Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

prozackx

Legacy Member
adres opzoeken en portefeuille met alles erin in hun bus gaan steken (zodat ze mij niet proberen te belonen of iets dergelijks). dan voel ik mij veel beter dan dat ik dat geld zou wegpissen aan rommel.

misschien er een briefje insteken met: 'groetjes van een eerlijke jongen' ofzo :cool:

Time

Legacy Member
Piejie zei:
Wat is dat nu voor domme houding? Verwacht jij voor alles wat je doet een beloning? Is heel vriendelijk je dankbaarheid uiten al niet meer genoeg?

Moesten mensen me voor het terugvinden van hun spullen iets aanbieden zou ik het zelf niet willen aanvaarden.
Da's dan heel nobel van jou (meen ik hoor), maar met zo een houding behoor je tot een kleine minderheid. Veel mensen weten dat de meerderheid dat geld niet zomaar kan laten zitten en trekken dan zelf ook maar hun conclusies.

Minste wat je wel kan doen is de portefeuille zelf met de kaarten etc terugbrengen, redelijk veel rompslomp om dat allemaal opnieuw te moeten zitten aanvragen.

ComputerVISTA

Legacy Member
In zo een situatie stel ik me graag in de plaats van die mensen... wat zou ik dan het liefst willen, en vermits ik nog nooit geld of andere materiele zaken gestolen heb zou ik net hetzelfde doen als Piejie.

M'n geweten zou anders nogal klagen, 'k heb dan misschien geen hart, maar toch een geweten :p

Sk8erMatty

Legacy Member
naja, idd ... ma moestet ma een klein beetje zijn, ist zo erg nie, dan ist eerder van waauw, 50€ ^^, dan denkte eigenlijk nie aan dieje persoon omdajjem toch nie kent, ale ja .. moestet echt zo 500€ zijn zouket ook gewoon meepakken, vo 't zelfste geld is da uit een bank gewaaid ofzo ^^

MagicD

Legacy Member
als ik mijn portefeuille verlies, kan mij het geld dat erin zat echt niet veel schelen. kzou't dus ook niet erg vinden moest ik hem terug krijgen en enkel het geld is eruit. nieuwe identiteitskaart en bankkaart enz aanvragen is veel erger.

als ik een portefeuille vind, neem ik het geld eruit (eender welke hoeveelheid) en bezorg ik de rest terug.
en ge zegt gewoon dat ge die zo gevonden hebt, wie zou u niet geloven en wie gaat aantonen dat gij dat geld eruit hebt gehaald?

als ge den eigenaar zijn portefeuille of iets anders ziet verliezen, geef'k het vanzelfsprekend direct terug

Piejie

Legacy Member
Time^- zei:
Da's dan heel nobel van jou (meen ik hoor), maar met zo een houding behoor je tot een kleine minderheid.
Dus jij zegt dat de grote meerderheid gewoon iemand anders zijn geld zonder reden gaat stelen?

EDIT: Zie juist dat je het over iets anders specifiek hebt, over die beloning :)

Maar wat bedoel je dan met de laatste zin? Je gaat er daar dan vanuit dat je het geld zowiezo eruit neemt of niet?

Time

Legacy Member
Piejie zei:
Dus jij zegt dat de grote meerderheid gewoon iemand anders zijn geld zonder reden gaat stelen?
Daar ben ik redelijk zeker van ja, de poll zegt wel genoeg vind ik om mijn bewering te staven.:)

Ik vind dat heel mooi van jou hoor, maar op dit vlak ga ik gewoon mee met de flow. Ik zou het geld ook niet laten zitten. Ik zou wel moeite doen om die portefeuille terug te vezorgen, ook al zit er misschien geen geld in.

Piejie zei:
Maar wat bedoel je dan met de laatste zin? Je gaat er daar dan vanuit dat je het geld zowiezo eruit neemt of niet?
Bij die laatste zin ga ik nergens van uit. Ik vind persoonlijk dat het minste wat je kan doen als je een portefeuille vindt met verschillende kaarten en identiteitsbewijzen erin, is die terug aan de eigenaar bezorgen. Het geld is voor mij een vrije keuze van de vinder, die kerel mag al blij zijn dat iemand de moeite doet hem zijn portefeuille terug te bezorgen imo.

Dakantochnie

Legacy Member
Time^- zei:
Da's dan heel nobel van jou (meen ik hoor), maar met zo een houding behoor je tot een kleine minderheid. Veel mensen weten dat de meerderheid dat geld niet zomaar kan laten zitten en trekken dan zelf ook maar hun conclusies.
Dan mag je mij ook tot die minderheid rekenen, collega.
Ik heb het goed genoeg, ik hoef anderen hun geld niet te stelen (wat ik trouwens erg laag vind).

Ik bezorg een gevonde portefeuille gewoon terug zoals ik hem gevonden heb.

@die 95% die het geld zou houden: serieus zielig als je op die manier aan geld moet geraken.

DéWé

Legacy Member
Als ik gewoon geld op straat vind dan zou ik het bijhouden, een portemonee brneg ik met alles er in gewoon naar het politiebureau..
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan