Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.

boogje zei:omdat iedereen weet dat God slechts een middel was om onverklaarbare dingen te verklaren

Hmgrwngd zei:"slechts" een "middel" ...
Hieruit kan je perfect jouw perspectief afleiden, en het komt neer op een denigrerende kijk op mensen die in een idee geloven.
Voor veel mensen is de godheid de hoogste autoriteit, en dat noem jij een 'middel'.
Ik zeg maar: probeer eens niet zo uit de hoogte te doen; want ik durf er mijn lul om verwedden dat jij persoonlijk geen idee hebt van de werking van de kosmos, alhoewel je waarschijnlijk weer in dat "wetenschap is alles"-idee verzeild geraakt bent.
Weet jij wat tijd is? Waaruit bestaat ruimte? Wat is anti-materie ? Hoe verhouden verschillende krachten zoals zwaartekracht en licht tot elkaar? Hoe verandert energie constant ? etc etc.
Neem je idee dat je veel meer zekerheid hebt over het "hoe" en "waarom" van alles in de wereld, en gooi het maar rap in de vuilbak.![]()
Hmgrwngd zei:Weet jij wat tijd is? Waaruit bestaat ruimte? Wat is anti-materie ? Hoe verhouden verschillende krachten zoals zwaartekracht en licht tot elkaar? Hoe verandert energie constant ? etc etc.
Dirty_Col zei:Shakira zegt eindelijk iets nuttigs :applause:
Towlie zei:Neen, maar alles valt te verklaren. Wat we nu weten van de wereld en die dingen is mss met moeite 0.1%. Maar als men zegt dat "god" alles heeft gemaakt dan valt er natuurlijk niks te verklaren eh.
Hmgrwngd zei:"slechts" een "middel" ...
Hieruit kan je perfect jouw perspectief afleiden, en het komt neer op een denigrerende kijk op mensen die in een idee geloven.
Voor veel mensen is de godheid de hoogste autoriteit, en dat noem jij een 'middel'.
Ik zeg maar: probeer eens niet zo uit de hoogte te doen; want ik durf er mijn lul om verwedden dat jij persoonlijk geen idee hebt van de werking van de kosmos, alhoewel je waarschijnlijk weer in dat "wetenschap is alles"-idee verzeild geraakt bent.
Weet jij wat tijd is? Waaruit bestaat ruimte? Wat is anti-materie ? Hoe verhouden verschillende krachten zoals zwaartekracht en licht tot elkaar? Hoe verandert energie constant ? etc etc.
Neem je idee dat je veel meer zekerheid hebt over het "hoe" en "waarom" van alles in de wereld, en gooi het maar rap in de vuilbak.![]()



Thales zei:welja
anders meoten arifiene en capsy es ne geest oproepen en filmt da es.
boogje zei:
Hmgrwngd zei:Dus jij zegt dat God een middel is omdat andere mensen dat zeggen in de beschaving?
Jee, en ik die dacht dat mensen die in God geloven omdat andere mensen hen dat vertellen zo slecht waren?
Leer voor jezelf denken, ipv de woorden van anderen te herhalen.
En ik snap niet waar jij mijn filosofie zou afleiden...

boogje zei:allé : ik persoonlijk geloof niet in God. Nu goed?![]()

tgc_9012 zei:Zou er niet beter een subforum "spiritualiteit" ofzo gemaakt worden![]()
Wat heeft dit met wetenschap te maken...
Towlie zei:Wanneer je geesten oproept zit je vol spanning. Daardoor zal je in alles iets verdacht zoeken, zoals een simpel geluidje dat je elke dag hoort. Dus enkel als je compleet rustig bent en niet te paranoïde denkt zal je wel merken dat het niets is.


