Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

balbe

Legacy Member
Blanco zei:
Ik heb zo eens een portefeuille gevonden met 400Bef + alle papieren.
Ik ben speciaal 15km omgereden met de fiets om die persoonlijk te gaan af te geven.
Het eerste wat die gast zei wa "he man daar zat wel veel meer in he, soms iets uitgenomen ofzo? Ik had er helemaal niks uitgenomen, nog geen bedankje kon eraf. Die klet was gewoon onbeschoft tegen mij, ik geloofde mijn ogen en oren niet.
Vanaf dan ne welgemeende fuck you aan al diegene die hunne portefeuille verliezen. Spijtig voor al diegene die het wel goed menen, maar mister niceguy is wat dat betreft allang dood en begraven.
Ik zou het zeker nooit naar de flikken brengen. Daar wil ik ten eerste niks mee te maken hebben en ten tweede kunnen ze aan u nog verdacht maken als het achteraf blijkt dat er geld zou ontbreken.

Dus nee. Tenzij ik de persoon in kwestie ken natuurlijk of als ik het hem/haar zie verliezen.
Zelf heb ik hem ook al 2 keer verloren (of gepikt who knows) en ik heb er nooit iets van teruggezien.

heb ook eens zoiets gehad op café. kvind portefeuille op de grond en ik kende daar redelijk wat volk dus sebiet men mond openzetten en vragen van wie dat was. Eigenaar was dus blijkbaar op wc, daar niemand reageerde. Hij komt terug en ik geef hem zijn portefeuille en zeg: "dat lag op de grond". begint die gast zich woedend te maken en niks kon hem bedaren. Iedereen zo van: allee kalmeert u eens gast. Hij bleef maar volhouden dat het er niet uit kon vallen zonder dat hij het voelde.

Ik ging die gast echt slagen (ook al was ik nog maar 19 ik wou hem een goei lesje leren).
Hij heeft dan uiteindelijk zijn fout toegegeven, maar zijn avond was verkloot (alsook de mijne) want iedereen keek hem maar vies aan. Daarna probeerde die nog een hand te geven, hij mocht ze houden

Daar die biljetten niet mooi in de portefeuille zaten kon ik zien dat hij veeeel geld op zak had (zeker meer dan 800€ was serieus gevuld). Dan is een mens al eerlijk....

Bart Religion

Legacy Member
Jack Malibu zei:
wat een mentaliteit hier bij sommigen :/
geld in een portefuile met adresgegevens neemde gewoonnie weg, punt andere lijn!

toch wel goody two shoes

Bart Religion

Legacy Member
balbe zei:
heb ook eens zoiets gehad op café. kvind portefeuille op de grond en ik kende daar redelijk wat volk dus sebiet men mond openzetten en vragen van wie dat was. Eigenaar was dus blijkbaar op wc, daar niemand reageerde. Hij komt terug en ik geef hem zijn portefeuille en zeg: "dat lag op de grond". begint die gast zich woedend te maken en niks kon hem bedaren. Iedereen zo van: allee kalmeert u eens gast. Hij bleef maar volhouden dat het er niet uit kon vallen zonder dat hij het voelde.

Ik ging die gast echt slagen (ook al was ik nog maar 19 ik wou hem een goei lesje leren).
Hij heeft dan uiteindelijk zijn fout toegegeven, maar zijn avond was verkloot (alsook de mijne) want iedereen keek hem maar vies aan. Daarna probeerde die nog een hand te geven, hij mocht ze houden

Daar die biljetten niet mooi in de portefeuille zaten kon ik zien dat hij veeeel geld op zak had (zeker meer dan 800€ was serieus gevuld). Dan is een mens al eerlijk....


geen goede daad zal ongestraft blijven

boostah

Legacy Member
sowiezo geld houden

portefeuille in een bus van de post steken, die hemmen dervoor een dienst om da terug te brengen

en goeie raad ookal neemde der niks uit, der nooit mee naar de flikken gaan (men tante is 2 u op da kantoor gehouden geweest dervoor, meer miserie dan iets anders en dat als ge eens eerlijk doet)

nTFs

Legacy Member
Als ik geld vind verdwijnt dit in mijn portefeuille.
Als ik een portefeuille vind met geld in en identiteitspapaieren dan verdwijnt het geld in mijn portefeuille en de rest ergens in een gracht.

killgore

Legacy Member
nTFs zei:
Als ik geld vind verdwijnt dit in mijn portefeuille.
Als ik een portefeuille vind met geld in en identiteitspapaieren dan verdwijnt het geld in mijn portefeuille en de rest ergens in een gracht.

Ik hoop dat je ooit je portefeuille verliest met alles in (identiteitspapieren, rijbewijs, bankkaart & een hoop andere kaartjes die een merde zijn om terug te halen) en dat iemand met uw mentaliteit die portefeuille vindt.

Beetje vriendelijk zijn voor uw medemens kan al niet meer zeker?

Gentille

Legacy Member
nTFs zei:
Als ik geld vind verdwijnt dit in mijn portefeuille.
Als ik een portefeuille vind met geld in en identiteitspapaieren dan verdwijnt het geld in mijn portefeuille en de rest ergens in een gracht.

Dat je het geld eruit neemt ok, maar wees dan tenminste zo vriendelijk om die portefeuille ergens in een brievenbus van de post te gaan steken of in de brievenbus van de persoon zelf, dat is maar een kleine moeite nadat je die persoon min of meer bestolen hebt.

SimonL

Legacy Member
mijn pa heeft ooit eens een portefeuille gevonden met meer dan 20.000 oude frank in :) heeft da mooi teruggebracht aan dat mevrouwtje

HighWire

Legacy Member
Als het zo open en bloot voor me ligt verdwijnt dat in mijn zak.

Als het in een portefeuille steekt breng ik het naar de politie, ben zo zelf eens men portefeuille kwijt gespeeld en 2 dagen later had ik die terug (met geld enal nog in!) Ben dan met dien mens (was ook ne jonge gast) een pint gaan pakken :) (op mijn kosten uiteraard :p)

enj0i^

Legacy Member
Dit schooljaar al voor 115 euro aan cash briefjes gevonden op straat. (heb daar blijkbaar een gave voor :p)

50 + 30 + 20 + 10 + 5 = 115

R-evolution™'

Legacy Member
ligt er aan,

moest ik nu 200 euro vinden, zou ik het houden.
moest ik 5000 euro ofzo vinden zou ik zeker gaan zoeken van wie het is, ik kan me goed voorstellen dat het bv mensen zijn die jaren gespaart hebben voor een nieuwe auto ofzo en dan geld kwijt lijkt me heel erg.

menlor

Legacy Member
geld vinden = houden
portefeuille met een beetje geld = alles terugbezorgen
protefeuille met veel geld = geld houden/ de rest teruggeven
Als ge met veel geld in een gewone portefeuille hebt, dan vraagk me af waarom zoveel geld en wss hebde dan ook veel geld en maakt mij da minder uit da ge het terughebt. maja valt te zien he.

@ nTFs: als ge dan toch geld neemt, gooi die portefeuille int midden van verlaten stoep zodat iemand anders die terug kan bezorgen.

R-evolution™';8494710 zei:
ligt er aan,

moest ik nu 200 euro vinden, zou ik het houden.
moest ik 5000 euro ofzo vinden zou ik zeker gaan zoeken van wie het is, ik kan me goed voorstellen dat het bv mensen zijn die jaren gespaart hebben voor een nieuwe auto ofzo en dan geld kwijt lijkt me heel erg.
Wie er met 5000€ cash rondloopt is ni normaal, een auto betaalde met overschrijving of visa of via andere betaling ma ni met cash!

zarathustra

Legacy Member
DA_MadAce zei:
Geld bijhouden, portefeuille in een brievenbus. Post => flikken => juiste persoon.

Om de een of andere reden verwondert het mij niet dat een belgicist geen graten ziet in diefstal :D

anyway portefeuille met alles er in terug brengen. Dat zou ik zelf ook willen moest ik die kwijtspelen.

gregory804

Legacy Member
De vraag van de ts vind ik zeer onnozel, want wat kán je anders met een geldbriefje van op straat doen dan bijhouden.
Bij een portefeuille, jah weinig geld maakt niet veel uit.
Ik zou ook het geld eruitnemen en dan de portefeuille in een brievenbus ofzo steken.
En ik denk dat als er 5000€ in een portefeuille zit, dat geen wit geld is.

Bubba

Legacy Member
Indien het geld er gewoon ligt zou ik het oprapen en in mn portefeuille steken.
Indien er ne portefeuille ligt zou ik em opnemen, het geld eruithalen en em dan trug weg gooien.

Lemon zei:
Politie gaat uw gegevens noteren hoor als jij dat binnenbrengt. En als de persoon in kwestie gaat klagen dat het geld eruit is ben jij de eerste persoon die ze een bezoekje gaan brengen voor diefstal.

Lol daar moete nu is echt schrik voor hebben. :D

zipke

Legacy Member
Gewoon geld op straat neem ik sowieso mee. Welke zijn misschien de andere opties? Naar het politiekantoor brengen? Dan gaan die daar gewoon koeken mee gaan kopen ofzo... Ge kunt daar ook moeilijk blijven staan tot iemand komt vragen of ge geld hebt gezien e?

Een portefeuille MET identiteitskaart of naam of adres breng ik sowieso naar de persoon in kwestie ZONDER er ook maar iets van geld uit te halen.

Heb trouwens ook nog nooit iets gestolen ofzo. Ik kan er absoluut niet tegen dat mensen geld uit een gevonden portefeuille halen. Wacht tot als ge het zelf meemaakt en ge ne lege portefeuille terugkrijgt.

Waar ik ook niet tegenkan zijn mensen die hun gevonden portefeuille aanvaarden, het geld tellen en dan "Ok, bedankt" zeggen met een gezicht tot op de grond en dan de deur dichtslaan... :angry:
Ik verwacht geen geld, maar een beetje dankbaarheid? Een glimlach ofzo?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan