Bart Religion
Legacy Member
conquerpoy_123 zei:en dan nog tijdens men verjaardag, 21/12/2012
omg. gij zijt de antichrist

Volg de onderstaande video om te zien hoe je onze site als web-app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
conquerpoy_123 zei:en dan nog tijdens men verjaardag, 21/12/2012

En hoe denk je dat je serres gaat maken zonder electriciteit?dadash zei:En nog even terug naar Yellowstone vergeet niet dat een groot deel van Afrika overleefd op hulp van Europa en N-Amerika. Als wij dus in de shit zitten dan zitten zij ook in de shit hoor. Er zijn heel wat Afrikaanse landen die momenteel overleven op voedselhulp van het westen als wij ons voedsel zelf hard nodig zouden hebben zouden zij dus ook zonder voedsel zitten.
Bovendien zijn wij technologisch een stuk verder. Wij hebben bv serres op redelijke schaal en zouden dat nog kunnen uitbreiden. Iets dat ik Afrika nog niet zo vlug zie doen.
En weer hetzelfde, geen meststoffen zonder onze electriciteit. Nu ja, toch geen meststoffen op de schaal die we nodig hebben. Irrigatie is inderdaad te doen, maar met veel handenarbeid dan en die mensen moeten ondertussen wel eten. Genetische manipulatie van gewassen na zo'n ramp? Begin er maar eens aan: Geen electriciteit, wetenschappers proberen te overleven,... En je laat het ook klinken alsof genetische manipulatie iets is als je hond uitlaten, maar het is wel net iets lastiger dan datWij zijn veel beter instaat om in slechte grond toch nog iets te laten groeien door bemesting, irrigatie of genetische manipulatie van gewassen dan in Afrika.
Voedsel en energie zou niet verdwijnen hoor het zou gewoon een pak duurder worden.We zouden een pak meer energie nodig hebben omdat we de verwarming constant zullen moeten laten draaien waarvoor we dus veel elektricteit nodig hebben die momenteel nog altijd vooral wordt opgewerkt door gas, olie en steenkool. Dus die prijzen zouden enorm stijgen omdat de vraag stijgt (basis lesje economie).

.
blacky zei:Allemaal gezever hier, word er misselijk van
steckie zei:En ja, ik weet het, dit is natuurlijk worst case scenario, maar mensen hier op het forum zien zo'n dingen gewoon te positief in.
dadash zei:Nu ik ga vanavond deel 2 opnemen en dan morgen even kijken en dan zien we wel beter hoe erg het zal worden. Ze zullen wel wat extra informatie geven in deel 2. Dan gaan we een beetje beter zicht hebben op de potentiele problemen we kunnen tegenkomen bij zo'n ramp.

Thales zei:gevolgen waren simpel samengevat
eel de vs in as en 20% voor altijd onbewoonbaar + duizenden doden + heel de wereld in extreme koude en droogte met massale sterfte en temperaturen tot -20


moehaa! zei:20% vd VS onbewoonbaar?
Ik dacht dat as altijd zo vruchtbaar was![]()

dadash zei:Toch straffe jongens onze Amerikanen. 25 miljoen mensen vast in hun huizen bedekt met as. Onze vulkanoloog zit vast op een militaire basis en kan amper contact krijgen met de buitenwereld via militaire kanalen. Maar FEMA kan eventjes dood leuk aan die 25 miljoen mensen meedelen dat ze moeten beginnen lopen? En zo 7,3 miljoen mensen te reden. AUB zeg.
Nu ja ze mochten het niet te donker afsluiten ook zeker lol. En al bij al hebben ze nog geluk dat de meeste Amerikanen aan de buitenkant van de VS wonen en niet in het centrum. Want er zijn toch 300 miljoen Amerikanen, 80% van de VS bedekt en toch maar 25 miljoen mensen getroffen.
Jammer voor ons "gezever" natuurlijk dat ze bitter weinig zeiden over de gevolgen van de vulkanische winter maar goed. Toch leuke documentaire. Eens wat anders dan een rampenfilmpje.

SweetEmmaRose zei:Mooi critisch nagedacht![]()