Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

wouter_dc

Legacy Member
Thin Liz zei:
Nee, denk het ook niet.... De uitleg van 'de laatste adem' zulllen ze wel in acht genomen hebben :). Wat de echte reden is zou ik wel willen weten... curious.
Ik dacht dat het toch iets was van de gassen uit het lichaam die er nadien uit gaan. Niet zeker over dit, maar ik heb het ooit precies ergens opgevangen. Moest het niet waar zijn, heb ik het verzonnen :unsure:

HavaLinka

Legacy Member
jep, dit zijn gassen die zich opstapelen in het lichaam
vroeger, toen er nog fel gezocht werd naar vampieren, gingen ze de lijken opgraven van mensen waarvan ze dachten dat het een vampier was, doordat het lichaam dikker leek (door de gassen) leek hij er beter aan toe dan toen hij leefde (ondervoeding, barre omstandigheden,...), om dan de 'vampier' dood te doen staken ze een houten pin in zijn hart, waardoor de gassen vrij kwamen
hierdoor zouden ze gekomen zijn op het spreekwoord: zijn laatste adem uitblazen

boogje

Legacy Member
die ghosthunters afleveringen op pagina3 zijn idd wel creepy, maar ik sta er zeer sceptisch tegenover.

1.) Geesten worden altijd waargenomen in het donker, ook in de afleveringen van ghoshunters.Waarom? Omdat het donker iets "onbekend" blijft voor de mens, iets "creepy" op zich. Als men een "haunted" huis midden in een zonnige dag zouden onderzoeken, zou er niks aan de hand zijn. imo gewoonweg verbeelding, en de sfeer die zo'n huis dat oud is mee brengt. Er is licht, ook in het donker. Er zijn schaduwen..

2.) sfeer. Kijk : stel dat men zou zeggen : Hier op die fuif zijn er geesten, of : hier in de auto zijn er geesten snacht's_ De "ghosthutners" zouden niks vinden. De ideale sfeer om iets "creepy" te vingen is : een oud gebouw, helemaal alleen of met 2 zijn, in een huis moet het nogal rommelig zijn, er moet een trap naar iets leiden, er moet iemand overleden zijn in het gebouw/huis en het moet donker ( zie 1.) ) zijn. En hupsakee : geesten.

Ik heb ook iets heel freaky meegemaakt met een vriend een paar jaar geleden. We verveelden ons dood en we wouden met zen pas gekochte digitale camera ( ja, dat was een rich-ass :p) eens wat uitspoken. Ik mocht er blijven slapen, dus we wouden de tv nadoen en wat met de nightvision snacht's gaan filmen. Dicht daarbij is een alleenstaand huis, midden in een veld met hoog gras. Iedereen zegt dat inbrekers daar overnachten, ( er gebeuren constant inbraken daar) om dan met de buit te gaan lopen. Het huis zag er oud en creepy uit...je kan het al raden : we gingen op zoek naar overblijfselen van kampeergerief van inbrekers :p Echter, we stoten op iets geheel anders.. maar ik weet 99% zeker dat dat puur toeval was, en het nietsmet geesten had te maken. De volgende keer toen ik bij hem kwam hebben we de tape gewist, en in de dag wat skateboard-trucjes gefilmd, en twas mooi vergeten :)

boogje

Legacy Member
Thales zei:
en op wat had je dan gestoten?

op de benedenverdieping leek alles vrij normaal ( wel creepy). We gingen naar boven met de trap en toen was er een lange hal, met aan de twee zijkanten deuren. We durfden niet echt meer verder te gaan, want we voeleden ons precies bekeken, maar op aanmoedigen van men vriend, die zelfs jonger was (:p), gingen we toch door. "Welcome to the ghostbuster show." riep men vriend met de camera in zen hand, al gniffelend. " Ket, doe ni zo, we gaan weg." "Ma nee" zei ie en toen viel er achter ons in de hal ( aan de rechterzijde, dat weet ik nog goed, want ik keek achterom langst men rechterschouder) een deur toe, en daarjuist was die nog toe oO (Dus ie moest open gegaan zijn en dan toe in about 4 seconden) Na een welgemeende "Fuck." van mij hoorde we in het gebied van de deur voor ons een "click" geluid, alsof de deur plots op slot ging. We stormden als gekken naar beneden, en op de benedenverdieping zagen we dan plots "iets" ( zo precies een "mistwolk"), maar we hadden geen tijd en we stormden gewoon naar buiten, om dan al hijgend toe te komen aan zen huis :p

nu, dat valt allemaal te verklaren :

-deur die open en toe ging, terwijl ie echt toe was : misschien was er in die kamer een ruit die open was en kwam er een sterke wind? dunno.
- "op-slot" geluidje bij de deur voor ons : misschien iets dat is gevallen en dat soort geluid geeft, of misschien..ja, er zijn zoveel mogelijkheden
-schim-achtig ding : verbeelding + snel rennen + paniek ?

;)


ik had nog zoiets meegemaakt, maar da's té lang geleden, en dat weet ik niet meer juist, anyway, één ding staat vast : het was 99% toeval.

Mistabeen

Legacy Member
oude vervallen huizen kraken en piepen constant en ziot vol ongedierte, da ge dan ergens ene klik hoort is zo vreemd nie.
een deur die toevliegt, ge zegt zelf, twas donker, tkan dus goe izjn dat die helemaalniet toe was, of mss op een kier stond.

schimachtig object? ge zegt zelf dat ge al gespannen liep van de angst wat dus wijst op enige vorm van bijgeloof (wat valt er anders te vrezen aan een oud huis) het is nacht maar er valt altijd wel van ergens een straal licht binnen,... ge gaat sneller dingen zien die er niet zijn.

100% toeval dus

Atrox

Legacy Member
Off mss zat ter nog nen inbreker te slapen en had ge hem wakker gemaakt? :unsure:

boogje

Legacy Member
Mistabeen zei:
oude vervallen huizen kraken en piepen constant en ziot vol ongedierte, da ge dan ergens ene klik hoort is zo vreemd nie.
een deur die toevliegt, ge zegt zelf, twas donker, tkan dus goe izjn dat die helemaalniet toe was, of mss op een kier stond.

schimachtig object? ge zegt zelf dat ge al gespannen liep van de angst wat dus wijst op enige vorm van bijgeloof (wat valt er anders te vrezen aan een oud huis) het is nacht maar er valt altijd wel van ergens een straal licht binnen,... ge gaat sneller dingen zien die er niet zijn.

100% toeval dus

op een kier stond de deur niet, maar het kon idd gewoonweg zijn dat ie toe leek, of dat de klink kapot was, dus dat de wind vrij spel heeft. Die "klik" geluid maakt wel zéker geen dier, twas echt zo'n geluid dat je stilletjes aan een sleutel draait in een deur. volgens mij is het realistischer als iets dat valt, of misschien de wind ergens...en idd, die schim was pure verbeelding.

100 % toeval dus;) edit : wat niet weg neemt dat het ongelofelijk creepy was en op dat moment niét toeval leek. Hiermee wil ik dus men vorige post bewijzen dat sfeer en locatie veel/alles doet.

~Atrox : stel u voor :D

CAPS

Legacy Member
Arifiene zei:
Als er btw iemand is die ervaring heeft met geesten oproepen, eventueel een medium is (dat zullen er wel niet veel zijn op dit forum maar soit), of mij info kan geven over geesten oproepen : let me know (eventueel via pm).
Disclaimer: ik weet dat het gevaarlijk is, daarmee dat ik er hulp bij zoek
Aan diegenen die zich nu rot lachen, so be it

Kwil dat eigelijk ook eens doen, maar heb al van die 'zever' verhaaltjes gehoord. Bv dat een klopgeest blijft en niet meer weggaat enzo. Kameraad vertelde ook eens dat zijn maten geesten hadden opgeroepen, ok no big deal, dag erop worden ze wakker, elke raam van die kamer zwart van roet? Like wtf!

Arifiene pm voor afspraak :p

wlibaers

Legacy Member
capsy zei:
Kwil dat eigelijk ook eens doen, maar heb al van die 'zever' verhaaltjes gehoord. Bv dat een klopgeest blijft en niet meer weggaat enzo. Kameraad vertelde ook eens dat zijn maten geesten hadden opgeroepen, ok no big deal, dag erop worden ze wakker, elke raam van die kamer zwart van roet? Like wtf!

Arifiene pm voor afspraak :p

Geesten oproepen kan heel gevaarlijk worden als je te veel kaarsen gebruikt. Dan is er een kans dat de geest je huis in brand steekt ;)

Towlie

Legacy Member
moesten ze bestaan hadden we ze al lang gezien en wetenschappelijk verklaard
dunktegen me

Thales

Legacy Member
welja
anders meoten arifiene en capsy es ne geest oproepen en filmt da es.

tides

Legacy Member
Towlie zei:
moesten ze bestaan hadden we ze al lang gezien en wetenschappelijk verklaard
dunktegen me

Dat is nu ook niet waar vind ik, ik ga nu niet zeggen dat geesten wel of niet bestaan maar de wetenschap heeft nog LANG niet alles verklaard hoor.

Atrox

Legacy Member
Catscratch zei:
Is God ook gene geest? :p
Daar geloven er per tang veel in ;)

Is imo iets verzonnen om de mensen kalm te houden of om hoop te geven in tijden van miserie...

Firestyler

Legacy Member
ge hebt zo van die domme verhaaltjes oa dat een gast niet mee mocht op reis met zijn ouders, die trouwens met een vliegtuig op reis gingen, en als wraak en tijdsverdrijf voor de kick riep ie geesten op en vervloekte ie hen. en diezelfde moment stort dienen vlieger neer.

ComputerVISTA

Legacy Member
Thin Liz zei:
Ik heb hier een vrij betrouwbaar boek liggen dat spreekt over een proef waarbij ze een persoon wegen juist voor en na de 'dood'. Het rare is dat er telkens een gram ofzo verschil zit tussen de twee wegingen... raar? inderdaad, maar of dat een bewijs is? :)

Een gram zou ik nu niet bepaald raar vinden hoor, moest dat nu nen halve kilo zijn dat wel.

Towlie

Legacy Member
Als ze bestaan, laat ze dan maar eens afkomen...
Ook het geloof in een god vind ik maar absurd, hetgeen waarvoor een godsdienst staat vind ik goed (zoals die naastenliefde enal) maar het echt geloven in een god als persoon is te gek voor woorden.

boogje

Legacy Member
Atrox zei:
En waarom zou dat absurd zijn?

(beke ambetant doen ^^)

omdat iedereen weet dat God slechts een middel was om onverklaarbare dingen te verklaren, die we nu wel kunnen verklaren door de wetenschap, die de waarheid probeert te zoeken. In een God geloven is imo hetzelfde als de heksenvervolging : this puur een collectief waanidee om voor iets een oplossing te vinden/wat dan ook.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan