Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

liama

Legacy Member
ik ben 22j en vertel dus gene zever

als je gevoelig bent dan moet je nus niet verder lezen

ik leg taro (kaartlezen) pendelen en geesten bestuderen

dus over een kleine 10 j geleden was lag al in men warme bedje

toen ik iets hoorde naast men bed het was pikke donker

in het donker zag ik ieamnd staan mar je moet je voorstellen niets van licht en toch iemand zien raaar he niet ?

ik verschoot ik riep met vrre angst ga weg maar de schim bleef staan toen hoorde ik een stem en die zij

vrees niet hij zal daar gelukkig zijn niet bang zijn

dan de volgende dag als men auders thuis waren zij men moeder uw nonkel is overleden !!!!

ik was geschokt ik zij over de ervaring die ik heb gezien en gehoord men pa was raazend op me en zij nu is het moment niet dat je grapjes maark

dan een paar dagen later moesten we naar de begraving van men nonkel

ik heb een brief gekregen van hem daar stond in dak mijn best moest doen op school enz...

en een van de laatste zinnen waren ge moet niet bang zijn want ik ga naar iets beters gaan mitch



nu mijn vader heeft dat ook gelezene enzo dus die was natuurlijk verschoten

nu de vraag is (zou dat in men droom geweest zijn of niet en wetende dat ik klaar wakkert was)

zou er anders een wetenschappelijke verklaaring zijn ?

J-Style

Legacy Member
Eerst en vooral:
Gebruik leestekens. (en juiste spelling)
Ik geloof niet in geesten of toekomst-mumbo-jumbo.

Volgens mij is het zoiets:
Uw hersenen hebben de mogelijkheid om, al wat ze niet kunnen vatten, op te vullen met eigen verhalen en gedachten. Zoiets zal er wel bij jou gebeurd zijn. Onbewust leg je verhoudingen tussen dingen die er helemaal niet zijn. Het is mogelijk dat die "geest" een droom was, maar dat die helemaal niet gezegd heeft. Achteraf ga je de link leggen tussen je gestorven nonkel en die geest.

Het fijne weet ik er natuurlijk niet van. Ik ben helemaal geen expert.
Maar ik vermoed dat het zoiets zal zijn.

Thales

Legacy Member
ik hoop dat er geesten bestaan. voor mij het beste teken dat er leven na de dood is.
e"nigste creapy da ik al meegemaakt heb is da ik wakker sprong omdat er iets in men oor blies en fluisterde. voor derest nix meegemaakt.
e eigenlijk geloof ik in tegenstelling tot vroeger helemaal niet meer in die kaarten lezen en wicca shit.

killgore

Legacy Member
die kaartlees zever en zo vind ik persoonlijk bs.

Maar ik "geloof" wel in het paranormale, omdat er imho nog genoeg zaken zijn die we niet met huidige fysica kunnen verklaren. Maar of dit direct geesten zijn ...

Fighting Hobbit

Legacy Member
Beter spellen, leestekens gebruiken etc. zou het verhaal wel geloofwaardiger maken...
Ik ga geen uitspraken doen over het al dan niet waar zijn hiervan, het is bizar en wetenschappelijk kan je zoiets niet verklaren.

Equino

Legacy Member
Ik geloof niet in geesten. En geesten geloven ook niet in mij.
Ge interpreteert uw omgeving zoals uw hersenen dat willen dmv bewuste en onbewuste processen. Kort uitgelegd in één zin. Verder denk ik wel dat het brein van een mens meer aankan dan dat we vermoeden op dit ogenblik.

Evolutie will tell tesamen met de wetenschap!

NoizeSuppressor

Legacy Member
Ik ben volledig mee! Ik heb dat elke zondagmiddag als ik in mijn bed kruip :p

killgore

Legacy Member
Equino zei:
Ik geloof niet in geesten. En geesten geloven ook niet in mij.
Ge interpreteert uw omgeving zoals uw hersenen dat willen dmv bewuste en onbewuste processen. Kort uitgelegd in één zin. Verder denk ik wel dat het brein van een mens meer aankan dan dat we vermoeden op dit ogenblik.

Evolutie will tell tesamen met de wetenschap!

Die mening deel ik dus.

[BAT] Hydra

Legacy Member
Firestyler zei:
neemt cassette bandje en neemt whitenoise op...

Wie heeft er in godsnaam ooit beweerd dat we zo de aanwezigheid van geesten kunnen opmeten :ironic: .

Geesten zoals ze voorgesteld worden in verhaaltjes en filmpjes bestaat niet! Een geest is door de bijbel als concept geschapen, om figuurlijk te kunnen verhalen over bepaalde zaken, maar daarvoor het bestaat niet echt! Als ik als een zot begin te vertellen dat er 8 vingerige octopussen in de olielagen onder de grond leven die we nu aan het massaal aan het uitmoorden zijn door hun olie uit de grond te pompen en ik richt mijn eigen sekte op, zal er over 500 honderd jaar misschien een wilde gek komen beweren op een forum dat hij vorige nacht een visioen had over een octopus die zijn nonkel kwam vermoorden en hem aansprak :wtf: . Mensen die opgenomen worden in een psychiatrische afdeling zien ook geesten...

Dr.White widow

Legacy Member
[BAT] Hydra;8201448 zei:
Wie heeft er in godsnaam ooit beweerd dat we zo de aanwezigheid van geesten kunnen opmeten :ironic: .

Geesten zoals ze voorgesteld worden in verhaaltjes en filmpjes bestaat niet! Een geest is door de bijbel als concept geschapen, om figuurlijk te kunnen verhalen over bepaalde zaken, maar daarvoor het bestaat niet echt! Als ik als een zot begin te vertellen dat er 8 vingerige octopussen in de olielagen onder de grond leven die we nu aan het massaal aan het uitmoorden zijn door hun olie uit de grond te pompen en ik richt mijn eigen sekte op, zal er over 500 honderd jaar misschien een wilde gek komen beweren op een forum dat hij vorige nacht een visioen had over een octopus die zijn nonkel kwam vermoorden en hem aansprak :wtf: . Mensen die opgenomen worden in een psychiatrische afdeling zien ook geesten...

²nd that :)

pwnd :p

Darkness

Legacy Member
ze zegt toch duidelijk dat ze taro doet, pendelt en geesten bestudeert, dan kan het toch best zijn dat ze zo'n dingen ziet of meent te zien als ze daar altijd mee bezig is. als voetballer kunt ge toch ook dromen van een voetbalwedstrijd of weet ik veel wat? tzal een redelijk echt aandoende droom geweest zijn ofzo wss...

Atrox

Legacy Member
Zulke discussies zijn gedoemd om in het belachelijke getrokken te worden...
Ik stel voor dat ge eens naar een paragnost gaat om derover te praten. En met paragnost bedoel ik niet een charlatan die uit is op uw geld, maar ene die het goed bedoelt en gepassioneerd is.

Anyway, ik denk dat de meeste mensen een verkeerd beeld hebben van geesten. De meesten beschouwen geesten als wezens die mensen kwellen, zoals ze in de filmen maar al te vaak worden voorgesteld.

Hmgrwngd

Legacy Member
Ik geloof dat zeker.

En of het wetenschappelijk te verklaren valt , maakt geen reet uit.

Ik heb me ooit ingebeeld dat een persoon naar me toewandelde en zei: "I can see inside your head, you're trying too much" .
Of dat nu ingebeeld was, paranormaal of gewoon een gedachte maakt niets uit; het is de boodschap die telt!

steckie

Legacy Member
liama zei:
ik ben 22j en vertel dus gene zever

Sinds wanneer is 22 zijn een garantie tegen zever vertellen? :)

Maar, nog even vragen.
Als ik het goed begrijp heeft uw nonkel dus zelfmoord gepleegd? (Het is niet helemaal duidelijk in je tekst, ook door geen leestekens en een verwarrend verhaal) Omdat je een brief van hem hebt gekregen dus.
Want als hij zelfmoord gepleegd heeft, zou het kunnen zijn dat hij al een tijdje zo ongelukkig was en dat je dus merkte dat er iets niet klopte.
Dat kan zich dan onderbewust in je hoofd vastzetten, zodat je zoiets droomt en dan denkt dat het echt gebeurd is.

En inderdaad, ik geloof ook niet in geesten.
En zelfs als ze zouden bestaan denk ik niet dat ze naar hier zouden komen om iets te zeggen.
Als geest zou je zogezegd eeuwig moeten "leven". Als ze dan 50 jaar ofzo moeten wachten tot ze iets tegen je kunnen zeggen, is het alsof jij 1 minuutje moet wachten tot je vriend mee op café gaat.
En de geest zou ook naar een "betere plek" gaan. Waarom zou die dan terugkomen naar dit rotplekje om eens vrolijk gedag te zeggen?

Atrox

Legacy Member
Een paragnost en goede vriend van mijn ma zei ooit es dat "geesten" een soort van entiteiten zijn die bij een geboorte van een kind het lichaam binnentreden. De tijd daartussen dwalen ze rond. Een soort van reïncarnatie dus.

Jammer genoeg is deze persoon jaren geleden gestorven ...
Die wist dingen over mijn ma die ze nooit verteld had aan iemand anders, zelfs niet aan haar beste vriendin (die soms meeging). Hij heeft zelfs zijn (natuurlijke) dood voorspelt tot op het uur exact :oink:
Ben als kind ooit meegeweest naar hem, maar herinner me er bijna niets van. Enigste dak mij herinner is dak zeer rustig werd toen ik dat huis binnenkwam en dat het er vrij helder was.

Kvind het zeer spijtig dat vandaag de dag alles wordt herleid tot iets louter wetenschappelijks. Hell, zelfs verliefdheid is al verklaard geweest :x

_DKsissor_

Legacy Member
MIjne gsm ligt snachts altijd in handbereik en als er zoiets dan gebeurd ist onmiddelijk flits op en filme ofwel zou ik zooo hard verschieten da ik verstijfd zou zijn.dusja zonder bewijs geloofk zoiets ook niet.En als ge midden in de nahct wakker word en het is pikkedonker is het enige wat ge kunt zien onmiddelijk na het opene va nde ogen ofwel puur zwart ofwel fantasie sinds er belange nie genoeg (rhodopsine als ik het goed heb) is aangemaakt om al fatsoenlijk int donker iets te kunnen waarnemen.Dat horen is iets anders natuurlijk
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan