Archief - Internetproviders moeten filter plaatsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

GuntherDW

Legacy Member
Epyon zei:
Tis niet alsof de ISP's ieder bestand dat je downloadt op extensie en inhoud zal gaan controleren hé, ze zouden nogal werk hebben :lol: . Waar die filters wel op slaan is op het beperken of gewoon blokkeren van bepaald dataverkeer, zoals van P2P programma's. Dat is relatief simpel te onderscheppen dmvh scannen van packetheaders. HTTP downloads blijven redelijk buiten schot, maar natuurlijk kunnen ze ook besluiten om trafiek van bepaalde domeinen (zoals bvb rapidshare.com) te limiteren.

Als je je verkeer echter encrypteert (zowat alle P2P programma's hebben die optie al) kan je natuurlijk terug verderdoen alsof er niks aan de hand is. HTTP beperkingen zijn iets moeilijker te omzeilen.

Funny fact: Telenet limiteert nu al P2P verkeer zoals Bittorrent. Waarschijnlijk wil Sabam nog verdergaande maatregelen. We zullen zien hoe de grote ISP's reageren. Telenet is afaik redelijk toegeeflijk hierin (heeft toch al P2P caching en diverse newsgroups stopgezet).

ik heb telenet xpressnet turbo, ma merk absoluut niks van da ze BT cappen ze
het enige da ik merk is als digital TV aan staat da de upload(+download?) drastisch naar beneden gehaald wordt
mss da het daar iets mee te maken heeft :p

GuntherDW

Legacy Member
Dillyracer zei:
Misschien moeten ze maar een 5 mb limiet per dag zetten op internet, de meeste liedjes van hogere kwaliteit zijn natuurlijk groter, waardoor wij die niet kunnen downloaden :cool:

Zeg nu zelf, de gemiddelde internetgebruiker komt toch ruimschoots toe met 5 mb, het is pas als je illegaal gaat dat je meer verbruikt !

hmm
ff op IRC zitten
of nee wacht da kannek ni want dan bennek tege de middag m'n 5mb per dag kwijt (en ja ik zit op veel channels+servers) :p

of hey kijk es wa een mooie foto da daar staat, kzou daar een wallie wille van make, 6.17MB, oei nee ik kan da ni downloade da's te groot

get it? :sop:

edit : het mocht dan mss sarcasme zijn, 5MB is ECHT niet haalbaar :p

Annun

Legacy Member
O ja nog iets. De mensen die ongerust zijn dat ze uw hele surfgedrag gaan bijhouden, dat is redelijk ondoenbaar. Gewoon al inlogtijden samen met gebruikersnaam en echte naam van de klant bijhouden kan al gemakkelijk 20MB per dag worden bij een provider van redelijke grootte. Uw gans verkeer bijhouden zou gewoon GB's aan data zijn, das gewoon onbetaalbaar.

KULeest

Legacy Member
Hoe gaan ze in godsnaam encrypted P2P filtere... :|

en heeft Sabam ni enkel te moeie met de muziek die zij verdedigen? ga speciaal filterke worden :p

Anoniem04

Legacy Member
GuntherDW zei:
hmm
ff op IRC zitten
of nee wacht da kannek ni want dan bennek tege de middag m'n 5mb per dag kwijt (en ja ik zit op veel channels+servers) :p

of hey kijk es wa een mooie foto da daar staat, kzou daar een wallie wille van make, 6.17MB, oei nee ik kan da ni downloade da's te groot

get it? :sop:

edit : het mocht dan mss sarcasme zijn, 5MB is ECHT niet haalbaar :p

Vervang die 5 mb door 12 gb en dagelijks door een maand. Dan krijg je de standaard uitleg van Telenet :unsure:

Daar is over nagedacht mijn beste !

SMa

Legacy Member
Dillyracer zei:
Vervang die 5 mb door 12 gb en dagelijks door een maand. Dan krijg je de standaard uitleg van Telenet :unsure:

Daar is over nagedacht mijn beste !
nu heb je wel zo'n 400MB per dag he, met telenet ;)
download een demo en je hebt al 2 dagen verdaan :lol:

Unpro

Legacy Member
SMa zei:
nu heb je wel zo'n 400MB per dag he, met telenet ;)
download een demo en je hebt al 2 dagen verdaan :lol:
Meer zelfs als ge ziet hoe groot sommige demo's nu al zijn

KO

Legacy Member
Waar is de tijd dat ik na 3 dagen op smallband zat :')

Code:
total traffic downloaded in broadband: 33.6 gb
(traffic downloaded between 01.00 and 13.00 is only counted for 50%)
remaining in broadband: 41.4 gb
next counter reset : 28/07/2007 (days remaining: 13)

Die Dommel toch :p

QplQyer

Legacy Member
Het volledige vonnis valt hier te lezen:
http://ip-watch.org/files/Sabam-2007 06 29-Jugt-Scarlet.pdf
(het is wel in het Frans, maar het is nog wel leesbaar, niet teveel rechtstermen in).

Er staan nogal wat bedenkelijke zaken in, zoals dat Sabam een heleboel documenten heeft toegevoegd aan het rapport van de "expert", waaronder een document waarin staat dat een ISP Audible Magic ging testen op hun netwerk. Niet volledig implementeren. Maar toch wordt op basis daarvan besloten dat het, in tegenstelling tot wat de expert concludeerde, mogelijk is voor een ISP om die oplossing te gebruiken.

Daarnaast beweert Sabam dat encryptie niet op P2P-netwerken kan bij definitie, waarop de expert hen gedeeltelijk gelijk moet gegeven hebben, terwijl dat natuurlijk wel degelijk mogelijk is.

Daarnaast is nergens de vertraging van het netwerk vermeld geweest in het vonnis.

En nu vraag ik mij net af: hoe kan Audible Magic hun programma werken op gefragmenteerde stukken data. Er lijken mij daar weinig betrouwbare hashes uit te kunnen gehaald worden (als één pakketje bv. een refrein bevat, dan zullen er veel valse aangeduid worden, zeker bij populaire muziek waar de refreins toch allemaal op elkaar lijken).

Allemaal zaken die precies niet zijn aangehaald in die rechtszaak, vreemd dat de verdedigende partij niet wat meer argumenten heeft aangehaald dan de standaardargumenten. Lang leve techneuten als rechters.

Darks

Legacy Member
Wat is het volgende? Een camera in uw slaapkamer om te zien of ge niks illegaals aant doen zijt op uw Pc?

Dat ze maar eens rap onze privacy gaan respecteren of er gaat nog iets loos zijn, bende geldwolven.

ironhorn

Legacy Member
weg met sabam en censuur op het net!

laat mij mijn illegale zaken toch, deze zorgen er niet voor dat ik nooit meer legale zaken koop

en over e-id's en chatten etc:
"Man is least himself when he talks in his own person. Give him a mask, and he will tell you the truth."
Dus als ik telkens met mij e-id moet inloggen, kan ik geen masker meer voorhouden en zal ik dus minder de waarheid gaan verkondigen :(

GaMe®

Legacy Member
Zijt gerust, dat gaan ze niet doen.
Die filters zijn te duur en zijn heel makkelijk te omzeilen.
Heeft dus geen nut om daarin te inversteren..

MorGo7h

Legacy Member
Degene die legale muziek kopen zijn daar dan wel de dupe van. Ze willen ons doen betalen voor een filter en dan ng eens betalen voor je muziek.
Dit gaat tever imo.

zaffah

Legacy Member
zware boycot houden.

Iedereen een jaar lang geen cd's meer kopen.

Gavin

Legacy Member
=[KO]=;8895665 zei:
Op welke manier zou je daarmee SABAM raken ?
Who cares? Hier met die rebelse acties!

Van SABAM kan je BAMAS maken, toeval? IK DACHT HET NIET!

zaffah

Legacy Member
=[KO]=;8895665 zei:
Op welke manier zou je daarmee SABAM raken ?

laten zien dat downloaders wel cd's kopen?

kweetni, maar kben het gewoon beu. In veel landen mag je legaal downloaden (nederland, canada, finland, duitsland, griekenland, luxemburg, noorwegen, UK, ... ga zo maar verder)

Waarom hier niet? wij betalen ook taxen op mp3-spelers, cd's, etc ...

Sabam heeft teveel macht. Ze zouden beter die macht eens overdragen aan het bipt.

no_way2go

Legacy Member
GuntherDW zei:
ik heb telenet xpressnet turbo, ma merk absoluut niks van da ze BT cappen ze
het enige da ik merk is als digital TV aan staat da de upload(+download?) drastisch naar beneden gehaald wordt
mss da het daar iets mee te maken heeft :p

Ik merk persoonlijk WEL iets van die BT cap, volgens mij ligt hij rond de 550-650 kB/s aangezien dan vaak mijn torrent opeens 'stilvalt' tegen 5kB/s en internet ook niet meer vooruit gaat voor een korte tijd. :wtf:
Nee, niet teveel connecties en ja die seedbox heeft upload van 50 Mbit dus daar zit het probleem niet.

Over die digitale tv: 'normaal' volgens telenet dat je internet dan trager gaat aangezien digitale tv en telefonie voorrang hebben op internet (valt te lezen op hun site).
Schandalig eigenlijk aangezien ik soms niet eens deftig kan gamen (met teamspeak) omdat er in mijn wijk wat mensen tv kijken of bellen :angry:

zaffah zei:
kweetni, maar kben het gewoon beu. In veel landen mag je legaal downloaden (nederland, canada, finland, duitsland, griekenland, luxemburg, noorwegen, UK, ... ga zo maar verder)

Waarom hier niet? wij betalen ook taxen op mp3-spelers, cd's, etc ...

Inderdaad, ik vind het ook gewoon achterlijk dat er zo'n verschillen zijn tussen de verschillende landen. Iemand die in Belgiën enkele liedjes of films download met zijn 12 Gb limiet is strafbaar terwijl zijn buurman 10m verder net over de grens in Nederland lekker honderden GB erdoor jaagt en eigenlijk doet wat hij wil.
"Onbeperkt surfen" -> mooie slogan van telenet maar wanneer gaan ze hem waarmaken?

Net hetzelfde bij (soft)drugs, achterlijk land hier.

MetalG

Legacy Member
man man man...

encryptieken erover en bye...

binnekort kunde via limewire, frostwire allemaal rars downloaden fzo ;D

N`Kr1pt

Legacy Member
cram zei:
Eu ik tip die code op men toetsenbord.
Maar er gebeurd niks:unsure:

sommige met aacs beveiligde dvd's werken niet op linux omdat de uitgever van die dvd zelf wilt bepalen waar gij uw eigen dvd's moogt bekijken.
that's right, de uitgever kiest in uw plaats waar jij je dvd mag bekijken, ook al heb je voor de dvd betaald en is deze 100% van jou.

welnu, met deze aacs key kan je de drm op de dvd decrypten en kan je je eigen dvd bekijken op je linux systeem.
zonder deze sleutel kan je echter je gekochte dvd niet bekijken op linux.
deze sleutel werkt wel maar op een beperkt aantal dvd's.

altijd leuk wanneer andere mensen in jouw plaats bepalen wat jij met jouw goederen mag doen.
zeer handig ook, het bespaart je zelf de moeite om te denken, beslissingen te maken.
de uitgever denkt voor u.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan