Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Atrox

Legacy Member
Stabby zei:
Ik denk nie da heel het universum vergeven is van de geesten en ook niet dat er dan plaatsen zijn waar kinderen dood (zonder geest) geboren worden.

Als ge trouwens eens goed stilstaat bij de evolutietheorie en het feit dat er nog zoveel andere intelligente levensvormen in het heelal kunnen zijn, hoort ge nie in die zever te geloven.

En toch hebben zowel ik en mijn ma dingen ervaren door die persoon da ne normale mens nie kan.

En hou zo'n arrogante toon maar achterwege :niceone:

Atrox

Legacy Member
Heb ik al gezegd in een vorige post. Dingen weten die hij onmogelijk kon weten, dingen voorzien etc ... :)

Hij werd zelfs gevraagd door de politie bij ontvoeringen ...

Holy Paladin

Legacy Member
wat zie ik hierboven

Telenet Games Forum > Algemene Fora > Algemene Discussies > Wetenschap
:lol:

naiviteit ten top hier, kzal het maar zeggen voor iedereen die het denkt

Raukaris

Legacy Member
Holy Paladin zei:
wat zie ik hierboven

Telenet Games Forum > Algemene Fora > Algemene Discussies > Wetenschap
:lol:

naiviteit ten top hier, kzal het maar zeggen voor iedereen die het denkt

De wetenschap heeft nog altijd geen sluitend bewijs over het al dan niet bestaan van paranormale gaven, geesten of andere vreemde verschijnselen. Aangezien dit nog een zeer reël onderwerp is in de wetenschap waar vele studies/onderzoeken over gaan staat deze thread prima in dit subforum.

Oja u bent een bekrompen mens, think outside the box ;)

Arifiene

Legacy Member
Als er btw iemand is die ervaring heeft met geesten oproepen, eventueel een medium is (dat zullen er wel niet veel zijn op dit forum maar soit), of mij info kan geven over geesten oproepen : let me know (eventueel via pm).
Disclaimer: ik weet dat het gevaarlijk is, daarmee dat ik er hulp bij zoek ;)
Aan diegenen die zich nu rot lachen, so be it :tongue:

Stabby

Legacy Member
Atrox zei:
En toch hebben zowel ik en mijn ma dingen ervaren door die persoon da ne normale mens nie kan.

En hou zo'n arrogante toon maar achterwege :niceone:


Da zit allemaal tussen de oorkes :)

Ik heb eens gelezen van iemand die zoiets had meegemaakt, hij had een geest gezien bovenop de trap en later bleek dat een soort van gas halucinaties veroorzaakt. Nie gelijk aardgas ofzo, maar iets da naart schijnt in veel huizen kan voorkomen. Ik weet de naam nie meer maar het waren 3 letters me het woord gas achter (een afkorting)

Ik zeg nie da alles door da gas kan verklaard worden, maar voor da allemaal zal der wel een goede verklaring zijn hoewel die meestal moeilijk te vinden is. Beetje zoals een déjà vue maar in iets grotere mate dan toch :)

Atrox

Legacy Member
Ma kheb het niet over geesten e :p

Die "geestersverschijnselen" zit idd meestal tss de oorkes, ma der zijn toch dinge da raar zijn ...
Ik ben zelf zeer sceptisch tegenover zulke verhalen. Als zoiets dan nog op tv komt ... Ik denk dat als ge zoiets echt serieus neemt dat ge er geen tv-programma van maakt.

flipperwi

Legacy Member
ik geloof 100% in geesten. maar dit zijn niet de zielen van dode mensen, maar een apart geschapen soort die uit ons zicht zijn onttrokken, maw we kunnen ze niet zien, maar zij ons wel. ze leven onder ons en hebben eigenlijk een normaal leven zoals wij dat hebben

Vitabis

Legacy Member
lol, allee komaan
ik geloof toch liever de wetenschap ze,
ook al zijn er dingen nog nie duidelijk.
er zal wel ne wetenschappelijke uitleg voor zijn

Piejie

Legacy Member
Arifiene zei:
Als er btw iemand is die ervaring heeft met geesten oproepen, eventueel een medium is (dat zullen er wel niet veel zijn op dit forum maar soit), of mij info kan geven over geesten oproepen : let me know (eventueel via pm).
Disclaimer: ik weet dat het gevaarlijk is, daarmee dat ik er hulp bij zoek ;)
Aan diegenen die zich nu rot lachen, so be it :tongue:
Gevaarlijk? :unsure:

flipperwi

Legacy Member
je kan best zo ver mogelijk weg blijven van geesten oproepen en zo. als je pech hebt zitten ze in je hoofd en word je gek. het is niet toevallig dat zoveel gekken geesten zien hoor.

NeoGeo

Legacy Member
Het idee dat er uit overleden mensen een geest zou opstaan is wel nogal belachelijk hoor. De persoonlijkheid van iemand wordt door zijn hersenen gevormd en niet door één of andere ziel die in ons zit. Als je dus sterft en je hersenen sterven mee af zou één of andere "energie" dus je persoonlijkheid en beeltenis kunnen kopiëren en zo voortleven?

Het idee dat een geest kan communiceren is ook nogal apart, een mens wiens spraakvermogen (dus in de hersenen) beschadigt is kan niet praten maar een geest kan dat wel?

En in verband met die mensen die de toekomst voorspellen: als ze bereid zijn om een wetenschappelijke test te doen, en ze slagen in die test, dan kunnen ze erg veel geld krijgen van allerlei sceptische organisaties bv. Skepp. Tot nu toe heeft nog niemand zich kunnen bewijzen...

Mijn moeder is ook iemand die zich nogal interesseert voor het "spirituele" en ze -net zoals veel mensen van haar slag- staat open voor allerlei paranormale toestanden. Zowel aan kaartleggen, tarot, numerologie, astrologie, homeopathie, handlezen, geesten, aura's, chakra's, ... hecht ze geloof. Dat maakt het geheel natuurlijk nog idioter, alsof AL die dingen dan nog zouden bestaan.

Het is trouwens zo dat die paranormaal begaafde mensen een gave hebben, de gave om mensen te overtuigen, manipuleren, info vergaren, ... er zijn al enorm veel "helderzienden" ontmaskerd hoor. Ik geef eerlijk toe dat als je mij tov een handlezer zet, die kerel mij wrs kan overtuigen hoor, net zoals een goochelaar dat, enkel een kenner kan die bedriegers ontmaskeren.

Spectre

Legacy Member
zo een lerares die zo into geesten stuff is. Heeft vorig jaar zo echt rare dingen gedaan. Ze staat zo met haar handen te draaien, zo enkele minuten, en daarna heeft ze net een bal vast, maar ge ziet niks. En dan geeft ze dat aan u. Ik zeg zo : maar ik voel niks ? zij: ja ge hebt em laten vallen. :sop:

Maar enkele maanden daarvoor, stond ze zo met haar handen in de lucht zo raar te kijken, en ja de hele klas lachen. Ze zegt: BLAAH ! alle ruiten vliegen open. :eek: Was echt spooky

HavaLinka

Legacy Member
Spectre zei:
Maar enkele maanden daarvoor, stond ze zo met haar handen in de lucht zo raar te kijken, en ja de hele klas lachen. Ze zegt: BLAAH ! alle ruiten vliegen open. :eek: Was echt spooky

misschien één of andere goocheltruc? :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan