Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Ali_

Legacy Member
Mujahied zei:
Hoe kun jij dan u zelf moslim noemen ?
In de Qoran staat er duidelijk :

"En Hij schiep de djinn uit de vlam van Vuur." 55:15

n/o hé mujahid, maar ik geloof niet echt alles wat in de koran staat ;)

En ja ik heb hem gelezen en deftig zelfs, wrs net de reden dat ik er niet meer in geloof ;)

boogje

Legacy Member
Mujahied zei:
Hoe kun jij dan u zelf moslim noemen ?
In de Qoran staat er duidelijk :

"En Hij schiep de djinn uit de vlam van Vuur." 55:15

laten we de "maar in de koran staat.." gedoe stoppen, voor er een hele hoop flame afkomt. Het laatste wat we nog nodig hebben is "België zal een land worden van de Moslims, en met Allah's wil zal dat ook worden.", want tussen mijn ontbijt en middageten moet ik door deze reeds gebande persoon een slappe lach doorstaan. Ik bedoel : n/o hé, want ik hoop dat je niet zo'n extreme bent, ik zeg het enkel eventjes.

grey-turtle

Legacy Member
Op Nederland is er een soort idool voor helderzienden. Je moet maar zoeken op google als je geïnteresseerd in bent.
Volgens mij is het sensatiegericht.

NSA.Rhinox

Legacy Member
grey-turtle zei:
Op Nederland is er een soort idool voor helderzienden. Je moet maar zoeken op google als je geïnteresseerd in bent.
Volgens mij is het sensatiegericht.

Moeten die dan op voorhand zien wie er verliest? :D Sorry, kdacht ff geestig te zijn :unsure:


Een ex-collega vertelde mij ooit dat er een geest in een van haar kasten zat. Eentje die valiezen en lakens eruit keilde om plaats te hebben. Ze wist dit omdat er een medium (zo noemt het toch, right?) is langsgekomen en ze zijn nog een en ander te weten gekomen daarmee. Kwist eigenlijk ni watk daarvan moest denken, maar tis wel leuk om erover na te denken.

Tw33tst3r

Legacy Member
Arifiene zei:
Ja eergisteren hebbek da gehad...
Mijn twee katten wouden absoluut niét in men kamer (ze komen daar anders wel, en een halfuur dervoor wast ook gene probleem). Ze zaten vanop de trap (de oudste) en vanonder de kast (de kleinste) lletwee te kijken naar men kamerdeur. Ik heb geprobreerd om ze naar binnen te lokken (forget it, ging ni). Toen heb ik de kleinste op men arm proberen naar binnen dragen en die werd enorm bang, begon te krabben en zich los te wrikken, en vloog direct terug onder de kast. Die krabben normaal gezien dus NOOIT. Dat heeft zo'n 2 uur geduurd :s
Kweet niet wat het was, maar normaal was het niét.

kheb de rest van de thread nie mr gelezen, mr kwil effe iets verduidelijken: dieren die bepaalde kamers ineens niet mr binnen willen of bepaalde plaatsen ineens vermijden: daar hoeft mr 1 miniscuul papierke op de grond te liggen en uw huisdier kan dr al schrik van hebben

was ne kr op natgeo chan een autistische vrouw wiens vorm van autisme haar de wereld door de ogen van een dier liet zien, alléja, zij ervaart de wereld zoals bvb honden, paarden of koeien dat ook doen
die heeft dan bio-shit aan unief gestudeerd en die bewees dat koeien, honden,paarden en katten zelfs van een papierke van 1x1 cm kunnen flippen

raar maar waar
dus nie teveel achter zoeken, trouwens honden en katten horen veel beter als ons vr hetzelfde geld zit er gwn ergens een insect of muis lawaai te maken da gij nie hoort en kijken ze drm in die richting

mr geesten? i dont think so :)

Arifiene

Legacy Member
Tw33tst3r zei:
kheb de rest van de thread nie mr gelezen, mr kwil effe iets verduidelijken: dieren die bepaalde kamers ineens niet mr binnen willen of bepaalde plaatsen ineens vermijden: daar hoeft mr 1 miniscuul papierke op de grond te liggen en uw huisdier kan dr al schrik van hebben

was ne kr op natgeo chan een autistische vrouw wiens vorm van autisme haar de wereld door de ogen van een dier liet zien, alléja, zij ervaart de wereld zoals bvb honden, paarden of koeien dat ook doen
die heeft dan bio-shit aan unief gestudeerd en die bewees dat koeien, honden,paarden en katten zelfs van een papierke van 1x1 cm kunnen flippen

raar maar waar
dus nie teveel achter zoeken, trouwens honden en katten horen veel beter als ons vr hetzelfde geld zit er gwn ergens een insect of muis lawaai te maken da gij nie hoort en kijken ze drm in die richting

mr geesten? i dont think so :)

er lag nog geen stofje :p
en als er al iets was dan is het daar vanzelf gekomen en na 2 u vanzelf weggegaan :p

edit: @Boogje: ja best, want k word daar ambetant van :p

Tw33tst3r

Legacy Member
Arifiene zei:
er lag nog geen stofje :p
en als er al iets was dan is het daar vanzelf gekomen en na 2 u vanzelf weggegaan :p

mja da kan echt vanalles zijn hé, die vrouw liet ook dingen zijn die ons niet zouden opvallen zoals bvb bij een toegang vr de koeien nr het slachthuis, die moesten door een smalle gang en die werden altijd angstig, iedereen dacht altijd mr dat da kwam omdat ze hun dood aanvoelden
blijkt dat die beesten gwn schrik hebben als er 1 strootje in die gang ligt ^^

schaduwen en bvb felle kleuren of contrasten doen hetzelfde met een dier

als ik bvb met mijne hond ga wandelen dan verrekt die de ene kr van de schrik van de witte bloembakken da langs de weg staan, andere keer als het licht anders is dan loopt em er vrolijk langs door alsof dat de gewoonste zaak v/d wereld is

maw dat ding wat mijn hond angst aanjaagt doet da enkel op bepaalde momenten, dus er kan in die kamer iets liggen wat dr al 10 jaar ligt, als het licht daar anders op valt kan uw huisdier dat heel anders interpreteren
dus dat hoeft geen voorwerp te zijn wat er daarvoor niet lag en nadien weggehaald werd, ander licht(inval) kan al genoeg zijn om het beeld van een omgeving vr een dier van veilig nr onveilig te veranderen

ZoidBerg

Legacy Member
Wel ooit is iets gehoord van men tante, kgeloof der ni echt veel van, mr op sommige momente zouk toch twijfelen ze. Zij speelden dus vroeger altijd met kameraden zo op een ouija bord (weet ni oft juist geschreve is :p), zo ook gewoon voor es te "zevere". Toen zij en haar vriendinnen da is vertelden op haar werk, waster ook zo ene da der nix, ma dan ook nix van geloofde. Dus ze vroegen hem is of em wou meedoen, en hij ging dan is meedoen. Dus na twerk ginge ze naar de kelder van een van die vriendinnen en speelden op da bord. Diene gast vroeg dan aan diene "geest" zo van, Op welkene dag ben ik geboren? Men tante en haar collega's wisten dattem jarig was op 21 april...
Diene geest zo via da bord => 20 april. En diene kerel werd zo rood en begon zo te zweten, en zij zo van: hoe, tis toch fout?

Diene kerel heeft dan verteld dattem geboren was op 20 april om 23.00, maar aangezien zen moeder jarig was op 21 april hebben ze da opt gemeentehuis laten aangeven als 21 april

Oft nu waar is, kweet het ni, kzou het wel is wille spelen :p

Tw33tst3r

Legacy Member
of 1 van uw tante haar collega's heeft zich vergist en ze heeft dan maar 20 april gevormd ipv 21 april
kweet nie mr zo een bord is nu nie echt het ideaal om te gaan bewijzen of er geesten zijn of niet, eender welke pipo dat er aan meedoet kan da moven hé

ZoidBerg

Legacy Member
wrm zou da dan toevallig zo zijn? Tis toch niet omda iemand van die collega's hun vergist, en 20 april aanduid, dat diene kerel dat daarom gaat zeggen? Hij zou dan eerder zeggen van: tis fout, ziejet wel da da allemaal zever is.
Den enige die wist da hij op 20 april gebore was, was diene kerel zelf, en diene stelde enkel de vraag

Tw33tst3r

Legacy Member
ZoidBerg zei:
wrm zou da dan toevallig zo zijn? Tis toch niet omda iemand van die collega's hun vergist, en 20 april aanduid, dat diene kerel dat daarom gaat zeggen? Hij zou dan eerder zeggen van: tis fout, ziejet wel da da allemaal zever is.
Den enige die wist da hij op 20 april gebore was, was diene kerel zelf, en diene stelde enkel de vraag

erm ziet ge uw redeneerfout?
ge zegt letterlijk dat die kerel iets anders zou zeggen moesten die collega's zich nie vergissen...
wrm zou die iets anders zeggen?
sry mr da snap ik niet, kzie het gwn niet

die kerel weet niet of da bord da was of een collega dus hoe kan die zijn antwoord dan daar afhankelijk van maken? :s

kweet niet hoe ik nog moet uitleggen, imo is het simpel

feit: je zit er met een verjaardag wel eens rap een dag langs
feit: die kerel is geboren op 20 april
feit: 1 dag verschil met 21 april is ofwel 20 april ofwel 22 april

dus het had net zo goed kunnen zijn dat die collega zich vergiste en 22 april zei waarop die kerel dan zei dat het fout was

mr wrm em zou zeggen dat 20 april fout is terwijl het juist is snap ik echt niet :s

Bose

Legacy Member
ZoidBerg zei:
Wel ooit is iets gehoord van men tante, kgeloof der ni echt veel van, mr op sommige momente zouk toch twijfelen ze. Zij speelden dus vroeger altijd met kameraden zo op een ouija bord (weet ni oft juist geschreve is :p), zo ook gewoon voor es te "zevere". Toen zij en haar vriendinnen da is vertelden op haar werk, waster ook zo ene da der nix, ma dan ook nix van geloofde. Dus ze vroegen hem is of em wou meedoen, en hij ging dan is meedoen. Dus na twerk ginge ze naar de kelder van een van die vriendinnen en speelden op da bord. Diene gast vroeg dan aan diene "geest" zo van, Op welkene dag ben ik geboren? Men tante en haar collega's wisten dattem jarig was op 21 april...
Diene geest zo via da bord => 20 april. En diene kerel werd zo rood en begon zo te zweten, en zij zo van: hoe, tis toch fout?

Diene kerel heeft dan verteld dattem geboren was op 20 april om 23.00, maar aangezien zen moeder jarig was op 21 april hebben ze da opt gemeentehuis laten aangeven als 21 april

Oft nu waar is, kweet het ni, kzou het wel is wille spelen :p

wat ge dus wilt zeggen is dat het de geest was van ne gemeentewerker? of nee, van de dokter dan...

nuja, is wel lollig eigenlijk, dat verhaal :)

Tha_nOn

Legacy Member
ZoidBerg zei:
wrm zou da dan toevallig zo zijn? Tis toch niet omda iemand van die collega's hun vergist, en 20 april aanduid, dat diene kerel dat daarom gaat zeggen? Hij zou dan eerder zeggen van: tis fout, ziejet wel da da allemaal zever is.
Den enige die wist da hij op 20 april gebore was, was diene kerel zelf, en diene stelde enkel de vraag

als het de versie van oujiabord is waarbij ge allemaal 1 vinger op de glas legt dan heeft hij da onbewust zelf naar de 20 verschoven
tis natuurlijk wel de bedoeling dat ge uwe vinger daar zonder druk op legt maar niemand doet dat:p

anyway als er nu van de groep slechts 1 vinger op lag hebk ook geen idee hoe het werkt, maar kheb nog nooit zelf gezien dat het glad verschoof terwijl er slechts 1 vinger van iemand in de groep op lag

(en mijn geesten hebben vanalles voorspeld, niets uitgekomen:p wishful thinking van mijne kant ja:p)

pr0ph3t

Legacy Member
net die video gezien... zitte sommige dingen in dak zeg... pure trucage
gelijk die mist gelijk in die kelder da licht... op dieje zolder met zijn koor

gelijk die tafel en die foto van da skelet en die wandplaat....daar zou ek eigelijk high detail videos van wille zien voor ik iets geloof
en belangrijkste... voor ik zoiets zelf meemaak... zalk het nooit geloven.
buitenaards leven: tot daar en toe .... mss wel mss niet
maar geesten... possible ... maar eerst zien dan geloven

grey-turtle

Legacy Member
pr0ph3t zei:
en waarom herinneren we ons dan niets van voordien?

Mischien omdat mensen met weinig relativerings- en vergevingsvermogen rare kuren beginnen te krijgen.
Als je pa je in een vorig leven heeft omgebracht of een trauma veroorzaakt heeft, dan kan je wel eens zeggen van papa je hebt me in een vorig leven vermoord, dus ik wil niet met je spreken of van je gaat me nog veel mogen verwennen voordat ik je dat ga vergeven. Of als je ma bv. een soort dutroux was in haar vorig leven, dan kan je haar als uitschot beschouwen. Aan de andere kant zal je ook minder fraaie dingen uitgespookt hebben in je vorig leven.
Dat is mijn visie hierop. Anderen zullen de schuld op de rationele maatschappij of het vaticaan steken.

tb-303

Legacy Member
Dirty_Col zei:
Het bestaan van atomen is bewezen. Het bestaan van geesten niet, dit zijn echt wel 2 verschillende dingen. En komaan, met die verhaaltjes moet je heeeeeel kritisch omspringen hoor :')

paar honderden jaar geleden dacht men nog dat de aarde plat was ..... en dat was ook "bewezen" ....

Hmgrwngd

Legacy Member
Veel mensen geloven dat je hard moet zoeken naar de waarheid, terwijl ze eigenlijk los uit de lucht te plukken valt. :)

Het heeft me ettelijke jaren gekost om dat te beseffen; dat streven naar een besef van alles je echt niets opbrengt.

Het grappige aan deze thread is dat mensen hun intuïtie , en nog belachelijker: hun idee over 'de wetenschap' automatisch als waarheid beschouwen. Het grappige daaraan is dat de intuïtie vaak vol gaten/leugens/vooroordelen zit.
Leer een mens 12 jaar lang dat het hele bestaan draait om wiskunde, taal en mechaniek , en je zult een mens hebben met een bekrompen intuïtie.

Ble$$ed^

Legacy Member
nadat ik het filmpje gezien had kwam ik terecht op deze video

rofl

Tis zo dom da ik echt strijk lag
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan