killgore zei:
Niet belachelijk doen. Ooit van alpen gehoord, en dat is heus niet het enige gebergte in europa. Daarnaast zijn er genoeg landen in europa met vrij onbevolkte gebieden (stukken platteland in frankrijk, duitsland, tsjechië, ...).
En hoeveel mensen wonen er wel niet in de Alpen? In Oostenrijk en Zwitserland samen wonen er al een 16tal miljoen mensen, en dan nog de Franse en Italiaanse Alpen daarbij rekenen. Akkoord, ze zijn minder dicht bevolkt dan andere delen van Europa, maar ze zijn dan ook minder makkelijk om planten op te verbouwen en minder makkelijk weer om planten te verbouwen.
En denk je dat jij vanuit België veilig in Oost Duitsland of Tsjechië terecht komt zonder dan nog te verhongeren ook?
Hetzelfde geld voor elk land ze.
Nee hoor. In Derdewereldlanden zijn er meer boeren dan in het Westen (met minder grond dan natuurlijk wel). Er is dus een groter percentage dat iets van landbouw heeft. En er is dus meer kans dat kennis doorgegeven wordt.
Trouwens, in Europa doen ze aan intensieve landbouw. Dit wil zeggen met kunstmest, bestrijdingsmiddelen,...
Hoelang denk je dat je die vorm van landbouw volhoudt als er geen kunstmest meer geproduceerd wordt? Je kan nog wel even op reserves teren van voor de ramp, maar dat blijft niet duren.
Als je zo redeneert over de mensheid zou er geen mensheid zijn.
Ik redeneer inderdaad zo, maar dat wil niet zeggen dat we er niet meer zouden zijn. Ik denk gewoon dat we in een periode van anarchie terecht zouden komen, maar we zouden er wel weer bovenop komen na een paar tientallen of honderden jaren. En ooit zal er dan wel weer een ramp gebeuren en beginnen we weer opnieuw.
Beschaving is een golfbeweging, geen rechte lijn.
Het was maar om aan te duiden dat we hier in europa wel degelijk nog goed genoeg weten hoe ons voedsel te produceren ...
Ik betwijfel echt of we nog weten hoe we ons voedsel moeten produceren. Onze maatschappij is te zeer versplintert in zijn specialiteiten en we hebben te weinig algemene kennis om zoiets in grote getalen te overleven.
Inderdaad, maar dat is iets heel anders als bullshit uitkramen zoals: wij zijn te lomp om voor ons eigen voedsel nog te zorgen.
We zijn ook niet te dom ervoor, we hebben gewoon nooit de juiste kennis gekregen.
Er is een heel verschil tussen dom zijn en de juiste kennis niet gekregen te hebben.
Inderdaad zout, maar in welke hoeveelheden? Op welke manier? Hoelang? Hoelang is het houdbaar?
Teveel zout en je wordt er ziek van, te weinig en het vlees wordt slecht.
Natuurlijk zullen er vrij onmakkelijke perioden komen, maar dat zal zich uiteindelijk wel herstellen hoor. Nooit van de "dark ages" gehoord zeker?
Ben ik akkoord mee, we zullen ons herstellen.
Zoals ik al eerder zei, beschaving is een golfbeweging, geen rechte lijn.