Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

killgore

Legacy Member
Atrox zei:
Kvind het zeer spijtig dat vandaag de dag alles wordt herleid tot iets louter wetenschappelijks. Hell, zelfs verliefdheid is al verklaard geweest :x

verliefdheid in zijn geheel :p? Ik dacht eerder dat lust verklaard was geweest?

Raukaris

Legacy Member
[BAT] Hydra;8201448 zei:
Wie heeft er in godsnaam ooit beweerd dat we zo de aanwezigheid van geesten kunnen opmeten :ironic: .

Geesten zoals ze voorgesteld worden in verhaaltjes en filmpjes bestaat niet! Een geest is door de bijbel als concept geschapen, om figuurlijk te kunnen verhalen over bepaalde zaken, maar daarvoor het bestaat niet echt!
Het concept van geesten en en spiritueele wezens is veel ouder dan de bijbel hoor ;) Animisme, een primitieve religie dus.

denkimi

Legacy Member
liama zei:
ik ben 22j en vertel dus gene zever

als je gevoelig bent dan moet je nus niet verder lezen

ik leg taro (kaartlezen) pendelen en geesten bestuderen

dus over een kleine 10 j geleden was lag al in men warme bedje

toen ik iets hoorde naast men bed het was pikke donker

in het donker zag ik ieamnd staan mar je moet je voorstellen niets van licht en toch iemand zien raaar he niet ?

ik verschoot ik riep met vrre angst ga weg maar de schim bleef staan toen hoorde ik een stem en die zij

vrees niet hij zal daar gelukkig zijn niet bang zijn

dan de volgende dag als men auders thuis waren zij men moeder uw nonkel is overleden !!!!

ik was geschokt ik zij over de ervaring die ik heb gezien en gehoord men pa was raazend op me en zij nu is het moment niet dat je grapjes maark

dan een paar dagen later moesten we naar de begraving van men nonkel

ik heb een brief gekregen van hem daar stond in dak mijn best moest doen op school enz...

en een van de laatste zinnen waren ge moet niet bang zijn want ik ga naar iets beters gaan mitch



nu mijn vader heeft dat ook gelezene enzo dus die was natuurlijk verschoten

nu de vraag is (zou dat in men droom geweest zijn of niet en wetende dat ik klaar wakkert was)

zou er anders een wetenschappelijke verklaaring zijn ?

na u eerste 3 zinnen ben ik gestopt met lezen, als ge zever wilt verspreiden zorg er dan tenminste voor dat ge geloofwaardig overkomt

Hmgrwngd

Legacy Member
Raukaris zei:
Het concept van geesten en en spiritueele wezens is veel ouder dan de bijbel hoor ;) Animisme, een primitieve religie dus.

Idd; een persoonlijkheid toeschrijven aan hemellichamen, natuurfenomenen, bomen, dieren, ...

Zo oud als de mensheid denkik.

Maja, tzijn weer de godsdiensten é. Religie leidt tot oorlog! :ironic:

demon326

Legacy Member
den-kimi zei:
na u eerste 3 zinnen ben ik gestopt met lezen, als ge zever wilt verspreiden zorg er dan tenminste voor dat ge geloofwaardig overkomt

dan lees niet als het uw niet aanstaat;)


@ topic star(ster)(ter)

ik heb ook zo een dingen mee gemaakt en ik zit er nu nog mee in mijn gedachte..

het was zoals gewoonlijk dat ik laat inmijn bed ging(1 uur) en mijn halfbroer was tv aan het kijken en mijn andere aan het slaapen en ik heb dus mijn deur altijd een beetje open staan.. en ik zag een schaduw in de gang terwijl alle lichten uitwaaren en mijn halfbroer heeft dat ding dus ook gezien op de gang dat mijn kamer opkwam
..

na de hand aanmijn ma haar vriend men verhaal gedaan(die ook zo kaarten legt) en het was blijkbaar een schim en aangezien we het met 2 hebben gezien wilt toch wel zeggen dat ik mij niks inbeelde:)

_DKsissor_

Legacy Member
waarom ziet iedereen die schimmen altidj als het donker is wanneer er net zoveel kans is op een soort schaduwvorming als je nog net een hand voor ogen kan zien.

FroFro

Legacy Member
Wie zag er vroeger nooit de boze wolf voor zijn raam, maar eigenlijk wast ne gekke schaduw van nen boom :p (Ben ik dan echt de enige? :unsure: kzou mijn bure moete aanklage voor zone enge boom te hebbe, kheb daar echt fokking veel schrik van gehad :x)

?therapy?

Legacy Member
FroFro zei:
Wie zag er vroeger nooit de boze wolf voor zijn raam, maar eigenlijk wast ne gekke schaduw van nen boom :p (Ben ik dan echt de enige? :unsure: kzou mijn bure moete aanklage voor zone enge boom te hebbe, kheb daar echt fokking veel schrik van gehad :x)
_0_ echt hé :) verbeelding doet echt veel :crazy:
Nu ist common sense en sindsdien niets verdacht ofzo gezien ze :p of de geesten zijn bang van mij? :sad:

FroFro

Legacy Member
Mja, uw verstand kan da overwinne peisek ze :) Ni meteen 't zelfde, dees ga meer over dromen;

't Kan een belachelijk voorbeeld zijn, maar vroeger werd ik echt geteisterd door boze-wolfdromen (wa wilde me zonen boom voor u raam :x). Khad da echt enorm veel, bijna elke nacht. Op ne nacht hebbek die wolf in mijn drome verrot geslage in een park, en sindsdien hebbek er nooit meer over gedroomd (of toch nimeer in een nachtmerrie). Khad die dus in mijn verstand overwonne en kdroomde der nemeer eng over:) Da doe me der aan denke da het verschrikkelijk lang gelede dak nog es een nachtmerrie heb gehad,of is da iets da vooral eigen is aan de kidnertijd?

Nujah, sorry, kben aant afwijken :unsure:

Arifiene

Legacy Member
Hm, t schijnt dat dieren dat goed kunnen aanvoelen.
Mijn katten hebben soms een grondige afkeer van 1 bepaalde plaats, waar ze een uur geledne wel nog wilden komen, en ze blijven dan maar staren naar dat ene lege plekje...

Ik hoor trouwens geregeld voetstappen in mijn kamer. Ik heb al naar buiten gelopen, zelfs op terras gaan kijken, ik word er knettergek van... Das soms om 3us nachts; ik ben mij vorige keer zelfs in een andere kamer gana leggen omdak er gwn stapelgek van werd. T zijn duidelijk voetstappen op tapijt, en in de gang ligt parket.
Vreselijk gewoon. K heb vorige keer uit onmacht zelfs geroepen van 'ach blijf toch weg GVD' :p.

GaMe®

Legacy Member
Sommige mensen beweren ook mensen gezien te hebben nadat ze een slaapverlamming gehad hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Ik heb dit al een paar keer in mn leven voorgehad. Vooral in periodes waarin ik slaaptekort en stress had.

Dit is echt iets bizar. Eerste keer dacht ik dat ik dood ging.. Je wil roepen maar dat gaat niet. Je begint lichtjes te hyperventileren.. Je hart gaat met een razend tempo tekeer. Je denkt dat je in gevaar bent en wil gaan lopen of rechtstaan, of om je heen kijken, maar je kan niets, maar dan ook niets bewegen. Het is net alsof er iemand met kwade bedoelingen in de kamer staat..

Dat is echt zooooo vies als ge dat voor de eerste keer meemaakt.

Exact :unsure: een jaar geleden heb ik dit hier nog gepost.. Net nadat ik zo'n verlamming had..

GaMe® zei:
Sorry dat ik deze thread terug bovenhaal, maar ik heb net iets meegemaakt waarbij ik direct terug aan deze thread terug moest denken..

Ik had enkele mensen iets zien postten van dat ze tijdens hun slaap wakker werden, en dat ze wouden bewegen en iets zeggen, maar dat ze helemaal verlamd waren, en niets konden doen of zeggen..
Ik dacht zo bij men eigen van; dat moet toch wel gek zijn.. Want ik had dat nog nooit meegemaakt.

Wel, nu zo'n half uur geleden werd ik plots moe (heb heel weinig slaap laatste tijd), verveelde me op pc; dus dacht ik van ff in de zetel te gaan liggen. Ik leg mij in de zetel, zet tv op, en val in slaap.. Maar in een positie gelijks ik nooit zou slapen. Ik lag op mn rug.. Mss daarmee.. Ik slaap altijd op mn zij of buik.. Plots dacht ik mijn broer hoorde binnenkomen in de keuken.. (Die had nachtdienst en sliep nog).. Ik wil rechtkomen, en iets zeggen.. Maar da lukte van geen kanten :s :s Ik ben er 100% zeker van dat ik wakker was, maar mijn armen en benen voelden aan gelijks als uwe voet slaapt!! Ik kon ook niks zeggen en k geraakte in paniek! Voor een halve second dacht ik dat ik dood ging.
Toen kon ik plots alles terug bewegen en het eerste wat ik zei was; "wtf!"..
Ook was mijn broer niet in de keuken.

Damn dat was strange en wil ik niemeer meemaken :p

In het afgelopen jaar heb ik er nog een paar gehad. Onderandere een keer dat ik dacht dat er iemand langs mijn bed stond, en ik hoorde zo een immens gesuis, en ik wou weglopen uit mijn kamer, maar ik geraakte niet recht.. En dan geraakt ge echt in paniek.. :s
Als ge dan wakker wordt, zijt ge echt zo buiten adem en hebt ge zo'n wtf moment. :s

edit:

op wikipedia staat oa dit:

Gevoelsmatig:

* De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
* Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
* Een druk/gewicht op de borst

Auditief:

* Voetstappen
* Stemmen
* Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam

Tactiel:

* Gevoel van aanraking

Visueel:

* Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.


De dingen in't vet komen overeen met jouw beginpost. Wss had je ook een variant van een slaapverlamming :p

Raukaris

Legacy Member
omfg, ik heb dat ook al gehad.. Ik ben wakker maar ik kan niks bewegen om daar dan met een schok uit te schieten. Heb dat zelfs al verschillende keren gehad, meestal als ik zo'n middagdutje heb gedaan en ni echt in slaap ben gevallen maar ook ni wakker was. Geen leuke ervaringen, ik en mijn vader benoemen dat met een twilight zone moment..

/Edit wikipedia artikel gelezen en komt er mee overeen, godzijdank geen hallucinaties want ik denk dat ik het dan besterf (letterlijk).
ik voel me gvd al ni op mijn gemak sffs zit er zo'n homofiele incubus op mijn borstkas :angry:

Killer Queen

Legacy Member
Je moet vooral niet beginnen met daar aandacht aan te besteden want dan begin je vanalles te zien
Ik krijg de kriebels na het lezen van deze thread :p

Wat me wel steeds echt de stuipen op het lijf jaagt, zoals Arifiene haar katten
is onze hond, die kan zo ook naar niets kijken en dan plots ogen en/of kop bewegen alsof hij iets (een persoon) in beweging volgt

Quilombo

Legacy Member
heb dat regelmatig, die slaapverlamming

deze week nog, werd wakker terwijl er één of ander beest aan mijn arm kwam, ik voelde die lichaamswarmte ervan (en wij hebbe thuis geen huisdiere ofzo, vond het maar akelig op diene moment).

maar kon dus nie bewegen, ff later wel en eens gekeken maar geen kat of ander beest te bespeuren natuurlijk :unsure:

Arifiene

Legacy Member
Killer Queen zei:
Je moet vooral niet beginnen met daar aandacht aan te besteden want dan begin je vanalles te zien
Ik krijg de kriebels na het lezen van deze thread :p

Wat me wel steeds echt de stuipen op het lijf jaagt, zoals Arifiene haar katten
is onze hond, die kan zo ook naar niets kijken en dan plots ogen en/of kop bewegen alsof hij iets (een persoon) in beweging volgt

Ja eergisteren hebbek da gehad...
Mijn twee katten wouden absoluut niét in men kamer (ze komen daar anders wel, en een halfuur dervoor wast ook gene probleem). Ze zaten vanop de trap (de oudste) en vanonder de kast (de kleinste) lletwee te kijken naar men kamerdeur. Ik heb geprobreerd om ze naar binnen te lokken (forget it, ging ni). Toen heb ik de kleinste op men arm proberen naar binnen dragen en die werd enorm bang, begon te krabben en zich los te wrikken, en vloog direct terug onder de kast. Die krabben normaal gezien dus NOOIT. Dat heeft zo'n 2 uur geduurd :s
Kweet niet wat het was, maar normaal was het niét.

demon326

Legacy Member
Arifiene zei:
Ja eergisteren hebbek da gehad...
Mijn twee katten wouden absoluut niét in men kamer (ze komen daar anders wel, en een halfuur dervoor wast ook gene probleem). Ze zaten vanop de trap (de oudste) en vanonder de kast (de kleinste) lletwee te kijken naar men kamerdeur. Ik heb geprobreerd om ze naar binnen te lokken (forget it, ging ni). Toen heb ik de kleinste op men arm proberen naar binnen dragen en die werd enorm bang, begon te krabben en zich los te wrikken, en vloog direct terug onder de kast. Die krabben normaal gezien dus NOOIT. Dat heeft zo'n 2 uur geduurd :s
Kweet niet wat het was, maar normaal was het niét.

wij hebben ook katten hier(2) en als ik in de avond tv zit te kijken zie ik die soms zo naar een bepaalde hoek/ding kijken maar dan echt precies of er iets zit maar als ik zelf kijk zie ik niks dus dat is wel creepy hoor :)

en idd dieren voelen dat heeel goed aan of er iets of iemand is.. mijn ma heeft het zelf meegemaakt toen ze nog jong was en geesten oproepte.. die hond begon heel vreemd te doen...

GaMe® zei:
Sommige mensen beweren ook mensen gezien te hebben nadat ze een slaapverlamming gehad hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming

Ik heb dit al een paar keer in mn leven voorgehad. Vooral in periodes waarin ik slaaptekort en stress had.

Dit is echt iets bizar. Eerste keer dacht ik dat ik dood ging.. Je wil roepen maar dat gaat niet. Je begint lichtjes te hyperventileren.. Je hart gaat met een razend tempo tekeer. Je denkt dat je in gevaar bent en wil gaan lopen of rechtstaan, of om je heen kijken, maar je kan niets, maar dan ook niets bewegen. Het is net alsof er iemand met kwade bedoelingen in de kamer staat..

Dat is echt zooooo vies als ge dat voor de eerste keer meemaakt.

Exact :unsure: een jaar geleden heb ik dit hier nog gepost.. Net nadat ik zo'n verlamming had..



In het afgelopen jaar heb ik er nog een paar gehad. Onderandere een keer dat ik dacht dat er iemand langs mijn bed stond, en ik hoorde zo een immens gesuis, en ik wou weglopen uit mijn kamer, maar ik geraakte niet recht.. En dan geraakt ge echt in paniek.. :s
Als ge dan wakker wordt, zijt ge echt zo buiten adem en hebt ge zo'n wtf moment. :s

edit:

op wikipedia staat oa dit:

Gevoelsmatig:

* De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
* Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
* Een druk/gewicht op de borst

Auditief:

* Voetstappen
* Stemmen
* Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam

Tactiel:

* Gevoel van aanraking

Visueel:

* Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.


De dingen in't vet komen overeen met jouw beginpost. Wss had je ook een variant van een slaapverlamming :p

dat was hier toch niet het geval aangezien we het met 2 mensen hebben gezien en ik was klaar wakker toen:(

aXl_

Legacy Member
mijn staartbeentje begint altijd te kriebelen als er geestesentiteiten in de buurt komen :unsure:

den Acid Burn

Legacy Member
Raukaris zei:
omfg, ik heb dat ook al gehad.. Ik ben wakker maar ik kan niks bewegen om daar dan met een schok uit te schieten. Heb dat zelfs al verschillende keren gehad, meestal als ik zo'n middagdutje heb gedaan en ni echt in slaap ben gevallen maar ook ni wakker was. Geen leuke ervaringen, ik en mijn vader benoemen dat met een twilight zone moment..

/Edit wikipedia artikel gelezen en komt er mee overeen, godzijdank geen hallucinaties want ik denk dat ik het dan besterf (letterlijk).
ik voel me gvd al ni op mijn gemak sffs zit er zo'n homofiele incubus op mijn borstkas :angry:

ik ben ook al eens wakker geworden snachts en dat ik een arm of been niet kon bewegen gewoonweg omdat die arm of dat been slaapt.

zal wel eerder dat fenomeen zijn imo
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan