Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

EternalSilence

Legacy Member
Timmos zei:
als er een identiteit inzat, dan vind ik dat maar laag-bij-de-gronds van uw 'maat'

idd, dat is hetzelfde als stelen


maar als je maat nu een pakje geld vond op een godverlaten straat
ja, dan geld volgens mij de regel:: eerlijke vinder.

freeza

Legacy Member
niet in portefeuille: houden
in portefeuille: teruggeven en misschien een kleine gift aan mezelf doen :p

?therapy?

Legacy Member
Lemon zei:
Heel tof, zo creditcardfraude. Staan zware straffen op
idd, al een geluk dat die nieuwe Credit cards EINDELIJK ook een code hebben. Mijn geweten zou knagen ze moest ik dat geweest zijn :sop:

Geen identiteit dan is het logisch dat ge het bijhoud hé :)
Zit het er wel bij dan zou ik het gaan terugbrengen ze.

Gavin

Legacy Member
Iemand heeft lang nagedacht over zijn vraagstelling.

Ik zou het naar de flikken brengen, zelfs al stak zijn adres/tel/mail/.. in die portefeuille. Er moest maar eens geld uitgenomen zijn voordat ge het vond...
Overigens heb ik niet de minste neiging om daar mijn ego voor te laten strelen omdat ik iets terugbreng naar de rechtmatige eigenaar, laat staan er een thread over te maken.

Arifiene

Legacy Member
Stel jezelf in de plaats van diegene die het verloren is...
Idem dito als de meesten dus: gwn houden, tenzij het een portefeuille is.
En alst meer dan 1000 euro is, best naar de flikken brengen dan :p

DA_MadAce

Legacy Member
Geld bijhouden, portefeuille in een brievenbus. Post => flikken => juiste persoon.

ChunWai.

Legacy Member
Heb ooit eens in Hong Kong bij een neef blijven logeren en dat was in een apartement. Ik ging naar beneden voor iets te gaan kopen, ik stap uit de lift en daar ligt een pakje geld op de grond:p meegenomen natuurlijk. Zat het in een portefeuille ofzo dan had ik het aan de receptie gegeven natuurlijk:)

Mr.Anderson

Legacy Member
Gwn geld: Bijhouden
Portefeuille met geld: Geld eruit nemen en portefeuille met al de rest teruggeven.

:)

Suicide Monkey

Legacy Member
Ik heb ooit eens een portefuille gevonden in de bib van brugge (Biekorf) en heb die gewoon afgegeven aan dien mens bij de computers waar je kan internetten. Of er veel geld inzat weet ik niet omdat ik er niet in heb gekeken maar was toch goed gevuld met vanalles en nogwat.

Inspector Monkfish

Legacy Member
Ik volg Lemon zijn post. En wanneer het om een groot bedrag gaat zonder identificatiegegevens, zal ik het ook aangeven. Niemand verliest graag honderden euro's.

Gentille

Legacy Member
Mijn ouders zijn ooit hun portefeuille kwijt geraakt in Boudewijnpark. Na een goeie week kregen ze hun portefeuille opgestuurd via de post alles nog aanwezig met een brief bij. Mijn ouders hebben naar de personen gebeld en 25 € opgestuurd naar die mensen.

dendaak

Legacy Member
Bijhouden, op geld staat geen naam... is een spijtige zaak voor de gene die zijn portefuille verloren is. Als het mij zou overkomen, heb ik gewoon pech...
Niet meer, niet minder.

viewer

Legacy Member
als het los op de straat ligt neem ik het zeker mee (zo heb ik vorig semester nog 40 euro opgeraapt in de blauwe kater :woohoo: )

als er een pas bijzit hangt het er vanaf, als het weinig geld is zou ik het terugbezorgen, als het echt veel poen is neem ik het geld eruit en stop ik de rest in zo'n postbus (de postbode bezorgd dat dan wel).

soieso zorgen dat paspoort-creditcard-siskaart-klantenkaart kebab terug bij eigenaar belanden, da's echt gekloot om da terug te halen.

NoblesseOblige

Legacy Member
Osi` zei:
afhankelijk waar die gast woont enzo ga ik da aan de politie geven ofwel aan die gast zelf terug

Zou ik dus nooit doen, want als er geld uit weg is, zijt gij de eerste verdachte. Niet dat de mensen niet goedgelovig zijn maar lijkt met toch beter dat te vermijden.

Beter is het om het in de brievenbus van een politiekantoor te steken.

De kans dat als het alleen om geld gaat, dat de juiste persoon het gaat terug in handen gaat krijgen...:sleep: . Good luck.

Volgens de wet moet je verloren voorwerpen (en dus ook geld) op openbare plaatsen afgeven aan het gemeente/stadhuis.
Na een termijn van een paar maanden (weet niet meer precies hoeveel) wordt het eigendom van de gemeente, stad.

En daar zit hem het probleem, als ge naar Duitsland kijkt, dat op dat vlak veel verder staat.

BartDP

Legacy Member
alleen geld uiteraard bijhouden, als er identiteitskaart bijsteekt gaan afgeven bij de smurfen of eigenaar als hem achter den hoek woont :)

puni

Legacy Member
Verloren voorwerpen:het zijn zaken die buiten de wil van de eigenaar zijn zoek geraakt of waarvan het bezit is teloorgegaan door overmacht, toeval of onachtzaamheid. Meestal vindt men de eigenaar terug door publiciteit te maken. Als dit niets oplevert, moet de vinder van goederen die gevonden zijn buiten een particuliere eigendom ze afgeven aan het gemeentebestuur. De goederen worden dan gedurende 6 maanden ter beschikking gehouden voor de oorspronkelijke eigenaar. Nadien wordt het goed definitief eigendom van de gemeente. Is het goed gevonden op een particuliere eigendom dan wordt de vinder ervan eigenaar, behoudens het recht van de oorspronkelijke eigenaar om het goed terug te vorderen gedurende 30 jaar van de vinder en gedurende 3 jaar van de verkrijger te goeder trouw.

Maw, als ge het op uw grond vindt moogt ge het na 6 maand houden tenzij de eigenaar het binnen een bepaalde termijn nog komt opeisen. Anders is het voor de gemeente.

t0tec

Legacy Member
Ooit heb ik is een portefeuille gevonden, identiteitskaart, studentenkaart enal, 't was van een *****. Zelf een condoom in met chocolade smaak :lol:, zat nie veel geld in, wel ne Amerikaanse Dollar..., getoont aan mijn vriend en die smijt dan alles weg identiteitskaart enal, zat nie veel in dus... nja 'k had ook eerst gedacht van aan de politie te geven maar toch nie gedaan, ja is wel smerig van mij... mja...

SweetEmmaRose

Legacy Member
ik zou wat geld houde en al de rest terug bij de peroson bezorge, in de brievenbus steken ofzo
want bankkaarte, pas etc kwijtzijn is echt erg.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan