Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

tgc_9012

Legacy Member
kweet nog dat ik als klein manneke snoep ging kopen en op de baan lag een briefke van 1000 frank. Zo gelukkig dat ik daarmee was, da was een fortuin voor mij :D

Fighting Hobbit

Legacy Member
Tja, als je zomaar geldt vindt en niet weet van wie het is lijkt het maar logisch dat je het houdt. Ik betwijfel of er bij de politie iets van zou terecht komen. Als het echt een massa geld is (stel nu een envloppe van iemand die een voorschot op een huis gaat geven, stel nu 12 000 euro ofzo) dan zou ik het misschien wel aangeven.
Een portemonee zou ik gewoon zonder er iets aan te verroeren terugbrengen naar de eigenaar of naar de politie.

Shyheim

Legacy Member
gamerszUNITED zei:
stel dat je geld vind op straat, z'on 200 euro:p
hou je het voor jezelf of niet!

nee, kga da briefke omhoog houden en roepen "VAN WIE IS DA?" :ironic:

loeli

Legacy Member
Mja ik had zo juist mijn eerst-communiefietske en ik ging zo den eerste keer met mijn ouders een toertje doen. Op den terugweg zie ik zo in den berm precies een geel briefje liggen, dus ik gooi mijn fietske neer en ik ga zo terug te voet en ik haal zo 2000 frank uit de bosjes. Ik riep nog zo naar mijn moeder 'mama ik heb nen cent gevonden'. Ik ga zo me da briefje naar mijn ouders en ons mama 'ja ma uw fietske kost meer dus ge moogt da zo ni neergooien'....

een jaar later had ik 1000 frank gevonden hier in de bosjes in de buurt van mijn huis op weg naar school.

Verder nog zo af en toe wisselgeld in de karrekes van de gb of in den broodautomaat ofzo.

edit: ohja, ook nekeer 10 euro op school aan de lockertjes ^^

Booster

Legacy Member
ik heb 1 keer geld gevonden in de klas int middelbaar (het was maar 10 euro), dus heb ik dat maar in eigen zak gestoken :p

Rage

Legacy Member
Ik heb ooit eens een portefeuille gevonden en er zat nog vanalles in. Het adres van die mens was nog niet eens ver van mijn thuis, dus ging ik het maar even brengen. Ik kreeg nog niet eens een "dankuwel" ofzo, gewoon een deur die toe ging voor mijn neus. Mijn plan was om eens te gaan plassen in hun brievenbus, maar het is er nog niet van gekomen.

Blanco

Legacy Member
Ik heb zo eens een portefeuille gevonden met 400Bef + alle papieren.
Ik ben speciaal 15km omgereden met de fiets om die persoonlijk te gaan af te geven.
Het eerste wat die gast zei wa "he man daar zat wel veel meer in he, soms iets uitgenomen ofzo? Ik had er helemaal niks uitgenomen, nog geen bedankje kon eraf. Die klet was gewoon onbeschoft tegen mij, ik geloofde mijn ogen en oren niet.
Vanaf dan ne welgemeende fuck you aan al diegene die hunne portefeuille verliezen. Spijtig voor al diegene die het wel goed menen, maar mister niceguy is wat dat betreft allang dood en begraven.
Ik zou het zeker nooit naar de flikken brengen. Daar wil ik ten eerste niks mee te maken hebben en ten tweede kunnen ze aan u nog verdacht maken als het achteraf blijkt dat er geld zou ontbreken.

Dus nee. Tenzij ik de persoon in kwestie ken natuurlijk of als ik het hem/haar zie verliezen.
Zelf heb ik hem ook al 2 keer verloren (of gepikt who knows) en ik heb er nooit iets van teruggezien.

LessThanJake zei:
nee, kga da briefke omhoog houden en roepen "VAN WIE IS DA?" :ironic:

loooool

Equino

Legacy Member
Ja

Gewoon geld vinden: oprapen en meenemen.
Portefeuille vinden: kijken wat erin zit, cash geld uithalen, in de brievenbus van de politie proppen of aangeven aan de balie


kweet het ik ben nen slechten mens, 'k zou dom moeten zijn het niet te doen.
Als het geld behoort aan iemand die ik ken, dan geef ik dat natuurlijk wel terug...

Godzilla*Akira

Legacy Member
Zoals de meeste, gewoon cash geld = houden, is de eigenaar terug te vinden = teruggeven.

killgore

Legacy Member
Equino zei:
Ja

Gewoon geld vinden: oprapen en meenemen.
Portefeuille vinden: kijken wat erin zit, cash geld uithalen, in de brievenbus van de politie proppen of aangeven aan de balie


kweet het ik ben nen slechten mens, 'k zou dom moeten zijn het niet te doen.
Als het geld behoort aan iemand die ik ken, dan geef ik dat natuurlijk wel terug...

gohja, slecht, ik zou u dankbaar zijn da ge mijn portefeuille terugbrengt (ook al omda ge uit mijn portefeuille nooit meer dan 20€ zou kunne hale zu :p).

Ma soit, ik zou portefeuille altijd terugbrengen, wrsch met geld erin (kweet et, kben zo ne loser :p). Gewoon gevonden geld zok ek mooi in mijn eigen zak steken ze, of da nu 5€ is of 1000€.

|) ][ |V| ][

Legacy Member
Kzag eens een zijn portefuille verliezen toen hij een cafe verliet, kheb em gewoon achternagegaan en truggegeven, ben dan nog goed getrakteerd geweest :cool:.

Bart Religion

Legacy Member
Kheb eens iemand zien 800fr uit z'n zak laten vallen, ff gewacht tot ie de hoek was omgestapt en dan gaan halen en dan een rondje int cafe gegeven.

JackM

Legacy Member
wat een mentaliteit hier bij sommigen :/
geld in een portefuile met adresgegevens neemde gewoonnie weg, punt andere lijn!

Poppel

Legacy Member
-etienne- zei:
Officieel moet je dat gaan afgeven aan de politie. Dat weet ik zeker.

Vervolgens: ( veel minder zeker)

gedurende 6 maand of zo zal de politie dit bewaren en wachten op de eigenaar die dit kan komen terugvragen, gebeurd dit niet is het geld voor de stad denk ik.
Dus.. Theoretisch gezien, kan ik het Politiekantoor binnenwandelen en vragen of er niemand geld binnen komen brengen is en me, zodoende, voordoen als de rechtmatige eigenaar?


:unsure:

Rage

Legacy Member
gamerszUNITED zei:
@rage: goed plan:p:p

Ik denk dat ik het vanavond ga doorvoeren. ook al is het voorval lang geleden gebeurt. Of zou ik een beker volplassen en schuin tegen de deur zetten, en daarna aanbellen?

Poppel

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Ik denk dat ik het vanavond ga doorvoeren. ook al is het voorval lang geleden gebeurt. Of zou ik een beker volplassen en schuin tegen de deur zetten, en daarna aanbellen?

Da's geen slecht idee :D

AnthonyBoone

Legacy Member
portefue vinden = trg geven aan flikskes :)
geld vinden = houden = games kopen :D
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan