Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

JohnDodger

Legacy Member
Ik draag geen wapen, en ik ken geen vrienden die een wapen dragen ...

Wel hoor ik vrienden vaak zeggen van 'Die heeft e mes bij enzo' :sop: Alsof ze in de jungle zitte fzo ...

Fighting Hobbit

Legacy Member
Ik probeer zoveel mogelijk situaties waar boel van komt ofzo te vermijden en neem nooit een wapen mee, toch niet bewust in elk geval. Als ik ooit overvallen wordt geef ik toch gewoon alles af wat die mannen moeten hebben, liever blijven leven en wat materiële dingen kwijt zijn dan dood gaan om mijn portemonee te beschermen.
Echt wel een zieke maatschappij dat je tegenwoordig als je weggaat wapens meeneemt. Ik ga hier tegenwoordig ook bijna niet meer uit in aarschot omdat er gewoon te vaak een nogal dreigende sfeer hangt hier. Zoals in gesprek zijn met iemand en lachen om iets terwijl je toevallig naar iemand anders die voorbijloopt kijkt die dan ineens afkomt om er op de wijzen dat hij ons gezicht tegen de grond gaat vegen omdat we met hem lachen lachen. Er wordt hier wel te vaak gevochten naar mijn zin eigenlijk...

nigel555

Legacy Member
Fighting Hobbit zei:
Ik probeer zoveel mogelijk situaties waar boel van komt ofzo te vermijden en neem nooit een wapen mee, toch niet bewust in elk geval. Als ik ooit overvallen wordt geef ik toch gewoon alles af wat die mannen moeten hebben, liever blijven leven en wat materiële dingen kwijt zijn dan dood gaan om mijn portemonee te beschermen.
Echt wel een zieke maatschappij dat je tegenwoordig als je weggaat wapens meeneemt. Ik ga hier tegenwoordig ook bijna niet meer uit in aarschot omdat er gewoon te vaak een nogal dreigende sfeer hangt hier. Zoals in gesprek zijn met iemand en lachen om iets terwijl je toevallig naar iemand anders die voorbijloopt kijkt die dan ineens afkomt om er op de wijzen dat hij ons gezicht tegen de grond gaat vegen omdat we met hem lachen lachen. Er wordt hier wel te vaak gevochten naar mijn zin eigenlijk...
Daar heb je gelijk in er word veel gevochten om geen enkele reden.
*remembers 25fr fuif in oeselgem:doh: *
Ik heb een mes zitten ja welliswaar een kleintje, en word gebruikt voor meerdere dingen. Maar ik weet van mijself dat ik NOOIT eerst zal aanvallen.
Nuja voor de rest blijf ik hopen dat ik en mijn vrienden nooit in een situatie komen waar zelfverdediging belangrijk zal zijn.....

Oldskooler

Legacy Member
geen, zou me retarded voelen.

Hoewel ik mensen in sommige buurten wel zou kunnen begrijpen.

Hmgrwngd

Legacy Member
DA_MadAce zei:
-mensen in uw omgeving beschermen, behalve als het kinderen zijn dan gaat dit naar de eerste plaats

-uw zelfrespect/eer houden

Misschien moet je eens minder hollywood-films bekijken.

"vrouwen en kinderen eerst" -> "Take me, but let the girl free" -> :crazy: :woohoo: :scream:

Echt kerel.

Weet je wat er gebeurt als je bedreigd wordt ? Je hart klopt in je keel; de adrenaline doet je half ziek worden als je je niet beweegt of niet vecht; en wat er in je omgeving gebeurt is het laatste waar ik aan denk hoor.

De echte truuk is om voorbereid te zijn op beide gevechten als de dood. Weet gewoon dat ze beiden op elk moment kunnen komen, maar dat je het nooit moet vrezen. (tenzij je kickt op angst, of er een routine van gemaakt hebt.)

Er allemaal niet zo hard mee inzitten, en nog minder doen alsof er een ongeschreven set vaststaande feiten/regels zijn voor gedachten.

* inserts quote from "the art of war" * -> :love:

nigel555

Legacy Member
Doom Dragon zei:
DUH.. wel een beke normaal zeker?

aan die 33 mensen die wel een wapen mee hebben naar fuifen/dancings..

WAAROM? goesting om in u zatte kloten ene neer te stekken als de smoel u nie aanstaat..
ik vind dit onverantwoord.

ik ken ook wel iemand in mijn directe vriendenkring die een legermes geslepen mee droeg naar school in zijn boekentas, ik was er compleet tegen en vraagde mij ook af waarom?
zei hij :: als ik aangevallen word, dan kan ik mij tenminste verdedigen.

KLOTEMAATSCHAPPIJ .... dat komt meer en meer uit mijn mond de laatste tijd.

om nog maar te zwijgen van al die over-aggressieve jongeren.

waarom dat we niet rondlopen met allemaal geweren en uzi's? he?
man man .. :wtf:

btw: je kan van alles een wapen maken he.. was da nu?
in een cafe? een glas, een kruk, desnoods ne plateau (zonder bier op :p),...
1) ik drink nooit
2) ik heb het niet altijd in min vest zitten
3) ik heb mijn vest niet altijd aan
4) ik vind het ook een klote maatschappij maar als ik alleen naar huis ga en ze vallen mij aan heb ik mss een kans om iemand van hen mee de grond in te slueren. Ik zie dat niet zitten om in elkaar geslagen te worden en niets terug te doen. Al is het maar een mesteek in hun bil!

NSA.Rhinox

Legacy Member
nigel555 zei:
1) ik drink nooit
2) ik heb het niet altijd in min vest zitten
3) ik heb mijn vest niet altijd aan
4) ik vind het ook een klote maatschappij maar als ik alleen naar huis ga en ze vallen mij aan heb ik mss een kans om iemand van hen mee de grond in te slueren. Ik zie dat niet zitten om in elkaar geslagen te worden en niets terug te doen. Al is het maar een mesteek in hun bil!


"Maar" een messteek in hun bil? Ik hoop dat ge beseft dat ge met een messteek in iemand zijn bil iemand kunt verlammen, en da ga rapper als ge denkt.

*trust*

Legacy Member
sommigen zullen het ook nooit leren e

en dan maar stille marsen organiseren :woohoo:









(notice the sarcasm)

nigel555

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
"Maar" een messteek in hun bil? Ik hoop dat ge beseft dat ge met een messteek in iemand zijn bil iemand kunt verlammen, en da ga rapper als ge denkt.
ja kweet dat. Ik wil enkel maar zeggen als ik aangevallen word, en ze slaan en schoppen. Zo kan je iemand dood slaan, je kan iemand zijn nek breken door op de juiste plaats te schoppen. Dan vind ik dat ik mijzelf mag verdedigen op welke manier dan ook.
Natuurlijk zijn er dingen waar moeder natuur voor zorgen zoals angst!
Deze kan er natuurlijk voor zorgen dat ik als bevroren sta en niets terug doe.
Het is enkel nja kan het moeilijk verwoorden. Ook al omdat ik messen dolken, enzo verder zie als sierstukken en minder als wapens desondakt je veel kwaad kan met een dolk.

NSA.Rhinox

Legacy Member
nigel555 zei:
ja kweet dat. Ik wil enkel maar zeggen als ik aangevallen word, en ze slaan en schoppen. Zo kan je iemand dood slaan, je kan iemand zijn nek breken door op de juiste plaats te schoppen. Dan vind ik dat ik mijzelf mag verdedigen op welke manier dan ook.
Natuurlijk zijn er dingen waar moeder natuur voor zorgen zoals angst!
Deze kan er natuurlijk voor zorgen dat ik als bevroren sta en niets terug doe.
Het is enkel nja kan het moeilijk verwoorden. Ook al omdat ik messen dolken, enzo verder zie als sierstukken en minder als wapens desondakt je veel kwaad kan met een dolk.

Met slagen en stampen moet ge al vies doen om iemand dood te krijgen. Onderschat het incasseringsvermogen van een mens niet. Een mes daarentegen is levensgevaarlijk, en zelfs als ge daarmee niet doodt, dan nog heeft die persoon een serieus litteken. Om nog maar te zwijgen van de emotionele schade die ge uzelf aandoet.

En dan uw argument dat ge dolken en messen als sierstukken ziet is imo ook dikke crap. Als dat sierstukken voor u zijn dan plakt ge die tegen de muur, niet in uw vest.

DA_MadAce

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Misschien moet je eens minder hollywood-films bekijken.

"vrouwen en kinderen eerst" -> "Take me, but let the girl free" -> :crazy: :woohoo: :scream:

Echt kerel.

Weet je wat er gebeurt als je bedreigd wordt ? Je hart klopt in je keel; de adrenaline doet je half ziek worden als je je niet beweegt of niet vecht; en wat er in je omgeving gebeurt is het laatste waar ik aan denk hoor.

De echte truuk is om voorbereid te zijn op beide gevechten als de dood. Weet gewoon dat ze beiden op elk moment kunnen komen, maar dat je het nooit moet vrezen. (tenzij je kickt op angst, of er een routine van gemaakt hebt.)

Er allemaal niet zo hard mee inzitten, en nog minder doen alsof er een ongeschreven set vaststaande feiten/regels zijn voor gedachten.

* inserts quote from "the art of war" * -> :love:

*Take me but release the girl.

Ik heb de Art Of War gelezn (wie niet tegenwoordig...) en ik heb gemerkt dat het boek vrijwel enkel betrekking heeft op middeleeuwse oorlogsvoering. :p

Ik heb nooit beweert dat je een vaststaande reeks regels moet volgen. :ironic: Of dat die prioriteiten ook een leven hebben buiten de theorie. Maar het was gewoon om effe duidelijk te maken dat een paar schoenen minder belangrijk is dan je fucking leven. Dat van die kinderen was maar om te lachen (note dat ik enkel kinderen zei, geen vrouwen :evil: ) omdat ik wat Hollywoodiaanse reacties las.

BTW, weet je wat er gebeurt als je leven in gevaar is? Het gebeurt zelden dat je daar klaar voor bent, hoe hard je het leven ook haat.

Vandaar dak altijd zeg, laat alles voor wat het is en ga lopen. :p

menlor

Legacy Member
Draag soms zelf een wapen, bij het uitgaan nooit, dan bennek met vrienden en minder kans da er iets gebeurt. Terwijl als ik alleen naar molenbeek / schaerbeek in brussel ga, denk ik twee keer na of ik iets meeneem.

Maar idd best de benen nemen en lope als er iets gebeurt, kzou alleen iets gebruiken als het ni anders kan.

Zelf ken ik nog paar mense da alitjd wel iets meehebben, van pepperspray tot mes tot boksijzer. Ken zelf iemand met taser ma die draagt da normaal gezien ni op zak.

nigel555

Legacy Member
NSA.Rhinox zei:
Met slagen en stampen moet ge al vies doen om iemand dood te krijgen. Onderschat het incasseringsvermogen van een mens niet. Een mes daarentegen is levensgevaarlijk, en zelfs als ge daarmee niet doodt, dan nog heeft die persoon een serieus litteken. Om nog maar te zwijgen van de emotionele schade die ge uzelf aandoet.

En dan uw argument dat ge dolken en messen als sierstukken ziet is imo ook dikke crap. Als dat sierstukken voor u zijn dan plakt ge die tegen de muur, niet in uw vest.
euhm die hangen aan mijn muur:unsure: . Maare het mesje in mijn vest word voor veel meer gebruikt:) ontmanteling van draden enzo...

Hmgrwngd

Legacy Member
DA_MadAce zei:
BTW, weet je wat er gebeurt als je leven in gevaar is? Het gebeurt zelden dat je daar klaar voor bent, hoe hard je het leven ook haat.

Maakt niet uit of je er klaar voor bent of niet; de dood ga en zal je moeten aanvaarden.

Maar bij de meeste gevechten gaat het hem niet om het doden, maar om het 'neerkrijgen' van anderen.

BTw, prima advies om te gaan lopen; doe ik ook altijd als er 5 zware gasten in een cirkel rond me staan: "excuseer me heren, ga effe uit de kant, ik ga nu hard weglopen van jullie"

Als een groepje je echt wil verwonden, dan zullen ze dat doen. And you're just gonna have to deal with that. :)

Ik ben meer van het motto: "schop minstens 1 aanvaller in z'n ballen" . Jij mag dan nog een messteek hebben en een gebroken kaak, hij zal een week of 2 niet meer normaal kunnen pissen. :scream: :scream: :scream:

Avondland

Legacy Member
De enige wapens die ik draag zijn mijn mond en mijn vuisten. Maar ik heb nooit ruzie, hoewel dat kan veranderen nu ik in NSV zit en dus meer tegenstand heb vanuit de linkse hoek, maar voorlopig heb ik eigenlijk helemaal geen moeite aan wapens.

ng

Legacy Member
Als ik zou uitgaan (wat al niet vaak gebeurt) dan heb ik geen mes ofzo bij.

Teneerste, ik ga niet alleen, zou altijd veel vrienden bijhebben.
Tentweede, ik hou van mijn messen. Ik zou ze niet willen kwijtspelen. Ik heb er toch een verzameling van.

Al heb ik af en toe, op een gewone dag, wel een mes bij.

djbramz

Legacy Member
Hmgrwngd zei:
Maar bij de meeste gevechten gaat het hem niet om het doden, maar om het 'neerkrijgen' van anderen.

Das nui net het tegendeel van wat een boek dat ik net gelezen heb beweert. Maar dat boek overdreef toch wel wat, het beschreef smerige technieken.

*trust*

Legacy Member
djbramz zei:
Das nui net het tegendeel van wat een boek dat ik net gelezen heb beweert. Maar dat boek overdreef toch wel wat, het beschreef smerige technieken.

titel aub? :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan