cram
Legacy Member
Internetproviders moeten filter plaatsen"
- De Belgische auteursrechtenvereniging Sabam heeft de Belgische internetproviders een aangetekende brief gestuurd met de vraag het illegaal downloaden van muziek te verbieden.
Internetproviders zouden binnen de week filters moeten installeren die het uitwisselen van illegale muziek tegengaan.
Zoniet dreigt Sabam naar de rechter te stappen. De vereniging won eerder al een rechtszaak tegen Scarlet (het vroegere Tiscali).
De Belgische Vereniging van Internetproviders wil samenwerken met de muzieksector, maar vindt filters niet de oplossing.
"Filters zijn makkelijk te omzeilen en bovendien duur. Als alle internetproviders filters installeren dan zal de gebruiker moeten betalen", legt Wim Roggeman van de vereniging uit.
Ook stellen de providers zich vragen bij de privacy van hun klanten. "Onze rol als provider bestaat erin data door te geven zonder te volgen wat er over onze lijnen passeert. We mogen geen inbreuk plegen op de privacy", luidt het onder meer bij Belgacom.
Volgens Roggeman is het wel mogelijk dat providers een akkoord sluiten met de rechthouders (hier Sabam). In dat geval kunnen de rechthouders bijvoorbeeld zelf instaan voor de beveiliging.
bron http://www.vrtnieuws.net
nu wat is jullie mening hier over?
- De Belgische auteursrechtenvereniging Sabam heeft de Belgische internetproviders een aangetekende brief gestuurd met de vraag het illegaal downloaden van muziek te verbieden.
Internetproviders zouden binnen de week filters moeten installeren die het uitwisselen van illegale muziek tegengaan.
Zoniet dreigt Sabam naar de rechter te stappen. De vereniging won eerder al een rechtszaak tegen Scarlet (het vroegere Tiscali).
De Belgische Vereniging van Internetproviders wil samenwerken met de muzieksector, maar vindt filters niet de oplossing.
"Filters zijn makkelijk te omzeilen en bovendien duur. Als alle internetproviders filters installeren dan zal de gebruiker moeten betalen", legt Wim Roggeman van de vereniging uit.
Ook stellen de providers zich vragen bij de privacy van hun klanten. "Onze rol als provider bestaat erin data door te geven zonder te volgen wat er over onze lijnen passeert. We mogen geen inbreuk plegen op de privacy", luidt het onder meer bij Belgacom.
Volgens Roggeman is het wel mogelijk dat providers een akkoord sluiten met de rechthouders (hier Sabam). In dat geval kunnen de rechthouders bijvoorbeeld zelf instaan voor de beveiliging.
bron http://www.vrtnieuws.net
nu wat is jullie mening hier over?


