Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
mja
volgens mij kunnen dieren dit soort dingen allemaal goed aanvoelen en zelfs zien. mijn hond gromt soms opeens naar een bepaalde plaats enzo. of blijft dat dan ook volgens. volgens mij houden dieren de geesten van ons weg :p
ligt da ni aan hun visueel aspect? ik dacht dat honden alles int groen zien... dus mss met nightvision daje ook rare stuff gaat zien ofzo. das bij die theorie dat ej alleen maar ufo kan waarnemen met infrarood

spray-bunny

Legacy Member
Dieren hebben gewoon beter ontwikkelde zintuigen. Daar is niks paranormaals aan...

FroFro

Legacy Member
Wa ik prachtig vond das dien ene hond van da epileptisch jongetje, en dien hond kon "ruiken" wanneer die jongen nen aanval ging krijge, en die gaf zijn baasje dan ne stoot zodat die wist dattem moest gaan neerzitten :)

Bontus

Legacy Member
Vorige nacht heb ik een heel bizarre droom gehad. Mijn zus was gestorven en iedereen was droevig, maar om één of andere reden kon ik haar nog een laatste keer zien om afscheid te nemen ook al was ze al dood. Dan ben ik al bleitend wakker geworden: gene zever! Verder geslapen, en 's morgens lag de droom nog vers in mij geheugen. Mijn zus was in Brussel aan het werk al ondertussen, dus heb ik haar maar efkes gebeld om te vragen of ze toch nog leeft (uiteraard eerst over die droom verteld) En ja ze leeft nog, niets aan de hand dus.
Waarschijnlijk droomt elke dag iemand dat een naaste sterft, en het zal om de zoveel tijd gebeuren dat die persoon ook wel degelijk om het leven komt die dag of net gestorven is. Daar is dus niets paranormaal aan, het is gewoon het toeval. Hoe verklaar je anders dat mijn zus nog leeft?

Quilombo

Legacy Member
den Acid Burn zei:
ik ben ook al eens wakker geworden snachts en dat ik een arm of been niet kon bewegen gewoonweg omdat die arm of dat been slaapt.

zal wel eerder dat fenomeen zijn imo

mnee toch nie
is nog een verschil met heel uw lichaam niet kunnen bewegen he ;)

Raukaris

Legacy Member
den Acid Burn zei:
ik ben ook al eens wakker geworden snachts en dat ik een arm of been niet kon bewegen gewoonweg omdat die arm of dat been slaapt.

zal wel eerder dat fenomeen zijn imo

Quilombo zei:
mnee toch nie
is nog een verschil met heel uw lichaam niet kunnen bewegen he ;)

Plus de waarneming van uw omgeving is heel anders, totaal niet te vergelijken eigenlijk.

s.p.a.w.n.

Legacy Member
FroFro zei:
Wa ik prachtig vond das dien ene hond van da epileptisch jongetje, en dien hond kon "ruiken" wanneer die jongen nen aanval ging krijge, en die gaf zijn baasje dan ne stoot zodat die wist dattem moest gaan neerzitten :)


Das toch ook door stoffen enzo die ophopen en dan gedeeltelijk uitgezweet worden?
Gebt honden die aan het geluid van een auto 400m ver weten dat een bepaalde persoon komt en altijd beginnen te blaffen dan. Als die mens plots met nen anderen auto komt dan weet dien hond da een aantal maal niet en dan plots weer wel. En da kunde dan paranormaal noemen... ik noem da beseffen oe beperkt de menselijke zintuigen zijn.

Van die geeste ... als kind ziede ook veel rare dingen in den donker, dingen die ge als volwassenen nog ziet maar wegredeneerd.



VB da bijna dood ervaringen, na testen blijkt da da licht aan de tunnel een ervaring is da ook kan opgewekt worden door bepaalde chemische stoffen etc... (weet er het fijne niet meer van)

Al da mysterieus doen is goe voor indruk te maken op u lief alsge puber zijt, meer niet.

J3rry

Legacy Member
onlangs op discovery channel geweest ivm mensen die geesten enzo zien

bijna alle personen hadden een ziekte die veroorzaakt word door slecht zien waarbij de hersenen beelden zoals herinneringen beginnen mixen met wat je werkelijk ziet
zo zie je bijvoorbeeld personen door je huis lopen die overleden zijn
personen die je onbewust gezien hebt op straat of persoonlijk kent

_DKsissor_

Legacy Member
seg is het eigelijk altijd zo dat dromen altijd stoppen op de momenten dat je dingen gaat beleven waarvan je niet kan weten hoe ze zijn.Bv vroeger droomde ik van monsters en net als de pijn van het opeten van mij moest komen schoot ik wakker.Ook zo met ne dief die ik es in ne droom vond in de kelder en mij sneed met het mes en kschoot onmiddelij kwakker. En overlaatst nog ne misschien iets ranzige droom dat ik in een bordeel binnenstapte (met een of andere kortingsbon) en daar zat ne 'gay' en net toen hem in mijn **** wou komen schootk wakker.En kvind da eigelijk gek.Waarom kunt ge nie verderdromen op zo'n momenten en ist meestal dan ook tijd dat ge echt moe opstaan.

HavaLinka

Legacy Member
de stiefpa van e maat van me is gestorven in e motor ongeluk, zeer tragisch
me maat en zen familie waster kapot van, en em eeft me verteld datij ekeer in de zetel zat tv te kijken, hij kijkt eens buiten en zag zen stiefpa daar zo staan (e schim ofzo) en ij kwam dan doort raam naar binnen ofzo en hij was dan aan het praten enzo tegen hem en dat ze niet bedroeft moesten zijn enzo
kweetnie, kdenk nie dat het een geest was maar dat zen hersenen zo een beeld had gemaakt ofzo, misschien van droevigheid enzo
zo denk ik er tenminste over...

Thales

Legacy Member
rammsein zei:
seg is het eigelijk altijd zo dat dromen altijd stoppen op de momenten dat je dingen gaat beleven waarvan je niet kan weten hoe ze zijn.Bv vroeger droomde ik van monsters en net als de pijn van het opeten van mij moest komen schoot ik wakker.Ook zo met ne dief die ik es in ne droom vond in de kelder en mij sneed met het mes en kschoot onmiddelij kwakker. En overlaatst nog ne misschien iets ranzige droom dat ik in een bordeel binnenstapte (met een of andere kortingsbon) en daar zat ne 'gay' en net toen hem in mijn **** wou komen schootk wakker.En kvind da eigelijk gek.Waarom kunt ge nie verderdromen op zo'n momenten en ist meestal dan ook tijd dat ge echt moe opstaan.

in het begin had ik da ook, maar dan later had ik ook paar keer dat ik de pijn echt voelde... which was a bitch

_DKsissor_

Legacy Member
aw das kut. Maarja tot mijn grote verbazing had mijn hele lichaam nieveel van die pijn gevoeld toen ik onder mn lakens keek :( :( :(

Joown

Legacy Member
http://www.youtube.com/results?search_query=ghosthunters&search=Search

zijn redelijk veel afleveringen van ghost hunters! Wel wat freaky dingen imo.
Mja ksta er ook beetje sceptisch tegenover. Langs de ene kant wil ik het wel geloven, maar langs de andere kant vind ik het ook de reinste onzin!
Alles wat een mens niet kan verklaren, schuift hij af op het paranormale.

Ow ik hoor geluidjes : paranormaal!
Ow er beweegt iets en er is niemand : paranormaal!
Ow ik zie schaduwen: paranormaal!

terwijl het meestal gewone hersenspinsels zijn.
En damn ik zou het echt willen geloven, maar ik heb nog nooit zulke dingen meegemaakt; misschien is mijn derde oog nog niet geopend :p .

al de dingen die er rond hangen zijn dan ook weer zo een bullshit! Kaartenleggen, geesten "oproepen",... Precies of er aan de hand van kaartjes kan voorspeld worden, wat er nog zou kunnen gebueren! Als je zulke dingen hoort over je toekomst , ga je gewoon naar die gebeurtenis toeleven, zodat ze gewoon gebeuren. En dan gaan zeggen: zie je, de voorspelling is uitgekomen...jaaaah wtf!

edit: @ threadstarter: soz, maar ga even een cursus volgen van de nederlandse taal ipv. van u bezig te houden met pendelen enzo!

GaMe®

Legacy Member
sQuar3. zei:
http://www.youtube.com/results?search_query=ghosthunters&search=Search

zijn redelijk veel afleveringen van ghost hunters! Wel wat freaky dingen imo.
Mja ksta er ook beetje sceptisch tegenover. Langs de ene kant wil ik het wel geloven, maar langs de andere kant vind ik het ook de reinste onzin!
Alles wat een mens niet kan verklaren, schuift hij af op het paranormale.

Ow ik hoor geluidjes : paranormaal!
Ow er beweegd iets, en er is niemand : paranormaal!
Ow ik zie schaduwen: paranormaal!

terwijl het meestal gewone hersenspinsels zijn.
En damn ik zou het echt willen geloven, maar ik heb nog nooit zulke dingen meegemaakt; misschien is mijn derde oog nog niet geopend :p .

Maar vind al de dingen die er rond hangen dan weer ok zo een bullshit! Kaartenleggen, geesten "oproepen",... Precies of er aan de hand van kaartjes kan voorspeld worden, wat er nog zou kunnen gebueren! Als je zulke dingen hoort over je toekomst , ga je gewoon naar die gebeurtenis toeleven, zodat ze gewoon gebeuren. En dan gaan zeggen: zie je, de voorspelling is uitgekomen...jaaaah wtf!

edit: @ threadstarter: soz, maar ga even een cursus volgen van de nederlandse taal ipv. van u bezig te houden met pendelen enzo!
Haha, soms is dat echt belachelijk. Ziet ge zo stof voor de camera vliegen, beweren zij dat dat orbs zijn enzo :lol:

grey-turtle

Legacy Member
Voor liama zou ik anders zeggen om naar een spirituele site te gaan.
Volgens mij bestaan ze, maar ik zou het niet wetenschappelijk kunnen aantonen en ik waarneem geen geesten.
Met die kaarten heb ik meer de indruk dat ze je gevoel van het moment weergeven. Als ik een positieve bui was, dan legde ik vooral positieve kaarten en vice versa. Het zou ook te maken kunnen hebben met hoe ik sta ten opzichte van een bepaalde zaak.
Ik denk zelfs dat het geldt voor kaartelggingen op het internet.

Prodeo

Legacy Member
den Acid Burn zei:
ik ben ook al eens wakker geworden snachts en dat ik een arm of been niet kon bewegen gewoonweg omdat die arm of dat been slaapt.

zal wel eerder dat fenomeen zijn imo

Er is een GROOT verschil.
Heb al beide ervaren en ik zou veel liever 10x slapende benen/armen hebben dan 1x zo'n slaapverlamming

bij zo'n verlamd arm is gewoon ambetant
ik slaap altijd op mijn buik en met mijn armen onder mijn kussen en kan mij dan niet omdraaien redelijk belachelijk :p

maar die ene keer dat ik slaapverlamming heb gehad was geen lachtertje
kon dus echt nie bewegen, begon te hyperventileren. Ik dacht dat er iemand in de kamer was en kon niet schreeuwen.

_DKsissor_

Legacy Member
maar wat ziet ge dan in uw kamer? alé ge hebt het gevoel dat iemand in uw kamer is maar wat voor iets is dat? En is dat ook als uw kamer volledig verlicht is of enkel donker?

DéWé

Legacy Member
Ik heb ooit een heks in mijn kamer gezien!

Toen ek het licht aandeed veranderde ze prompt in een stoel met kleren op... De valsaard...

fragrag

Legacy Member
Waarom moet ik dit lezen om half 1 's nachts? :'(

Over slaapverlamming, toen ik enkele jaren geleden meedeed aan ramadan en dus vasten, werd ik wakker om 5 ofzo uur om te gaan eten voor de dag, en daarna sliep ik dus terug. Maar verschillende keren kreeg ik nachtmerries, zo werd ik 'wakker' en merkte ik op dat mijn bed aan het schudden was, toen probeerde ik te schreeuwen maar het lukte niet, maar daarna werd ik weer 'wakker' en zo ging het door totdat ik echt wakker werd, om 8 ofzo uur. Daarna wou ik niet meer slapen :P
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan