Archief - End Day

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
mja
ik zie alsan tegen men broer dat em kanker moe genezen enzo omda em zo slim is. zit nu in ze laatste jaar industrieel ingenieur, alsan met grote onderscheiding. maar ie doet chemie en volgens em moede davoor biochemie doen.

kweenie eens gelezen dat 80 procent van de bevolking vroeger dacht dat we tegen 2000 kanker zouden kunnen genezen. maja

metaphore

Legacy Member
Thales zei:
mja
ik zie alsan tegen men broer dat em kanker moe genezen enzo omda em zo slim is. zit nu in ze laatste jaar industrieel ingenieur, alsan met grote onderscheiding. maar ie doet chemie en volgens em moede davoor biochemie doen.

kweenie eens gelezen dat 80 procent van de bevolking vroeger dacht dat we tegen 2000 kanker zouden kunnen genezen. maja

uiteindelijk kunnen ze al wel veel hé...
borstkanker en teelbalkanker is bijna nooit meer dodelijk en uitzaaiing kan vrij goed tegengegaan worden :p

En inderdaad scheikunde en biochemie is feitelijk iets heel anders :)

killgore

Legacy Member
Zeta Reticula zei:
Waarschijnlijk sterft de meerderheid die hier gepost heeft gewoon aan kanker. Dus geen reden om je druk te maken over mislopende experimenten met deeltjesversneller. Maak je eerder zorgen waarom jij niet mee doet aan grid computing om het kankeronderzoek te versnellen! Ja, jij, met je idleë processor.

Iedereen doen. Help de mensheid, help jezelf.

Zoek op Google: grid computing cancer research en klik dan op www.grid.org

Ziezo, mijn enige goede daad voor 2007 is reeds gesteld.

Pfft, ik doe daar al jaren aan mee :)!

GMotha

Legacy Member
metaphore zei:
borstkanker en teelbalkanker is bijna nooit meer dodelijk en uitzaaiing kan vrij goed tegengegaan worden :p
Jah, door een tiet of een bal weg te halen.
Lijkt me niet echt iets waar ze niet eerder op zouden hebben kunnen komen:p

Phil

Legacy Member
Gromme zei:
Hebben we al gehad? En u kan de toekomst voorspellen dan?

BonKijk ff in de geschiedenis. We hebben al heel grote ziektes gehad, die het aantal mensen flink heeft doen inkrimpen, maar we zijn er elke keer mooi bovenop gekomen.

Waarom zou het volgende keer anders zijn?

Niet vergeten dat geneeskunde ook constant mee evolueerd he.

Ik schat de kans op de uitroeiing van de mensheid door een ziekte extreem klein in. (inkrimpen ok, End day? nee. )



Hoe graag sommige 16jarige doemdenkers het ook zouden hebben, de mensheid gaat hier nog lang rondlopen :p

(zoals iemand anders zei, als er 2 soorten een globale ramp overleven, zijn het mensen en kakkerlakken...)

Stimpy

Legacy Member
mja tege dan 15 miljard mensen in ruimteschepen verhuizen lijkt me toch ni mogelijk .. dus een groot deel zal achterblijven, soort lotto houden :D win (for) life :p
maja de mensheid blijft dan wel bestaan

killgore

Legacy Member
Stimpy zei:
mja tege dan 15 miljard mensen in ruimteschepen verhuizen lijkt me toch ni mogelijk .. dus een groot deel zal achterblijven, soort lotto houden :D win (for) life :p
maja de mensheid blijft dan wel bestaan

idd, tis hem da. Zoals veel van die uitroeiingsscenarios hier, alsof er ooit een tsunami gaat komen die de mensheid volledig kan uitroeien :x. Dan zit je heel waarschijnlijk al bezig over een komeetinslag of zo en kan je nog moeilijk spreken over een tsunami als oorzaak he, en zelfs dan nog is kans vrij klein dat alles zou vernietigd worden :).

dat van die deeltjesversneller was ook zoiets: dat van die atoombommen dat hier gezegd is is bij mijn weten dikke zever, ze voeren deeltjes-versneller zaken uit met elektronen, die hebben zo kleine massa dat die energie nog relatief klein blijft. Maar zelfs al komt het neer op energiekracht van enkele atoombommen, wat zou er weg zijn, een land mssch in het ergste geval, er is geen straling of zo hoor.

Het meest waarschijnlijke van al die doemscenarios is de mens die zen eigen uitroeit door oorlog. Het zou niet zo zijn natuurlijk dat iedereen sterft na een eerste nucleaire aanval, maar de overlevingskansen zouden gewoon constant kleiner worden ... .

Thales

Legacy Member
nu zondag op canvas documentaire over supervolcano ( yellowstone i guess)

User_BELGIUM

Legacy Member
GMotha zei:
"TP for my bunghole." Om correct te wezen.

ja mor ik wil geen rechten betalen dus verander ik et maar ;p
-om toch mor n excuus te vinden-

anyhow..

supervolcano.. komt mij bekend voor die titel (NGC) daar ging het over een kettingreactie van vulkanen (in het Andesgebergte?)

Darks

Legacy Member
Er zal wel iets gebeuren. Of we er dan helemaal van dood gaan, zien we dan wel. Zoniet, zal het de volgende keer wel zo zijn. Misschien wonen we dan al op een andere planeet. Wie weet.

Je moet het zo zien: De mens bestaat al heel erg lang. En in zijn primitieve vormen nog veel langer. We hebben het al tot nu uitgehouden. Dus de kans dat het morgen ineens gedaan is is immens klein, maar toch is ze er, en dat mogen we niet vergeten.

We leven op een bolleke dat steeds kleiner wordt. Als dat bolleke eraan gaat zijn wij aardbewoners er ook aan. Als we geluk hebben zitten we tegen dat het nodig is al op andere planeten. Misschien leven er al mensen ergens anders in het heelal. Misschien is het heelal een kruimeltje in een andere wereld. Er is nog zoveel dat wij niet weten.

Geniet van je leven en denk niet teveel aan het einde. Als het komt, komt het. En daarna zal er nog wel iets zijn. Niets bestaat immers niet. Dat is hoe ik er over denk. Hiervoor is er misschien dan ook al iets geweest. Ook dat weten wij niet. Het is echter mijn overtuiging dat er iets is. Niets kan er gewoon niet zijn. Als er dan toch niets is, zal ik het ook niet weten :)

De "moderne mens". Misschien zijn wij nog maar 2% ver in de evolutie. Misschien noemen ze ons over 240.000 jaar primitieven. Misschien is het dan idd al lang gedaan met de mensheid. Misschien. Wat weten wij nu. Niks.

Onze visie van het absolute einde is dus zo'n doemscenario. Als het gebeuren moet voordat wij andere planeten koloniseren dan is het zo. Ik zou het alleen spijtig vinden als het door onze eigen schuld zou gebeuren.

Als we over 500 jaar dan toch in een ander zonnestelsel wonen hebben we misschien schrik dat de hele ruimte eraan gaat.

Conclusie: Wij weten eigenlijk nog bijna niks en het is een grote puzzel waaraan we langzaam verder werken. Zorg ondertussen dat je geniet van het leven. Als het gedaan is dan zien we wel verder.

SweetEmmaRose

Legacy Member
Super volcano
Zondag 14 en zondag 21 januari 2007
Supervolcano is een tweedelige 'reality-thriller' van de BBC die onderzoekt wat de ecologische, economische, politieke en sociale impact zou zijn van een uitbarsting van de gigantische vulkaan die onder het Amerikaanse Yellowstone natuurpark ligt.

Het docudrama is gebaseerd op wetenschappelijk onderzoek van de laatste superuitbarsting in Yellowstone. Na die uitbarsting ontstond er een ijskoud klimaat en werd de mens met uitsterven bedreigd. Wetenschappers stelden vast dat de vulkaan van Yellowstone om de 600.000 jaar uitbarst. De vorige uitbarsting dateert echter al van 640 000 jaar geleden...

De krater onder Yellowstone meet 80 op 45 kilometer en dat is groter dan de hele oppervlakte van Tokio. De kracht van een superuitbarsting kan vergeleken worden met 1000 Hiroshima-bommen die iedere seconde tot ontploffing gebracht worden. Mocht zo'n ramp ooit plaatsvinden, dan zouden er tot een miljard doden kunnen vallen.

Bovendien zou een superuitbarsting 200 miljoen ton zwavelzuur de stratosfeer in spuwen zodat er rond de aarde een laag ontstaat die het zonlicht terugkaatst. De wereld komt dan terecht in een vulkanische winter. In het noordelijke halfrond zou de temperatuur met 12 graden dalen en in het zuidelijke halfrond zelfs met 16 graden.

Supervolcano speelt zich af in 2020. De film toont hoe de uitbarsting zich aankondigt en naar een verschrikkelijke climax groeit: met de allernieuwste computertechnieken simuleert Supervolcano de vulkaanuitbarsting, waardoor een erg overtuigend en angstaanjagend beeld van de natuurramp ontstaat.

Aan de hand van echte archiefbeelden, geacteerde scènes en gesimuleerde nieuwsberichten en amateuropnamen wordt een zeer realistisch beeld gegeven van de catastrofe en de menselijke drama's die ermee gepaard gaan.

van http://www.canvas.be/canvas_master/programmas/docopzondag/c_docopzondag_dezeweek/index.shtml


da ga ik zeker zien :) misschien zelfs opnemen en strevertje spelen in aardrijkskunde :)

Fighting Hobbit

Legacy Member
De waterstofbom die ons dichter bij een nuclaire armagedon brengt, is dat geen fusiebom?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan