Archief - Jongeren en wapens?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Draag je een "wapen" tijdens je uitgaansleven


  • Totaal aantal stemmers
    501
  • Opiniepeiling gesloten.

Ali_

Legacy Member
GTM zei:
Ik wou dat ik ook nen buitenwipper kende. :sad:

Hehe, hollanders die willen uithalen is altijd lachen (vooral als ze gedronken hebben). :D

Met nieuwjaar me een groepje van 8 man (waar ik er nota bene 2 van kende toen we vertrokken) uitgeweest, en dr zaten 2 hollanders bij.
Die ene hollander is nogal ne gladde, en hij had na een half uur al een vrouwke vast. Hij stond daar buiten mee te foeteren.
Komt daar enkele minute laten ne vent aan, me 2 pintjes in zn handen, en die zie die 2 daar konkelfoezen. Wij kijken naar die vent; die gast werd echt razend. Die z'n kop werd rood zien, die liet z'n pinten op de grond vallen, balde z'n vuiste en marcheerde voorwaarts, door de deur naar buiten, aansturend op de tortelduifjes. Blijkbaar was da dus zijn lief (nuja, ex-lief blijkbaar).
De Roy (want zo heette dien hollander) zie die nie afkome. Wij lopen daar snel hene, roepen van "pas op, rechts van u". Die kijkt op, ziet die gast afkome, duwt da vrouwmens eweg (die valt daar natuurlijk patat op de grond, want het had geregend, ent was daar nogal glad), wacht tot die gast dicht genoeg genaderd is, haalt uit....en mist grandioos. Hij draait rond zijn as (had op da halfuur al wel wa gedronken zenne :p), valt op de grond, tege die gast zijn bene, die valt ook, en ze zitten allebei te schuife of het kan nie meer om terug recht te staan.

Achteraf nog vrij goe afgelopen. Security had da zien gebeure, en met de nodige vertraging (as always) kwame ze toch afgelopen, pakten die gast bij zn kraag, en vertelden hem op te hoepelen (wat grappig was, want hij was niet degene die eerst geslagen had).

Nuja, dit ellenlang verhaal (weeral) om maar aan te tonen dat zatte hollanders rare dingen doen.:music:

:lol: die goeie ouwe hollanders toch hé :D
beleef je altijd pret mee (:unsure:)

Musback

Legacy Member
enkel een guillotine op zak, meer niet...

nee ik draag geen wapen, zal dat ook nooit doen, hoewel ik al vaak getwijfeld heb als ge zo ziet hoe vaak "anderen" wapens zoals messen of bolsbeugels en zelfs 1x een pistool bovenhalen (idd, je weet wel wat ik met *anderen* bedoel)

MCDS

Legacy Member
Toch wel... Hier slaan ze op je bek voor een jointj fzo :s Dus altijd wel iets bij me... Ook veel Franse toeristen in de buurt en die hebben ook wel iets bij zich. You never know.

Mr.Anderson

Legacy Member
Ali_ zei:
Het zieligste da ik ooit heb meegemaakt was enkele weken geleden op snowboardvakantie:
nen hollander waarvan ik eerst denk dat da nen chille kerel is (kwam mij water brenge toen ik buiten in de sneeuw te kotsen zat) en begint zo ineens: ik wil belgische wijven neuken (maar in da hollands accent hé :D) => ikke neergaan. Dé kerel, maar serieus hé, die blonde daar, ik wil haar zo hard neuken. Ikke: hmm, heel leuk maar ze is bezet.
Daarna niks meer van gehoord tot de volgende avond:
komt naar mij met een fles desperados (ik dacht amai chille kerel, komt mij gratis booze brenge) ma dan begint m weer en zegt dat ik ervoor moet zorge da hij vanavond nog kan neuken met een belgische meid :D
Ik zeg: maat, tis nie omda ge mij wa booze brengt da ge mijn vriendinnen moogt neuken hé
Hij zegt dat da wel zo is, gaat op die blonde af en begint haar te kusse, ik duw hem weg, hij wil net uithale, maar dan komt mijn beste vriend, de buitenwipper :D hem even buitengooiten.
Losers tot en met hé.

Bij mij was het omgekeerd, die andere kenden den buitensmijter.
Nen maat van mij had zin vest laten liggen in een danscafé hier in kortrijk. Ik wilde gaan checken of die daar nog lag, en daar zat zo'n 3-4 man. Ik vraag waar die vest naartoe is en ineens beginnen die fel te doen. Ik moest die vest hebben en bleef da vragen éh :) Plots komen die zo tegen mij staan... zegt die ene: Zoekt ge spel? Ik: Meent ge da nu? Ik kom die vest halen, thats it. gast: Sjans, want ik ken den buitensmijter...

Daarna bennek gewoon keihard beginnen lachen.. het mietje had den buitensmijter nodig en durfde nie alleen iets doen :p Met zen grote mond.
Anyway, veel zielige mensen lopen op deze aardkloot.

Ali_

Legacy Member
MCDS zei:
Toch wel... Hier slaan ze op je bek voor een jointj fzo :s Dus altijd wel iets bij me... Ook veel Franse toeristen in de buurt en die hebben ook wel iets bij zich. You never know.

Die fransen hé :sop:
iedereen zit te kakken op de hollanders, maar het zijn de fransen die voor alle problemen zorgen :sop:

Mr.Anderson zei:
Bij mij was het omgekeerd, die andere kenden den buitensmijter.
Nen maat van mij had zin vest laten liggen in een danscafé hier in kortrijk. Ik wilde gaan checken of die daar nog lag, en daar zat zo'n 3-4 man. Ik vraag waar die vest naartoe is en ineens beginnen die fel te doen. Ik moest die vest hebben en bleef da vragen éh :) Plots komen die zo tegen mij staan... zegt die ene: Zoekt ge spel? Ik: Meent ge da nu? Ik kom die vest halen, thats it. gast: Sjans, want ik ken den buitensmijter...

Daarna bennek gewoon keihard beginnen lachen.. het mietje had den buitensmijter nodig en durfde nie alleen iets doen :p Met zen grote mond.
Anyway, veel zielige mensen lopen op deze aardkloot.


Idd zielige mensen. Das zo boel zoeken voor NIKS.
Mja, ik kende de buitensmijter nie goe, ik gaf dé gewoon veel geld bij het buitengaan en dé kerel stond da te doen voor de buitenwipper zijn neus hé. Oké ik heb hem eerst geduwd, maar met reden en dat zag de buitenwipper ook in en gooide hem buiten en niet mij :D Mijn eerste goeie ervaring met buitenwippers (en twas nog ne fransman ook :D)
Normaal hebben buitenwippers de nieging zomaar de persoon buiten te gooien die de nader aanraakt, zonder te kijken hoe of wat er is gebeurd.

Bart Religion

Legacy Member
Dieleman_F zei:
Jep, VS is echt een voorbeeldland op vlak van criminaliteit! Ziet eens hoe weinig misdaden daar gebeuren, en dat allemaal dankzij hun goeie gevangenissen!

Sinds je in Texas (mits vergunning) met een blaffer mag rondlopen op straat is de misdaad flink gedaald.
hooray for guns! :applause:

NL-=Chielio=-

Legacy Member
bartreligion zei:
Sinds je in Texas (mits vergunning) met een blaffer mag rondlopen op straat is de misdaad flink gedaald.
hooray for guns! :applause:


Maar als er een opstootje is vallen er ook doden, wat hier minder is.

Bart Religion

Legacy Member
NL-=Chielio=- zei:
Maar als er een opstootje is vallen er ook doden, wat hier minder is.

allemaal verminderd. je gaat wel 2x denken om tegen iemand te beginnen als onschuldige burgers zich kunnen verdedigen. Gangsters zullen ALTIJD aan wapens raken, daar zijn het gangsters voor.

DA_MadAce

Legacy Member
bartreligion zei:
Sinds je in Texas (mits vergunning) met een blaffer mag rondlopen op straat is de misdaad flink gedaald.
hooray for guns! :applause:

Dat is juist niet waar. De Crime rates in Texas zijn enorm hoog. Maakt niet uit dat daar meer mensen worden afgemaakt met de doodstraf dan in de rest van de Westerse wereld samen. Er zijn veel meer dodelijke schietpartijen en dronken zelfmoorden. Ook veel meer familiedrama's. Ook veel meer "kleine" misdaden die een slechte afloop kennen.

Bart Religion

Legacy Member
kheb de cijfers hier voor mijn neus liggen

Het aantal moorden is sinds die wetswijziging mid jaren '90 gehalveerd

Andere geweldige misdaden zijn ook allemaal gedaald. Al zijn de de laatste jaren weer iets gestegen, doch nog altijd ver onder de cijfers van voor '94.

aantal moorden in Texas in 1991 = 2651. In 2001 = 1331.

Je ziet trouwens mooi de verandering. Elke jaar blijven de cijfers +/- gelijk. Behalve tussen 94' en '95

Dan zie je het aantal moorden drastisch afnemen

toch leuk om effectief degelijk bronnen te gebruiken

http://www.txdps.state.tx.us/crimereports/04/cit04ch2.pdf

Gentille

Legacy Member
bartreligion zei:
Sinds je in Texas (mits vergunning) met een blaffer mag rondlopen op straat is de misdaad flink gedaald.
hooray for guns! :applause:

Ik dacht dat de criminaliteit daar net hoger was in Amerika weet het nu niet precies van Texas maar ik meen eens gelezen te hebben dat er per nacht in New York gemiddeld 1000 geweerschoten zijn te horen of afgaan weet niet of het waar is :confused:

Sagax

Legacy Member
liever geen wapen op zak, ook liever geen wapen in huis, behalve misschien een geweer met rubber kogels zoals mijn pa er een heeft staan naast zijn bed

en tegenwoordig ga ik gevechten en uitdagingen liever uit de weg. De laatste keer dat ik door een bende krapuul werd lastiggevallen was ik op de leider afgestapt en khad hem een paar peren verkocht, maar nadien werd ik op café en op fuiven zwaar bedreigd door dealers enal :wtf:, kheb maandenlang niet veilig kunnen uitgaan

en uiteindelijk zoeken die gasten een confrontatie, en ik gun het hen niet meer

onlangs kwam ik terug vant jeugdhuis met de fiets en een bende gekken probeerde me aan te rijden met hun auto, ook sleurde er een aan mijn mouw vanuit de achterruit en probeerde te spuwen (werkelijk een bende zat krapuul). Ik begon te glimlachen, zwaaide vriendelijk naar hen en riep goeieavond en goed weekend enzo.

het ongeloof en de teleurstelling droop van hun gezicht. Prachtig :)

Bart Religion

Legacy Member
gentille zei:
Ik dacht dat de criminaliteit daar net hoger was in Amerika weet het nu niet precies van Texas maar ik meen eens gelezen te hebben dat er per nacht in New York gemiddeld 1000 geweerschoten zijn te horen of afgaan weet niet of het waar is :confused:

New York ligt ver van Texas ze.

Boris Barowski

Legacy Member
bartreligion zijn cijfers kloppen wel hoor.

Trouwens, in de UK zijn handguns verboden, en er zijn bijna nog nooit zoveel moorden mee gebeurd. toch raar he :p

Ik draag vaak wel een mes(je), al is het maar omdat ik vaak fruit mee heb, en het is makkelijker dan een aardappelmes in de rugzak. Ik zal confrontaties wel uit de weg gaan en ben verre van opvliegend (wie mij kent zal dat beamen), maar moest het ooit erop aankomen, zou het met grote tegenzin tegen iemand anders kunnen gebruikt worden. Dus het is eerder een alledaags gebruiksvoorwerp dat "as a last resort" ook voor zelfverdediging kan gebruikt worden

Boris Barowski

Legacy Member
bartreligion zei:
New York ligt ver van Texas ze.

Houston - New york = 1633 miles

Texas automatisch met new york vergelijken a big no no.
Vergeet trouwens ook niet dat NY een redelijk grote gang-activiteit heeft (die altijd illegaal aan wapens raken) wat een vertekend beeld geeft van veel statistieken (allez, wat de statistieken veel erger doet uitschijnen dan daar in het dagelijkse leven van te merken is).
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan