Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

enZiiime

Legacy Member
ben zelf portefeuille ook al kwijt gespeeld, denkt maar ni dak mijne pas ofz heb teruggezien ^^

Tis grof mor toch:

Geld op straat: mijn portefeuille in
Geld op straat in portefeuille: geld mijn portefeuille, portefeuille de boskes in :)

Veel of weinig, maakt ni uit, als het 5000€ is, had de persoon in kwesti maar slimmer moeten zijn en het niet moeten verliezen.

^MystiQ

Legacy Member
skelly_king zei:
Ik zout allebei bijhouden ze :) Mss gwn zeggen dat ge een lege portefeuille ebt gevonden ofzo :p M'n maten ebben zo ke portefeuille me egt veel geld, bankkaart en creditcard gevonden , man die ebben nogal veel geld eruit gehaald ze (credicard) , die ene eeft toen nen nitendo ds gekocht en 4 sloefen :s

Gij hebt domme maten maar ja :)

Oja, een potefeuille met 300 euro erin, je kan altijd het geld eruit nemen en ze dan gaan brengen é :D
Ze kunnen nooit bewijzen da gij da geld hebt gepakt ;) :p

M1tch

Legacy Member
dit is weer zo een geval waarin een mens zou moeten denken 'stel dat het mijn portefeuillie zou zijn, ...'

maar blijkbaar zitten hier nogal veel egocentrische mensen op dit forum die er anders over denken :)

shame on you, en dat meen ik


Als het los geld zou zijn zou ik het uiteraard ook zelf houden want de kans dat dat geld ooit zn rechtmatige eigenaar vindt is onbestaande

nTFs

Legacy Member
killgore zei:
Ik hoop dat je ooit je portefeuille verliest met alles in (identiteitspapieren, rijbewijs, bankkaart & een hoop andere kaartjes die een merde zijn om terug te halen) en dat iemand met uw mentaliteit die portefeuille vindt.

Beetje vriendelijk zijn voor uw medemens kan al niet meer zeker?

Tja, da's het leven hé.
You win some, you lose some.

zipke

Legacy Member
Dank u M1tch, toch iemand die mijn mening deelt.

Is het nu 5 euro of 500 ik breng het sowieso terug. Ik zou er gewoon niets mee willen kopen omdat ik mij dan slecht zou voelen allee. Werk voor u geld, dan hebt ge der dubbel zoveel plezier van.

Achja ni iedereen denkt er blijkbaar zo over...

agrash

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Ik noem dat stelen en niet vinden :)

tja ze moeten maar hun portefeuille nie verliezen
finders keepers hé & blijkbaar ben ik niet de enige hier die dat ook zo vind


Lemon zei:
Politie gaat uw gegevens noteren hoor als jij dat binnenbrengt. En als de persoon in kwestie gaat klagen dat het geld eruit is ben jij de eerste persoon die ze een bezoekje gaan brengen voor diefstal.

als ik nu zeg dat ik ze zo gevonden heb op straat..

-Helld0g-

Legacy Member
geld zou ik zowiezo voor mij houden

portefeuilles en gsm's zijn iets anders...
bvb in een café of zoals eerder vermeld een bibliotheek is het not done om die mee te nemen (of zelfs iets uit te nemen). Dan geef je dat gewoon af aan iemand die van daar is...
ben het nog tegengekomen dat mijn portefeuille ergens rondslingerde op café en dat ik die plots "terugvind" ;) dan ben je toch dankbaar dat er ni teveel stoute mensen rondlopen

moest het in the middle of nowhere zijn zou ik misschien nog twijfelen.

M1tch

Legacy Member
agrash zei:
tja ze moeten maar hun portefeuille nie verliezen
finders keepers hé & blijkbaar ben ik niet de enige hier die dat ook zo vind

wat voor een idiote denkwijze is dat nu?? Alsof die mens dat met opzet doet ..


besef je dan niet dat je iemand gewoon aan het bestelen bent? Geld dat wss dient om kinderen eten te geven, om een gezin te onderhouden

^MystiQ

Legacy Member
M1tch zei:
besef je dan niet dat je iemand gewoon aan het bestelen bent?

I couldn't care less. Uw mening zal wel ne keer veranderen den dag da gij ne keer 'beroofd' wordt :)

ComputerVISTA

Legacy Member
Math'ke zei:
I couldn't care less. Uw mening zal wel ne keer veranderen den dag da gij ne keer 'beroofd' wordt :)

Vreemde conclusie... Omdat gij eens BESTOLEN zijt gaat gij een ander die wat VERLOREN is en waarvan ge weet wie het is gaan bestelen... Ik snap ze niet.

@ agrash: Niet omdat ge met meer mensen zo over denkt dat ik nu plots van mening zal veranderen hoor ^^ Of dat ik de uwe plots zal aanvaarden ^^

nTFs

Legacy Member
M1tch zei:
wat voor een idiote denkwijze is dat nu?? Alsof die mens dat met opzet doet ..


besef je dan niet dat je iemand gewoon aan het bestelen bent? Geld dat wss dient om kinderen eten te geven, om een gezin te onderhouden

Idioot om te denken dat het wss is om een gezin te onderhouden.
Het kan evengoed geld zijn van een of andere rijkaard die geld genoeg heeft.

Elvis P

Legacy Member
Math'ke zei:
Oja, een potefeuille met 300 euro erin, je kan altijd het geld eruit nemen en ze dan gaan brengen é :D
Ze kunnen nooit bewijzen da gij da geld hebt gepakt ;) :p
Echt ofwa?

^MystiQ

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Vreemde conclusie... Omdat gij eens BESTOLEN zijt gaat gij een ander die wat VERLOREN is en waarvan ge weet wie het is gaan bestelen... Ik snap ze niet.

Bwa, waarom zout ge nog moeite doen om 300 euro die los opt straat ligt te gaan aangeven bij de flikken. :)

M1tch

Legacy Member
als ik mezelf ken dan zal dat niet veel veranderen. Ik aanvaard nu eenmaal dat er ook rotte appels bestaan in deze maatschappij en ik kan alleen maar hopen dat ik volgende keer meer geluk heb want blijkbaar zijn wij in de minderheid.


nTFs zei:
Idioot om te denken dat het wss is om een gezin te onderhouden.
Het kan evengoed geld zijn van een of andere rijkaard die geld genoeg heeft.
ik denk dat de kans veel groter is dat het WEL dient om een gezin te onderhouden ... ik vond het eerder idioot om er van uit te gaan dat t evengoed niet zo is en daarom het geld zelf te houden

ComputerVISTA

Legacy Member
Elvis P zei:

Zolang ze de nummers van de biljetten niet hebben opgeschreven kunt ge idd zo goed als niks zeggen OF er zou voor de overgave van het verloren geld aan de politie al een aangift van het verloren geld moeten gedaan zijn, dan wel.

Elvis P

Legacy Member
ComputerVISTA zei:
Zolang ze de nummers van de biljetten niet hebben opgeschreven kunt ge idd zo goed als niks zeggen OF er zou voor de overgave van het verloren geld aan de politie al een aangift van het verloren geld moeten gedaan zijn, dan wel.
Zucht. :p

Blanco

Legacy Member
M1tch zei:
als ik mezelf ken dan zal dat niet veel veranderen. Ik aanvaard nu eenmaal dat er ook rotte appels bestaan in deze maatschappij en ik kan alleen maar hopen dat ik volgende keer meer geluk heb want blijkbaar zijn wij in de minderheid.

Tja, ge moet het wel aanvaarden, net zoals die rotte appels het moeten aanvaarden hebben van diegene die hen gekweekt hebben.
Feit is, ik heb het mij tot nu toe al veel meer beklaagd dat ik eerlijk ben geweest dan omgekeerd.
Ik heb mijn conclusies dan ook getrokken, ik ben niet heiliger dan de paus en ik ben ook niet diegene die zijn linkerwang gaat tonen als men op zijn rechterwang slaat.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan