killgore
Legacy Member
Fighting Hobbit zei:De waterstofbom die ons dichter bij een nuclaire armagedon brengt, is dat geen fusiebom?
ik snap je vraag niet echt goed: bedoel je waterstofbom = fusiebom of nucleaire armageddon = fusiebom?
iirc zijn ze beiden +/- waar (in zin van fusiebom is sterkste atm) en iirc heb je vooralsnog ook een gewone kernbom nodig voor een fusiebom, wat tot nu toe het probleem is. Ze hoopten (dacht ik toch) met de fusiebom een "propere" bom (zonder de straling dus) te maken die toch een goed afschrikkingswapen was (extreem krachtig, maar geen kans om gans de mensheid te vergiftigen). Het probleem is echter dat men de energie die men nodig heeft voor het fusieproces niet "gewoon" kan opwekken op bom-niveau en dus iets nodig had als een gewone kernbom (fissiebom) om de fusie te laten verlopen, en dan ben je weer bij af
.Een waterstofbom heeft dus dat principe dacht ik (fissie voor inputenergie en dan eigenlijk immense vernietigende kracht als gevolg van fusie).
):
.