Het idee dat er uit overleden mensen een geest zou opstaan is wel nogal belachelijk hoor. De persoonlijkheid van iemand wordt door zijn hersenen gevormd en niet door één of andere ziel die in ons zit. Als je dus sterft en je hersenen sterven mee af zou één of andere "energie" dus je persoonlijkheid en beeltenis kunnen kopiëren en zo voortleven?
Het idee dat een geest kan communiceren is ook nogal apart, een mens wiens spraakvermogen (dus in de hersenen) beschadigt is kan niet praten maar een geest kan dat wel?
En in verband met die mensen die de toekomst voorspellen: als ze bereid zijn om een wetenschappelijke test te doen, en ze slagen in die test, dan kunnen ze erg veel geld krijgen van allerlei sceptische organisaties bv. Skepp. Tot nu toe heeft nog niemand zich kunnen bewijzen...
Mijn moeder is ook iemand die zich nogal interesseert voor het "spirituele" en ze -net zoals veel mensen van haar slag- staat open voor allerlei paranormale toestanden. Zowel aan kaartleggen, tarot, numerologie, astrologie, homeopathie, handlezen, geesten, aura's, chakra's, ... hecht ze geloof. Dat maakt het geheel natuurlijk nog idioter, alsof AL die dingen dan nog zouden bestaan.
Het is trouwens zo dat die paranormaal begaafde mensen een gave hebben, de gave om mensen te overtuigen, manipuleren, info vergaren, ... er zijn al enorm veel "helderzienden" ontmaskerd hoor. Ik geef eerlijk toe dat als je mij tov een handlezer zet, die kerel mij wrs kan overtuigen hoor, net zoals een goochelaar dat, enkel een kenner kan die bedriegers ontmaskeren.