Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

B!G Fr@nk!3

Legacy Member
Grote vraag blijft wat Belgacom hier straks tegenover zal stellen? Telenet windt alvast weinig doekjes om hun concurrentiele voordelen: zo hebt u voor iDTV van Telenet geen Telenet-telefonie of breedbandabonnement nodig. Belgacom TV werkt via de ADSL-lijn, wat een Belgacom-telefoon én -breedbandaansluiting noodzakelijk maakt.

Omdat iDTV geen breedbandruimte afsnoept, zal de superieure surfsnelheid van het internet via de kabel ook standhouden wanneer huisgenoten digitaal tv-kijken. De snelheid van Belgacom ADSL zou zakken tot 600 Kbps een keer het televisietoestel wordt ingeschakeld.
artikel Zdnet

Dit vind ik toch wel een grote + van Telenet tegenover Belgacom (allé, al de voorwaarden van Belgacom zijn nog wel niet gekend mja)

Ik zelf zie iDTV wel zitten (toekomtgericht), vooral het aanvragen van films kan soms wel handig zijn.
Telenet spreekt wel over een Digitaal signaal maar zou men dit later naar HDTV overschakelen of is digitaal al HDTV :confused:

Voor de mensen met een gewone tv kunnen zullen zij ook kunnen genieten van de digitale kwaliteit of zal dit beter zijn voor de mensen met een LCD of plasma scherm.

-etienne-

Legacy Member
wat een gezaag hier allemaal!

Ik vind digitale televisie zalig!

Als het je niet aanstaat heb je er toch ook geen last van he... Wees eerlijk: de meeste zullen nog niet maandelijk naar een van die posten kijken die ze uit het gamma halen. Sommige wel en dat die dat jammer vinden kan ik begrijpen maar zoals hierboven reeds is gezegd is er een alternatief.

Ik kan niet wachten tot ze dat invoeren hoor! Eindelijk gewoon programma zien als ge der zin in hebt, en zonder rekening te moeten houden met de tijd of zo! Ik ga direct voor zo ne digitale recorder gaan ze! Dingen opnemen en voor 't gedaan is al beginnen kijken enz!

Ook voor quizzen is dat leuk, echt meedoen enz!

Verbaasd me dat er hier zoveel " conservatieven" zijn :)

Eerst zien, ervaren, dan klagen indien nodig ;-)

Just my 2 cents

Gattuso8

Legacy Member
Maandelijkse abonnee
Activeringskosten
Zo'n boxke voor die 8 kanalen
Nog zo'n boxke voor iets op te nemen
Een film naar keuze als je betaald


Het wordt allemaal wat veel met heel dieje nest

Bloob

Legacy Member
Jouw Gemeente Bevindt Zich Niet In Telenet Televisie Gebied.
Wil Jij Ook Op De Hoogte Blijven Van Het Recentste Nieuws Over Telenet Digital Tv?
Schrijf Je Dan In Op Onze Nieuwsbrief En We Sturen Je Regelmatig De Laatste Info.

Renaldo

Legacy Member
Ik vraag me af hoe dat nu zit als je 2 tv's hebt. De reclame die loopt op t mozaiek kanaal zegt dat enkel degenen de tv met de decoder digititale tv heeft (logisch). Maar wat als ik op mijn kamer ook digitale TV wil?

DogFacedGod

Legacy Member
kzie geen ITV in hun aanbodlijstje staan.
Kzie ook dat er paar zenders weg gaan van het gewone tv-netwerk waaronder CNN en BBC World. toch ook wel erg. ik zie eigenlijk nauwelijks verandering. Eurosport en Discovery wat we vroeger hadden komt er weer bij. TRT is blijkbaar een Turkse zender. de rest allemaal int Frans . is dat vooruitgang?? :sad:

tis om van te wenen.

Belgacom wordt waarschijnlijk evenerg. Als ge nu een abonnement hebt bij een andere provider, kunt ge da nie eens hebben. Dat vind ik regelrechte schande. Dat is koppelverkoop in mijn ogen.

neen, vergeet het gasten. digitale televisie is niet aan mij besteed. Er mag voor mij nog een derde concurrent bijkomen in dit geval.

Quilombo

Legacy Member
die zenders zijn toch stom :D nee echt ik kijk daar ni naar ofzo ze, alsof al die whiners ier da wel doen :s

85 zenders.. wedden dat er nog niks goe op is?

tv zo saai, tegenwoordig enkel gericht op het uitlache van mensen, enige goeie zijn komische series (en dan nog is 90% daarvan dikke bs), en af en toe een goei documentaire

ec8or

Legacy Member
kweetet toch niet CNN en BBC World zijn wel 2 van de kanalen waar ik af en toe eens op blijf plakken bij het zappen...

en buiten dat, ik heb adsl, so guess wat er bij mij zal binnenkomen aan digitv :)

FeNiX4LiFe

Legacy Member
wat zijn jullie allemaal klagers.
telenet gaat echt geen kanalen gaan uitvinden hoor.

zij kiezen een hoop en leveren die;
ok de keuze om analoge kanalen af te schaffen is belachelijke zeker omdat je 49 € gaat moeten betalen om deze weer te hebben.

ik heb nu Canal+ met extra ( eurosport enzo )
binnenkort zal het waarschijnlijk overschakelen zijn zodat alles met 1 box en 1 factuur zal zijn.
persoonlijk vin ik het goed dat die franse kanalen terugkomen ( louter persoonlijk )

trouwens diegenen die een abo hebben op telefoon of internet bij telenet zullen recht hebben op een korting ( symbolische euro ofzo )

persoonlijk vin ik adslTv schandaliger. zij garenderen de kwaliteit niet. ( te ver van centrale is minder beeld ) maw bijna verplicht appart abo hebben anders kan je quasi geen bal doen met je lijn tijdens je tv kijkt om geen drops te veroorzaken.

diegenen die dachten dat digitale TV echt een revolutie ging zijn zijn maar dromers hoor.
digitaleTV is nooit een revolutie geweest. het geeft enkel wat extra's.
vgl het een beetje met sateliet veel kanalen maar je bekijkt er maar enkele van.

ComputerVISTA

Legacy Member
Net gelezen in de metro:

Als je die kanalen toch wilt behouden kan je je een convertor aanschaffen voor de prijs van 49 euro.

En Europa zou de analoge televisie willen volledig weg hebben in 2011


Ook stond er duidelijk bij dat een groot deel van Limburg en Antwerpen geen digitale tv zullen hebben omdat ze het netwerk op die bepaalde plaatsen niet in handen hebben.


BTW: ge krijgt met IDtv geen 85 zenders he ;) Je krijgt er +- 40 en dan zijn er nog is zoveel extra betaal zenders zoals Playboy channel enzo....

[B]Rocketeer

Legacy Member
Voordeel van telenet is dat ze de bestaande kabel kunnen gebruiken.
Deze heeft al de bandbreedte voor tv. Er is plaats genoeg om meer zenders aan te bieden.

En iDTV geen abbonement nodig: ge betaalt nog altijd voor uwen televisie hoor, ma dan ni onder de vorm van kijk en luistergeld.

eniac

Legacy Member
-etienne- zei:
Als het je niet aanstaat heb je er toch ook geen last van he...

Toch wel, want opnieuw slaagt Telenet erin om voor dezelfde functionaliteit meer geld te vragen, of om voor hetzelfde geld functionaliteit af te nemen. Ze mogen er allicht eens mee stoppen want het hangt zwaar m'n voeten uit.

slash

Legacy Member
omg als ge die 8 zenders wilt betaal 25€ zo veel geld is da nu ook weer nie. Tis precies of hier ene gaat sterve

Time

Legacy Member
het volk dom houden noemen ze dat
het aantal zenders dat niveau haalt is weer es gehalveerd...:doh:
en ja, ik keek er wel degelijk naar:)

eniac

Legacy Member
slash zei:
omg als ge die 8 zenders wilt betaal 25€ zo veel geld is da nu ook weer nie. Tis precies of hier ene gaat sterve

Het is €50, en doe daar zo banaal niet over. Daar koop je al iets mee. En inderdaad, niemand gaat ervan doodgaan, maar het komt alweer neer op hetzelfde: meer geld voor hetzelfde.

Time

Legacy Member
slash zei:
omg als ge die 8 zenders wilt betaal 25€ zo veel geld is da nu ook weer nie. Tis precies of hier ene gaat sterve

we zullen over 10 jaar nog es klappen als ge voor die 8 zenders extra ineens 1-2h langer moet werken
als de mamma en de pappa betalen ist uw geld nie eh :niceone:

Anendel

Legacy Member
Gelukkig geen last van.
Ik ben nog één van die weinigen Belgen die tv kijkt via antenne. Eén, Canvas, Rtbf 1&2 en af en toe Canal+ als het niet gecodeerd is. Altijd sneeuw :)
In ieder geval vind ik het ontzettend dom dat men CNN en BBC World er zomaar afsmijt, dat zouden juist zenders zijn die mij het meest interesseren, van het buitenlands aanbod althans.

Hoewel het zo mooi wordt verwoord als zijnde toekomst enz, rammelt het nog langs alle kanten. Er zijn nog maar enkele zenders die mee doen (Eén participeert voorlopig niet met Telenet, dacht ik toch?!), voor video on demand en een aantal themazenders moet extra worden betaald, terwijl dit naar mijn mening in beperkte mate in het abonnement moet zitten. Een aantal blokken die zonder meerkost moeten kunnen worden gedownload zoals met de Telemeter...
De zenders die men er bij krijgt wegen imho niet op tegen CNN en BBCW.
En zelfs wil je niet met IDTV meedoen, je bent toch de pineut. Zoals Eniac zegt: je betaalt meer voor zelfde (basis)functionaliteit.

angelus2002

Legacy Member
wat moet je eigenlijk doen als je meerdere kabel aansluitingen hebt in huis?
Bijvoorbeeld:
Aansluiting in de keuken
aansluiting in de living
slaapkamer

Moet je dan drie van die boxjes gaan kopen ofwa? (=3*199euro). Is toch pure zever zoiets. Waarom dienen box niet laten installeren waar je distributie binnenkomt, zodat het digitale signaal naar overal wordt gestuurd. Dit is pure geldklopperij!
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan