Archief - End Day

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
daarjuist was er op canvas een documentaire over de 5 mogelijke gevallen van hoe de mensheid aan zen einde zou komen.
- tsunamie
- komeet ( was mooi gefilmd )
- vulkaanuitbarsting
- ziekte
- deeltjesversnellers

nu zo'n grote ziekte is al geweest, namelijk met de spaanse griep. Ik verschoot wel dat dat zo groot was, circa 90 miljoen doden. Hoe was die eigenlijk onstaan? ze zeiden iets van soldaten enzo... en in 1918.. eigenlijk niet zo lang geleden.
ook dat laatste vond ik raar met die deeltejsversnellers ofzo.
een soort van experiment dat de mens in de toekomst wil doen die iets met de big bang te maken heeft en dat zou een zeer groot effect hebben als het misgaat, waardoor alles zou stoppen met bestaan ofzo. Of alles zou opgezogen worden.
Nu, ik vond het zeer interessant.
Het schrikwekkendste vind ik toch wel die wereldweide griepepidemie.
nog iemand dit gezien en wat vond je ervan...

Inspector Monkfish

Legacy Member
Ik had het allemaal al eens gezien, maar ik zal u zeggen wat ik ervan vond:


Vanaf nu ben ik tegen deeltjesversnellers!!!! :angry:

PussyDuster

Legacy Member
Heb de aflevering niet gezien, maar ik gok op overbevolking welke leidt tot nieuwe ziektes.

metaphore

Legacy Member
Spaanse griep is ontstaan door een soort van vogelgriep, ge hebt zo nog aziatische griep en hong kong griep gehad. Allemaal afspinsels van een vogelgriepvirus. Daarom dus dat men nu de vogelgriepen zwaar onder controle houdt. Die grote virussen komen zo in bepaalde periodes terug, en het is zo ongeveer tijd voor een nieuw. Dus vanaf nu als er zo een gevaarlijk vogelgriepvirus zich verspreid dat men dat direct in de kiem wilt smoren ^^

Babs

Legacy Member
Kheb ooit eens een documentaire gezien over een zwarte gaten.
Het is mogelijk dat onze planeet "ooit" door een zwart gat gaat opgezogen worden en dan ist ook gedaan met ons.
Alhoewel ik niet zou weten wat er in het zwarte gat is :unsure:

moehaa!

Legacy Member
Der stond een artikel over uitserven in scientific american dat ik redelijk geloofwaardig vondt. Het zou over een 200tal jaar opnieuw (kunnen) gebeuren.

H2S Implicated in Mass Extinctions

Hydrogen sulfide has been implicated in some of the 5 mass extinctions that have occurred in geologic time in the Earth's past. The extinction 65 million years ago (at the Cretaceous - Tertiary boundary) was almost certainly caused by an asteroid impact. However, evidence of asteroid impacts for many of the other mass extinctions has been weak. In particular, the biggest extinction of them all (at the end of the Permian) has little evidence of a sudden die off because of an asteroid or comet impact.

The Permian mass extinction (sometimes known as the 'great dying') killed 96% of ocean dwellers and 70% of plants, animals and even insects on land. Evidence from the ratio of Carbon 12 - Carbon 13 isotopes suggests that the great dying had taken place in spirts over 100 thousand years. Studies of organic residues from these extinction boundaries show that the oceans were anoxic (oxygen depleted) and had species of shallow plankton that used H2S for oxidization. Lastly these were periods when the Earth's carbon dioxide levels were high and therefore the water was warm.

The logic goes this way: during periods of great heat (caused by massive volcanic eruptions pumping CO2 and methane in to the atmosphere) the oceans can absorb less oxygen. In areas on the ocean floor which were anoxic, the breakdown of organics created hydrogen sulfide. Normally the oxygen rich waters above cap the water with dissolved H2S, but the warmer waters lacked enough oxygen in many places and the H2S rich water reached the surface in many areas.

This killed off oxygen generating plants causing a run away H2S effect. Additionally the H2S attacked the ozone layer causing further stress on other species, particularily oxygen producing plankton and species in the artic areas (which would be farthest from the H2S blooms).

Small H2S blooms have been detected in modern times in the Dead sea and in the Atlantic ocean off the coast of Namibia.

For more information, see the article: "Impact From the Deep" in the October 2006 issue of Scientific America.

Kort in nl samengevat.

De leven bacterien diep in de oceaan die geen zuurstof nodig hebben om te overleven en H2S(giftig)gas produceren.
Zolang er genoeg zuurstof in het waterzit wordt dat H2S gas beneden gehouden maar door de opwarming van de aarde wordt er minder zuurstof in het water opgenomen. De H2S - O2 grens zal dus stijgen en die bacterien hebben meer ruimte en vermenigvuldingen zich en produceren meer H2S. Zo verder tot de H2S-O2 het oppervlakte bereikt en het H2S losgelaten wordt op de atmosfeer. Tegen dan is er al massaal veel uitsterving in de oceanen geweest door gebrek aan O2 en H2S vergiftiging.
De H2S in de atmosfeer dood dan dieren en planten op het land. Het breekt ook de ozonlaag af zodat we ook nog eens een lekker hoge uv-straling krijgen.
Er zijn allen bellen H2S die opstijgen voor de kust van namibie.


Edit

Er zijn er trouwens nog meer waar ik ooit eens over gelezen heb.

-Methaangas dat in poreus ijs op de oceaanbodem zit en door opwarming vrijkomt en dus ons verstikt+aarde verder opwarmt.
-Yellowstone die zwaar uitbarst.
-De gasreserves onder Siberie die onstabiel worden en heel Siberie de lucht in katapulteert en daarna terug op de aarde valt.

Het grootste gevaar ligt onder ons als ik dit zo nog eens bekijk :p

Thales

Legacy Member
ook overlaatst gelezen of of tv gehoord dat door de opwarming van de aarde, bacterien kunnen vrijkomen die diepbevroren liggen op de noordpool, waar dus mens dus nog niet immuun voor is, met grote catastrofes tot gevolg

Thales

Legacy Member
? siberie die wordt weggekatapuleerd om dan als een soort van "komeet" terug op de aarde te vallen?
das ook wel extreem da

killgore

Legacy Member
BaBsie zei:
Kheb ooit eens een documentaire gezien over een zwarte gaten.
Het is mogelijk dat onze planeet "ooit" door een zwart gat gaat opgezogen worden en dan ist ook gedaan met ons.
Alhoewel ik niet zou weten wat er in het zwarte gat is :unsure:

niemand weet het, het is zelfs geen 100% zeker dat we echt zoude sterve :p.

Dat van die deeltjesversneller is ma dikke zever imho :p. Alsook die tsunami, dat deze voor massavernietiging kan zorgen: akkoord. Uitroeiing: niet akkoord. Zwaarste da tik al gehoord heb is daar de instorting van een of andere vulkaan die de helft van europa en amerika zou wegvagen (wij zouden nog een voordeel hebben omdat we niet vlak aan oceaan zitten :p). Maar dat is nog steeds niet uitsterven he, is maar populaire theorie door da geval in 2005 volgens mij.

Vulkaanuitbarsting: tjah, alst waar is wa ze over yellowstone zeggen zou dat wel een skunnen :).

@moehaa!: vrij rotte theorie :x.

Avondland

Legacy Member
Thales zei:
ook overlaatst gelezen of of tv gehoord dat door de opwarming van de aarde, bacterien kunnen vrijkomen die diepbevroren liggen op de noordpool, waar dus mens dus nog niet immuun voor is, met grote catastrofes tot gevolg

Zoiets kan wel interessant zijn. Stel je een virus voor dat 99% van de mensen uitroeit en dat jij met een groepje van een 20-tal mensen moet weten te overleven. En als dat allemaal topmodellen zijn ... dan ben je verplicht om voor het nageslacht te zorgen ... :D

Serieus: op TV zeggen ze veel en doen ze wel eens aan stemmingmakerij. De medische wetenschap doet de laatste 100 jaar reuzenstappen. Binnenkort zal AIDS wel genezen worden maar dan komt er weer een andere ziekte voor in de plaats. Een welvaartsziekte of weer een ziekte die komt van een dierlijke variant?

moehaa!

Legacy Member
killgore zei:
@moehaa!: vrij rotte theorie :x.

Achja het is maar dat er een wetenschappelijk onderzoek naar geweest is en in een gerenomeerd wetenschapsblad gestaan heeft (ok niet het meest profesionele, maar toch nog een met een redelijk goede reputatie).

*Edit*

Vergeet ook niet dat dit maar een simpele versie was die op wikipedia staat he.

Legendary d.C.

Legacy Member
één ziekte kan nooit de hele mensheid uitroeien.
Naar het schijnt is een klein percentage immuun voor eendere welke ziekte die zou kunnen uitbreken.

Volgens zal de mensheid vergaan wanneer een komeet of zo tegen de aarde botst en uit zijn koers doet belanden. Of als yellowstone uitbarst dat wil ik ook niet meemaken...

^MystiQ

Legacy Member
Het is interessant maar ik vind dat zo een verhaaltjes niet moeten verspreid worden onder de bevolking :naughty:

Ik hoop maar 1 ding en dat is, dat als de apocalyps er is dat ik sterf zonder er ook maar 1 ding van te voelen en nooit zal geweten hebben wat mij overkwam :)

Btw : Yellowstone -> amerika, wat gaan wij hier precies van ondervinden ?

killgore

Legacy Member
moehaa! zei:
Achja het is maar dat er een wetenschappelijk onderzoek naar geweest is en in een gerenomeerd wetenschapsblad gestaan heeft (ok niet het meest profesionele, maar toch nog een met een redelijk goede reputatie).

*Edit*

Vergeet ook niet dat dit maar een simpele versie was die op wikipedia staat he.
rot in de zin van dak die nie plezant vind klinke ^^, niet dat ze juist of fout is ze :p.

Math'ke zei:
Het is interessant maar ik vind dat zo een verhaaltjes niet moeten verspreid worden onder de bevolking :naughty:

Ik hoop maar 1 ding en dat is, dat als de apocalyps er is dat ik sterf zonder er ook maar 1 ding van te voelen en nooit zal geweten hebben wat mij overkwam :)

Btw : Yellowstone -> amerika, wat gaan wij hier precies van ondervinden ?

Waarschijnlijk verduistering en gassen, maar alles hangt af van de kracht van een eventuele uitbarsting.

Avondland

Legacy Member
Doemscenario's zijn altijd wel leuk maar de kans dat wij die in ons leven nog gaan meemaken zal wel héél miniem zijn. De aarde zal wel vergaan maar de vraag is dat wij er dan nog wel zijn. Ik denk eerder dat we de hand aan ons zelf zullen leggen door oorlog, mislukte wetenschappelijke experimenten enzovoorts dan dat we door een natuurlijke oorzaak weggevaagd zullen worden. Een komeet is echter het meest drastische en kan wel desastreus zijn voor het mensenras.

^MystiQ

Legacy Member
killgore zei:
Waarschijnlijk verduistering en gassen, maar alles hangt af van de kracht van een eventuele uitbarsting.

Gaan die gassen niet ontsnappen via onze gaten in de ozon laag ? :p

En ik denk dat er toch een grote kans is dat wij verduistering overleven ? Of niet soms ?

EverlastingHate

Legacy Member
en zwavel die de lucht zal ingaan, met zure regen en rivieren tot gevolg die u letterlijk doen smelten :D

Ach tegen dan, zweven er al lang ruimtescheppen rond, en zijn we een andere planeet aan het verpesten :D

moehaa!

Legacy Member
Mja zijn zoveel scenario's met yellowstone he:p
Veel extra broeikasgassen->meer opwaring->*voeg ramp naar keuze toe die met opwarming te maken heeft*
Algemene destabilisatie van andere gevoelige structuren die dan op hun beurt afgaan (kettingreactie).

killgore

Legacy Member
moehaa! zei:
Mja zijn zoveel scenario's met yellowstone he:p
Veel extra broeikasgassen->meer opwaring->*voeg ramp naar keuze toe die met opwarming te maken heeft*
Algemene destabilisatie van andere gevoelige structuren die dan op hun beurt afgaan (kettingreactie).

goh en dan nog de kans dat de natuur zelf vrij snel herstel vindt en de mensheid (uit bepaalde gebieden aldus) het wel degelijk overleeft ...

Unkn0wn

Legacy Member
Hopen da we andere planeten kunnen koloniseren voorda zo'n dingen gebeuren é want anders ist bye bye mensenras.

En tis eigenlijk NU, in deze eeuw da we ons daar op zouden moeten focussen, want het mag gezegd worden de 20ste & 21ste eeuw zijn dusver toch wat gouden eeuwen voor de wetenschap en de mensheid.

En zo'n dingen duren niet voor eeuwig.
Als we binnen een paar eeuwen dus niet van onze planeet los geraken dan hebben we een groot probleem :P.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan