Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

Lamsednav

Legacy Member
Indien geld gevonden => meepakken uiteraard
Indien portefeuille gevonden => geld uithalen en opsturen / afgeven aan politie.

Iemand anders zou het ook wel doen dusja. Ik ben een goed persoon, maar je zou nogal stom moeten zijn om een portefeuille met 200 euro in, braafweg met alles erin terug af te geven.

ChunWai.

Legacy Member
Lamsednav zei:
Indien geld gevonden => meepakken uiteraard
Indien portefeuille gevonden => geld uithalen en opsturen / afgeven aan politie.

Iemand anders zou het ook wel doen dusja. Ik ben een goed persoon, maar je zou nogal stom moeten zijn om een portefeuille met 200 euro in, braafweg met alles erin terug af te geven.

Niks stom aan. Beleefdheid en respect voor de medemens noem ik dat.

Lamsednav

Legacy Member
C2W zei:
Niks stom aan. Beleefdheid en respect voor de medemens noem ik dat.

Ik heb veel te veel respect voor een medemens gehad. Vanaf nu is dat verleden tijd imo, tis toch steeds stank voor dank.

Piejie

Legacy Member
Lamsednav zei:
Indien geld gevonden => meepakken uiteraard
Indien portefeuille gevonden => geld uithalen en opsturen / afgeven aan politie.

Iemand anders zou het ook wel doen dusja. Ik ben een goed persoon, maar je zou nogal stom moeten zijn om een portefeuille met 200 euro in, braafweg met alles erin terug af te geven.
Wat is daar nu stom aan? Ik vind het eerder stom om gewoonweg iemand zijn geld te stelen.

Maarja, wie ben ik...

lttuvix

Legacy Member
dnno of ik da zou doen of nie

enerzijds zou ik zeggen ja, geld yay.

Anderzijds weet ik da da in men geweten zou spelen en ik het toch zou terugbezorgen

Lamsednav

Legacy Member
Piejie zei:
Wat is daar nu stom aan? Ik vind het eerder stom om gewoonweg iemand zijn geld te stelen.

Maarja, wie ben ik...

Ik heb ook al eens m'n portefeuille verloren. Heb ik hem weergezien ? Nee, idd ..

puni

Legacy Member
Lamsednav zei:
Ik heb ook al eens m'n portefeuille verloren. Heb ik hem weergezien ? Nee, idd ..

Waarom zou ge een ander aandoen wa ge ni wilt dat anderen u aandoen?

Lamsednav

Legacy Member
puni zei:
Waarom zou ge een ander aandoen wa ge ni wilt dat anderen u aandoen?

Omdat als ge em weerstuurt naar de persoon zelf ge toch 9/10 keer stank voor dank krijgt. Daarom :)

Piejie

Legacy Member
Lamsednav zei:
Ik heb ook al eens m'n portefeuille verloren. Heb ik hem weergezien ? Nee, idd ..
Wow, de ultieme reden :doh:
Lamsednav zei:
Omdat als ge em weerstuurt naar de persoon zelf ge toch 9/10 keer stank voor dank krijgt. Daarom :)
Wat is dat nu voor bullshit? Geef me 1 reden waarom de persoon je niet dankbaar zou zijn als je dat terug zou brengen?

puni

Legacy Member
Lamsednav zei:
Omdat als ge em weerstuurt naar de persoon zelf ge toch 9/10 keer stank voor dank krijgt. Daarom :)

Omda die persoon u niks geeft daarvoor is da stank voor dank? Kweet da barmhartigheid nimeer van deze tijd is, maar toch. Kzou het doen omda ge weet da ge dan toch iets goed hebt gedaan, en daar gaat ge u zelf ook beter van voelen.

EDIT: en omdat ik betwijfel dat ge al genoeg portefeuilles zijt gaan teruggeven aan hun rechtmatige eigenaar om da een geloofwaardig cijfer te noemen denk ik da da idd complete bullshit is.

Lamsednav

Legacy Member
Soit, of het nu bullshit is ofni. Mijn gedacht is dat ge gewoon op uw eigen spullen moet letten, als ge et verliest, dat is pech. Net zoals ik heb voorgehad.

Karre

Legacy Member
Ja :) Daar net zat er 2 Euro in een winkelkarreke, ofwel was die gast eventjes weg maar die winkelkar stond al bij de andere en die "stekker" zat er al in. Toch maar meegenomen, wel een leuk verjaardagscadeautje voor mij ook al is het niet veel :p. Helaas nog een grote chekpot gehad, mijn moeder daarentegen 200 Euro :D.

Karre

Legacy Member
=(X)=RaVen= zei:
Gij en uw maten verdienen een ferm pak rammel.
En als ge dan nog het geld eruit haalt steek dan derest (OOK DE CREDITCARD) in een postbus, dan komt da sowieso terecht)
Die creditcard gebruiken is gewoon een misdrijf, 'tis nog ni erg genoeg da die mens da kwijt is.
Als ge zoiets doet zijde gewoon krapuul, punt uit. Getuigd van zeer weinig waarden en een schrale opvoeding.

Bij zo iets zou ik anoniem zijn creditcard en zijn gerief terugsturen maar het geld er dan toch wel uit ze :p.

Joachim_staelen

Legacy Member
Vorig jaar keer een portefeuille gevonden met om en bij de 90 euro erin in de fitness. Geld eruit gehaald, portefeuille in een beek geduwt en met die 90 euro me keertje laten gaan in winkels :).

Tzaten geen kaarten in, wel nog 3 werkende Mobistar herlaadbeurten. Ze dan subtiel verkocht aan mensen op nen fuif (waar datter me toch niemand kende).

Stimpy

Legacy Member
als ge zegt da ge geld gevonde hebt moet ge der wss nog belastinge op betale :ironic:

Flokky

Legacy Member
Ik heb onlangs een handtas gevonden waar een portefeuille inzat. Er bleek veel in te zitten: identiteitskaart, abonnementen, bankkaarten, geld, etc...
Ik heb op die moment niet getwijfeld en gezocht naar een telefoonnummer en heb gebeld met de melding dat ik de handtas gevonden had.
Ik ben die dan zelfs gaan brengen in de veronderstelling om een beloning te krijgen... en weet je wat ik gekregen heb? NIKS, nada, noppes. Effe ter verduidelijking: ik heb het geld braafjes laten zitten.

In't vervolg geld in de pocket en sjakosj in de struiken.

AkiMbO

Legacy Member
Geld vinden => recht in mijn zakken
Portefeuille vinden zonder geld => In een postbus steken
Portefeuille vinden met geld => geld voor mij en in een postbus steken

WANT !!!

Als je een portefeuille met geld in een postbus steekt, dan gaat de kerel die die dingen leegt met het geld aan de haal.
Als je die portefeuille met geld binnenbrengt bij de politie zijn er nog 2 opties:
- ze houden (een deel van) het geld om pinten mee te gaan pakken
- ze vallen u achteraf nog lastig omdat er blijkbaar geld ontbreekt, dus jij bent verdachte nummer één.


Conclusie? Wees de slimste, en hou sowiezo het geld voor jezelf, anders gaat er toch een ander mee lopen.

MindCrimer

Legacy Member
zelfde als AkiMbO...

reden is vree simpel, ookal eens portefeuille gevonden met nog wat geld in. dan binnengebracht bij de politie (ja twas van een schoon meisken, alé volgens de pasfoto toch :p). en rara paar uur later telefoon of ik nog eens terug kon komen omdat er geld uit was... uiteindelijk niets van gekomen, maar daarmee leerde wel uw lesken

dus vanaf nu, portefeuille vinde? leegmaken en weg ermee, speciaal voor den ghost NIE in een beek of vuilbak, maar den brievenbus van de flikken uiteraad, kzijn mssch een klootzaksken ma dan toch gene groten :D

GhO$T

Legacy Member
Wa voor instelling allemaal zeg :wtf:.
Da ge het geld houdt kan ik nog begrijpen (hoewel het ook gewoon verkeerd is gelijk wat je uzelf wijsmaakt), maar dan de portefuille als dank voor het geld in een beek of in de struiken smijten? Komaan zeg ge weet toch wel allemaal wa voor mizerie het is om u passport, rijbewijs, siskaart, bank/credit kaarten,... allemaal opnieuw aan te vragen.
Als ge zelfs na het geld eruit te nemen nog geen moeite doet om de portefuille terug te bezorgen ben je echt wel een klootzakske eerste klas.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan