Archief - Internetproviders moeten filter plaatsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Oldskooler

Legacy Member
Gewoon elk lieke in een rar bestandje, en die filter zal werk hebben.

wxphe

Legacy Member
Gezien iedereen weet dat het bijna niet te implementeren valt om voor iedereen (dus ook eerlijke mensen) goed te doen en omzeiling tegen te gaan, kan sabbam toch niet zo "dwaas" zijn zeker ? of toch ?

Bitje dramadenken mss, maar anders wel leuke uitvinding om de providerprijzen de hoogte in te jagen. Complot ?

Pff, ik ga er niet van wakker liggen. De meerderheid is eerlijk en tjah iedereen heeft wel wat staan zeker ?

greetz

Time

Legacy Member
Ze moeten juist niks, het is hen gevraagd, en ze gaan dat begrijpelijk weigeren.

Vergelijkbaar met de Nederlandse providers die van de overheid alle surfgegevens moesten bijhouden, providers weigerden: véél te duur en gewoon onrealistisch.
Komt daar nog bij dat het gewoon niet zal helpen. Op wat gaan ze filteren? Gebruik van p2p-netwerken ofzo?:s

blackman

Legacy Member
wxphe zei:
Gezien iedereen weet dat het bijna niet te implementeren valt om voor iedereen (dus ook eerlijke mensen) goed te doen en omzeiling tegen te gaan, kan sabbam toch niet zo "dwaas" zijn zeker ? of toch ?

Bitje dramadenken mss, maar anders wel leuke uitvinding om de providerprijzen de hoogte in te jagen. Complot ?

Pff, ik ga er niet van wakker liggen. De meerderheid is eerlijk en tjah iedereen heeft wel wat staan zeker ?

greetz

Believe me, die filters zijn héél simpel om te omzeilen...
Die filters hebben dus geen nut, maar we zouden wel extra moeten betalen voor de plaatsing van die filters,onderhoud ervan,etc? Hoe lachwekkend is dit niet ?En die providers zullen wel een extra procentje krijgen ALS ze zo'n filters plaatsen...
Ik heb eerlijk gezegd wel een beetje schrik dat ze de filters wel degelijk gaan plaatsen.

Time

Legacy Member
Als de abo's opslaan voor zoiets debiel stap ik over naar Dommel tbh.:)

cram

Legacy Member
Time^- zei:
Ze moeten juist niks, het is hen gevraagd, en ze gaan dat begrijpelijk weigeren.

Vergelijkbaar met de Nederlandse providers die van de overheid alle surfgegevens moesten bijhouden, providers weigerden: véél te duur en gewoon onrealistisch.
Komt daar nog bij dat het gewoon niet zal helpen. Op wat gaan ze filteren? Gebruik van p2p-netwerken ofzo?:s

Maar ze dreigen om wel naar de rechter te gaan als ze het niet doen.

SoliD

Legacy Member
cram zei:
Maar ze dreigen om wel naar de rechter te gaan als ze het niet doen.
en dan zullen de providers zeggen dat ze gewoon een transportmedium zijn en geen afbreuk willen doen aan de rechten/privacy van hun klanten.

Oldskooler

Legacy Member
Time^- zei:
Komt daar nog bij dat het gewoon niet zal helpen. Op wat gaan ze filteren? Gebruik van p2p-netwerken ofzo?:s
Bepaalde hashcodes of zo, elk p2p netwerk berekent een hashcode voor elk bestand.

Mss is er een vast patroon van berekenen dat kan herkend worden.

wxphe

Legacy Member
blackman zei:
Believe me, die filters zijn héél simpel om te omzeilen...
Die filters hebben dus geen nut, maar we zouden wel extra moeten betalen voor de plaatsing van die filters,onderhoud ervan,etc? Hoe lachwekkend is dit niet ?En die providers zullen wel een extra procentje krijgen ALS ze zo'n filters plaatsen...
Ik heb eerlijk gezegd wel een beetje schrik dat ze de filters wel degelijk gaan plaatsen.


Ik bedoelde het ook zo , ik bedoelde dat sabbam ook moet weten dat het niet realischtisch is, vandaar mijn doem-denken in de volgende regel. :D

En jah omzeilen tis nogal moeilijk, update p2p software zodat de extensies losstaan van de data. Dus p2p verzendt bestand onder bvb text.p2p en de echte extensie apart, header, of weet ik wat. Ontvanger plakt da er weer aan, pas dit toe op alle te zenden data en maak nu als filter maar eens onderscheid :rofl: .

edit: Er zijn simpelere manieren, maar voor noops toch schoon manier é ?
greetz

Epyon

Legacy Member
Tis niet alsof de ISP's ieder bestand dat je downloadt op extensie en inhoud zal gaan controleren hé, ze zouden nogal werk hebben :lol: . Waar die filters wel op slaan is op het beperken of gewoon blokkeren van bepaald dataverkeer, zoals van P2P programma's. Dat is relatief simpel te onderscheppen dmvh scannen van packetheaders. HTTP downloads blijven redelijk buiten schot, maar natuurlijk kunnen ze ook besluiten om trafiek van bepaalde domeinen (zoals bvb rapidshare.com) te limiteren.

Als je je verkeer echter encrypteert (zowat alle P2P programma's hebben die optie al) kan je natuurlijk terug verderdoen alsof er niks aan de hand is. HTTP beperkingen zijn iets moeilijker te omzeilen.

Funny fact: Telenet limiteert nu al P2P verkeer zoals Bittorrent. Waarschijnlijk wil Sabam nog verdergaande maatregelen. We zullen zien hoe de grote ISP's reageren. Telenet is afaik redelijk toegeeflijk hierin (heeft toch al P2P caching en diverse newsgroups stopgezet).

SoliD

Legacy Member
Telenet limiteert idd al de bandbreedte van bittorrent verkeer, maar zoals ik eerder al zei is dit volledig op te lossen met encrypted transport zodat alleen verzender en ontvanger het pakketje weten te ontcijferen.

Epyon

Legacy Member
In Canada hebben ze daar al een oplossing voor: ze limiteren ook alle encrypted traffiek. Probeer zo maar es deftig via een SSL connectie te werken :doh: .

wxphe

Legacy Member
Opmerking => khoop van niet maarja:

Wat gaan ze dan doen? Poorten dichtgooien ofwa, gelik nu met poort 80 ? Dus gezien wij nog kunnen surfen, blokeren ze alles van 1 kant, bij ons dus? Dus als ze de "vrije" range poorten dichtgooien aan de client zijde, zitten we vast ofwa ?

Of zie ik het verkeerd ?

Epyon

Legacy Member
Er wordt niks gedaan met die poorten. Ze scannen gewoon uw dataverkeer. Ieder soort programma (browser, FTP, Bittorrent, ...) creëert trafiek met een eigen 'voetafdruk'. De provider zal er voor zorgen dat trafiek met een slechte voetafdruk (bvb Bittorrent) gewoon veel trager of gewoonweg niet meer gaat.

Maar zoals hier al enkele keren gezegd: je kan je trafiek encrypteren, die voetafdruk wordt uitgewist en de provider weet niet wat je aan het verzenden/ontvangen bent :) . Natuurlijk gaat dat niet als ze domeinbeperkingen opleggen (voor HTTP downloads), maar denk niet dat ze zover zullen gaan (is dat Europees zelfs toegelaten? :x ).

L0k1-

Legacy Member
ik vond die opmerking van die vertegenwoordiger wel goed:

SABAM kan het zelf niet oplossen dus ze laten de ISP's het vuile werk doen.

DieselPower

Legacy Member
pff fuck sabam, kheb geen zin in nog trager internet.
'k Zou voor minder verhuizen...

ng

Legacy Member
Best wel straf. En voorwat infeit?
Om die arme artiesten nog een extra centje te geven, voor hun dertiende ferrari ofzo.

Hopelijk dat onze ISP's hier niet op ingaan. En als die rechtzaak ervan komt, hopelijk dat die rechter dan slim is en SABAM hun goesting niet geeft.

KO

Legacy Member
Een schande is het... Niet de acties van SABAM, maar dat wij alles blijven pikken.

De Vlaming ligt echt op alle vlakken onder de sloef...
- Als de Walen nee zeggen, is het nee
- We laten ons kwa Telecommunicatie kompleet uitzuigen, en dan nog door bedrijven die ofwel van de regering zijn, ofwel met hulp van de regering zijn opgericht... En dan nu nog filters ook zekers ? Komaan...
- Heb je een andere mening over iets ? Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding is daar met de rechtzaak !

Dat is hier net communisme... Overal censuur, censuur en nog eens censuur.

Ik begin dit apenland met de dag meer en meer te haten.

SoliD

Legacy Member
=[KO]=;8893251 zei:
Een schande is het... Niet de acties van SABAM, maar dat wij alles blijven pikken.

De Vlaming ligt echt op alle vlakken onder de sloef...
- Als de Walen nee zeggen, is het nee
- We laten ons kwa Telecommunicatie kompleet uitzuigen, en dan nog door bedrijven die ofwel van de regering zijn, ofwel met hulp van de regering zijn opgericht... En dan nu nog filters ook zekers ? Komaan...
- Heb je een andere mening over iets ? Het Centrum voor Gelijkheid van Kansen en Racismebestrijding is daar met de rechtzaak !

Dat is hier net communisme... Overal censuur, censuur en nog eens censuur.

Ik begin dit apenland met de dag meer en meer te haten.
zullen u eens een land zetten zonder rechten en plichten, eens zien hoe leuk je dat gaat vinden... :ironic:

Karre

Legacy Member
SoliD zei:
zullen u eens een land zetten zonder rechten en plichten, eens zien hoe leuk je dat gaat vinden... :ironic:

Dat bedoelt hij niet maar hij zegt gewoon een paar puntjes dat hier overdreven is. Ja toch? Direct moeten er hier altijd mensen er te negatief over denken op zulke dingen...*zucht*
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan