Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

omfg

Legacy Member
|) ][ |V| ][;8498081 zei:
Amai, als je dat doet moet je wel een onvoorstelbare klootzak zijn, geld eruit halen is al redelijk grof en in feite diefstal, maar de identiteitskaart enzo gewoon ergens dumpen :wtf:, wrm zou je dat nu doen ? Is het te lastig om dat ergens bij de politie af te geven ? Weetjij welke miserie het is om alles kwijt te zijn van identiteitskaarten/rijbewijs/bankkaarten/... Het is je ook niet te doen om eigenbelang (die kaarten), dus veronderstel ik dat het eerder het kinderachtige idee is van : haha, die hebben we bij zijn kloten. :ironic: 16jr oud en al zo rot (of nog zo kinds)

Ik ben gewoon van de mening "finders keepers" Als ik zelf mijn portefeuille kwijt raak verwacht ik ook niet direct dat ik hem zal terug krijgen.
Met dat "dumpen" van die kaarten bedoelde ik niet direct ergens in de gracht/vuilnisbak gooien, maar aan iemand geven die er iets mee kan doen of die het naar de politie wil brengen, maar zelf zou ik het niet doen.

^MystiQ

Legacy Member
C2W zei:
Plus, als je de portefeuille terugbrengt kan je er nog altijd een kleinigheidje voor terugkrijgen.

Oja ? :ironic:

Als ge een portefeuille met 100 euro vind en ge brengt alles compleet terug gaat gij de klooten van kleinigheid krijgen :)

Mensen, wees blij dat er genoeg mensen zijn die de portefeuille wel degelijk zouden terug brengen ( ook al nemen ze het geld eruit ). Bij mij zit er nooit meer dan 50 euro in ( en das al extreem ). Meestal gewoon 20 euro en wa centjes. Alsek ze dan verlies bennek MAAR 20 euro kwijt als ze mij die portefeuille terugbrengen.

Weet wel, wie loopt er nu met 100 euro cash rond :doh:

zipke zei:
En dan nog de mensen die effectief een creditcard gaan leeghalen.. Shit daar bestaan geen woorden voor. Ze zouden ulle moeten opsluiten allee.

Dat zijn imo gewoon domme mensen, ze vinden u altijd als ge bezig zijt met credit card fraude. En dan gade wensen dadde de tijd kon terugdraaien ;)

En dat het een kutland is weten we allemaal al langer dan vandaag ;)

ComputerVISTA

Legacy Member
Dat maakt u zaak toch niet of iemand met zoveel geld rond loopt? Ik heb ooit met een goeie 23.000 euro rondgelopen om iets groot gaan te betalen... Of zijt gij nog nooit cash iets gaan betalen dat duurder was dan 100 euro?

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Dat maakt u zaak toch niet of iemand met zoveel geld rond loopt? Ik heb ooit met een goeie 23.000 euro rondgelopen om iets groot gaan te betalen... Of zijt gij nog nooit cash iets gaan betalen dat duurder was dan 100 euro?

Nee :)

Ik werk altijd met overschrijvingen, daarmee kan ik niet alleen mijn uitgaven/inkomsten beter bekijken en mooi kijken waar ik sta in plaats van overal cash, cash en nog eens cash te gaan betalen.

Zelfs in een winkel betaal ik voor iets wat 10 euro kost met mijn bankkaart :)

|) ][ |V| ][

Legacy Member
omfg zei:
Ik ben gewoon van de mening "finders keepers" Als ik zelf mijn portefeuille kwijt raak verwacht ik ook niet direct dat ik hem zal terug krijgen.
Met dat "dumpen" van die kaarten bedoelde ik niet direct ergens in de gracht/vuilnisbak gooien, maar aan iemand geven die er iets mee kan doen of die het naar de politie wil brengen, maar zelf zou ik het niet doen.

Die er iets mee kan doen ... Wat dan ? De bankrekening leeghalen ? En als het teveel moeite is om dat zelf naar de politie te dragen ...
Finders keepers is ok als het om los geld gaat, maar als er een adres opstaat wordt het diefstal. En zelfs al verwachtje het niet terug, zou je zelf niet content zijn als je je kaarten terugkrijgt ?

^MystiQ

Legacy Member
|) ][ |V| ][;8498460 zei:
Die er iets mee kan doen ... Wat dan ? De bankrekening leeghalen ? En als het teveel moeite is om dat zelf naar de politie te dragen ...
Finders keepers is ok als het om los geld gaat, maar als er een adres opstaat wordt het diefstal. En zelfs al verwachtje het niet terug, zou je zelf niet content zijn als je je kaarten terugkrijgt ?

Bankrekening leeghalen zonder de pincode gaat niet :crazy:

omfg

Legacy Member
|) ][ |V| ][;8498460 zei:
Die er iets mee kan doen ... Wat dan ? De bankrekening leeghalen ? En als het teveel moeite is om dat zelf naar de politie te dragen ...
Finders keepers is ok als het om los geld gaat, maar als er een adres opstaat wordt het diefstal. En zelfs al verwachtje het niet terug, zou je zelf niet content zijn als je je kaarten terugkrijgt ?
Ik zou natuurlijk blij zijn als ik mijn kaarten terugkreeg, maar zoals ik al zei zou ik zelf geen moeite doen om ze terug te bezorgen... bv vorig jaar heb ik op de kermis een portefeuille gevonden met 30€ in. Ik heb me goed geamuseerd met het geld en heb de portefeuille aan de uitbater van de botsauto's gegeven, maar ik weet niet of hij uiteindelijk bij de juiste persoon is terechtgekomen.

^MystiQ

Legacy Member
Oja, wel bizar hé, 17 personen hebben gestemd voor het geld niet te houden. Maar hier zijn wel meer dan 17 personen de moraalridder aan het uithangen hoor. Waarschijnlijk heel veel schijnheilig gedoe. Hier een beetje komen zeggen de brave mens uit te hangen maar als puntje bij paaltje komt -> :woohoo: Money !

boostah

Legacy Member
maar sommige moeten eens blijven stilstaan bij het punt wanneer je zelf een portefeuille verliest.

stond ergens in het topic, ja ok, kvind et ook kut als men geld deruit is, ma kaarten enzo zouk graag terug hebben, boeit opzich minder moest enkel het geld weg zijn, ik zou er dan maar beter op moeten passen (ja ik zou ook het geld deruit pakken en dan portefeuille in de postbus steken) maar natuurlijk grote sommen (aka 500 euro enzo) zouk wel geld gewoon laten insteken

nTFs

Legacy Member
Math'ke zei:
Oja, wel bizar hé, 17 personen hebben gestemd voor het geld niet te houden. Maar hier zijn wel meer dan 17 personen de moraalridder aan het uithangen hoor. Waarschijnlijk heel veel schijnheilig gedoe. Hier een beetje komen zeggen de brave mens uit te hangen maar als puntje bij paaltje komt -> :woohoo: Money !

Absoluut.
Financiêle meevallers krijg je niet elke dag dus als de kans zich aanbiedt dan neem je die euros en ga je verder met je leven.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Math'ke zei:
Oja, wel bizar hé, 17 personen hebben gestemd voor het geld niet te houden. Maar hier zijn wel meer dan 17 personen de moraalridder aan het uithangen hoor. Waarschijnlijk heel veel schijnheilig gedoe. Hier een beetje komen zeggen de brave mens uit te hangen maar als puntje bij paaltje komt -> :woohoo: Money !

Ik heb ook gestemd op houden, omdat ik het zou houden als ik gewoon geld vond, maar met een portefuille erbij met adresgegevens erin niet, maar dat werd nu eenmaal niet gevraagd. De moraalridder uithangen, ik ben allesbehalve moraalridder, maar ik vind dat het niet kan om die kaarten en dergelijke gewoon de "dumpen".

Plastic

Legacy Member
Zoizo houden, geen indentiteit, its mine, wel identiteit its mine en dan naar de flikke

Bram

Legacy Member
tzal wel zijn datte... hoe zou gij nu moeten weten van wie da geld is??? wel k controleren oft echt is natuurlijk, dajje geen vodden krijgt als ge iets probeert te kopen...

moest het geld in een portefeuille zijn, dan verandert de zaak... nen keer dak de identiteit weet van den eigenaar zou ik ze teruggeven mee het geld in (tenzij het meer of 50 euro is, dan zouk twijfelen)

xeLr

Legacy Member
Ooit es een portefeuille gevonden voor mijn stoep.. was van de vriend vn mn moeder.. zat ~1500€ in.

Ga nr boven, moeder had em buitengesmeten, flink gezwegen en geld in mn zakken gestoken. :)

zipke

Legacy Member
Ik heb inderdaad ook op houden gestemd. De vraag is dan ook "gevonden geld" en dan veronderstel ik gewoon cash geld op straat, NIET in een portefeuille.

Diegene die hier trouwens alles zouden bijhouden, ik begrijp jullie standpunt niet? Een beetje geld doe je op, maar bij grotere sommen zou je je schuldig beginnen voelen?

Om het even met jullie meningen/standpunten te zeggen:
  • Welke idioot loopt er nu met zoveel geld rond?
  • Diegene die zoveel geld heeft zal het dan wel niet nodig hebben. Misschien is die persoon al 10 jaar aant sparen om zijn lening af te betalen, maar soit daar denken we dan liever niet aan zeker e?
  • Eigen schuld, dikke bult... Finders keepers?
Dus allee kweeni, als ik even het sommetje maak: houden die handel, hoe meer geld hoe meer pret zeker?

I~MushrooM

Legacy Member
Khou alles bij en leg de poefeille ergens anders, zodat iemand anders hem dan miss naar de flikken kan brengen, al die rompslomp voor een ander zeker :D

Verwacht ook ni alsk mijne ooit zou kwijtspelen dat er nog geld zou inzitten

Brolpaq

Legacy Member
xeLr zei:
Ooit es een portefeuille gevonden voor mijn stoep.. was van de vriend vn mn moeder.. zat ~1500€ in.

Ga nr boven, moeder had em buitengesmeten, flink gezwegen en geld in mn zakken gestoken. :)

Amai, serieuze meevaller! Maakte ik dat maar 1ns mee. :sad:

ChunWai.

Legacy Member
Brolpaq zei:
Amai, serieuze meevaller! Maakte ik dat maar 1ns mee. :sad:

Ga gewoon naar de portefeuille van je stief-pa als hij slaapt en pak z'n credit cared. Koop wat op internet en stop het terug nog voor dat hij wakker word.

:evil: :evil:

Xylo

Legacy Member
Geld op straat: Menemen en gelukkig zijn.
Geld in portefuille op straat: Geld meenemen en portefuille in eerste vuilnisbak.

Nja, verlore is verlore en gevonden is gevonden.


Ooit eens mijn eigen portefuille verloren op de trein. Volgende dag blijkt em teruggevonde te zijn. Em lag in Antwerpen Centraal. Ik kom daar dus aan. Moet 3.20 betalen voor "administratieve" kosten.
Wat blijkt de +-0.50eur dat erin zat (in rosgeld dan nogwel), alles eruit gehaald...
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan