Archief - End Day

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thales

Legacy Member
de mayas zeiden dat hun god quetzalqoatl zou terugkomen in gezelschap van mannen met lange baarden, zittend op grote dieren ( paarden ) ( niet gekend in amerika )
jammer genoeg, waren die mannen dus de spanjaarden en werden ze verslagen.
toch is het opmerkelijk dat ze die mannen met baarden en paarden vernoemd hadden. Mss was het een gevalletje van predestinatie... ik weet niet
en dat van 21 december 2012. Is dat toeval dat dat op winterzonnewende gebeurt?

Tyfius

Legacy Member
GMotha zei:
Komeet: de kans dat er zo'n kanjer komt die ons kan uitroeien is uiterst klein. Haast onbestaande.

Vulkaanuitbarsting, dat gaat er ne fameuze mogen zijn dan:p Alle vulkanen ter wereld die simultaan uitbarsten + nog een paar nieuwe die moder aarde aanmaakt.
Instanties zijn momenteel in staat om 2% van alle 'grote' kometen en meteoren te spotten die een bedreiging vormen voor de aarde. Lees: die een diameter hebben van meer dan 1km ofzo.
't Kan dus perfect zijn dat er eentje afkomt morgen die niet gezien is.

't Kan ook zijn dat er nu op dit moment eentje neerstort die mischien maar 100m diameter is, maar die kan wel gans Europa verwoesten :)

Over die vulkaanuitbarstingen: er zijn vulkanen aanwezig op aarde (voornamelijk de supervulkanen in de oceanen) die krachtig genoeg zijn om zoveel stof de lucht in te blazen om ons voor 1-10 jaar te verduisteren. Niet iedereen zal dus misschien uitsterven, maar met velen zullen we toch niet meer zijn.
Veel eilandengroepen bevinden zich trouwens in zo'n supervulkaan. De randen die uitsteken zijn de toppen van de rand. Een tijdje terug hebben ze daar een reportage van laten zien. Ze waren op zoek naar Atlantis maar kwamen iets tegen dat ze niet hadden verwacht :)

Phil

Legacy Member
Moloch zei:
mee bezig? ze hebben al een "teleport" machien gemaakt, al getest ook, was meer zoiets als in de film "the fly"

het luktte trouwens alleen nog maar met moleculen of wat het ook is, moestek de link nu eens vinden..

Het "teleport machien" is gewoon een straal licht die ze verplaatst hebben.

http://www.buzzle.com/editorials/6-17-2002-20584.asp



Zoals er in staat, mensen of zelfs moleculen verplaatsen is nog veel te complex.

In science (dacht ik) stond ooit een artikel over het teleporteren van mensen zoals in star trek. De mens is zo complex dat ge een diamant (beste manier blijkbaar om informatie op op te slagen) ter grootte van de zon nodig zou hebben om al die informatie op te slagen die ge nodig hebt om die die mens ergens anders opnieuw te laten materializeren. Daarbovenop is er dan nog het probleem dat wij iets complexer ineen zitten dan een stukje metaal ofzo. Wij leven. Kans is nogal groot dat we gewoon als een zak vlees aankomen....



edit: en over al die voorspellingen met data dat de wereld vergaat. Zoek eens een beetje op het net, en ge vind minstens 20 data dat de wereld zou vergaan. De meeste ervan verschuiven een beetje naargelang de datum voorbij is gegaan en er niks gebeurd is. Interpretaties noemen ze dat...

EternalSilence

Legacy Member
Thales zei:
daarjuist was er op canvas een documentaire over de 5 mogelijke gevallen van hoe de mensheid aan zen einde zou komen.
- tsunamie
- komeet ( was mooi gefilmd )
- vulkaanuitbarsting
- ziekte
- deeltjesversnellers
ge vergeet ook :: totale nucleaire oorlog

tzijn vele die denken da oorlog nie meer mogelijk is ...tzijn in de wereld tal van oorlogen bezig.

zoals isreal die overal keet wil schoppen :p
en de vs tegen het terrorisme
en dan moslims tegen moslims
sjieten tegen soenieten


... tis maar kwestie van tijd voor WO3 uitbreekt en heel de wereld onleefbaar wordt
als die griep ons nie eerder pakt.

en van de komeet... zeker waar.
ook kan er van hier op morgen ommekeer een zwart gat naast onze planeet of zon verschijnen, en dan ist ook helemaal gedaan.
zwarte gaten kunnen overal en gelijk wnnr opduiken.. we hebben alleen nog maar chance gehad

Tapijt

Legacy Member
me een zwart gat verdwijne we trouwens nie gewoon denkek
ma zulle we al dood zijn van de hitte voor er iets gebeurt

alleja dachtek toch :o

^MystiQ

Legacy Member
Doom Dragon zei:
ge vergeet ook :: totale nucleaire oorlog

tzijn vele die denken da oorlog nie meer mogelijk is ...tzijn in de wereld tal van oorlogen bezig.

zoals isreal die overal keet wil schoppen :p
en de vs tegen het terrorisme
en dan moslims tegen moslims
sjieten tegen soenieten


... tis maar kwestie van tijd voor WO3 uitbreekt en heel de wereld onleefbaar wordt
als die griep ons nie eerder pakt.

en van de komeet... zeker waar.
ook kan er van hier op morgen ommekeer een zwart gat naast onze planeet of zon verschijnen, en dan ist ook helemaal gedaan.
zwarte gaten kunnen overal en gelijk wnnr opduiken.. we hebben alleen nog maar chance gehad

Tgaat dan toch een serieus zwart gat mogen zijn ze denkek : /

Tyfius

Legacy Member
Of, nog toffer. Een zwart gat dat gewoon ineens opduikt in het midden van onze wereldbol.
Boem zeg...

Thales

Legacy Member
das dan die versnellingsdeeltjestheorie e ^^
(min of meer )
het einde van de wereld lijkt me eigenlijk wel wat.
nu niet meteen ofzo, maar als je 70 jaar bent.
ik wil da eigenlijk wel meemaken

EternalSilence

Legacy Member
Tyfius zei:
Of, nog toffer. Een zwart gat dat gewoon ineens opduikt in het midden van onze wereldbol.
Boem zeg...

ja dat zou wel leuk zijn ... :ironic:



:unsure:

GMotha

Legacy Member
Doom Dragon zei:
zwarte gaten kunnen overal en gelijk wnnr opduiken.. we hebben alleen nog maar chance gehad
Maar ze zijn nog steeds een zeldzaam fenomeen. Ik zou eerder dat we chance hebben dat er hier eentje komt. Meer kans de lotto te winnen.

Gromme

Legacy Member
GMotha zei:
Ziekte: unlikely, er kunnen 90.000.000 sterven van een ziekte, dan hebben we'r nog 5.910.000.000 over.


Vroeger zijn er dat aantal omgekomen maar als er nu weer een heel agro virus de kop op zou steken zou deze wel meer slachtoffers maken.

Voornamelijk om twee redenen.

- Bevolkingsdichtheid: Er wonen immens veel mensen op elkaar.
- Verspreidbaarheid: Een virus kan de ene dag ergens in Azie ronddwalen en nog geen twee dagen al mensen in Europa besmetten.

bartje_n

Legacy Member
lol wie zegt dat het een zeldzaam fenomeen is? men kan zwarte gaten niet zien dus weet men niet hoeveel er zijn, men kan ze alleen opmerken wanneer ze licht afbuigen van andere sterren

en het ijs op de zuid/noordpool ligt in zee, wanneer dit smelt zal het zeeniveau niet stijgen omdat er niet meer water in zee komt

Godzilla*Akira

Legacy Member
Zwarte gaten hebben toch een super nova explosie nodig of niet?
Dan kan het toch niet zomaar zonder je het weet van het ene moment op het andere te voorschijn komen?
kan fout zijn, maar daar over ging het toch eens op NG.
Ik hoop dat ik h et wel nog mag meemaken, maar dan wel tegen dat ik al ver dood ben.

Fighting Hobbit

Legacy Member
GMotha zei:
Een aparaat dat atomen/moleculen of whatever fameus versnelt.
Beeld u een tunnel in die door sterke elektrische velden in staat is deeltjes tegen lichtsnelheid te transporteren.

Ze denken waarschijnlijk in doomsday-scenarios dat zulk aparaat in staat is een zwart gat te creëren. Totnogtoe nog niet bewezen, maar ik betwijfel of de mensheid wel in staat is om zo'n enorm krachtig "natuurverschijnsel" te maken.
Eventjes muggenziften, de velden zijn in staat op deeltjes aan snelheden die de lichtsnelheid benaderen te transporteren. Lichtsnelheid creëert oneindig grote massa's en dergelijke onplezierigheden.
Trouwens, moleculen zijn veel te groot voor deeltjesversnellers als ik me niet vergis, ik dacht dat men dat enkel deed met subatomaire deeltjes.
Je zou trouwens niet in zo'n tunnen kunnen stappen en in 1 seconde de wereld rond gaan, dat zou zeer pijnlijke gevolgen kunnen hebben, met wrijving en dereglijken. Stel dat die wrijving uitgeschakeld wordt en je een luchtflesje mee neemt kan je dat nog niet vergelijken, want die dingen zijn gemaakt om extreem kleine massa's te versnellen. In de hypothese dat je gezellig in een proton gaat zitten kan het dus, maar anders zou ik er niet op rekenen. Die dingen dienen ook vooral om botsingen aan hoge snelheden te gaan onderzoeken, ik dacht zelfs dat ze zo antimaterie opwekten soms...

Ik kan er weinig meer over vertellen, maar voor meer info kan je altijd wat opzoeken rond CERN. Vergis u niet, als zo'n dingen mislopen kan dat redelijk catastrofaal zijn. Dit is wel geen reden om je daar nu echt zorgen over te maken, ams Doel ontploft zijn we ook dood (hier toch), maar die kans is ook vrij klein.

En wat ik daar zei van Jupiter was eerder om erop te wijzen dat je ervan zou schrikken hoeveel gigantische kometen niet van ons afgehouden worden door Jupiter. Je deed zo alsof de kans dat zo'n komeet de aarde treft in die oneindige (laten we over die oneindigheid nu niet discussiëren, als je liever heel grote leest, lees het dan zo) ruimte zo enorm klein is.

Dark^Wolverine zei:
Zwarte gaten hebben toch een super nova explosie nodig of niet?
Dan kan het toch niet zomaar zonder je het weet van het ene moment op het andere te voorschijn komen?
kan fout zijn, maar daar over ging het toch eens op NG.
Ik hoop dat ik h et wel nog mag meemaken, maar dan wel tegen dat ik al ver dood ben.
Als de theoriën rond zwarte gaten juist zijn, wat wel mogelijk lijkt, heb je eigenlijk gewoon genoeg massa nodig om het ruimte-tijdvlak in dergelijke maten af te krommen zodat alles wat erin "valt" er niet meer uit kan. Een super nova is een ster die ontploft, als er na die ontploffing genoeg massa is dan kan die een neutronenster vormen, die blijft dan bestaan dankzij het principe van Pauli, in extremere gevallen, bij heel hoge massa's, en dan spreken wel over enkele tonnen die bij wijze van spreke in een teelepeltje passen, zal het geheel bezwijken onder de zwaartekracht. Er zijn theoriën over een soort tussenfase, namelijk quarksterren, maar dat is iets heel hypothetisch.
In principe is er vooral veel massa nodig om een zwart gat te krijgen, als je dat hebt is het voldoende.

Wu-chAn

Legacy Member
btw een zwart gat ga je niet voelen je bent weg eer je het doorhebt jij scheurt in alle deeltjes op terwijl toeschouwers jou er gewoon helemaal door zien gaan. Een paradox. Stel je voor als je nog leeft... Dan zit je oftewel in een paralel universum oftewel letterlijk ergens waar geen tijd en ruimte bestaat, en jij dus ook niet haha

SweetEmmaRose

Legacy Member
anyway yellowstone klinkt wel beangstigend:
"Wetenschappers hebben berekend dat deze gemiddeld iedere 600.000 jaar tot uitbarsting komt. De laatste uitbarsting dateert meer dan 640.000 jaar geleden "

gevolg:
"Een nieuwe uitbarsting zou niet alleen catastrofaal zijn voor de wijde omtrek van het park, maar kan ook een 'vulkanische winter' (zie nucleaire winter) opleveren die op het gehele noordelijk halfrond nog jarenlang het leven ontwricht."

nucleaire winter:
"De term nucleaire winter wordt gebruikt om een effect aan te geven dat vaak vermoed wordt op te treden bij een grootschalige oorlog met atoomwapens. Hierbij komen grote hoeveelheden stof vrij, die in de atmosfeer terechtkomen. Dit stof houdt het zonlicht tegen, wat duisternis en vooral kou op aarde veroorzaakt. Door deze winterse of nog ergere omstandigheden wordt de plantengroei verminderd, wat vervolgens leidt tot voedselschaarste en honger bij dieren en mensen.

Ook andere extreme calamiteiten kunnen vergelijkbare effecten opleveren. Er wordt vermoed dat de uitbarsting van de Toba op Sumatra, een vulkaanuitbarsting van ongekende omvang 70.000-75.000 jaar geleden, dergelijke effecten teweegbracht. Een theorie zegt, dat de menselijke populatie hierbij op het randje van uitsterven werd gebracht, en dat de resulterende bottleneck er de oorzaak van is dat de genetische variatie bij de mens momenteel nog steeds relatief laag is."

Jaaaaa, geef mij toch maar een gewone winter :D

roslar

Legacy Member
GMotha zei:
Een tsunami zal nooit de mensheid uitroeien (dat volk in siberië kan daar niet door gepakt worden, zuidamerikaanse landen hebben een hugeass-golfbreker genaamd het andes-gebergte, onze golfbreker heet groot brittannië, mongolië is zo goed als safe voor alle mogelijke natuurrampen etc...)... Ze hebben tsunami weeral bovengehaald dankzij de massahysterie indertijd, de retards.

Komeet: de kans dat er zo'n kanjer komt die ons kan uitroeien is uiterst klein. Haast onbestaande.

Vulkaanuitbarsting, dat gaat er ne fameuze mogen zijn dan:p Alle vulkanen ter wereld die simultaan uitbarsten + nog een paar nieuwe die moder aarde aanmaakt.

Ziekte: unlikely, er kunnen 90.000.000 sterven van een ziekte, dan hebben we'r nog 5.910.000.000 over.

Deeltjes versneller: dno.


Overduidelijk dat die documentaire gemaakt is door mensen die teveel rampenfilms zien.

²

En die documentaire was zo slecht gefilmd :confused:
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan