Sommige mensen beweren ook mensen gezien te hebben nadat ze een slaapverlamming gehad hebben.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Slaapverlamming
Ik heb dit al een paar keer in mn leven voorgehad. Vooral in periodes waarin ik slaaptekort en stress had.
Dit is echt iets bizar. Eerste keer dacht ik dat ik dood ging.. Je wil roepen maar dat gaat niet. Je begint lichtjes te hyperventileren.. Je hart gaat met een razend tempo tekeer. Je denkt dat je in gevaar bent en wil gaan lopen of rechtstaan, of om je heen kijken, maar je kan niets, maar dan ook niets bewegen. Het is net alsof er iemand met kwade bedoelingen in de kamer staat..
Dat is echt zooooo vies als ge dat voor de eerste keer meemaakt.
Exact 
een jaar geleden heb ik
dit hier nog gepost.. Net nadat ik zo'n verlamming had..
In het afgelopen jaar heb ik er nog een paar gehad. Onderandere een keer dat ik dacht dat er iemand langs mijn bed stond, en ik hoorde zo een immens gesuis, en ik wou weglopen uit mijn kamer, maar ik geraakte niet recht.. En dan geraakt ge echt in paniek..

Als ge dan wakker wordt, zijt ge echt zo buiten adem en hebt ge zo'n wtf moment.
edit:
op wikipedia staat oa dit:
Gevoelsmatig:
* De gewaarwording van een meestal onzichtbare, vaak kwaadaardige “aanwezigheid” in de kamer
* Het gevoel niet of nauwelijks te kunnen ademen
* Een druk/gewicht op de borst
Auditief:
* Voetstappen
* Stemmen
* Gezoem, gerinkel, geruis, … soms in combinatie met een gevoel van tinteling of vibratie doorheen het lichaam
Tactiel:
* Gevoel van aanraking
Visueel:
* Een zwarte figuur of schaduw die zich in de kamer bevindt.
De dingen in't vet komen overeen met jouw beginpost. Wss had je ook een variant van een slaapverlamming