Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

Chickenlal

Legacy Member
Als ik gewoon geld zou vinden zou ik da zeker en vast houden.

Als ik een portefieulle met geld in zou vinden zou ik twijfelen...
Geld eruit halen en de portefieulle in hun brievenbus steken zodat ze toch hun kaarten enzo terug hebben. Of hem helemaal afgeven.


killgore zei:
Beetje vriendelijk zijn voor uw medemens kan al niet meer zeker?

Ik vraag me af wanneer de medemens eens vriendelijk word voor mij dan.

Maar ik zou wel de portefieulle met paspoort, rijbewijs enz... in de brievenbus gaan steken zodat ze dat terug hebben. Maar het geld is van mij ze. Eerst kijken naar de paspoort foto natuurlijk, alst zo'n lekker mokske is van een jaar of 20 dan zou ik het mss wel laten zitten en persoonlijk terugbrengen :p

Gizmo_1987

Legacy Member
K'heb ooit een portefeuille gevonden op cafe, in de wc's, gekeken wat erinzat, van wie die was,... En dan volledig onbewust naar de cafebaas gebracht... :oink:
Er zat niet veel geld in maar kon het best wel gebruiken...
Veel mensen in mijn plaats zouden wss het geld genomen hebben imo :unsure:

killgore

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Ik vraag me af wanneer de medemens eens vriendelijk word voor mij dan.

Maar ik zou wel de portefieulle met paspoort, rijbewijs enz... in de brievenbus gaan steken zodat ze dat terug hebben. Maar het geld is van mij ze. Eerst kijken naar de paspoort foto natuurlijk, alst zo'n lekker mokske is van een jaar of 20 dan zou ik het mss wel laten zitten en persoonlijk terugbrengen :p

@da eerste: daar kunde idd enkel op hopen, ma ge kunt alleszins al bij uzelf beginne of course. Ik snap nie da mense zo extra de klootzak moeten uithange door al die kaarten en zo nog is weg te smijten. Da geld erin, tja, das pech hebben, vind ik logisch dat mensen dit eruit halen, ma wees dan toch vriendelijk genoeg om da in een postbus of zo te droppen.

tb-303

Legacy Member
Ik en mijn kameraad hebben ons lesje geleerd op dat gebied, toen we 15 jaar oud waren hebben we ooit 100.000 frank gevonden en "zo eerlijk" geweest om dat aan lokale politie te gaan geven.
Nu bleek dat dat geld van de lokale viszaak was, mijn kameraad zijn ma ging daarop naar de viswinkel om te zeggen dat we dat geld gevonden hadden, waarop dat mens in de viswinkel voor een cadeauke zorgde voor ons : 1 KILO paling !!!!!!!!!!!!! GEDVERDEMME laatste keer dat we zo onozel zijn geweest, volgedne keer pocket binnen en dat ze zelf hun paling achter hun kiezen steken, voor 100.000 frank verwacht ik toch net iets meer dan paar honderd frank vis !!

Emu

Legacy Member
Afhankelijk van bedrag enzo, maar in de meeste gevallen zou ik het houden, ik zou het in geen enkel geval naar de lokale politie hier brengen, want dan weet ik al goed genoeg wat er mee zal gebeuren :s

Robinvv

Legacy Member
Op geld zelf staat geen naam.

=>Houden dus

De kans dat de echte bezitter dat terug krijgt, is als een naald in een hooiberg zoeken.

-_-_-_-

Legacy Member
Geld houden, portefuille vuilbak in als iemand anders uw portefuille vind krijgt ge het wrs ook niet terug.

nigel555

Legacy Member
-_-_-_- zei:
Geld houden, portefuille vuilbak in als iemand anders uw portefuille vind krijgt ge het wrs ook niet terug.

Nja sorry maar daar ben ik het niet mé eens.
Het zijn door zulke gedachten (mensen) dat we inderdaad ons portefuille niet terug vinden/krijgen.

_DKsissor_

Legacy Member
gewoon geld uit portefuille nemen en dan binnendoen bij politie of in brievenbus. Maar dat is wel als ik het niet zelf heb zien vallen , bv ik stond eens aan bank en een oude man zat echt te prullen met da machien en na ene kwartier ofzo zegtm dat het machien kapot is en gaatm naarbuite.Ik ga toch eens kijke en kwil mn kaart erin steke en plots komt daar +- 500 euro uit da geldafhaalmachien :p en kben dan toch maar diee oude man achterna gelopen omt hem te geven :p.

DJ BUZZE retro

Legacy Member
q-ball_NBK zei:
Maar ik zou wel de portefieulle met paspoort, rijbewijs enz... in de brievenbus gaan steken zodat ze dat terug hebben. Maar het geld is van mij ze. Eerst kijken naar de paspoort foto natuurlijk, alst zo'n lekker mokske is van een jaar of 20 dan zou ik het mss wel laten zitten en persoonlijk terugbrengen :p

"alst een lekker mokske van 20 is blabla"

moet wel één van de meest inhoudsloze uitspraken zijn die ik ooit heb gehoord

Gentei

Legacy Member
Geld vinden?= hou het voor mijzelf als iemand anders da vind gaat die da toch voor 90% voor zichzelf houden

Portefeuille vinden en er zit geld in =>geld eruit en de portefeulle in de brievenbus.

^MystiQ

Legacy Member
Private_BE zei:
Jongen die ik ken heeft is een portomonee die hij vond teruggebracht naar de politie.
Bleek het te zijn dat er 100euro uit was genomen (hij had dat niet gedaan) en de politie zei dat hij die moest betalen.
Hij heeft dat natuurlijk niet gedaan, wat er van gekomen is weet ik niet.

Maar hoe dom is dat? Dan doe je wat er van je verwacht wordt en dan maak je zoiets mee...

Moraal van het verhaal. Beter de portemonee met de post versturen naar de getroffene ;)

Avenger 2.0

Legacy Member
Lemon zei:
Politie gaat uw gegevens noteren hoor als jij dat binnenbrengt. En als de persoon in kwestie gaat klagen dat het geld eruit is ben jij de eerste persoon die ze een bezoekje gaan brengen voor diefstal.

Leuk. Dus als je een gestolen portemonnee vindt (dief heeft het geld eruit genomen en de rest weggesmeten) en je brengt die naar de politie kan je aangeklaagd worden. Only in Belgium...

Bubba

Legacy Member
Phil zei:
nja, zo'n grote bedragen, dat is iets anders :), Ik denk dat de meesten nogal wroeging zouden krijgen als ze dat zouden opgebruiken :)

Zot, kzou content zijn moestek in ene keer ne portefeuille vinden mee 10.000 euro in ze. Amai nog ni. :woohoo:

Fanatix zei:
Ik ga de vraag hier eens aanpassen eh mannen stel ge loopt op straat en de persoon die voor u loopt laat geld uit zijn zak vallen terwijl hij niets doorheeft:
- Raap je het op en doe je alsof je van niets weet
- Geef je het terug?

Kzou ff blijve staan tot ie weg is en het dan gewoon oprape en in mn zak steken.

ChunWai.

Legacy Member
Ik zou het eigelijk niet weten wat ik zou als ik een portefeuille vond. Misschien keek ik eerst naar de pas en als het een oude meneer/mevrouw is geef ik het terug, als het zo'n tommy is, pak ik het geld eruit:p Who knows :D

Thinsulate

Legacy Member
Pfff...heel den boel houden. Identiteit verbranden/versnipperen whatever... samen met andere kaarten, en alst een schoon portemonee is zou ik hem zelfs opnieuw verkopen :lol:

Bubba

Legacy Member
Thinsulate zei:
Pfff...heel den boel houden. Identiteit verbranden/versnipperen whatever... samen met andere kaarten, en alst een schoon portemonee is zou ik hem zelfs opnieuw verkopen :lol:

Zoveel moeite?

Wat hebde der trouwens aan van iemand anders zn kaarten te vernielen? :unsure:

ChunWai.

Legacy Member
Thinsulate zei:
Pfff...heel den boel houden. Identiteit verbranden/versnipperen whatever... samen met andere kaarten, en alst een schoon portemonee is zou ik hem zelfs opnieuw verkopen :lol:

Of de identiteitskaart gebruiken als 2de identiteit:unsure:

Sephiroth

Legacy Member
alles bijhouden natuurlijk, zeker alst ne volle portefeuille is
ze moeten het maar in de 1ste plaats nie verliezen :p

servi

Legacy Member
Deze topic bevestig voor mij waarom ik huiver van de Belgische mentaliteit, zo schijnheilig als maar kan zijn !

En JA ik heb ook al eens geld en goederen gehad die gestolen zijn van mij EN NEE ook al ben ik al bestolen geweest, toch zou ik nooit geld/creditcard/... uit een portefeuille halen.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan