Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

EverlastingHate

Legacy Member
Uw enige geest is den elektriciteit in uw hersenen, en als die het begeeft is het ermee gedaan.

Ons hele bestaan is geëvolueerd uit nen hoop letterlijk debiele hersenloze eencelligen, zonder bewustzijn. Ik zie de geestenwereld echt niet samengaan met die evolutie.

Stabby

Legacy Member
Lees is een paar boeken van Carl Sagan en ge zult al snel het bestaan van God en geesten en dergelijke uitsluiten. Bekijk ook dit filmke:

http://atinyglimpse.ytmnd.com/

Wetenschappers hebben de kans berekend dat andere zonnestelsels een systeem van planeten hebben, dat die geschikt zijn voor leven en dat daaruit intelligent leven kan ontstaan en men kwam uit op miljoenen andere beschavingen.

Wie in al die crap gelooft stelt de aarde en de mens (mss onbewust) in het middelpunt van alles. Alsof wij zo groot en uniek, de uitverkozen soort zijn.

Stabby

Legacy Member
Atrox zei:
Wat hebben buitenaardse beschavingen hiermee te doen? :wtf:

Omdat geesten meestal beschouwd worden als afgescheiden deel van de mens. En zelfs als het niet zo is kan ik me moeilijk voorstellen dat er miljoenen jaren geleden geesten rondliepen met al die dinosauriërs :)

EverlastingHate

Legacy Member
Er dreigt een baby te geboren worden, zouden die geesten er om vechten??? of staan ze in een wachtrij, of trekken ze strootjes?? :D

Stabby

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Er dreigt een baby te geboren worden, zouden die geesten er om vechten??? of staan ze in een wachtrij, of trekken ze strootjes?? :D

Dan moet ofwel in elke kubieke meter van het heelal een geest klaarstaan of op de meeste plaatsen moet voortplanting gewoon onmogelijk zijn :p

Firestyler

Legacy Member
EverlastingHate zei:
Er dreigt een baby te geboren worden, zouden die geesten er om vechten??? of staan ze in een wachtrij, of trekken ze strootjes?? :D

kan me goe voorstellen dat er dan mensen zijn met het IQ van een 1dagsvlieg, nog erger dat je die dagelijks tegenkomt

Inspector Monkfish

Legacy Member
Het idee van geesten en zielen bestaat al duizenden jaren. Het is niet omdat de wetenschap de laatste 50 jaar ongelooflijke vooruitgang heeft geboekt dat iedereen zomaar dat geloof laat vallen. Let op, ik geloof ook niet in die zever. De overgrote meerderheid van paranormale verschijnselen werden/worden wetenschappelijk verklaard. En dat klein percentage dat overschiet kan je niet beschouwen als hét bewijs voor een onsterfelijke ziel of een Casper in de Ongelukslaan 13. Er is geen enkele aanwijzing of bewijs voor zulke zaken. Ze bestaan enkel omdat de mens het heeft verzonnen.


Enfin, de believers doen maar. Ze moeten echter niet verwachten dat ik zoiets serieus neem. Belachelijke onzin allemaal.

Raukaris

Legacy Member
Een samenleving gebaseerd op pure rationaliteit is het ergste dat er kan gebeuren.

Stabby

Legacy Member
Raukaris zei:
Een samenleving gebaseerd op pure rationaliteit is het ergste dat er kan gebeuren.

Dus als ge nie gelooft in god en geesten en al die zever zijt ge opeens puur rationeel?

ComputerVISTA

Legacy Member
Persoonlijk vind ik het allemaal bullshit, alhoewel we niet echt kunnen bewijzen of het al dan niet zever is. Doch geloof ik er niet in tot nader order.

@TS, ik ben zelf geen taalwonder maar dit is zo goed als onleesbaar.

Sivve

Legacy Member
Ik weet niet wat ik moet denken, was ook een radicale non-believer maar heb onlangs dit gehoord:

Vriend van men ma(ouders zijn gescheiden) had het huis achtergelaten aan zijn ex, een paar weken nadat hij daar uitgetrokken was zei zijn dochtertje dat ze elke avond een oud vrouwtje zag staan in de deurpost en dat ze bang was enzo, er gebeuren nog allerlei rare dingen, zoals dingen die verplaatst werden, kasten die plots allemaal open stonden, voetstappen op trap,
Dus wat doet zijn ex(zij was ook zo een totaal non-believer) ze belt zo een persoon op die daar kennis over had, die vertelde haar dat ze een bord met wat wierook en nog wat producten op de plaats moest zetten waar de schim het meest verscheen, de second dat ze dat bord op de vloer zet in de deurpost van zijn dochter spat dat bord uit elkaar, dag erna ziet ze iets dat plots verdwijnt (schimachtig ding), die persoon nog is opgebeld en die verklaarde dat het nu verdwenen was.
Wat bleek nu die schim te zijn, de vriend van mijn ma zijn moeder was nog niet lang overleden, en ze was er kapot van dat zijn ex hem bedrogen had en dat ze daardoor wss verbonden bleef, en aangezien zijn dochter haar 'favorietje' was verscheen ze daar vooral.

Nu weet ik ZEKER dat hij of zijn ex zoiets nooit zouden verzinnen, zeker omdat ze nog steeds redelijk non-believers zijn, maar het is toch iets vreemd ^^

Dirty_Col

Legacy Member
Ik blijf over zo'n dingen neutraal tot ik het met mijn eigen ogen zie :)

Mistabeen

Legacy Member
Kvind dit persoonlijk nie echt passen op het wetenschapforum :/

het is een discussie zoals er duizenden zijn

mensen die geloven in het paranormale vs wetenschap

het probleem is dat wetenschap niet alles zomaar kan verklaren, we hebben wel een zeer uitgebreide kennis maar we weten niet alles.
De mensen die spreken in de naam van het paranormale kunnen dit weer gebruiken in hun voordeel (als het niet paranormaal is, hoe gebeurt het dan wel? geen antwoord, dus het moet wel paranormaal zijn)

en dan ook nog eens dat het paranormale zogezegt alles kan verklaren zonder er enig bewijs nodig is, terwijl de wetenschap wel bewijzen nodig heeft


Het is gewoon zo dat we NOG niet alles kunnen verklaren, maar de mens wilt weten hoe iets in elkaar zit, wat er gebeurt. Als we dus geen verklaring kunnen geven gaat de mens naar het paranormale grijpen, de simpele verklaring. Een beetje zoals hoe godsdiensten ontstaan zijn, en de vele goden van de oudheid.

aan alle mensen hier da bijgelovig zijn:begin eerst eens met minder bronnen te gebruiken zoals "een leerkracht, docent, familielid zei ooit/heeft ooit meegemaakt", "een documentaire waarin ze zeiden dat...."

Thin Liz

Legacy Member
Ik heb hier een vrij betrouwbaar boek liggen dat spreekt over een proef waarbij ze een persoon wegen juist voor en na de 'dood'. Het rare is dat er telkens een gram ofzo verschil zit tussen de twee wegingen... raar? inderdaad, maar of dat een bewijs is? :)

Anoniem04

Legacy Member
Het enigste rare dat ik heb meegemaakt was toen ik nog in mijn andere kamer lag, mijn deur open stond waardoor ik recht in de gang kon kijken. Ik draaide mij om en ik zag een wit ding met redelijk lang haar door de gang gaan, ik heb mij dan omgedraaid en gewoon terug gaan slapen omdat ik dacht dat het gewoon was omdat ik nog niet wakker genoeg was ^^ Maar toen ik dat dan aan mijn ma vertelde zei ze wel dat ze volledig dezelfde ding gezien had.

Voor de rest geloof ik er niet echt in, maar het boeit mij wel eens.

wouter_dc

Legacy Member
Thin Liz zei:
Ik heb hier een vrij betrouwbaar boek liggen dat spreekt over een proef waarbij ze een persoon wegen juist voor en na de 'dood'. Het rare is dat er telkens een gram ofzo verschil zit tussen de twee wegingen... raar? inderdaad, maar of dat een bewijs is? :)
Dat is zeker niet hun ziel die zogezegd het lichaam heeft verlaten. Wat het wel is? Voor de moment kan ik er niet opkomen, en ik ga ook niets doms zeggen ah la laatste wind die het lichaam verlaat, ...

Thin Liz

Legacy Member
wouter_dc zei:
Dat is zeker niet hun ziel die zogezegd het lichaam heeft verlaten. Wat het wel is? Voor de moment kan ik er niet opkomen, en ik ga ook niets doms zeggen ah la laatste wind die het lichaam verlaat, ...

Nee, denk het ook niet.... De uitleg van 'de laatste adem' zulllen ze wel in acht genomen hebben :). Wat de echte reden is zou ik wel willen weten... curious.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan