Archief - geesten ?

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

demon326

Legacy Member
Cybergirl zei:
kvoel het al.. kga vannacht nie kunnen slapen :sad:

is da eigenlijk mogenlijk dat ze die video's hebben getruceerd? da stukske bv van da glas da ineens verschuift enzo? kvind da toch maar creepy ze

opdat filmke is idd fake :D maar mijn ma heeft het zelf meegemaakt ge moogt het de volgende keer als ge afkomt is vraagen:evil:

anyway: ik geloof er wel in want een schim snachts op u afzien komen is niet het leukste dat er is :sad:

TheCrow7

Legacy Member
It's your mind playing tricks on you.

Ik heb zelf in dat wereldje gezeten en als ik er nu op terugblik was dat echt een periode van tijdverspilling.

Een hoop zever waar veel geld aan wordt verdient.

skelly_king

Legacy Member
In u slaap gebeuren er veel dingen, ge droomt altijd en soms hebt ge dan het gevoel dat ge een déja vu ebt ( ik heb dat toch vaak). Wss zal dat ook zo geweest zijn bij u dat ge da gedroomd ebt eerst. M'n ma is ook zo me vriendin zo wa beginnen zeveren over geesten enzo en ze lieten dan ke zo'n madam die geesten kan zien bij ons thuis om te zien waar de goeie en slechte plaatsen zijn in het huis. En m'n kamer is dus het kwaadaardigst en naar tschijnt lagt er dus nen dooien op m'n bed :) 'k geloof er nie dusja :)

TheCrow7

Legacy Member
Déja-vu is al lang wetenschappelijk bewezen. Simpelweg de ene hersenhelft die een klein beetje later reageert op de andere helft waardoor je ervaart alsof je het voorheen al eens hebt meegemaakt.

Hostage

Legacy Member
Ik heb mij altijd afgevraagd waarom ze moeilijk te vinden zijn.
Verstoppen die zich voor ons?:ironic:
Ik geloof er niet in.
En hoe zit dat met dieren?:sop:

Phoo

Legacy Member
ik ga geen nieuwe thread openen.. maar soms lijkt het of ik in een heel diepe put val als ik slaap... lijkt raar ma kan iemand mij uitleggen wrm ik da soms heb of mss dat andere mensen dit ook hebben ? :@

Arifiene

Legacy Member
TheCrow7 zei:
It's your mind playing tricks on you.

Ik heb zelf in dat wereldje gezeten en als ik er nu op terugblik was dat echt een periode van tijdverspilling.

Een hoop zever waar veel geld aan wordt verdient.

nu wil ik graag meer uitleg :p
pretty please?

TheCrow7

Legacy Member
Alles draait om het manipuleren van het doelpubliek. Je geeft ze een klein stukje antwoord, dat je draait en keert zodat het op z'n plaats valt na de persoon in kwestie te hebben uitgehoord, en laat hen vervolgens met honger naar meer achter. Je crëeert een pseudo vertrouwensomgeving waarin de persoon zich goed voelt met het doel mogelijke obstakels tijdens het manipulatieproces te elimineren.

De rest is een puur placebo-effect. Je doet de persoon geloven dat hij geholpen is door de verzonnen antwoorden op z'n vragen. Als die persoon achteraf terugkomt maakt het niet uit of je antwoord correct is gebleken aangezien je je voordoet als de hulpverlener bij uitstek; hij/zij die moeite doet om je uit de problemen te krijgen.

AnthonyBoone

Legacy Member
Is niet omdat je 22j bent dat wat je vertelt gene zever is ;)
je bent vb. 22j en schrijft nog spellfouten?!? :D

goedja trg naar de topic dan ^^
ik ken mensen die ook pendelen kaarten leggen en nogwat van die sierk...
persoon x die ik goed ken heeft dat al meer dan een paar keer gehad dat de zogezegde "ziel" naast hem/haar bed stond & niets zei, paar dagen daarna was er iemand dood.

Raarste verhaal: Vriendin vanmij ging gaan slapen met haar vriend, zij was al boven in bed gekropen met de deur open, er was nog wat licht in de hall beneden omdat haar vriend daar nog was. ze draaide en keerde een beetje & toen ze trg naar de deur keek stond er een grote meneer met een zonebril aan, ze dacht dat het haar vriend was die haar bang wilde maken maar toen hoorde ze haar vriend de trappen opkomen en het licht doven in de hall toen hij boven was en in de kamer kwam en het licht trg aandeed was hij ("geest") weg.
paar dagen erna was haar nonkel dood en die droeg ook altijd een zonnebril. ze zeggen dat net voor men dood gaat de ziel een laatste groet aan de dierbaren geeft.

ik geloof daar niet in maar ieder zijn wijze in het denken erin.
er zijn natuurlijk mensen die er zich mee bezig houden & stude/onderzoek naar doen. maar het is beetje zoals in een rechtzaak als de advocaat zijn verhaal doet tegen de tegenpartij geloof je hem, als de verdedigign komt met zijn verhaal geoof je hem. moraal: maakt niet uit wat anderen denken denk wat je zelf wilt.

(ik ben 17j en mag dus nog wel spelfouten maken !!! ;) :D)

Akiratjen

Legacy Member
Het heeft misschien niet 100% met geesten te maken maar ik heb een paar jaar terug een vré rare ervaring gehad.

Ik had in 1 week tijd 7 keer dezelfde droom alleen eindigde hij 7 keer anders en kon ik de kennis uit de eerste droom gebruiken in de tweede enzovoort! In de eerste 6 dromen ging ik samen met mijn nicht (in de droom dus) op het einde dood, maar door de kennis van de nacht voordien te gebruiken kon ik mij de volgende dag redden tot ik weer vast zat en stierf!

Eventjes proberen duidelijker te verwoorden. De droom begon altijd hetzelfde: er was een enorm zondvloed (super overdreven mega golf van wel 20 meter hoog) en ik moest gaan lopen. Aan mijn toenmalig huis (bij mijn ouders) waren apartementen die dus hoog waren. Mijn eerste reactie in mijn droom was om naar boven op dat apartement te geraken om de zondvloed te kunnen ontwijken. Mijn nicht was bij me en de eerste nacht liepen we dus zo snel mogelijk naar dat apartement! Terwijl ik tevergeeft probeerde binnen te geraken (deur gesloten) liep mijn nicht langs achter binnen op het eerste verdiep en kon dus ontsnappen. Ik geraakte echter niet binnen en verdronk in de zondvloed (ik zweer het je.. dat is nog beetje raar wakker worden)!

De volgende nacht begint de droom weer precies op hetzelfde ogenblik! We zien de zondvloed komen en in plaats van aan de deur proberen te wrikkelen loop ik meteen mee met mijn nicht en geraak dus binnen in het appartementsgebouw. Omdat ik probeer een oude madam te waarschuwen (terwijl mijn nicht roept dat het geen zin heeft) kom ik weer in de zondvloed terecht en verdrink ik opnieuw.

De volgende nacht weer hetzelfde verhaal.. meelopen langs achter in het appartement, de vrouw nu laten liggen maar weer blijf ik achter op mijn nicht en verdrink! Ondertussen snappen jullie het plaatje wel al en na een week mijn nicht te hebben gevolgd stond ik boven op het dak van het appartement, veilig voor de zondvloed.

Ik heb hier toch een hele periode mee in mijn hoofd gezeten maar dan maar als toeval beschouwd en laten vallen. Nu ik dit hier las over rare dromen enz wou ik dit toch eens kwijt.

Zou hier een verklaring voor zijn?

tb-303

Legacy Member
Mensen mensen mensen toch, wat ik niet versta is dat de helft van de mensheid WEL in GODEN geloven zoals jesus, buddha, allah maar als je het woord GEEST gebruikt is het blijkbaar bullshit??!!

Zonder hier verder te gaan over andere al veel besproken onderwerpen (vooral ivm geesten/goden en geestveruimde zaken) heb ik 1 ding te zeggen:

Alle mensen die de kleine deurtjes in hun hersenen blijven sluiten begin dit eens te lezen, en NIET tussen de regeltjes, misschien word het woord GEEST verstaanbaar en NIET a la geest = wit spook :wtf: (free your mind)

En als je niet snapt wat dit met geesten te zien heeft, dan ben je waarschijnlijk te jong of republikein lol

http://deoxy.org/shaman.htm

Xo0

Legacy Member
Mens staat er voor bekend dat hij zijn eigen dingen kan laten zien/geloven. Als er echt iets was zoals waar shamanisme over spreekt, waarom moet ge er dan per sé voor openstaan? Lame excuus tbh.

Ik geloof zowel niet in goden als in geesten, maar ik sluit niets uit.

TheCrow7

Legacy Member
tb-303 zei:
Mensen mensen mensen toch, wat ik niet versta is dat de helft van de mensheid WEL in GODEN geloven zoals jesus, buddha, allah maar als je het woord GEEST gebruikt is het blijkbaar bullshit??!!

Graag een link naar de post waarin dit wordt beweerd.

Mujahied

Legacy Member
Elke moslim gelooft in geesten (in het Arabisch Djiens).
Alleen honden en ezels kunnen de Djiens zien. Dus als je 's nachts en hond hoort blaffen in een bepaalde richting, kan het zijn dat hij een Djien ziet.
Djiens zijn geen mensen die gestorven zijn. Elke ziel bleeft in zijn graf tot de Dag der Oordeels.
Djiens kunnen de gedaante van een mens, kat en slang innemen.
Elke mens wordt gevolgd door een slechte Djien (je hebt er ook goede) die de mens
wilt laten afdwalen, het is hij die de gadaante inneemt van de persoon die hij heeft gevolgd.
Je hebt verschillende soorten Djiens. Je hebt er die zich even snel kunnen verplaatsen als het licht. Alleen wij kunnen ze niet zien, maar zij ons wel.
Net zoals infra-rood signalen die wij met onze blote oog niet kunnen zien. Ook de Djiens zullen worden berecht net zoals de mensheid.
Allah (God) heeft ze 1000 jaar voor de mens gecreëerd.

In de Heilige Qoran staat er mee over de Djiens, maar er is ook een boek die meer kennis geeft over ze :
De wereld van de Djiens en de Duivels.
ISBN: 90-5514060-0

Voor de mensen die vinden dat ik nonsens zit te vertellen vers 109 in de Qoran:

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Zeg: “O ongelovigen.

Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

En ik zal nooit aanbidden wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof.”

boogje

Legacy Member
Mujahied zei:
Voor de mensen die vinden dat ik nonsens zit te vertellen vers 109 in de Qoran:

In de Naam van Allah, de Meest Barmhartige, de meest Genadevolle

Zeg: “O ongelovigen.

Ik aanbid niet wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

En ik zal nooit aanbidden wat jullie aanbidden.

En jullie zullen nooit aanbidden wat ik aanbid.

Daarom, voor jullie jullie geloof en voor mij mijn geloof.”


euhm..bewijst niets <.< Er staat gewoon in dat iedereen andermans geloof moet respecteren...

Mujahied

Legacy Member
boogje zei:
euhm..bewijst niets <.< Er staat gewoon in dat iedereen andermans geloof moet respecteren...

Met de vers 109 uit de Qoran wordt er bedoeld respect te hebben voor andermans geloof. Deze vers wordt gezegd als er personen zijn die het
niet eens zijn met Allah (God)

boogje

Legacy Member
inderdaad, en dat bewijst...niets? oO

zelfde als dit :

er zijn mannetjes op de planeet mars die constant " hoekalahééé" roepen met groene pukkels.

en voor degenen die zeggen dat ik zever, hier een zinnetje uit een boekje :

"als je mij niet gelooft, respecteer ik dat. Respecteer het mijne ook dan"

ziede wel dak gene zever vertel!

Mujahied

Legacy Member
Hoe kun jij dan u zelf moslim noemen ?
In de Qoran staat er duidelijk :

"En Hij schiep de djinn uit de vlam van Vuur." 55:15
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan