Archief - gevonden geld

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

hou je het geld voor jezelf??


  • Totaal aantal stemmers
    618
  • Opiniepeiling gesloten.

Deefees

Legacy Member
Geld gwn in men zak stoppen.
Geld + portefeuille => geld vr mij, portefeuille terug laten brengen (in de bus van die persoon of in de bus van de flikken) Tjah, ze mogen nog blij zijn da ze dat terugkrijgen, anders mogen ze al hun kaarten (identiteit, siskaart.. weet ik veel) opnieuw aanvragen wat nog meer kost. Das een goeie middenweg. Der is ook al genoeg van mij geript geweest, wat wel op slot stond of dergelijke..

Nu moet er niemand afkomen met: "als ge wilt da niemand steelt, moet je beginnen bij jezelf" ofzo. Da werkt toch niet

Private_BE

Legacy Member
Jongen die ik ken heeft is een portomonee die hij vond teruggebracht naar de politie.
Bleek het te zijn dat er 100euro uit was genomen (hij had dat niet gedaan) en de politie zei dat hij die moest betalen.
Hij heeft dat natuurlijk niet gedaan, wat er van gekomen is weet ik niet.

Maar hoe dom is dat? Dan doe je wat er van je verwacht wordt en dan maak je zoiets mee...

Phil

Legacy Member
tbh, als ik een portefeuille vind met een fatsoenlijk bedrag in, zou ik het geld eruit halen, en de portefeuille ergens in een postbus steken. Die komt wel uit bij de rechtmatige eigenaar dan, en geen kat die weet dat ik dat geld heb. Iedereen gelukkig.

Eagle`

Legacy Member
Onze winkel ligt plat naast de bank bijna, ons ma heeft ooit is nen eveloppe gevonden op de stoep met ongeveer 10000 euro in, stond naam op, heeft den boel weergegeven, ze heeft 500 euro ofzo gekregen :)

Phil

Legacy Member
Eagle` zei:
Onze winkel ligt plat naast de bank bijna, ons ma heeft ooit is nen eveloppe gevonden op de stoep met ongeveer 10000 euro in, stond naam op, heeft den boel weergegeven, ze heeft 500 euro ofzo gekregen :)

nja, zo'n grote bedragen, dat is iets anders :), Ik denk dat de meesten nogal wroeging zouden krijgen als ze dat zouden opgebruiken :)

Huasheng

Legacy Member
Als het geld is: oprapen en meenemen
Als het een portefeuille is: oprapen, zien van wie hij is en teruggeven. Van het geld in de portefeuille blijf ik af.

Eagle`

Legacy Member
Phil zei:
nja, zo'n grote bedragen, dat is iets anders :), Ik denk dat de meesten nogal wroeging zouden krijgen als ze dat zouden opgebruiken :)

resideer jij in tokyo ? Ownage, asian chicks all over the place :niceone:

aXl_

Legacy Member
Math'ke zei:
I couldn't care less. Uw mening zal wel ne keer veranderen den dag da gij ne keer 'beroofd' wordt :)

anderhalve maand is er bij mij ingebroken. Er is toen quasi alles van waarde gepikt en dat kwam neer op een goeie 2000€...en toch als ik een portefeuille vind zal ik ze in de brievenbus gooien met alle poen er nog in.
Ik weet namelijk hoe het voelt bestolen te worden, en das een vies gevoel (persoonlijk vind ik inbraak nog een stukje erger, omdat ik me ook niet meer op elk moment veilig voel in mijn eigen kot).

Voorts schijn ik niet, zoals vele andere hier, constant op briefjes cash op straat te stuiten.

Deefees

Legacy Member
Mijn lief eeft overlaatst 60 euro gevonden in de overpoort :D
Daar ligt altijd wel iets op de grond, al da niet kots ><

Akiraprise

Legacy Member
Als ik jullie was zou ik het netjes teruggeven

Hier in nederland is wel eens een verborgen camera show geweest waar mensen getest werden op eerlijkheid of ze de portemonee zouden teruggeven ofniet..

Sindsdien heb ik altijd het gevoel. 'dit kan wel eens een verborgen camera show zijn'

Net als die PUNKED show op mtv :p

Tr1ploid

Legacy Member
Geld in portefeuille -> afblijven en brengen naar flikken
Los geld -> meenemen

Ik vind dat je van geld in portefeuilles moet afblijven, anders ben je niets meer dan een opportuniteitsdief.

Fanatix

Legacy Member
Ik ga de vraag hier eens aanpassen eh mannen :p stel ge loopt op straat en de persoon die voor u loopt laat geld uit zijn zak vallen terwijl hij niets doorheeft:
- Raap je het op en doe je alsof je van niets weet
- Geef je het terug?

Tr1ploid

Legacy Member
nTFs zei:
Of een opportuniteitsvinder.
De prachtige kunst van relativeren toch...
Een bezit van iemand afnemen waar hij waarschijnlijk langer dan een dag voor heeft moeten werken, en waarbij de identiteit van de rechtmatige eigenaar nog eens expliciet vermeld staat, is STELEN. Da's de algemene benaming voor iets vinden en houden dat je niet toebehoort.

nTFs

Legacy Member
Fanatix zei:
Ik ga de vraag hier eens aanpassen eh mannen :p stel ge loopt op straat en de persoon die voor u loopt laat geld uit zijn zak vallen terwijl hij niets doorheeft:
- Raap je het op en doe je alsof je van niets weet
- Geef je het terug?

In zo een geval geef ik da terug omdat de kans groot is dat anderen dat ook hebben gezien en je best een scene vermijdt als je alles teruggeeft.

Tr1ploid

Legacy Member
nTFs zei:
In zo een geval geef ik da terug omdat de kans groot is dat anderen dat ook hebben gezien en je best een scene vermijdt als je alles teruggeeft.

Ge zijt precies nogal op u eigen gesteld, hé. :sop:

L0k1-

Legacy Member
finders keepers imo, als het in portemonnee zit, tjah en er zit toevallig een visa/mastercard in bad luck for them, moet ge uw portemonnee maar beter bijhouden.

natuurlijk wel uitkijken met de aankopen zodat ze u niet kunnen tracen naar het afleverings adres :p


nuja als ik dan toch in een supergoede bui ben zal ik het wellicht toch aangeven bij de politie :)

nigel555

Legacy Member
Geld gwn in mijn zak stoppen.
Geld + portefeuille => efkes langs gaan bij de flikken da binnen gooien en maken dade weg zeit.
Ze zijn niet te vertrouwe die flikken:unsure:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan