Archief - Internetproviders moeten filter plaatsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Racemaniac

Legacy Member
'k vraag me ook af wa ze met een filter hopen te bereiken, voor die reden is bittorrent al geencrypteerd geworden, en ook specifieke filters zijn door mensen die wa inventief zij goe te omzeilen...

kotnet van de kuleuven filtert bijvoorbeeld op de requests naar trackers van torrents om zo bittorrent te blokkeren, 'k heb dan zelf azureus aangepast dat hij requests stuurt die wel door de filter geraken, en met encryptie op kunnen ze dan weer totaal nix blokkeren :p, alsof het anders gaat zijn bij telenet of belgacom, ze zetten een filter op, en een dag later heeft iemand het wel omzeild (en 'k ben absoluut geen hacker of zo, 'k studeer wel informatica, en ben dus in staat om zo'n dingen te proberen ^^)

Anoniem05

Legacy Member
gaat er toch niet van komen, internet neutrality is a very important thing!

3lb4rt0

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Dat eerste puntje was al gezegd, herhaling is nu niet nodig.
En de point is dat die artiesten totaal geen geld te kort hebben. Het is gewoon SABAM die geld wil zien

Ten tweede hebben politiekers hier niks mee te maken, het is SABAM die het wilt. Waarom dat je over politiekers begint, gene idee.
Politiekers zijn trouwens ook niet allemaal zakenvullers en als je denkt dat je het beter zou doen. Niemand houdt u tegen om het te bewijzen.

Zoals ik al eerder zei, laten we hopen dat ze hier in België hun verstand gebruiken.
Ze zeggen het zelf, het is makkelijk te omzeilen. Bijgevolg is het gewoon nutteloos en een pure geldverspilling.


tis zakkenvullers, nie zakenvullers. IK zeg in heel die zin niks van da ik het zelf beter kan, maar ik weet wel dat het beter kan, nie da ik het zelf beter zal doen, maar alle zoals het er het laaste jaar is aan toe gegaan wel ja. En da idee gaat er toch nooit doorkomen dus ja.

sneax

Legacy Member
Mja tis illegaal om commerciele muziek zomaar te dowloaden dus zie ik geen probleem als dat verboden wordt (wel ambetant maja tis nu eenmaal zo).

Op welke manier hangt er vanaf maar tis duidelijk dat er aan gewerkt wordt. Ne filter doet ni veel uit maar dan vinden ze wel iets anders.

QplQyer

Legacy Member
sneax zei:
Mja tis illegaal om commerciele muziek zomaar te dowloaden dus zie ik geen probleem als dat verboden wordt (wel ambetant maja tis nu eenmaal zo).

Op welke manier hangt er vanaf maar tis duidelijk dat er aan gewerkt wordt. Ne filter doet ni veel uit maar dan vinden ze wel iets anders.
Het is illegaal, dus het is reeds verboden.

neomitochondria

Legacy Member
voor elk probleem is er een oplossing :) zou mij daar nu niet teveel zorgen over maken, als het niet meer op limewire gaat, dan neem je gewoon iets anders, simpel as that

HighWire

Legacy Member
neomitochondria zei:
voor elk probleem is er een oplossing :) zou mij daar nu niet teveel zorgen over maken, als het niet meer op limewire gaat, dan neem je gewoon iets anders, simpel as that

Was ik ook aant denken...
Der zitten genoeg mensen op het internet die niet liever doen dan beveiligingen en filters omzeilen en dergelijke en die maar al te graag die informatie met mensen delen die weten waar te zoeken...

Het enigste waar ik dan weer niet over te spreken ben is dat eID gedoe, tis hier ni big brother eh... Maar daar zullen ook weer manieren voor zijn om te omzeilen ;)

GaMe®

Legacy Member
Internetprovider Scarlet tekent beroep aan in vonnis Sabam

Internetleverancier Scarlet tekent beroep aan tegen de recente gerechtelijke uitspraak die de internetprovider verplicht illegale downloads via P2P-programma's te blokkeren. De procedure was aangespannen door Sabam tegen het toenmalige Tiscali dat in ons land overgenomen is door Scarlet.

Discriminerend en zinloos
Scarlet zegt het gevecht tegen illegaal downloaden te steunen, maar vindt het discriminerend en zinloos om actie tegen een wereldwijd probleem te ondernemen via een enkele lokale internetleverancier. "Het illegaal downloaden van muziek is een wereldwijd probleem. Het internet is een gigantische speeltuin voor mensen die op zoek zijn naar gratis muziek, films en andere zaken. Wij zijn één van de miljoenen poortjes waarmee je op die plek komt. Het afgrendelen van dat ene, kleine poortje, levert dan ook niks op", zegt topman Gert Post van Scarlet in België. "We vinden de opgelegde maatregelen, die voorlopig enkel door ons moeten worden geïmplementeerd, zinloos en vooral bijzonder discriminerend."

Achterpoortjes
"Daarnaast is het voor een internetleverancier onmogelijk om altijd en op een waterdichte manier illegale downloads te voorkomen. Niet enkel via P2P kan illegaal gedownload worden: het kan ook dankzij andere protocols of door het opzetten van een zogenaamde 'tunnel'. Bovendien maakt encryptie het monitoren van illegale downloads onmogelijk. Het doeltreffend blokkeren van deze praktijken is anders gezegd onmogelijk", vervolgt Post.

Maatregelen
Scarlet moet de komende weken schriftelijk meedelen welke maatregelen zullen worden genomen om het vonnis te respecteren. De internetprovider heeft zes maanden om zich te richten naar deze beslissing, op straffe van een dwangsom van 2.500 euro per dag vertraging. (belga/hln)


Ik geef Scarlet hier volledig gelijk.

Tyfius

Legacy Member
Als SABAM dit doortrekt dan moet er maar 1 iemand een klacht indienen tegen SABAM wegens schending van de privacy en belemmering van de vrijheid van een persoon, want dat is waar het naar toe gaat. Dan zullen ze ook wel een toontje lager zingen.

Maar dus, bittorrent blokkeren, wat is daar het nut van? Elk P2P platform beschikt over enorme hoeveelheden aan legaal downloadbaar materiaal.

ng

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
tis zakkenvullers, nie zakenvullers. IK zeg in heel die zin niks van da ik het zelf beter kan, maar ik weet wel dat het beter kan, nie da ik het zelf beter zal doen, maar alle zoals het er het laaste jaar is aan toe gegaan wel ja. En da idee gaat er toch nooit doorkomen dus ja.

Jij begon over politiekers en kwam ermee af dat ze hun job niet goed doen.
Waarop mijn reactie gewoon was "als je denkt dat je het beter kan doe het zelf".
Ik zeg niet dat je dat hebt gezegd, ik doe een gok naar wat je denkt.

En inderdaad, ik ben een "k" vergeten. Maar kom, jij bent de laatste persoon om mij op schrijffouten te wijzen.

3lb4rt0

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Jij begon over politiekers en kwam ermee af dat ze hun job niet goed doen.
Waarop mijn reactie gewoon was "als je denkt dat je het beter kan doe het zelf".
Ik zeg niet dat je dat hebt gezegd, ik doe een gok naar wat je denkt.

En inderdaad, ik ben een "k" vergeten. Maar kom, jij bent de laatste persoon om mij op schrijffouten te wijzen.

:music: tuurlijk want iedereen weet da gij tegenover mij superieur zijt :p

Timborius

Legacy Member
sabam is een stelletje conservatieve simplistisch denkende mensen die niet beter weten.

voila das mijn mening ervan

hollanders trekken er met gemak 200-300Gb de maand door en wij met onze limietjes moeten dan weer gaan inleveren zeker? goe bezig!

ng

Legacy Member
3lb4rt0 zei:
:music: tuurlijk want iedereen weet da gij tegenover mij superieur zijt :p

Wel als dat het enigste is wat je erop kan antwoorden, dan concludeer ik daaruit genoeg.

DevFred

Legacy Member
Ik doe helemaal niks meer illegaals sinds zeer lang, alle software legaal, muziek via iTunes, en hopelijk films en series binnekort ook (zit hopeloos te wachten daarop op iTunes).

Ik vindt dit dus volledig nutteloos, ook al doe ik niks illegaals, zo'n actie is ronduit belachelijk omdat het veel te simpel kan worden omzeild (en het triestig is dat mensen die er niks van kennen, beslissen of het word toegepast of niet).

GaMe laat daar een zeer belangrijk punt zien in post #110, Scarlet heeft 100% gelijk, het heeft geen nut om het zo te doen, er moet wereldwijd iets samen gebeuren. Ik zie Tiscali ook al vlug faiet gaan als zij als enige dit moeten toepassen.

sneax

Legacy Member
QplQyer zei:
Het is illegaal, dus het is reeds verboden.

haha ja kheb mij 'vertypt' ik wil ipv 'verboden' eigenlijk zeggen 'proberen onmogelijk maken'

persoonlijk weet ik niet echt hoe het geld van sabam verdeelt wordt maar ik denk dat er zowiezo een paar dingen niet kloppen (lees: de rijkere nog rijker maken, de arme minder geven en de directeuren vet betalen)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan