Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

AaronSlater002

Legacy Member
tis geldklopperij & tis niet goed voor het tv klimaat;. Got der alleen mor duurder op worden voor normale mensen.. kijk nou mor eens nor die maniakale opkoop van uitzendrechten voor voetbalmatchen. In de toekomst got ge via kabel tv enkel nog mor samenvattingskes kunne zien.

Tis wel goe voor den tv technici enzo .. That's what me studying for ;)

kondamin

Legacy Member
ah cool tnx F.A.
die zijn van zin al hun nieuwe programa's naar 3 en 4 over te zetten
bbc1 en 2 worden dan herhalingen en wa nieuws

FeNiX4LiFe

Legacy Member
kondamin zei:
man man man ben eventjes naar dat aanbod gaan kijken.
dus de zelfde crap als eerder.

nu kunnen ze een aanbod maken op maat(waar naar gelang je een aantal kanalen neemt daar ook voor betaald)
ik ben niets met franse posten of duitse posten spaanse posten of wijftv gezever
"muziek" posten.
iemand een idee of je alle bbc's met de schotel kan ontvangen?
tis nie omdat jij er niks mee bent dat de rest er niks mee is;

bij elk basispakketgaat er kanalen inzitten die je niet aanstaan. net zoals die extra pakker meestal is er 1 max 2 kanalen die je aanstaat maar je moet wel heel het pakket aankope
btw bbc werkt in engeland ook via digitaal Tv toestanden. :)


@hierboven
belgacom heeft hun pakket nog niet bekend gemaakt en zoveel verschil tussen belgacom en telenet zal er uiteindelijk niet zijn

kondamin

Legacy Member
televisie != belastingen
dus dat gaat eigelijk totaal niet op
als jij voor 2000 zenders wil betalen is dat u goed recht
ik wil dat niet ik wil wel betalen voor dingen waar ik echt naar zal kijken
en ik wil geen comerciele dingen met mijn geld ondersteunen die ik slecht vind.
das nu eigelijk het zelfde als cd's van Jo vally moeten kopen.
wat je eigelijk al doet door die farse van een auvibel.

en ja bbc is nu ook digital met een dozeke, maar als ik mij niet vergis is dat doze van bbc

moloko

Legacy Member
Een DVD/HD recorder kan men ook niet meer gebruiken omdat die vereist dat het signaal via een analoge tuner binnenkomt. De digibox maakt maar 1 analoog kanaal en dat is het kanaal waarnaar je aan 't kijken bent. Hij kan dus geen ander programma opnemen omdat het verborgen zit in de digitale stroom (en alleen gedecodeerd kan worden door een digibox).

Een optie zou zijn dat men een tweede digibox koopt enkel voor zijn HD/DVD recorder en die dan afstemt op het kanaal dat hij wil opnemen.

Enkel de kanalen die nog analoog worden uitgezonden en het digitale kanaal waar je op dat moment naar aan het kijken bent kan je nog opnemen.

En dan heb ik nog niet gesproken over MACROVISION!

Dikwijls zit er in digitale video stromen een bit die zegt dat de analoge signalen alleen met MACROVISION naar buiten mogen gestuurd worden. MACROVISION zorgt ervoor dat je het programma wel kan bekijken op een TV maar niet meer kan opnemen op een video recorder of HD/DVD recorder (ongeacht van hoeveel digiboxen je koopt).

Telenet kan die macrovision bit naar willekeur aan en af zetten.

pipoclown

Legacy Member
k995 zei:
MTV is MTV nederland, wat je in vlaanderen ziet de rest van belgie ziet MTV europa. Wat verschillend maar niet zoveel .

TMF is nu louter vlaams en geen belgische zender.

*zucht*

Zeg ik ergens dat TMF een Belgische zender is? Zeg ik tout court iets dat daar op zou slaan? :ironic:

Net omdat het zenders zijn die zich richten op een vlaams publiek zou het dwaas zijn dat ze een groot deel van de bevolking uit de boot laten vallen door zich exclusief aan één verdeler te verbinden.

FoRCe

Legacy Member
prolly ook max 100 uur per maand, anders smalltv en volumeblokken bijkopen, that's the way of telenet :unsure:

k995

Legacy Member
BraveHeart zei:
Ik zie DigitalTV als een hoop rommel, veel zenders geen inhoud en onkosten waar ge totaal niks meer mee zijt.
Idem met de heisa rond HDTV, of ge 1600x1200 pixels nodig hebt om thuis te kijken :rofl:
Canal+ is ook zo iets, moesten wij nu niet zo filmfreaks zijn zou dat ding ook het huis uitvliegen..

Wel als je zo'n filmfreak bent, heb je ongetwijfeld een grotere dan normaal TV? Misschien zelfs een projector? Daar is HDTV schitterend op, zeker in vergelijking met de gewone kabel TV. ZOiets zo zijn 15€ extra in de maand waard zijn.

gerto

Legacy Member
Ik zie digitale televisie zeker zitten :D
ja, spijtig dat ze enkele zenders wegdoen voor mensen die bij analoog blijven , maar voor 49€ heb je dat terug, en voor 200 (of 300 voor de recorder) heb je digitale televisie, ik ben zelf maar een student en ik zal het moeten betalen als ik wil dat het hier in huis komt , maar ik denk wel dat ik dat ga doen, lang leve de vooruitgang :D

Insano

Legacy Member
moloko zei:
Een DVD/HD recorder kan men ook niet meer gebruiken omdat die vereist dat het signaal via een analoge tuner binnenkomt. De digibox maakt maar 1 analoog kanaal en dat is het kanaal waarnaar je aan 't kijken bent. Hij kan dus geen ander programma opnemen omdat het verborgen zit in de digitale stroom (en alleen gedecodeerd kan worden door een digibox).

Een optie zou zijn dat men een tweede digibox koopt enkel voor zijn HD/DVD recorder en die dan afstemt op het kanaal dat hij wil opnemen.

Enkel de kanalen die nog analoog worden uitgezonden en het digitale kanaal waar je op dat moment naar aan het kijken bent kan je nog opnemen.

En dan heb ik nog niet gesproken over MACROVISION!

Dikwijls zit er in digitale video stromen een bit die zegt dat de analoge signalen alleen met MACROVISION naar buiten mogen gestuurd worden. MACROVISION zorgt ervoor dat je het programma wel kan bekijken op een TV maar niet meer kan opnemen op een video recorder of HD/DVD recorder (ongeacht van hoeveel digiboxen je koopt).

Telenet kan die macrovision bit naar willekeur aan en af zetten.
Dus als ik het goed begrijp kan je geen programma's niet meer opnemen met een DVD/HD recorder?

Damn, we hebben juist zo één gekocht :(

FeNiX4LiFe

Legacy Member
Captain Insano zei:
Dus als ik het goed begrijp kan je geen programma's niet meer opnemen met een DVD/HD recorder?

Damn, we hebben juist zo één gekocht :(
jawel maar deze die analoog worden doorgestuurd.


wrm kopen al die mensen een dvd/hd recorder het werd toch allang verteld dat een setopbox met HD erin ging uitkomen.
( och ja missa dont use ne recorder dan gak da zeker nie kopen. )

jippen

Legacy Member
B[ueMuSe zei:
misschien moet je gewoon wat geduld hebben? Rome is niet op 1 dag gebouwd... dit is evolutie, geef het een kans!

en die paar zenders zijn geen ramp...

neen maar je blijft wel volle pot abo betalen .....

GhO$T

Legacy Member
BrEeZiE zei:
wa zitten jullie ier eigenlijk allemaal te neuten

als ge die kanalen wilt behouden moet je een WAARBORG van 50€ betalen
mss moet jij es wat minder neuten en de waarde van geld leren kennen

x-aantal jaar geleden neem je abbo op kabeltelevisie, allemaal goed en wel, zo'n kleine 150€ per jaar en gewoon de kabel achteraan in u tv pluggen en al zien wat je wil, eurosport, discovery channel,...

paar jaar later, plots moet ge vaststellen dat uwe kabel overgenomen is door telenet, niks da ge er tegen kunt doen dus ge moet er maar mee leven, nuja niks aan de hand, in feite verandert er niks (denk je nog op dat moment :sop: )

dan begint de zever, de prijs van het contract dat je zoveel jaar terug ondertekend hebt wordt plots zomaar verhoogd zonder dat er ook enig extra aanbod komt

in tegendeel, voor je het weet ligt eurosport van de kabel (ze kregen niet genoeg geld om op de kabel te blijven dus trappen ze het maar af naar betaaltv)
wordt ons abbo daardoor goedkoper, tuurlijk niet, wij blijven rustig teveel betalen voor minder zenders

weeral wat later beginnen ze met hun volgende ramp, timesharen van 2 zenders op 1 kanaal
en in een gigantisch goede bui doen ze ons toch wel een plezier met 2 nieuwe zenders, het fantastische cartoon network en Turner Classics movies op 1 en hetzelfde kanaal (woohoow, alle kleuters en oude-film-freaks-die-graag-snachts-voor-tv-zitten doodgelukkig, ik kan mij voorstellen dat dit een gigantische groep moet zijn :wtf: )

ondertussen was er waarschijnlijk nog wel ergens weer één of andere prijsverhoging van het abonnement, want telenet stond op de rand van het failissement dus iemand moest hen redden, de klanten zijn alweer gewillige slachtoffers.

kwestie van al die prijsverhogingen en prutserij met de kabel dan nog eens compleet te maken, beginnen ze met goede zenders als DC gewoon te schrappen, constant marginale dingen uit te zenden als Wijftv en shoppinglijn en weet ik wtf nog allemaal.
Daarbij beginnen ze ook nog es alle zenders rond te smijten van de ene post naar de andere zodat niemand er nog wijs uit raakt en dikwijls de helft van zijn posten plots kwijt is (jaja naast dit computer-techneuten forum zijn er ook nog oudere mensen en anderen die niet zo goed weg kunnen met die posten instellen op den tv! : shokking : )

En nu, om de vooruitgang toch wel compleet te maken, gaan ze volledig overhaast en nutteloos digitale tv invoeren, gevolg: wil je blijven kijken zoals nu dan mag je alweer 50€ dokken... waarom? Gewoon voor niks, omdat je geen 8 zenders zou kwijt zijn, begrijpe wie begrijpen kan

Voorts krijg je nu toch wel de luxe om te kiezen tussen belgacom tv of telenet tv, fantastisch zou je denken, eigenlijk gedaan met het monopolie en gaan naar de provider die u niet misbruikt... ware het niet dat je bij beide leveranciers telkens een hele hoop goede zenders moet missen omdat de andere toevallig de exclusiviteitsrechten heeft gekocht, en dat allemaal voor maar het DUBBELE van wat je vroeger betaalde voor gewonen kabel tv

:doh: maar voor de rest gaan we vooral niet 'neuten' over 'dat beetje geld' en gaan we de 'vooruitgang' 100% toejuichen
:sop: en ja ik heb tijd teveel/ frustraties te over blijkbaar tijdens d'exaams :tongue:

FeNiX4LiFe

Legacy Member
iets tegen cartoon network :@

clone wars
warner bros tekenfilms
...

en wijftv is en extra kanaal waar ze soms eens een andere type films tonen :tongue:

maar kgeef je wel gelijk.
altijd meer betalen voor minder

belgacomTv zal geen concurrentie leveren. je kan geen kanalen met een toverstaf tevoorschijn toveren.

Mantis

Legacy Member
Zo lang ze geen HDTV uitzenden, zie ik het nut niet in van digitale TV. (voor mij dan toch)
Kan je zo'n box niet emuleren met je pc wanneer je een TVkaart hebt in je pc?

FeNiX4LiFe

Legacy Member
Mantis zei:
Zo lang ze geen HDTV uitzenden, zie ik het nut niet in van digitale TV. (voor mij dan toch)
Kan je zo'n box niet emuleren met je pc wanneer je een TVkaart hebt in je pc?
nope :p

EagleEye

Legacy Member
Kunde zone gewone digi box combineren met een dvd-recorder? Want wij hebbe just ne neiuwe DVD recorder gekocht en dus is zo'n digi recorder vrij nutteloos... en duur

edit: just gelezen hierbove

vrij kut
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan