Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

nTFs

Legacy Member
servi zei:
Deze topic bevestig voor mij waarom ik huiver van de Belgische mentaliteit, zo schijnheilig als maar kan zijn !

En JA ik heb ook al eens geld en goederen gehad die gestolen zijn van mij EN NEE ook al ben ik al bestolen geweest, toch zou ik nooit geld/creditcard/... uit een portefeuille halen.

Wat is er nu schijnheilig aan geld uit een portefeuille halen ?
Ik zie dit als een kans dat het leven je biedt. Nadelig voor de betrokkene maar voordelig voor jou. Aan jou de keus om er gebruik van te maken.
En ja voor velen komt dit mss gevoelloos over maar ik ga het geld zeker niet laten liggen. Degene die achter je komt raapt het dan wel op.

omfg

Legacy Member
geld los op straat -> houden
portefeuille met geld -> portefeuille met geld houden (mijn huidige portefeuille is toch aan vernieuwing toe), identiteits- en andere kaarten ergens dumpen

Garmir

Legacy Member
Want een mentaliteit hier op het forum, ik schaam me zelf in sommige mensen hun plaats. Ik ga hier geen namen noemen, maar sommige moeten eens blijven stilstaan bij het punt wanneer je zelf een portefeuille verliest.

Ik ben er volledig mee akoord wanneer je geld op straat vindt dat je het in je zak steekt. Maar wanneer je een portefeuille vindt met geld en alle hutsekluts in dan breng je dat gewoon terug.

gregory804

Legacy Member
Moest ik zelf mijn portefeuille verliezen met bv zo'n €10 in, dan zou ik blij als ik ze terugkrijg, voor mijn identiteitskaart en bankkaart enzo, op het geld zou ik niet hopen, want de kans dat dat weg is is zeer groot.
Dus mensen die er geld uithalen maar de portefeuille ergens binnenbrengen, is toch nog normaal, de portefeuille wegsmijten getuigt van geen respect.

omfg zei:
geld los op straat -> houden
portefeuille met geld -> portefeuille met geld houden (mijn huidige portefeuille is toch aan vernieuwing toe), identiteits- en andere kaarten ergens dumpen
Dat is zowat het grofste dat hier al gezegd is, da is dubbel diefstal, én ge kloot er ne persoon mee diede gemakkelijk zout kunnen helpen

ChunWai.

Legacy Member
Plus, als je de portefeuille terugbrengt kan je er nog altijd een kleinigheidje voor terugkrijgen.

ByTEsPaWn

Legacy Member
Garmir zei:
maar sommige moeten eens blijven stilstaan bij het punt wanneer je zelf een portefeuille verliest.

Pff, mensen die hun portefeuille verliezen, dat is hun eigen schuld, ze moeten maar beter opletten. In feite is het zelfs goed dat ze hun geld verdienen: je leert er hen een lesje mee. Het is net als Darwin: sterken zoals ik worden onderscheiden van zwakken die hun portefeuille verliezen. Bovendien voel ik mezelf beter door me stoer te voelen bij m'n vrienden als ik een portefeuille wegsmijt dan het 'respect' (=eerder voor mietjes) dat ik krijg om het terug te geven aan de rechtmatige persoon. Zo werkt het systeem nu eenmaal, live with it! Enkel eigenbelang telt!

:ironic:

Bose

Legacy Member
moeilijk om zomaar te voten.

indien met portemonnee: politie
( en aan het volk dat geld uit die portemonnee haalt en dan die portefeuille bij de politie afgeeft: schaam u! )

indien cash: zelf houden
op geld staat immers gene naam.

eigen ervaring: aan het fietsen van mijn vakantiewerk naar huis vorige zomer. Ik steek het straat over en zie daar precies 50 euro liggen. ik stop, pak dat op en zie dat het 2 briefkes van 50 zijn. weer goed verdiend die dag :p

Ali_

Legacy Member
Ik vind het ook maar smerig dat er mensen zijn die een portefeuille zouden terugbrengen na het geld eruit te halen.

Zoiets doe je niet vind ik, eenmaal voorgehad dat een vrouw haar tas op de bus was vergeten (de persoon naast haar zegt er niks van :sop:) en ik ging haar achterna om de tas te brengen (chauffeur reed door, ook al zei ik dat ik enkel die tas aan die vrouw ging geven die helemaal niet ver stond) en die vrouw gaf me gewoon 20 euro :) en was echt enorm blij omdat er nu eenmaal veel dingen kunnen zitten in zo'n handtas die je niet kwijt wil raken, naast het geld.

killgore

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik vind het ook maar smerig dat er mensen zijn die een portefeuille zouden terugbrengen na het geld eruit te halen.

bwa, tis niet het properste, ma ge hebt tenminste uw portefeuille en al die stomme kaartjes terug.

Vind ik minder smerig als die egocentrische smeerlapkes hier da die kaarten gewoon dumpen ergens.

Bubba

Legacy Member
killgore zei:
bwa, tis niet het properste, ma ge hebt tenminste uw portefeuille en al die stomme kaartjes terug.

Vind ik minder smerig als die egocentrische smeerlapkes hier da die kaarten gewoon dumpen ergens.

Heeft eerder te maken met luiheid dan met iets anders.

Tis gewoon teveel moeite om die portefeuille terug te gaan geven of naar de politie te doen.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
omfg zei:
geld los op straat -> houden
portefeuille met geld -> portefeuille met geld houden (mijn huidige portefeuille is toch aan vernieuwing toe), identiteits- en andere kaarten ergens dumpen

Amai, als je dat doet moet je wel een onvoorstelbare klootzak zijn, geld eruit halen is al redelijk grof en in feite diefstal, maar de identiteitskaart enzo gewoon ergens dumpen :wtf:, wrm zou je dat nu doen ? Is het te lastig om dat ergens bij de politie af te geven ? Weetjij welke miserie het is om alles kwijt te zijn van identiteitskaarten/rijbewijs/bankkaarten/... Het is je ook niet te doen om eigenbelang (die kaarten), dus veronderstel ik dat het eerder het kinderachtige idee is van : haha, die hebben we bij zijn kloten. :ironic: 16jr oud en al zo rot (of nog zo kinds)

whatever9

Legacy Member
ik heb eens 2000fr gevonden in de H&M.... had meteen geld voor een broek :p

Avenger 2.0

Legacy Member
Ali_ zei:
Ik vind het ook maar smerig dat er mensen zijn die een portefeuille zouden terugbrengen na het geld eruit te halen.

Zoiets doe je niet vind ik, eenmaal voorgehad dat een vrouw haar tas op de bus was vergeten (de persoon naast haar zegt er niks van :sop:) en ik ging haar achterna om de tas te brengen (chauffeur reed door, ook al zei ik dat ik enkel die tas aan die vrouw ging geven die helemaal niet ver stond) en die vrouw gaf me gewoon 20 euro :) en was echt enorm blij omdat er nu eenmaal veel dingen kunnen zitten in zo'n handtas die je niet kwijt wil raken, naast het geld.

:niceone:

Dit voorbeeld zouden meer mensen moeten nemen.
Tegenwoordig is het zo een mentaliteit van 'ik en de rest kan stikken'.

Wazzie

Legacy Member
Geld: bijhouden
Portefeuille met geld: persoonlijk teruggeven indien hij in de buurt woont, anders aan de politie bezorgen.

En sinds wanneer is luiheid een excuus om niet het juiste te doen? Die redenering is niet veraf van mensen die geen hulp bieden als iemand vlak voor hun neus overvallen wordt. Ok dat je niet uw tijd wil verspillen bij de flikken, tot daar aan toe, maar het gewoon in de bus steken kan toch ook ?

zipke

Legacy Member
Omfg,

van sommige reacties gaan mijn haren echt rechtstaan ze. Die kerel hierboven die zegt dat hij zich stoerder voelt van de portefeuille weg te smijten dan te gaan brengen? Get a life kerel, waar gaan we naartoe.

Als ge geld uit ne gevonden portefeuille haalt ist erg. Als ge geld uit de portefeuille haalt EN de kaarten wegsmijt... Daar kan ik gewoon nie bij. Weet ge wel hoeveel werk da is jong. Bankkaart, identiteitskaart, klantenkaarten.. Daar zijde echt een tijdje zoet mee ze.
En dan nog de mensen die effectief een creditcard gaan leeghalen.. Shit daar bestaan geen woorden voor. Ze zouden ulle moeten opsluiten allee.

Iedereen werkt voor zijn eigen geld en tis nie de bedoeling da ge da van een ander gaat afpakken, da is stelen. Sorry als iemand zijn portefeuille verliest, da kan is gebeuren e.

Als iedereen zo begint te denken als 90% van da forum hier, waar gaan we dan naartoe. Binnenkort beginnen we elkaar al dood te schieten als den buurman zijn kat in uwen tuin zit... Oh ma wacht, da gebeurt al... :ironic:

Als ik later niet uit dit kutland verhuis, steek mij dan alstublieft in een gekkenhuis. Fucking kutmentaliteit.

nTFs

Legacy Member
Velen beweren dat ze al het geld teruggeven maar doe je dit ook als je een financiêle tegenslag hebt ?
Je hebt bv zware onkosten waar niet echt geld voorhanden is. Je vindt het geld in een portefeuille dat je probleem zou oplossen. Je mag dan nog zo eerlijk zijn maar imo neem je dan wel dat geld.

Stichero

Legacy Member
keb al eens gehoord dat ier in tokyo mensen speciale stickertjes in hun portomonee hebben
als ge de verloren portefeuille terugbrengt krijgt ge altijd een bepaald procent van het bedrag dat erin zit
zo is iedereen tevreden :)

DA_MadAce

Legacy Member
nTFs zei:
Velen beweren dat ze al het geld teruggeven maar doe je dit ook als je een financiêle tegenslag hebt ?
Je hebt bv zware onkosten waar niet echt geld voorhanden is. Je vindt het geld in een portefeuille dat je probleem zou oplossen. Je mag dan nog zo eerlijk zijn maar imo neem je dan wel dat geld.

Yep. :) Als mensen onvoorzichtig zijn met hun geld dan is de kans groot dat ze het niet nodig hebben. Trouwens, aan een portefeuille kan je zien of je "slachtoffer" het geld meer nodif heeft dan jezelf.

-DNB-

Legacy Member
Als we nu eens allemaal geen portefeuille meer gebruiken, dat dat eens niet slim is:p
Hoera voor mezelf:)

Starrk

Legacy Member
Akiraprise zei:
Als ik jullie was zou ik het netjes teruggeven

Hier in nederland is wel eens een verborgen camera show geweest waar mensen getest werden op eerlijkheid of ze de portemonee zouden teruggeven ofniet..

Sindsdien heb ik altijd het gevoel. 'dit kan wel eens een verborgen camera show zijn'

Net als die PUNKED show op mtv :p

Voor zoiets kunnen ze je toch niet aanklagen, ik denk zelfs als de politie dit zou doen dat ze je geen PV kunnen aansmeren. (Zoals die zaak waar ze een lokauto in Brussel gezet hebben om te laten stelen, blijkt dat ze de 'dieven' hebben moeten laten gaan :p)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan