Archief - End Day

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

moehaa!

Legacy Member
killgore zei:
goh en dan nog de kans dat de natuur zelf vrij snel herstel vindt en de mensheid (uit bepaalde gebieden aldus) het wel degelijk overleeft ...

Ontken ik dat?
Was gewoon als reactie op het "wat gaan wij daar nu van merken".

guimpie

Legacy Member
ivm deeltjesversneller zie " Bernini mysterie " weird shizlle

killgore

Legacy Member
moehaa! zei:
Ontken ik dat?
Was gewoon als reactie op het "wat gaan wij daar nu van merken".

twas maar aanvulling, geen aanval (das nu al 2e keer ffs :p).

Avondland

Legacy Member
EverlastingHate zei:
en zwavel die de lucht zal ingaan, met zure regen en rivieren tot gevolg die u letterlijk doen smelten :D

Ach tegen dan, zweven er al lang ruimtescheppen rond, en zijn we een andere planeet aan het verpesten :D

Een ruimteschep ... :D Probleem met die doemscenario's is natuurlijk dat het niet meteen voor nu kan zijn. Die rots in La Palma overlaatst was ook wel bijster interessant maar daar hoor je niets meer van. Zou naar verluidt een gigantische tsunami veroorzaken. Het was echter in komkommertijd ... :D

Thales

Legacy Member
ik zie velen zeggen van we zullen dit niet meer mee maken. maar die zekerheid heb je niet. als er een ding is dat we van de natuur geleerd hebben, is hoe onvoorspelbaar ze wel is

Hostage

Legacy Member
Vroeg of laat gaan we toch de prijs betalen van ons doen hier.
Meer wil ik er niet over kwijt.

Sephiroth

Legacy Member
who cares gebeurt toch allemaal niet meer in ons leventje
kzou zeggen da iedereen er nu nog van profiteert en onze toekomstige generaties moeten er maar mee leven :p

Thales

Legacy Member
ik heb overlaatst nog gelezen dat er een opmerkelijke verhoogde activiteit is bij yellowstone.. mss ik dit het begin. hoe oud zijn we? ik ben 20... mss met wat geluk heb ik nog 50 jaar voor de boeg. In 50 jaar kan er veel gebeuren.
gistren op national geografic was het over asterioden-gevaar. ze zeiden dat er altijd een mogelijkheid is dat 2 asteroiden uit de gordel mars-jupiter (? ) met elkaar kunnen botsen en zo op de aarde "gestuurd" kunnen worden.
Ze vertelden dat er om de 100 jaar 2 van die inslagen zijn. In 19.. was er een in siberië ( dit had ik voor de eerste keer gehoord ), waar alles plat lag, gelukkig was het een groot onbewoond gebied.
ik zeg maar
never say never

Avondland

Legacy Member
Sephiroth zei:
who cares gebeurt toch allemaal niet meer in ons leventje
kzou zeggen da iedereen er nu nog van profiteert en onze toekomstige generaties moeten er maar mee leven :p

Als elke generatie er zo over denkt gaat het wel snel voorbij. :lol:

Milieu dient ten allen tijde gerespecteerd te worden, omdat de natuur leven schept en vernietigd. Als iedereen wat meer ecologisch bewustzijn had, was er al een grote stap gezet.

Gromme

Legacy Member
Was er ook niet een eiland waarin ze in't midden van dat eiland doorheen de rotsen een scheve barst hebben ontdekt en ze vrezen dat dat stuk in de zee gaat afschuiven en zo een massieve Tsunami teweeg gaat brengen.

fraCk

Legacy Member
Dat word tog heel de nacht herhaald he ? :d
lijkt me best interessant

Avondland

Legacy Member
Gromme zei:
Was er ook niet een eiland waarin ze in't midden van dat eiland doorheen de rotsen een scheve barst hebben ontdekt en ze vrezen dat dat stuk in de zee gaat afschuiven en zo een massieve Tsunami teweeg gaat brengen.

Dat was Gran Canaria (ik zei La Palma, maar is dat er geen stad op?).

Timmie

Legacy Member
21 december 2012 is de laatste dag van de 13e baktun uit de Mayakalender (13.0.0.0.0 4 Ahau 3 Kankin). Volgens Maya berekeningen, die astronomisch nog steeds accuraat zijn, komt het zonnestelsel op één lijn te staan met Hunab K'u, het centrum van de Melkweg. De Aarde en de zon staan dan op één lijn met elkaar in het hart van de melkweg. Volgens verschillende theorien kun je dan een soort nultoestand krijgen in de draaiingen van de elektromagnetische velden van ons zonnestelsel, waarna de magnetische polen kunnen omkeren. Pas na drie dagen, waarin de aarde in een 'schemerwereld' bevind, zal op 23 december 2012 de Mayakalender terug keren naar het jaar 0. Diverse andere volken hebben in de geschiedenis 2012 berekend als een jaar van ommekeer. Men hecht vaak een sterk geloof aan deze voorspellingen in new age kringen.

Las ik net toen ik wat aan het opzoeken was :)
Ook vrij interessant natuurlijk, maar ik geloof niet echt in al die doemscenario's. Het is menselijk om het einde der tijden te voorspellen, uit te denken, te overpeinzen,... Maar geen enkele voorspelling is tot op heden uitgekomen, laat staan dat we achteraf nog iets van de voorspellers gehoord hebben :)

Als er echt bedreigingen waren die we de baas konden dan had de mensheid wel al lang iets verzonnen, maar tegen sommige zaken kunnen we ons onmogelijk wapenen.
Dus moeten we die ook maar ondergaan van het moment dat ze zich voordoen en dan anticiperen erop (Jean-Luc, iemand?:p).

EverlastingHate

Legacy Member
wedden dat de maya's hun eigen ondergang niet konden voorspellen :pp

Fighting Hobbit

Legacy Member
Hmmm, het einde van de wereld lijkt me echt wel verschrikkelijk om mee te maken, liever gewoon sterven op mijn eentje dan. Maar ik voel me veel te jong om over dit soort dingen te veel na te denken. Als ik alleen al denk aan de gruwel van een wereldwijde totale verduistering....
Als ik moet kies denk ik dat ik het zwart gat kies, als je er dood van gaat is het waarschijnlijk zo snel dat het vrij pijnloos is...

Legendary d.C.

Legacy Member
Gromme zei:
Was er ook niet een eiland waarin ze in't midden van dat eiland doorheen de rotsen een scheve barst hebben ontdekt en ze vrezen dat dat stuk in de zee gaat afschuiven en zo een massieve Tsunami teweeg gaat brengen.

idd, dat ergens aan de westkust van afrika, da zou een enorme tsunamie veroorzaken waardoor de westkust van amerika 10 km landinwaarts verwoest zou worden.

Wij gaan hoogstes een golfke meer ondervinden
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan