijd wel problemen mee heb is dat ge ne marokaan of weet ik veel wat (sorry dat ik marokaan als voorbeeld neem :)) gewoon maar durft aankijken dat sommige van die mannen beginnen met hun racisme verhaal.
Terwijl ge gewoon toevallig in hun richting kijkt.

^MystiQ

Legacy Member
Dieleman_F zei:
:rofl:

Komkom, nu ook niet belachelijk doen.

Is het dan niet zo misschien ? :)
Wat pas belachlijk is, zijn van de east side boys die tussen 5 zwarten lopen en dan denken da ze de man zijn, dat is pas nen 'rofl' waard :)

[TFT]Poky;8286000 zei:
Waar ik de laatste tijd wel problemen mee heb is dat ge ne marokaan of weet ik veel wat (sorry dat ik marokaan als voorbeeld neem :)) gewoon maar durft aankijken dat sommige van die mannen beginnen met hun racisme verhaal.
Terwijl ge gewoon toevallig in hun richting kijkt.

Waar wassek over bezig, please, en dan nog diene zwarte had da recht niet om iemand met een staaf aan te vallen, djeez, geeft dan gewoon nen slag op dieje zijne smoel met uw vuist maar met een stijf. En pas op, ik keur misdaden zoals ne zwart in een tankstation gaan aanvallen ook NIET goed hé.

JackM

Legacy Member
gentille zei:
Zeg ik ergens dat jullie ze niet afkunnen? De oorzaak dat men ze uitscheldt? Omdat je een slechte ervaring heb gehad met een allochtoon wil dit dan zeggen dat je eender welke allochtoon of zwarte publiek mag beginnen uitschelden? Nee toch. Dat is een spelleke zonder eind. Zoals eerder gezegd criminaliteit is van alle culturen de nieuwsfeiten de laatste tijd tonen dit aan. De moord op Joe waren Polen, de moord op Bart was een Belg. Hans van Temsche was ook een Belg, de dader van die jongen in Binche is nog niet gevat. Moeten we nu elke Pool die we op straat tegenkomen uitschelden voor vuile Pool of elke Belg uitschelden? Het individu pleegt het misdrijf niet het ras of cultuur.
ma gast jong
de reden waarom da hier altijd zo uitloopt ligt wel bij zulke posts hé.
ik heb het hier over oudenaarde.
het feit dat ik DIE mannen die afkan is omdat ik daar al problemen met gehad heb en mensen ken die daar al problemen met gehad heeft. wa komt diene hans en joeke daar nu weer bijzien >_> zo weer iets typisch om te benadrukken da de 'bruine' mensen heilig zijn en der nooit voor iets tussenzitten.

ik had het puur enkel over die gasten hier in oudenaarde.
en ja, als der op fuiven,weet ik veel waar boel is met dedie, ja dan is de tegenpertij wel 10 op 9 zo ne ronny die ook nie wil onderdoen. maar de mensen die liefst normaal willen doen lijk ik en mathieu bvb, die zonder reden aanpakken, srr ma daar kan ek echt nie tegen ze.

[TFT zei:
Poky]da verhaalke over racisme racisme, imo als iemand een anderskleurig persoon begint uit te maken om zijn huidskleur is imo al een aanleiding genoeg.

Bv een paar weken geleden die moto rijder die die zwarte en zijn lief lastig viel tja ik vind da die zwarte een geldige reden heeft om die motorijder bijeen te slagen. Omgekeerd gaat het verhaaltje evengoed op.

Waar ik de laatste tijd wel problemen mee heb is dat ge ne marokaan of weet ik veel wat (sorry dat ik marokaan als voorbeeld neem ) gewoon maar durft aankijken dat sommige van die mannen beginnen met hun racisme verhaal.
Terwijl ge gewoon toevallig in hun richting kijkt.
maja racist, ik ben geen racist op die manier. ik ben racist op karakters en naar hun gedragingen.
nie de kleur van een ras, mar hun gedrag.
en das enkel met die bendes die hun nie kunnen gedragen dat er altijd boel is.

Gentille

Legacy Member
[TFT]Poky;8286000 zei:
Waar ik de laatste tijd wel problemen mee heb is dat ge ne marokaan of weet ik veel wat (sorry dat ik marokaan als voorbeeld neem :)) gewoon maar durft aankijken dat sommige van die mannen beginnen met hun racisme verhaal.
Terwijl ge gewoon toevallig in hun richting kijkt.


Idd je hebt er altijd die er misbruik van maken en zo gaat de bal aan het rollen en worden er mensen bij betrokken die het toch goed bedoelen.

Dieleman_F

Legacy Member
Math'ke zei:
Is het dan niet zo misschien ? :)
Wat pas belachlijk is, zijn van de east side boys die tussen 5 zwarten lopen en dan denken da ze de man zijn, dat is pas nen 'rofl' waard :)

Misschien omdat ik er ken die jouw stelling compleet ontkrachten?

Kijk ik ga hier problemen met allochtonen niet ontkennen, maar hoe jij hier bezig bent, dat je zelf geen allochtoon meer als vriend mag hebben, of je bent een overstoere 'homie' die eigenlijk gewoon bang is op zijn neus te krijgen :ironic:

Gentille

Legacy Member
Jack Malibu zei:
ma gast jong
de reden waarom da hier altijd zo uitloopt ligt wel bij zulke posts hé.
ik heb het hier over oudenaarde.
het feit dat ik DIE mannen die afkan is omdat ik daar al problemen met gehad heb en mensen ken die daar al problemen met gehad heeft. wa komt diene hans en joeke daar nu weer bijzien >_> zo weer iets typisch om te benadrukken da de 'bruine' mensen heilig zijn en der nooit voor iets tussenzitten.

ik had het puur enkel over die gasten hier in oudenaarde.
en ja, als der op fuiven,weet ik veel waar boel is met dedie, ja dan is de tegenpertij wel 10 op 9 zo ne ronny die ook nie wil onderdoen. maar de mensen die liefst normaal willen doen lijk ik en mathieu bvb, die zonder reden aanpakken, srr ma daar kan ek echt nie tegen ze.


Srry maar ik wou gewoon iets aantonen. Het is idd ferm offtopic gegaan. Ik ben persoonlijk ook al zonder reden aangepakt geweest als ik een jaar of 15-16 was door blanke 20 jarigen die mij hebben beroofd. Shit happens é

^MystiQ

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Misschien omdat ik er ken die jouw stelling compleet ontkrachten?

Kijk ik ga hier problemen met allochtonen niet ontkennen, maar hoe jij hier bezig bent, dat je zelf geen allochtoon meer als vriend mag hebben, of je bent een overstoere 'homie' die eigenlijk gewoon bang is op zijn neus te krijgen :ironic:

Hoh, lees dan toch men posts hé, nergens maar dan ook nergens zeg ik dat je geen allochtone vrienden mag hebben, keb er zelf, u wise gay. Oei, zeggek nu toch wel gay, moest guy zijn, soz :)

Dieleman_F

Legacy Member
Math'ke zei:
Hoh, lees dan toch men posts hé, nergens maar dan ook nergens zeg ik dat je geen allochtone vrienden mag hebben, keb er zelf, u wise gay. Oei, zeggek nu toch wel gay, moest guy zijn, soz :)

Neen, maar iemand die een paar allochtone vrienden heeft, is meteen gewoon bang om slaag te krijgen ...

fordjah

Legacy Member
nooit een mes op zak maar er ligt wel 1 in mijn auto, alst echt moet zal ik het gebruiken ook :unsure:

^MystiQ

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Neen, maar iemand die een paar allochtone vrienden heeft, is meteen gewoon bang om slaag te krijgen ...

Ik dacht dat ik het woordje 'zoveel' had gebruikt ? De zin was, iemand met ZOVEEL allochtoonse vrienden ..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan