Archief - Internetproviders moeten filter plaatsen

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

ng

Legacy Member
3lb4rt0 zei:

Wat is dat je antwoord?
Of wil je gewoon het laatste "woord" hebben en je kan niets meer antwoorden dus doe je maar dat.

Sterk niveau jongen, blijf toch weg uit de discussie als je niets kan zeggen.

3lb4rt0

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Wat is dat je antwoord?
Of wil je gewoon het laatste "woord" hebben en je kan niets meer antwoorden dus doe je maar dat.

Sterk niveau jongen, blijf toch weg uit de discussie als je niets kan zeggen.


iK vind het gewoon enorm leuk u zo vies zien te worden. Vandaar ook zo het lach emoticon he ;), maar ja mijn niveau is laag ik weet het... Maar ja er zijn ook mensen die laag durven gaan om iets te bereiken in hun leven he, dus ja, als da uit u mond komt, da mijn niveau laag is, zit ik daar nie zo veel mee in :p

dead_stop

Legacy Member
muziek is gewoon veel te duur. Je kan wel zeggen dat mp3 downloaden stelen is, maar wie is er begonnen met stelen? Ik noem 20 euro voor een cd ook diefstal.

Want het kan perfect goedkoper. Genoeg groepen die hun cd's en platen voor 10 euro of minder verkopen. Kwalitatief gezien zijn die meestal nog beter dan 20 euro cds.

ZERQ

Legacy Member
Geen kat die vroeger zaagde over het kopieren op casettekes, nochtans had iedereen er thuis liggen....

Mensen die goede muziek maken zullen ook altijd goed blijven verkopen, moet wel eens lachen als ik de een of andere slager-tettenkop zie zagen dat door het downloaden ie niet meer verkoopt lolololol

Of nen tiesto die zijn beklag doet terwijk ie miljoen of zo vangt voor een deftig optreden lolololol

Of de mannen van chemical brothers die geen toelating geven om hen te filmen op festival vanwege het kopieren, ja dan gaan we zeker geen illegale downloads meer doen :p (des te reden meer om ernaar te zoeken)

En isp kunnen ze niet zo ver drijven om alles tegen te houden, TELESLUT heeft zo al een aantal newsgroups geblokt maar door een BETALENDE externe newsserver te nemen gaat het wel en kan telenet dat niet tegenhouden, (ze
kunne probveren maar zullen verschillende processen mogen bijwonen) :)

Dat lolleke over illegaal downen gaat nu al minstens 10 jaar door en het word alleen maar meer en hoe meer men mensen probeeert tegen te houden des te meer word het gedaan.... its all ADVERTISMENT :)

Ik download veel , en als ik iets echt goed vind pak ik het mee uit de winkel, en wanneer de startprijs ietwat is gezakt...

Grayfox

Legacy Member
lol sabam en internetproviders werken gewoon samen om de prijs van de facturen nog meer omhoog te krijgen :p

3lb4rt0

Legacy Member
dead_stop zei:
muziek is gewoon veel te duur. Je kan wel zeggen dat mp3 downloaden stelen is, maar wie is er begonnen met stelen? Ik noem 20 euro voor een cd ook diefstal.

Want het kan perfect goedkoper. Genoeg groepen die hun cd's en platen voor 10 euro of minder verkopen. Kwalitatief gezien zijn die meestal nog beter dan 20 euro cds.

in de free record enzo ja maar als ge zo cd's via andere plaatsen besteld kan je da zo hebben voor 8 euro enzo

MaVaCa

Legacy Member
Betalen we technisch gezien niet al voor gedownloade muziek via de heffing op lege dragers en andere? Als ik bvb een mp3 speler koop of lege cd/usb sticks betaal ik daar toch een tax op... of niet?

Het is toch door zo'n gelijkaardige tax dat in bepaalde landen ze soepeler zijn op het downloaden via internet. In Frankrijk daar onlangst niet voor in het nieuws geweest?

Probleem met ons vlamingen is dat wij veel te braaf zijn. Wij laten langst alle kanten op onze kop zitten. We komen niet meer op voor onze mening...

DevFred

Legacy Member
MaVaCa zei:
Probleem met ons vlamingen is dat wij veel te braaf zijn. Wij laten langst alle kanten op onze kop zitten. We komen niet meer op voor onze mening...

Wie komt er mee een beetje de rebel "El A France" uithangen in Brussel eens dit toegepast wordt?

Direct die braafheid reputatie afbreken...

dJeez

Legacy Member
Wie gaat er zich registreren als rechthebbende bij SABAM om ons deel van de auteursrechten op te eisen? We betalen nu nl. al een heffing op lege media (CD/DVD et al), ongeacht het feit of we daar onze eigen familie- en vakantiefoto's dan wel enig ander auteursrechtelijk beschermd werk op zetten. Als auteur van deze foto's - en andere werken - hebben we toch recht op de billijke vergoeding die SABAM heft zou ik zo denken?

Daarnaast is een dergelijk filter technisch makkelijk te omzeilen en dus totaal onnuttig.

BTW Voor alle duidelijkheid : ik ben een fervent iTunes gebruiker, en ook geen voorstander van illegaal downloaden, alleen zijn er wel grenzen aan mijn geduld en lijdzaam toekijken.

DevFred

Legacy Member
Zelfde hier, zwaar iTunes gebruiker, en vindt die filter ook maar niks, als ze het effectief willen maken, moeten ze encryption technologies gaan blokkeren, en dat zie ik ook niet zitten :s, dat is praktisch onmogelijk zonder zeer zwaar gebruiksvriendelijkheid van verzenden/ontvangen over het Internet te schaden.

Hetgene wat ik besef, is dat muziek labels (het zijn namelijk niet de artiesten waardoor dit komt) eerst aan hun eigen moeten werken voordat ze zo iets willen toepassen.

Momenteel zijn prijzen gericht op de ecomonie, prijzen van muziek in Europa is zeer verschillend (hoger) dan in Amerika, vanwege totaal andere markt ecomonie, en de muziek labels bekijken eerst hoeveel ze ons kunnen aanrekenen om zo veel mogelijk geld te kunnen verdienen.

Mijn stem voor methodes toe te passen om illegaal downloaden te voorkomen krijgen ze eens ze regio restricties weg halen, en iedereen gelijk wordt gesteld wat betreft online verkoop van media en dezelfde release dates krijgen.

Dan, zal ik helemaal geen probleem hebben met filters of preventie technologie, zolang ik er maar weinig tot geen last van heb.

Forceflow

Legacy Member
Ik las een paar dagen geleden in de krant (DS) een lezersbrief waarin iemand beweerde dat hij het zeer terecht vond dat Sabam deze aanklacht stelde en meteen een stukje privacy zou opgeven zodat zijn ISP al zijn trafiek zou mogen controleren.

Dan val ik toch ook van mijn stoel. Los van de technologische/financiële beperkingen vind ik het een heel akelig idee dat mijn doen en laten op het internet ergens volledig gelogd worden.

Sabam heeft trouwens een heel wankel dossier opgesteld. AudibleMagic wordt al elk jaar aangekondigd als *de* doorbraak in de strijd tegen internetpiraterij, maar werd nog nooit op grote schaal succesvol toegepast. Zelfs al zou elk muziekstuk kunnen geïdentificeerd worden aan de hand van zijn spectrum/fingerprint, dan staan ze nog nergens.

Het is voor mij bijvoorbeeld niet verboden om aangekochte muziek van mijn PC thuis naar pakweg mijn PC op kot te versluizen. Niemand kan weten welke permissies ik op een bepaalde MP3 heb, tenzij we natuurlijk naar een systeem gaan met bestandstypes die geëncrypteerde permissie-informatie hebben (a la wma met DRM). Dat legt dan weer een onverdraagbare beperking op mijn vrijheid in wat ik doen en laten wil met mijn muziek.

Erg grappig ook hoe Sabam op fuiven telkens een vaste som vraagt, ook voor nummers die zij niet eens beheren in hun catalogus.

Proficiat Belgacom en Telenet voor het innemen van het juiste standpunt. Een ISP bezorgt gegevens tussen datapunten. Ik zeg dit vanuit het standpunt van 'de doorwinterde downloader', maar als iemand die gesteld is op zijn e-privacy.

In verband met copyright/de huidige stand van zaken in de muziekindustrie kan ik trouwens de excellente (gratis) documentaire http://www.goodcopybadcopy.net aanraden.

Raukaris

Legacy Member
Scarlet is in beroep gegaan tegen Sabam. Dat stond gisteren in de krant.

Yo-Han

Legacy Member
- dure prijzen voor wat maar een mp3 is op itunes ,1€ voor 128 kbps aac
cd +-1 € voor 1144kbps

nu is het 256 aac en moet je zo opnieuw kopen als je ze beter wil(oh ironie)

- heffing op lege media
- heffing op fuiven
- heffing in openbare plaatsen/winkels waar muziek speelt

itunes downloads stijgen en ze zijn nog niet content,ze weten dat sommige tracks nog illegaal verspreid worden en dat stoort hen ?

T'is wel eens genoeg geweest zeker sabbam,bende zeikerds!

Labels zouden beter eens weer echte artiesten in hun stal halen ipv opgeblazen idolen, of stoppen met te teren op de good ol days,dan zullen mensen weer meer cd's kopen en er waarde aan hechten

PS Topictitel is verwarrend

Het is niet MOET (sabbam wil,sabbam zaagt, sabbam klaagt ... zoals altijd)

En voor Wie? Voor een halve opgeblazen idoolartiest zeker ,of voor een opgebrand 1 hit wonder ...

DevFred

Legacy Member
Ik hoor eigelijk niet echt veel verschil, die liedjes die ik op iTunes gedownload heb zijn allemaal van goed kwaliteit en klinken zeer goed op mijn 7.1 setje, sommige minder goed dan andere, maar ze zijn allemaal hetzelfde bit rate en AAC.

Bacon

Legacy Member
SoliD zei:
encrypted transport en dan zijn ze al niks meer met hun filters... Maar de ISP's zijn gelukkig slim genoeg om dit zelf te weten.

Spijtig genoeg is het niet zo gemakkelijk, telenet blijkt soms al torrent traffiek te limiteren en encryptie helpt niet.

GuntherDW

Legacy Member
night ghost 128 zei:
Hoor jij dan zoveel verschil tussen cd en aac?

yup, ik (& vele "audiophiles", dunno of er hier veel gaan wete vanwaar ik dit haal ;), tip : roze) hore daar het verschil tusse, 128kbps = VEEELS te laag om kwaliteit te noeme

Yo-Han

Legacy Member
op een degelijke hifi hoor je het direct..daarom niet zwaar nefast...maar een wat minder open geluid dat minder vlot loskomt van de speakers bij mp3

zelfs tussen 320kbps en wav hoor je het..in ruimtelijkheid

MaVaCa

Legacy Member
Ik beken dat ik soms wel eens wat muziek via internet opsnor. Ik heb op deze manier al heel veel nieuwe muziek leren kennen waar ik anders nooit zou zijn opgekomen, laat staan dat ik er ooit een cd van zou kopen of naar een optreden zou van gaan...

Volgens mij moeten artiesten vooral optreden. Als ik de muziek van een bepaalde groep niet ken ga ik hoogstwaarschijnlijk ook niet naar een van hun optredens gaan. Wat tot meer verlies leid volgens mij.

Offtopic:
Ik ken eindelijk niet zoveel van muziek, behalve dat ze op fuiven en vele optredens veel te luid staat...

Vele "audiophiles" die ik ken zeggen dat Vinyl nog altijd boven CD gaat kwa kwaliteit, minst een deftige speler natuurlijk.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan