Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AL3XANDER

Legacy Member
Ik denk niet echt dat er geesten bestaan, het is gewoon hoe je het zelf opvat.
het creepyste dat ik ooit gehad heb dat was toen ik droomde dat er een geest in mijn hoofd zat :s. Heb ook al gehad dat ik alleen thuis was en dat ik klopjes hoorde maarja daar zal wel een fysische verklaring voor zijn denk ik. wat ik ook gehad heb (lol) is dat ik bijna in slaap was gevallen, zo net voor dat je in een vaste slaap gaat, toen had ik het gevoel dat er iemand naast me stond, ik schoot wakker en opeens ging er lijk een kogel ofzo door mijn hoofd, echt super raar :D

naja :p whatever

Towlie

Legacy Member
hihihi leuk filmpke
maar moesten geesten bestaan waarom zouden ze zich dan bezighouden met een glas te verschuiven over tafel?

HavaLinka

Legacy Member
Towlie zei:
hihihi leuk filmpke
maar moesten geesten bestaan waarom zouden ze zich dan bezighouden met een glas te verschuiven over tafel?

volgens mij is da in scene gezet, me een touwtje aan da glas en dan eraan trekken ofzo

HavaLinka

Legacy Member
wa me wel opvalt is dat het altijd docus zijn over geesten zien in Amerika, ik heb nog nooit iemand horen zeggen in Europa: 'ik heb een geest gezien'...

Atrox

Legacy Member
HavaLinka zei:
wa me wel opvalt is dat het altijd docus zijn over geesten zien in Amerika, ik heb nog nooit iemand horen zeggen in Europa: 'ik heb een geest gezien'...

Lees dees thread dan maar es door :p

w00tw00t

Legacy Member
ik geloof in andere dimensies waar energiebronnen kunne verblijven die wij niet kunnen waarnemen maar of ze zich gaan bezighouden met glazen te verschuiven voor de fun... da betwijfel ik

csser

Legacy Member
ah geesten vindt ik grote zever, dat kan niet bestaan, ik heb onlangst eens een dcumentaire gezien van national georafic en daabij gingen ze naar de ergste spookhuizen om te bewijzen welke zever dat is , ze hebben nooit iets gevonden

exorr

Legacy Member
ik heb is gezien op ngc dat ze ook naar spookhuizen gingen, en dr was zo nen peet bij die geesten kon aanvoelen, echt aardigheid -_-

boostah

Legacy Member
exorr zei:
ik heb is gezien op ngc dat ze ook naar spookhuizen gingen, en dr was zo nen peet bij die geesten kon aanvoelen, echt aardigheid -_-

niemand kan die zien, ik kan da ook beweren

sneax

Legacy Member
het is mogelijk dat er vanalles bestaat maar voor zolang ik niets met mijn eigen ogen zie geloof ik het niet actief

bestaan geesten? kweenie ... in elk geval als ge ze enkel ziet als ge er in gelooft of 'voor open staat' (wat vaak wordt gezegd) dan vind ik het maar zever

op ngc hebt ge idd zo een serie 'haunted' kheb daar één van gezien en ik vind da erover ik kan da ni geloven

sneax

Legacy Member
grey-turtle zei:
Het is niet omdat ik iets niet zie/waarneem dat het daarom niet bestaat.
Dan kan ik evengoed zeggen dat atomen niet bestaan, want ik heb ze nog nooit gezien met een microscoop en zelfs als een microscoop met een zeer grote vergrotingsfactor zou werken zal een atom onzichtbaar zijn (de onzekerheidstheorie van Heisenberg). Nochthans heeft de wetenschap aangetoont dat er atomen bestaan, mede omdat de materie uit heel kleine deeltjes bestaat en men zo klein mogelijk probeert te gaan.

ik schijt geld en tis ni omdagge het ni kunt zien dat het zo ni is dus morgen staat hier voor u nen bak geld klaar ik vraag er 100EUR voor

ik denk dat uw logica toch niet logisch is

tis ni omdat ge iets niet waarneemt dat het er ni kan zijn, das correct

maar tis ni omdat iemand zegt dat hij iets waarneemt dat ge het moet geloven

ik denk geloof in niks maar ontken ook niets, geesten sure da KAN bestaan maar het kan evengoed ZEVER zijn

^^pathfinder^^

Legacy Member
[BAT] Hydra;8201448 zei:
Wie heeft er in godsnaam ooit beweerd dat we zo de aanwezigheid van geesten kunnen opmeten :ironic: .

Geesten zoals ze voorgesteld worden in verhaaltjes en filmpjes bestaat niet! Een geest is door de bijbel als concept geschapen, om figuurlijk te kunnen verhalen over bepaalde zaken, maar daarvoor het bestaat niet echt! Als ik als een zot begin te vertellen dat er 8 vingerige octopussen in de olielagen onder de grond leven die we nu aan het massaal aan het uitmoorden zijn door hun olie uit de grond te pompen en ik richt mijn eigen sekte op, zal er over 500 honderd jaar misschien een wilde gek komen beweren op een forum dat hij vorige nacht een visioen had over een octopus die zijn nonkel kwam vermoorden en hem aansprak :wtf: . Mensen die opgenomen worden in een psychiatrische afdeling zien ook geesten...

agreed, zo zijn wss ook de godsdiensten ontstaan. Die Jezus heeft ons toch een goeie loer gelapt ;)

^^pathfinder^^

Legacy Member
reteiP zei:
Vorige nacht heb ik een heel bizarre droom gehad. Mijn zus was gestorven en iedereen was droevig, maar om één of andere reden kon ik haar nog een laatste keer zien om afscheid te nemen ook al was ze al dood. Dan ben ik al bleitend wakker geworden: gene zever! Verder geslapen, en 's morgens lag de droom nog vers in mij geheugen. Mijn zus was in Brussel aan het werk al ondertussen, dus heb ik haar maar efkes gebeld om te vragen of ze toch nog leeft (uiteraard eerst over die droom verteld) En ja ze leeft nog, niets aan de hand dus.
Waarschijnlijk droomt elke dag iemand dat een naaste sterft, en het zal om de zoveel tijd gebeuren dat die persoon ook wel degelijk om het leven komt die dag of net gestorven is. Daar is dus niets paranormaal aan, het is gewoon het toeval. Hoe verklaar je anders dat mijn zus nog leeft?

Lol, zoiets heb ik ook meegemaakt, en ook met mijn zus. Toen ik wakker werd dacht ik, "hoe kan mn kussen zo nat zijn"
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan