Archief - Internetproviders moeten filter plaatsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Jonathan

Legacy Member
Nooooo ! Onze liedjes worden verspreid over internet waardoor mensen die nog nooit van ons gehoord hadden in contact komen met onze muziek en dan mss zelfs onze cd kopen ! Hooo Noooooo !

3lb4rt0

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Best wel straf. En voorwat infeit?
Om die arme artiesten nog een extra centje te geven, voor hun dertiende ferrari ofzo.

Hopelijk dat onze ISP's hier niet op ingaan. En als die rechtzaak ervan komt, hopelijk dat die rechter dan slim is en SABAM hun goesting niet geeft.

1 het merendeel van de artiesten krijgt maar een klein deel van de winst te zien omdat een groot deel naar de platenmaatschappij gaat. (buiten grote artiesten dan, maar zo veel zot veel lopen er daar nu ook weer nie veel van rond in vergelijking met hoeveel verschillende groepen last hebben van downloads) + sommige groepen (beginnende) hebben niks liever da ze downloaden, ze leren de groep kennen + merchandise kunt ge nog altijd nie downloaden.

2 als ze het verkeer gaan filteren op poorten gaan ze ook legale dinges blokkeren en dan maken ze wel een programma da via een andere weg werkt, extensies niet meer toelaten lost helemaal al niks op.

Al da gedoe komt weer van een of andere politieker die nog nooit ne pc heeft ooit aangezet en het eens gaat oplossen. Er zijn veel te veel politici die er geen bal van kunnen, maar ze verdienen wel een mooi loon, dus haal die loon wat naar beneden en er zullen mss eens mensen aankomen die het doen uit een andere reden dan de hoge loon en met wat beter ideeën komen.

Annun

Legacy Member
In Amerika zijn ze daar ook over bezig geweest niet zo lang geleden. Daar gaat het alleszins niet zo snel gebeuren.

Alleszins, nu vind ik dat ze veel te ver gaan. Dit ligt in dezelfde lijn als de steeds sterkere DRM beveiligingen die ze overal aan het opzetten zijn. Voor een gewone gebruiker geeft da verschrikkelijk veel overhead en de iets meer technologisch aangelegde persoon kan op het internet een manier vinden om het te omzeilen (zie bv aacs op HD-DVD en Blu-Ray). Bovendien is een gewone gebruiker niet eens meer in staat om een reserve-kopietje te nemen (het is zelfs illegaal in amerika, als ge fair-use niet meerekent) Dan mogen ze ook eens beginnen dingen terug te geven vind ik. Gij laat me geen reservekopietje nemen? Geef mij dan gratis vervangingsexemplaren als het origineel kapot gaat.

Het daadwerkelijke verlies (in de muziekindustrie) door illegaal downloaden valt ook niet te bezien. Het is mij toch al vaker voorgekomen dat ik een cd-tje koop nadat ik er wat liedjes van heb gedownload.

PS Het is mijn mening echter dat de ISP's dit niet gaan doen. Ze gaan het gewoon langs zich neerleggen.

ng

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
1 het merendeel van de artiesten krijgt maar een klein deel van de winst te zien omdat een groot deel naar de platenmaatschappij gaat. (buiten grote artiesten dan, maar zo veel zot veel lopen er daar nu ook weer nie veel van rond in vergelijking met hoeveel verschillende groepen last hebben van downloads) + sommige groepen (beginnende) hebben niks liever da ze downloaden, ze leren de groep kennen + merchandise kunt ge nog altijd nie downloaden
2 als ze het verkeer gaan filteren op poorten gaan ze ook legale dinges blokkeren en dan maken ze wel een programma da via een andere weg werkt, extensies niet meer toelaten lost helemaal al niks op.
Al da gedoe komt weer van een of andere politieker die nog nooit ne pc heeft ooit aangezet en het eens gaat oplossen. Er zijn veel te veel politici die er geen bal van kunnen, maar ze verdienen wel een mooi loon, dus haal die loon wat naar beneden en er zullen mss eens mensen aankomen die het doen uit een andere reden dan de hoge loon en met wat beter ideeën komen.

Dat eerste puntje was al gezegd, herhaling is nu niet nodig.
En de point is dat die artiesten totaal geen geld te kort hebben. Het is gewoon SABAM die geld wil zien

Ten tweede hebben politiekers hier niks mee te maken, het is SABAM die het wilt. Waarom dat je over politiekers begint, gene idee.
Politiekers zijn trouwens ook niet allemaal zakenvullers en als je denkt dat je het beter zou doen. Niemand houdt u tegen om het te bewijzen.

Zoals ik al eerder zei, laten we hopen dat ze hier in België hun verstand gebruiken.
Ze zeggen het zelf, het is makkelijk te omzeilen. Bijgevolg is het gewoon nutteloos en een pure geldverspilling.

Darks

Legacy Member
Vrije markt, concurrentie, betere kwaliteit, lagere prijzen...

Nee hoor, laten we gezellig alles nog wat meer nakijken en duurder maken. Ze bekijken de VS hier raar omdat die uw telefoon mogen afluisteren, en nu gaan ze in België heel uw internetverkeer nazien? Idd Chinese toestanden.

Krijg meer en meer zin om aan de andere kant van de maas te gaan wonen.

Oldskooler

Legacy Member
Darks zei:
Vrije markt, concurrentie, betere kwaliteit, lagere prijzen...

Nee hoor, laten we gezellig alles nog wat meer nakijken en duurder maken. Ze bekijken de VS hier raar omdat die uw telefoon mogen afluisteren, en nu gaan ze in België heel uw internetverkeer nazien? Idd Chinese toestanden.

Krijg meer en meer zin om aan de andere kant van de maas te gaan wonen.

Dat is nog maar een begin, wacht maar tot ze ooit met online paspoorten afkomen.

Typ iets verkeerd op de chat of op een forum, en je hangt.

Dan gaat het cgkr verstikken in het werk ;D

Jonathan

Legacy Member
Oldskooler zei:
Dat is nog maar een begin, wacht maar tot ze ooit met online paspoorten afkomen.

Typ iets verkeerd op de chat of op een forum, en je hangt.

Dan gaat het cgkr verstikken in het werk ;D

Is daar al sprake van ? :crazy:
Indien ge mij daar een bron voor kunt geven , zou da graag eens zien tbh :p
Hopelijk komt het niet zo ver ...

SephirothSnake

Legacy Member
Laten we een aangetekende brief naar de overheid sturen


gelieve Sabam te verbieden..

Licargon

Legacy Member
cram zei:
Eu ik tip die code op men toetsenbord.
Maar er gebeurd niks:unsure:

Jawel, der is ineens een frituur me uwen naam :unsure:

Ontopic: Belachelijk, ze zeggen zelf da het duur is + het helpt nie.

Zolang Dommel maar geen torrents gaan blokkeren en binaries af hun newsserver gooien bennek content.

Oldskooler

Legacy Member
Poenanie zei:
Is daar al sprake van ? :crazy:
Indien ge mij daar een bron voor kunt geven , zou da graag eens zien tbh :p
Hopelijk komt het niet zo ver ...

Wel nu bestaat er al zoiets als saferchat, waar ze uw gegevens controleren.
http://www.saferchat.be/index_nl.php
http://gemeente.baarle-hertog.be/product/1568/default.aspx?_vs=0_N&id=1576

Dat zou in de toekomst dus wat geavanceerder kunnen worden, zodat je niet al te veel verkeerd meer kan zeggen op het net.

Dan bannen ze niet meer aan de hand van uw ip of email :p, maar aan de hand van uw adres + naam :p, of gewoon uw eigen ID dus :s

*9lives upload nu de gegevens van uw identiteitskaart, even geduld aub*


Wist je dat België het eerste land ter wereld is dat deze geavanceerde beveiliging aan chatters aanbiedt? Eigenlijk verricht je dus technologisch pionierswerk. Leuk, hé?
binnen een paar jaar niet leuk meer,
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan