Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

mauron

Legacy Member
Vandaag een boekje van telenet in de bus gekregen, en daarnet nog op het nieuws: Telenet lanceert binnenkort digitale televisie.

Ik heb dan maar eens de website van Telenet bezocht om uit te zoeken wat dit echt betekent. Je zal dus kunnen gewoon blijven kijken naar je analoge tv, want digitale tv is "geen vervanger, maar een uitbreiding". Je zou dus denken, oke, alles blijft hetzelfde, en digitale kijkers krijgen wat extra. FOUT!

Vanaf 3 september smijt Telenet zomaar 8 zenders van de klassieke analoge kabel, namelijk:
  • CNN
  • BBC World
  • Arte
  • France 3
  • TCM
  • TVE
  • tell-sell
  • CNBC

Wil je deze zenders blijven bekijken? Mag je mooi een Digibox gaan kopen bij Telenet. Kostprijs: 199€, en dit moet dan nog eens worden geinstalleerd door iemand van Telenet. Daarbij komt nog een activeringskost (prijs ben ik niet meer zeker).

Bij die digitale televisie krijg je nog een aantal extra zenders zoals Eurosport en Discovery en heel wat Franse zenders.

Ben ik de enige die helemaal niet onder de indruk is van dit alles?

ComputerVISTA

Legacy Member
Heb dat papierken ook gekregen. Tja ik ging het me zo-ie-zo aanschaffen.

t'Is wel alle behalve proper dat ze je bijna verplichten het ding te kopen wil je die bepaalde zender nog zien.

B[ueMuSe

Legacy Member
misschien moet je gewoon wat geduld hebben? Rome is niet op 1 dag gebouwd... dit is evolutie, geef het een kans!

en die paar zenders zijn geen ramp...

fraCk

Legacy Member
Hoe kunt ge zien als ge TV van telenet hebt :unsure:
Internet allesinds niemeer :p

Darth-Falcon

Legacy Member
da zijn nu idd zenders waar niemand naar kijkt, alleen bbc world en ccn is wa stom

$!t_n_DucK

Legacy Member
bwa hopelijk smijten ze die zenders ni in mijne regio van het scherm, want dan trekt ik naar de ombudsman

mauron

Legacy Member
B[ueMuSe zei:
misschien moet je gewoon wat geduld hebben? Rome is niet op 1 dag gebouwd... dit is evolutie, geef het een kans!

en die paar zenders zijn geen ramp...

Mja, ik zeg niet dat ik dit niet ging aankopen, maar ik wou dit alleszins niet direct doen. Het is natuurlijk de toekomst, maar ik hekel de manier dit wordt geïntroduceerd. Zomaar zenders van de standaardkabel afnemen (CNN, waarom CNN?) en zeggen van "wil je die zender terug? BETALEN!". Sorry, maar dat kan ik niet apprecieren.

fraCk

Legacy Member
Mja ik vind dat ze zo een dingen eigenlijk helemaal niet mogen doen :s mja wie ben ik.
Die hebben da recht zomaar of wat?
Blijft toch maar raar ...

(ö)CerberuS

Legacy Member
fraCk zei:
Hoe kunt ge zien als ge TV van telenet hebt :unsure:
Internet allesinds niemeer :p

Ge hebt zoiezo TV van telenet ge kunt daar ni tussen kiezen, Telenet heeft enkele jaren geleden het hele kabelnetwerk in hande gekregen m.a.w. wat Telenet zegt is wat er zal gebeuren...

TitaTovenaartje zei:
Lang leve ADSL? :unsure:

Ik kan me echt niet voorstellen waarom je het post maar we zijn hier NIET over internet bezig laat staan over ADSL. Van waar je het haalt snap ik niet maar lees eerst een thread.

mauron

Legacy Member
(ö)CerberuS zei:
Ge hebt zoiezo TV van telenet ge kunt daar ni tussen kiezen, Telenet heeft enkele jaren geleden het hele kabelnetwerk in hande gekregen m.a.w. wat Telenet zegt is wat er zal gebeuren...

Klopt niet helemaal, niet alle regios zijn in handen van Telenet. Je kan het opzoeken via de site van Telenet (of door eens je factuur te bekijken voor je televisie):
http://televisie.telenet.be/nl/schrijf_in/index.asp


(ö)CerberuS zei:
Ik kan me echt niet voorstellen waarom je het post maar we zijn hier NIET over internet bezig laat staan over ADSL. Van waar je het haalt snap ik niet maar lees eerst een thread.

Belgacom gaat ook digitale TV leveren, dus zijn opmerking was niet helemaal misplaatst.

coap

Legacy Member
diene digitale tv is dikken afrip godverdomme telenet , klante kloters

fraCk

Legacy Member
@ Hierboven
Lol dus iedereen heeft daar TV van en die mogen dat zomaar doen.
Pff waar gaat dat naartoe :/
Niet dat dit mijn favo zenders of zo zijn ma ik vind da eerder machtmisbruik..
Maar wat had ge verwacht van hun he, geldbeugels
/Edit: Nu gaan ze naar andere bronnen van inkomsten op zoek want met de nieuwe telemeter binnekort gaan ze arm worden, dat was volgens mij zowat hun grootste inkomen :p

(ö)CerberuS

Legacy Member
mauron zei:
Klopt niet helemaal, niet alle regios zijn in handen van Telenet. Je kan het opzoeken via de site van Telenet (of door eens je factuur te bekijken voor je televisie):
http://televisie.telenet.be/nl/schrijf_in/index.asp




Belgacom gaat ook digitale TV leveren, dus zijn opmerking was niet helemaal misplaatst.


Oprechte excuses in dat geval, tmoet weer lukken die gunnen elkaar geen cm. ma das dan concurrentie zeker. Zijn post was buiten dat nog steeds misplaatst trouwens veel stond er niet in laat staan het nuttig was.

fraCk

Legacy Member
JOUW GEMEENTE BEVINDT ZICH NIET IN TELENET TELEVISIE GEBIED.
Maar goed ook

mauron

Legacy Member
(ö)CerberuS zei:
Oprechte excuses in dat geval, tmoet weer lukken die gunnen elkaar geen cm. ma das dan concurrentie zeker. Zijn post was buiten dat nog steeds misplaatst trouwens veel stond er niet in laat staan het nuttig was.

Dat klopt natuurlijk wel ;)
Hoe dan ook, ik zie niet veel goeds komen van dat hele Belgacom-tv gebeuren. Je hebt zowiezo een ADSL-abonnement nodig (wat bij Telenet gelukkig niet het geval is) en als je TV kijkt gaat je internet trager. En de concurrentie tussen de 2 lijkt me ook wat raar. Moeten kiezen tussen tv-providers, het is iets raar. Maar stel je voor dat (ik zeg nu maar iets) VTM (de hele groep, VTM, Kanaal2 en Jim) een exclusief contract sluiten met Belgacom. Dan staan de VTM-kijkers daar met hun Digibox van Telenet.

Jaja, het worden vreemde tijden in tv-land.

Mediamonk

Legacy Member
mauron zei:
Vandaag een boekje van telenet in de bus gekregen, en daarnet nog op het nieuws: Telenet lanceert binnenkort digitale televisie.

Ik heb dan maar eens de website van Telenet bezocht om uit te zoeken wat dit echt betekent. Je zal dus kunnen gewoon blijven kijken naar je analoge tv, want digitale tv is "geen vervanger, maar een uitbreiding". Je zou dus denken, oke, alles blijft hetzelfde, en digitale kijkers krijgen wat extra. FOUT!

Vanaf 3 september smijt Telenet zomaar 8 zenders van de klassieke analoge kabel, namelijk:
  • CNN
  • BBC World
  • Arte
  • France 3
  • TCM
  • TVE
  • tell-sell
  • CNBC

Wil je deze zenders blijven bekijken? Mag je mooi een Digibox gaan kopen bij Telenet. Kostprijs: 199€, en dit moet dan nog eens worden geinstalleerd door iemand van Telenet. Daarbij komt nog een activeringskost (prijs ben ik niet meer zeker).

Bij die digitale televisie krijg je nog een aantal extra zenders zoals Eurosport en Discovery en heel wat Franse zenders.

Ben ik de enige die helemaal niet onder de indruk is van dit alles?

Lees ik nu fout ?

Je betaald alleen een waarbog voor die analoge kanalen nog te ontvangen.

Telenet start op 3 september met interactieve digitale televisie. Het volledige aanbod zal bestaan uit 85 zenders, maar dat aantal kan in de toekomst nog toenemen. Het aanbod zal via de kabel beschikbaar zijn en is zonder meerkost inbegrepen in het kabeltelevisie-abonnement.

In het pakket zitten de huidige 26 analoge kanalen (8 kanalen verschuiven naar het digitale aanbod), aangevuld met 41 digitale tv-kanalen. Om het digitale aanbod te ontvangen, is evenwel een decoder nodig. Die kan worden gekocht voor 199 euro of gehuurd. De huurprijs is nog niet gekend. Daarnaast zijn er nog 44 extra thematische en premiumkanalen, waarvoor moet worden bijbetaald.

Wie niet in het digitale verhaal wil meestappen, kan door middel van een digitale convertor de huidige analoge kanalen ontvangen, maar betaalt daarvoor een waarborg van 49 euro. (GEL) Dus geen 199 Euro eeeh..das voor de digitale decoder dat je betaald als je digi tv wil.

Beetje beter lezen denk :p voor je zoiets post :p

mauron

Legacy Member
Mediamonk zei:
Wie niet in het digitale verhaal wil meestappen, kan door middel van een digitale convertor de huidige analoge kanalen ontvangen, maar betaalt daarvoor een waarborg van 49 euro. (GEL) Dus geen 199 Euro eeeh..das voor de digitale decoder dat je betaald als je digi tv wil.

Beetje beter lezen denk :p voor je zoiets post :p

Heb dat net ook gezien. Ik moet wel zeggen dat het niet op de meest logische plaats staat (zou toch wel bij Hardware mogen staan ook).

En hoe dan ook, het blijft een extra kost. Hoe je het ook bekijkt je zal extra geld moeten neerleggen om dezelfde zenders als nu te kunnen bekijken.

Mediamonk

Legacy Member
haha idd maar tis geen 199 euro eh :p das een waarborg dus dat ben je niet kwijt.. kvin het ook dom maja ze moeten ergens hun geld vandaan halen.

cooly

Legacy Member
Ze moeten ons weer het geld uit de zakken kloppen ze,
weer typisch,der komt iets nieuws uit,ze zijn de eersten en daar make ze dan winst uit.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan