Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

Bontus

Legacy Member
Ooit een lege portefeuille gevonden in men straat (was eerder een sjakoche).
Was iemand van Dendermonde, dan heb ik de politie daar gecontacteerd maar die wisten van niets. Uiteindelijk heb ik de spullen gewoon gaan afgeven op het adres van de vrouw.

Ook ooit eens 10 euro briefke gevonden op de stoep voor het station, oprapen en in mijne zak steken :).

Jerre Muesli

Legacy Member
Tegenwoordig moet je al dom zijn om geld niet te houden als je het vindt op straat (niet in een portefeuille). Je moet ook niet meer teveel verwachten van mensen, dus mensen moeten ook niet teveel verwachten van mij. Misschien omdat ik naast anderlecht,brussel woon dat ik zo ingesteld ben maar toch; de politie steekt dat toch in eigen zak

Piejie

Legacy Member
Flokky zei:
Ik heb onlangs een handtas gevonden waar een portefeuille inzat. Er bleek veel in te zitten: identiteitskaart, abonnementen, bankkaarten, geld, etc...
Ik heb op die moment niet getwijfeld en gezocht naar een telefoonnummer en heb gebeld met de melding dat ik de handtas gevonden had.
Ik ben die dan zelfs gaan brengen in de veronderstelling om een beloning te krijgen... en weet je wat ik gekregen heb? NIKS, nada, noppes. Effe ter verduidelijking: ik heb het geld braafjes laten zitten.

In't vervolg geld in de pocket en sjakosj in de struiken.
Wat is dat nu voor domme houding? Verwacht jij voor alles wat je doet een beloning? Is heel vriendelijk je dankbaarheid uiten al niet meer genoeg?

Moesten mensen me voor het terugvinden van hun spullen iets aanbieden zou ik het zelf niet willen aanvaarden.

Eagle-Eye

Legacy Member
Soms schrik je toch wel hoe mensen omgaan met hun geld. Heb vorige zomer in een cinema gewerkt. Daar verliezen mensen enorm veel geld terwijl ze naar een film zitten te kijken.
Heb destijds op 1 dag (van 15:00 tot 23:00) nog zo'n kleine €250 gevonden (niet in een portefeuille of tasje of ... maar gewoon los onder de stoelen, max. "buit" in 1 keer was €60). Ik heb dat ook gezegd tegen de verantwoordelijke en die zei tegen mij dat ik het mocht houden, indien er tegen de avond niemand was achter gekomen.
Tegen de avond was er nog niemand opgedaagd en heb ik al het geld in eigen zak mogen steken. Een mooi extra'tje vond ik persoonlijk.

Als je nu €5 tot €20 verliest kan ik nog begrijpen dat je er minder naar omkijkt, maar als je €60 (of meer) verliest merk je dat toch gauw genoeg? :unsure:

Boris Barowski

Legacy Member
Piejie zei:
Wat is dat nu voor domme houding? Verwacht jij voor alles wat je doet een beloning? Is heel vriendelijk je dankbaarheid uiten al niet meer genoeg?

Moesten mensen me voor het terugvinden van hun spullen iets aanbieden zou ik het zelf niet willen aanvaarden.

dan nog is het het gebaar dat telt, maar als ze zelf niets aanbieden, al is het maar 5 of 10 euro, vind ik het maar zwak.

geld eruit, en handtas met alle kaarten in een postpakket opsturen

d2itemnet

Legacy Member
gevonden geld:houden
gevonden portefeuille: geld eruitnemen en portefeuille ergens in brievenbus steken.

Kben mijne ook al kwijgeraakt en ik had ook gn geld meer terug, no way dat ik braaf engeltje ga spelen dan :/

Piejie

Legacy Member
Toch grappig hoe sommige mensen blijkbaar staan te popelen om iemand anders hetzelfde aan te doen wat hen aangedaan werd...

CP-RB2H

Legacy Member
Pas nog een briefje van 20 opt straat gevonden. Zoiets hou je natuurlijk gewoon bij. Als ik een portefeuille zou vinden is het simpel. Geld eruithalen en portefeuille in de brievenbus van de persoon steken.

Heb 1 keer een portefeuille volledig teruggebracht naar de eigenaar. Zat ongeveer 250 euro in. Ik bel aan en een vrouw komt opendoen. Het was haar portefeuille. Ze kijkt die portefeuille na en begint mij uit te maken als dief en mensenkloter. Ze begon te roepen (volgens mij kwam die recht uit een instelling) en vroeg mn ID-card zodat ze naar de politie kon gaan om een klacht tegen mij in te dienen. Toen had ik er fijn genoeg van. Ben gewoon weggestapt en ze kwam achterna en pakte me met mn arm vast en begon me nog eens uit te maken. Ik heb ze toen weggetrokken en gezegd dat ze een fucking lelijke kut was. Ze werd hysterisch en ben toen gewoon rustig weggewandeld.

Diezelfde avond ben ik een briefje in de bus gaan stoppen met 'volgende keer kan je beter dankjewel zeggen'. Had samen met een vriend 2 kartonnen eieren gaan halen en de gevel volgesmeten en daarna nog even in de brievenbus pipi gedaan.

Les: in het vervolg geld + portomonnee = geld zelf nemen en portefeuille in brievenbus steken.

Cedric

Legacy Member
ik vind wekelijks geld :p gaat over meer dan 10 € dan. Ik raap het gewoon op en doe alsof mijn neus bloedt

Joachim_staelen

Legacy Member
CP-RB2H zei:
Pas nog een briefje van 20 opt straat gevonden. Zoiets hou je natuurlijk gewoon bij. Als ik een portefeuille zou vinden is het simpel. Geld eruithalen en portefeuille in de brievenbus van de persoon steken.

Heb 1 keer een portefeuille volledig teruggebracht naar de eigenaar. Zat ongeveer 250 euro in. Ik bel aan en een vrouw komt opendoen. Het was haar portefeuille. Ze kijkt die portefeuille na en begint mij uit te maken als dief en mensenkloter. Ze begon te roepen (volgens mij kwam die recht uit een instelling) en vroeg mn ID-card zodat ze naar de politie kon gaan om een klacht tegen mij in te dienen. Toen had ik er fijn genoeg van. Ben gewoon weggestapt en ze kwam achterna en pakte me met mn arm vast en begon me nog eens uit te maken. Ik heb ze toen weggetrokken en gezegd dat ze een fucking lelijke kut was. Ze werd hysterisch en ben toen gewoon rustig weggewandeld.

Diezelfde avond ben ik een briefje in de bus gaan stoppen met 'volgende keer kan je beter dankjewel zeggen'. Had samen met een vriend 2 kartonnen eieren gaan halen en de gevel volgesmeten en daarna nog even in de brievenbus pipi gedaan.

Les: in het vervolg geld + portomonnee = geld zelf nemen en portefeuille in brievenbus steken.
Kging precies hetzelfde gedaan hebben :)

DGEN

Legacy Member
geld eruit // porte ergens leggen waar menig volk het GOED kan zien
...en dan toekijken of er nog mensen die porte wille oppakken :evil:

Exorikos

Legacy Member
Onlangs een portefeuille gevonden met enkel klein geld in. Was een dikke vijf euro. Aangezien er enkel geld in zat heb ik het bijgehouden. :)

Tr1ploid

Legacy Member
Math'ke zei:
Oja, wel bizar hé, 17 personen hebben gestemd voor het geld niet te houden. Maar hier zijn wel meer dan 17 personen de moraalridder aan het uithangen hoor. Waarschijnlijk heel veel schijnheilig gedoe. Hier een beetje komen zeggen de brave mens uit te hangen maar als puntje bij paaltje komt -> :woohoo: Money !

De poll gaat dan ook over gewoon geld dat je op straat vindt, terwijl de discussie gaat over geld in portefeuilles. Misschien eens over je redenering doordenken voordat je de 'moraalridders' gaat ontmaskeren als 'schijnheilig'.

(moraalridders => iedereen met nog een greintje respect?)

Kr|stof

Legacy Member
In de winkel waar ik werk had iemand bundeltje geld laten vallen. ( echt 400-500€ ) Opgepakt, even getwijfeld :evil:, maar dan toch maar teruggegeven. Die mens overgelukkig, gaat naar buiten en komt me 5 min later 15€ geven :applause:.

Moest ik daar nu ni werken haddek het waarschijnlijk wel voor mezelf gehouden :p

Blood_Raven

Legacy Member
Zelf nog maar 1 keer voorgehad dat em gepikt/verloren was.

Was naar de cinema geweest en portefeuille kwijt.
x(EDIT: 2 maand, omdat een voorlopige maar 2 maand geldig blijft) maand later was ie gevonden in een sloot dus 2 mogelijkheden:
-Gepkit
-Uit mijn zak gegleden, leeggehaald en weggesmeten

Enigste dat er nog in zat was mijnen pas. Op dat moment was het nog maar een paar dagen wachten op een nieuwe pas dus ze mochten hem houden.


Als ik een portefeuille vind dan is het geld mine, daar staat geen naam op.
Wees realistisch: verwacht jij dat de politie je 's avonds een telefoontje geeft dat jouw portefeuille in exact dezelfde staat teruggevonden is?
Papieren geef ik aan de politie, papieren verliezen is soms wel lastig genoeg.

pr0ph3t

Legacy Member
ditto al de rest, baar geld zonder iets van wie het is... de zak in, kunt moeilijk anders ge kunt nie naar de flikke stappe en zegge van hey zoek is uit van wie da is...

portefeuille... als em ergens op een terrein ligt stap ik naar eigenaar van da terrein en dat em zijne plan trekt, op straat ga ik naar de polies, heb ooit is gsm gevonen op marktplein, gaan afgeven op politiebureau,n stond nog op en stond GSM huis bij dus de polies moet er maar is ene bellen dan ^^

Amoeba

Legacy Member
Piejie zei:
Toch grappig hoe sommige mensen blijkbaar staan te popelen om iemand anders hetzelfde aan te doen wat hen aangedaan werd...

kwestie van uw eigen geldbalans wa stabiel te houden

moest ik geld vinden, houden, duh.
portefeuille vinden: zit ik in geldnood dan zou ek mss een deeltje houden, hangt af van de situatie eigenlijk.

(en ja, ik ben ook nog geld geript geweest, heb geen speciale wraakgevoelens, maar ook geen speciaal geweten. finders keepers. kzou der ne meter mee zetten ofzo :))
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan