Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

-DNB-

Legacy Member
stel dat je geld vind op straat, z'on 200 euro:p
hou je het voor jezelf of niet!

Lemon

Legacy Member
Als het in een portemonee zit ga ik het melden bij de lokale politie, maar als het gewoon cash geld is zonder enige identiteit van de eigenaar dan is het vrij logisch dat je dat in je eigen zak steekt.

Oldskooler

Legacy Member
portemonnee of geld?

Indien geld, houden duh, wat ga je er anders met doen.

Indien portemonnee, even nadenken, en dan houden :p

Gentille

Legacy Member
Lol mijn moeder heeft vandaag 20 € gevonden in het stad zomaar voor het voeten en ze heeft het meegenomen. Als je geld op straat vind neem je dat natuurlijk mee, op geld staat geen naam é. Als je daar integen een portefeuille vind met passpoort en geld in kan je natuurlijk wel alles terug bezorgen aan de eigenaar en mess dan nog een iets krijgen als bedanking.

Starrk

Legacy Member
Als er een identiteit bij het geld zit dan breng ik het terug ("Washington op de dollar!"...zo bedoel ik het niet). Als dit niet zo is verdwijnt het in mijn broekzak.

Ik geloof niet dat iemand hier neen op stemt, zo'n altruïsten lopen er hiet niet rond...no way :p

NSA.Rhinox

Legacy Member
Dus ge hebt 200 euro gevonden op straat en ge weet ni wat ge moet doen?

Als er identificatiegegevens bijzitten, vb paspoort, siskaart,... bent ge verplicht van het terug te gaan brengen naar de rechtmatige eigenaar, of af te geven bij de politie.
Als er niks bijzit van gegevens dan is het voor u, tenzij het een bepaald bedrag overschrijdt.
Vanaf een bepaald bedrag moet ge dat gaan aangeven bij de politie.

Zo hebben ze het mij wijsgemaakt. Misschien dat er anderen zijn die het exacter en beter kunnen vertellen.

ComputerVISTA

Legacy Member
Geld dat niet in een portemonee zit of waar geen ander bewijs van eigendom bij steek ik in mijn eigen zak.

Als daar iet of wat van een bewijs bij steekt van de eigenaar breng ik dat naar de politie of als het niet ver is zelf aan huis.

-etienne-

Legacy Member
Officieel moet je dat gaan afgeven aan de politie. Dat weet ik zeker.

Vervolgens: ( veel minder zeker)

gedurende 6 maand of zo zal de politie dit bewaren en wachten op de eigenaar die dit kan komen terugvragen, gebeurd dit niet is het geld voor de stad denk ik.

agrash

Legacy Member
tuurlijk zou ik dat geld in mijn zaken steken, dat is maar normaal zeker..
maar als het een portefeuille zou zijn zou ik het geld uithalen & de rest naar de politie brengen

ng

Legacy Member
Houden natuurlijk.
Wat gaat ge doen, naar de politie gaan en zeggen dat je 200 euro hebt gevonden?

Je weet niet van wie het is. Geen identiteitsbewijs, niks. De politie zal het ook niet kunnen achterhalen van wie het is. Waarschijnlijk houden ze het zelf.

ComputerVISTA

Legacy Member
-etienne- zei:
Officieel moet je dat gaan afgeven aan de politie. Dat weet ik zeker.

Vervolgens: ( veel minder zeker)

gedurende 6 maand of zo zal de politie dit bewaren en wachten op de eigenaar die dit kan komen terugvragen, gebeurd dit niet is het geld voor de stad denk ik.

Nee nee, niks voor't stad, als er niemand om komt na x-aantal tijd is het geld weer voor de eerlijke vinder ;)

Lemon

Legacy Member
agrash zei:
tuurlijk zou ik dat geld in mijn zaken steken, dat is maar normaal zeker..
maar als het een portefeuille zou zijn zou ik het geld uithalen & de rest naar de politie brengen

Politie gaat uw gegevens noteren hoor als jij dat binnenbrengt. En als de persoon in kwestie gaat klagen dat het geld eruit is ben jij de eerste persoon die ze een bezoekje gaan brengen voor diefstal.

skelly_king

Legacy Member
Ik zout allebei bijhouden ze :) Mss gwn zeggen dat ge een lege portefeuille ebt gevonden ofzo :p M'n maten ebben zo ke portefeuille me egt veel geld, bankkaart en creditcard gevonden , man die ebben nogal veel geld eruit gehaald ze (credicard) , die ene eeft toen nen nitendo ds gekocht en 4 sloefen :s

SCaRa

Legacy Member
als identificatie van de eigenaar mogelijk is dan breng ik da wel naar de politie, als het bedrag verdacht hoog is waarschijnlijk ook
:p

Lemon

Legacy Member
skelly_king zei:
Ik zout allebei bijhouden ze :) Mss gwn zeggen dat ge een lege portefeuille ebt gevonden ofzo :p M'n maten ebben zo ke portefeuille me egt veel geld, bankkaart en creditcard gevonden , man die ebben nogal veel geld eruit gehaald ze (credicard) , die ene eeft toen nen nitendo ds gekocht en 4 sloefen :s


Heel tof, zo creditcardfraude. Staan zware straffen op

Timmos

Legacy Member
skelly_king zei:
Ik zout allebei bijhouden ze :) Mss gwn zeggen dat ge een lege portefeuille ebt gevonden ofzo :p M'n maten ebben zo ke portefeuille me egt veel geld, bankkaart en creditcard gevonden , man die ebben nogal veel geld eruit gehaald ze (credicard) , die ene eeft toen nen nitendo ds gekocht en 4 sloefen :s
als er een identiteit inzat, dan vind ik dat maar laag-bij-de-gronds van uw 'maat'

-DNB-

Legacy Member
maar als je het nu even anders ziet,
zoals: zal je het met anderen delen of niet
dat is een beetje hetzelfde als: hou je het voor jezelf of niet?

EternalSilence

Legacy Member
gamerszUNITED zei:
stel dat je geld vind op straat, z'on 200 euro:p
hou je het voor jezelf of niet!

als het gewoon los ligt op de straat, zonder dat het in iets zit ofzo

ja natuurlijk!! :p


maar als ik bijvoorbeeld een portefeuille vind, en daar zit geld in of iets van waarde, ga ik er niet aan denken om er iets uit te halen, gewoon braafjes die portefeuille terug geven, helemaal intact.

en dan hopen op een gifte :p

ik vind geregeld wel eens geld
zo in school ooit eens 5€ gevonden, en in het jeugdhuis lag er eens 10€ voor mijn voeten ..
in the pocket he

ComputerVISTA

Legacy Member
agrash zei:
tuurlijk zou ik dat geld in mijn zaken steken, dat is maar normaal zeker..
maar als het een portefeuille zou zijn zou ik het geld uithalen & de rest naar de politie brengen

Ik noem dat stelen en niet vinden :)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan