Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

NS2003

Legacy Member
Portefeuille open, geld eruit pakken, en portefeuille wat verder in struikjes ofzo gooien waar niemand het ziet.


Als ik iets verlies reken ik er ook niet meer op dat de persoon zo eerlijk is om het terug te brengen, dusja. In der tijd al veel stuff verloren (portefeuille met 100EUR in, bankkaart, visa kaart, hele hoop lidkaarten, sis kaart, enz enz...) maar ook veel stuff gevonden. (oa geld (+-250EUR in enveloppe xD), Nokia 7250i, ...)

Crashtestdummy

Legacy Member
agrash zei:
tuurlijk zou ik dat geld in mijn zaken steken, dat is maar normaal zeker..
maar als het een portefeuille zou zijn zou ik het geld uithalen & de rest naar de politie brengen
2nd that

*edit*

alhoewel, kzout nie naar de flikken brengen, kzou gewoon es bellen na die kerel en da em der zelf omkomt, anders zouden flikken denken da ik die portefeulle gestolen heb :sop:

mcR

Legacy Member
agrash zei:
tuurlijk zou ik dat geld in mijn zaken steken, dat is maar normaal zeker..
maar als het een portefeuille zou zijn zou ik het geld uithalen & de rest naar de politie brengen
²nd

ik ben ook al een portefeuille kwijtgespeeld en die vinder was ook niet eerlijk :)

Bubba

Legacy Member
Dude87 zei:
2nd that

*edit*

alhoewel, kzout nie naar de flikken brengen, kzou gewoon es bellen na die kerel en da em der zelf omkomt, anders zouden flikken denken da ik die portefeulle gestolen heb :sop:

Ja en dan komt dieje gast langs en ziet ie da zn 50€ weg is. :lol:

GeHaWk

Legacy Member
Xylo zei:
Geld op straat: Menemen en gelukkig zijn.
Geld in portefuille op straat: Geld meenemen en portefuille in eerste vuilnisbak.

Nja, verlore is verlore en gevonden is gevonden.


Ooit eens mijn eigen portefuille verloren op de trein. Volgende dag blijkt em teruggevonde te zijn. Em lag in Antwerpen Centraal. Ik kom daar dus aan. Moet 3.20 betalen voor "administratieve" kosten.
Wat blijkt de +-0.50eur dat erin zat (in rosgeld dan nogwel), alles eruit gehaald...


Ik heb men portefeuille deze week per ongeluk laten liggen aan een geld automaat in de bib

Had het pas door toen ik daar buiten was
Zat 60 euro in en al men kaarten

Ben dus alles kwijt...

Als student kan je maar hopen op vriendelijke mensen die alleen het geld nemen en de portefeuille ofwel na politie brengen ofwel gewoon laten liggen zonder geld in.

Als ik portefeuille zou vinden zouk hem naar politie doen met al het geld in ofwel gaan afgeven op plaats waark hem vond.

Laatste wat ik zou doen is het geld eruit halen en portefeuille met de rest in de vuilbak dumpen een beetje vriendelijkheid kan geen kwaad.

En je mag van heel veel geluk spreken dat je je portefeuille nog trughebt anders mocht je nog eens (net zoals ik dus) alle kaarten opnieuw gaan laten maken wat op zich ook weer geld kost.

Crashtestdummy

Legacy Member
BuBbA zei:
Ja en dan komt dieje gast langs en ziet ie da zn 50€ weg is. :lol:
dan zeggek gewoon da er iemand voor mij da leeggehaald eeft eh.

en trouwens, de meeste mensen geven der zelfs nie om als 50 euro weg is uit de portefeuille, lopen achter allemaal nieuwe papieren, paspoort, sis-kaart bankkaar etc is veel dikkeren mizerie :sop:

Suphafly

Legacy Member
gewoon geld oprapen
tenzij ik het geld uit iemand zijn zak zie vallen dan geef ik het terug

een portefeuille zou ik het al het geld uitnemen en de portefeuille in de post steken

Gizmo_1987

Legacy Member
Vandaag 17,3O€ aan geld gevonden bij de opkuis van onze fuif :p dit gaat rechtstreeks mijn zak in ^^

Dieleman_F

Legacy Member
Los geld de zakken in als het niet te veel is, maar met paspoort ofzo erbij zeker gaan terugbrengen (met geld er bij!).

russian

Legacy Member
Ik heb een mobiele telefoon gevonden en heb daarmee naar de mama (nr. stond in foon) van de eigenaar gebeld (was een meisje). Gevolg: het meisje kwam om haar gsm en had een fles drank bij wiiii. Dus eerlijk duurt soms wel langer; liever de drank dan een vervallen gsm =d.

Lethall

Legacy Member
Zelfde als de meeste hier.
Gewoon los geld: meepakken, wat moet ge er anders mee doen.
Portefeuille: Gewoon terugbrengen en gewoon alles inclusief geld gewoon laten zitten.

Kdenk moest ik doen gelijk sommige mannen hier, geld pakken portefeuille weggooien da da toch wel aan men geweten zou zitten zoiets. Vind ik eigenlijk te laf om zoiets te doen Imo

balbe

Legacy Member
russian zei:
Ik heb een mobiele telefoon gevonden en heb daarmee naar de mama (nr. stond in foon) van de eigenaar gebeld (was een meisje). Gevolg: het meisje kwam om haar gsm en had een fles drank bij wiiii. Dus eerlijk duurt soms wel langer; liever de drank dan een vervallen gsm =d.

en nog contact gehouden met dat meisje? was ze knap?
stel u voor dat je zo de vrouw van uw leven tegenkomt :D

Dieleman_F

Legacy Member
Je slaat natuurlijk meteen een goed figuur omdat je eerlijk bent geweest met die gevonden GSM :D

russian

Legacy Member
balbe zei:
en nog contact gehouden met dat meisje? was ze knap?
stel u voor dat je zo de vrouw van uw leven tegenkomt :D

Ik heb eerst haar SMS'jes een beetje doorgelezen :p. Helaas te dom geweest om hem dan af te leggen.

Het was een heel mooi meisje maar helaas nam ze ook haar vriendinnetje mee: ze betrouwde het wellicht niet lol :p. Geen contact met haar gehouden maar 'k was toch even de kluts kwijt om het zo te zeggen. Ook omdat ze me zo bedankte :). Niet te verwonderen dat ze blij was, een foon met zo'n resem intieme berichtjes :D.

balbe

Legacy Member
russian zei:
Ik heb eerst haar SMS'jes een beetje doorgelezen :p. Helaas te dom geweest om hem dan af te leggen.

Het was een heel mooi meisje maar helaas nam ze ook haar vriendinnetje mee: ze betrouwde het wellicht niet lol :p. Geen contact met haar gehouden maar 'k was toch even de kluts kwijt om het zo te zeggen. Ook omdat ze me zo bedankte :). Niet te verwonderen dat ze blij was, een foon met zo'n resem intieme berichtjes :D.

damn waarom kom ik eigenlijk nooit zo'n dingen tegen :(

=(X)=RaVen=

Legacy Member
als je echt niet kan uitvissen van wie het is, houd je het.
(dus als je los geld vindt, maar je ziet iemand anders keihard zoeken in de buurt dan geef je het terug :p (na te verifiëren dat hij weldegelijk die som kwijt is))
als je kan zien van wie het is bezorg je het terug, dat zou je zelf ook willen.

Piejie

Legacy Member
Xylo zei:
Geld op straat: Menemen en gelukkig zijn.
Geld in portefuille op straat: Geld meenemen en portefuille in eerste vuilnisbak.

Nja, verlore is verlore en gevonden is gevonden.
En stelen is stelen...

=(X)=RaVen=

Legacy Member
skelly_king zei:
Ik zout allebei bijhouden ze :) Mss gwn zeggen dat ge een lege portefeuille ebt gevonden ofzo :p M'n maten ebben zo ke portefeuille me egt veel geld, bankkaart en creditcard gevonden , man die ebben nogal veel geld eruit gehaald ze (credicard) , die ene eeft toen nen nitendo ds gekocht en 4 sloefen :s

Gij en uw maten verdienen een ferm pak rammel.
En als ge dan nog het geld eruit haalt steek dan derest (OOK DE CREDITCARD) in een postbus, dan komt da sowieso terecht)
Die creditcard gebruiken is gewoon een misdrijf, 'tis nog ni erg genoeg da die mens da kwijt is.
Als ge zoiets doet zijde gewoon krapuul, punt uit. Getuigd van zeer weinig waarden en een schrale opvoeding.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan