Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Avilowca

Legacy Member
lang leve chello. 't zijn dan wel hollanders, maar ze halen ni zo van die vuil trucen met u uit als telenet :)

k995

Legacy Member
FeNiX4LiFe zei:
persoonlijk vin ik adslTv schandaliger. zij garenderen de kwaliteit niet. ( te ver van centrale is minder beeld ) maw bijna verplicht appart abo hebben anders kan je quasi geen bal doen met je lijn tijdens je tv kijkt om geen drops te veroorzaken.

Nee hoor, verder van de centrale is geen minder beeld. Waar haal je dit?

Wat er wel word aangetast is je internet connectie. Die gaat een stuk lager liggen tot een 25-30 Kb/s nog genoeg voor surfen, spelletjes niet genoeg voor als je iets serieus wil downloaden.

diegenen die dachten dat digitale TV echt een revolutie ging zijn zijn maar dromers hoor.
digitaleTV is nooit een revolutie geweest. het geeft enkel wat extra's.
vgl het een beetje met sateliet veel kanalen maar je bekijkt er maar enkele van.

Ze implementeren het slecht, ik had gehoopt dat ze ipv het standaard abonnement ze de keuze vrij zouden laten. Wat ik daarmee bedoel is wat in een heleboel andere landen als bestaat, je beslist zelf de zender die je wil zien en betaald voor bepaalde paketten. Wil je CNN/BBC world/national geographic,... dan betaal je daarvoor, een film pakket, sport, muziek,... . Alle zenders maken deel uit van paketten en jij kan beslissen welke je wilt en welke niet.

Nu maken ze van digitale TV enkel een licht verbeterde versie van wat er nu als is, maar wel een pak duurder.

F.A.

Legacy Member
Een hoop gaan betalen om naar commerciele zenders te kunnen kijken. Wat een vooruitgang. Waarom zenden ze VTM/Ka2/VT4 en co niet uit via DVB. Wie dan de rest wil zien schaft zich gewoon een schotel aan. 99% van die andere crap is vrij te bekijken via satelliet. Nu is het pure monopolie. Ik dacht dat men in Europa alles ging vrij maken. Men vervangt overheidmonopolies gewoon door private monopolies. En die zijn nog erger.

ComputerVISTA

Legacy Member
angelus2002 zei:
wat moet je eigenlijk doen als je meerdere kabel aansluitingen hebt in huis?
Bijvoorbeeld:
Aansluiting in de keuken
aansluiting in de living
slaapkamer

Moet je dan drie van die boxjes gaan kopen ofwa? (=3*199euro). Is toch pure zever zoiets. Waarom dienen box niet laten installeren waar je distributie binnenkomt, zodat het digitale signaal naar overal wordt gestuurd. Dit is pure geldklopperij!


Voorlopig zou je voor elk tv toestel nog zo een 199 euro kostend toestel kopen maar ik zie wel gebeuren dat ze naar verloop van tijd draadloze ontvangers gaan zetten aan je andere tv's zodat je niet overal van die dure toestellen moet gaan zetten.

iets in de aard van dit:

Modem voor digitale tv---->hoofd ontvanger bij je eerste of belangrijkste tv met ingebouwde draadloze zenders------>naar de verschillende andere ontvangers op de andere toestellen die in je huis verspreid staan.



Dit is natuurlijk maar iets wat ik denk en veronderstel he, dus baseer je er maar niet op ;)

DogFacedGod

Legacy Member
Er is toch een tv-kabel uitgang uit die box. J ehebt van die contact doosjes waarmee je kan zorgen dat je 2 uitgangen krijgt. dus kan je 2 kabels deruit laten vertrekken naar 2 TV's. er is ook nog een SCART-uitgang die box. Dus zo kan je al 3 TV's aansluiten. (denk ik)

zoiets bijvoorbeeld

http://images.google.be/imgres?imgurl=http://www.ahg-electronic.de/images/SplitterTV.JPG&imgrefurl=http://www.ahg-electronic.de/k_49.htm&h=162&w=199&sz=12&tbnid=WNvA__nWR-kJ:&tbnh=80&tbnw=99&hl=nl&start=1&prev=/images%3Fq%3Dsplitter%2Btv%2Bkabel%26hl%3Dnl%26hs%3DTTr%26lr%3D%26client%3Dfirefox-a%26rls%3Dorg.mozilla:nl-NL:official%26sa%3DN

F.A.

Legacy Member
Maar op elke tv zul je wel hetzelfde moeten kijken. Indien jij de voetbal wil kijken, je vrouw Familie en de kinderen TMF dan is het dikke ambras.

k995

Legacy Member
B!G Fr@nk!3 zei:
Telenet spreekt wel over een Digitaal signaal maar zou men dit later naar HDTV overschakelen of is digitaal al HDTV :confused:

Neen, de TV nu is 576i in belgie dat is dus 576 horitzontale lijnen met elke lijn 720 pixels, interlaced weergegeven. Dit krijg je wel enkel als je DVD kijkt, kabel TV heeft maar zo'n 400 pixels .

HDTV is minimum 720p oftwel 720 lijnen horizontaal en 1280 pixels op elke lijn, progressief weergegeven.

Je hebt ook 1080i en dat is dan 1080x 1920 interlaced.




Ze gaan dus in het begin alleen 576i (of p? geen idee) aanbieden wat dus overeenkomt (of zou moeten)met DVD kwaliteit . Als je een goede kabelverbinding en TV hebt zal dit dus amper merkbaar zijn.

Later wil men idd HDTV aanbiedne maar daar heb je nog een grotere bandbreedte nodig, 15 tot 20mbps en die zijn er nu nog amper.


Voor de mensen met een gewone tv kunnen zullen zij ook kunnen genieten van de digitale kwaliteit of zal dit beter zijn voor de mensen met een LCD of plasma scherm.

Iedereen zal ervan kunnen genieten, maar vooral de mensen die nu een slecht kabelsignaal krijgen (je wee wel die strepen door het beeld) met de digitale TV zou dit volledig moeten wegvallen en zou je in princiepe altijd DVD kwaliteit moeten krijgen .

LCD is nog steeds slechter dan de "gewone" tv maar die zal ook kunnen meegenieten, zelfde voor plasma.

MilM

Legacy Member
1) Voor het gewone abonnement (zoals nu): 21 kanalen ipv 28 kanalen
Men kan 28 kanalen verkrijgen door een bakje te kopen ie digitaal omzet naar analoog (50 euro)

2) Telenet start op 3 september, belgacom eind deze maand nog

3) Telenet werkt via kabel (ligt bijna overal in belgie, buiten in paar boerendorpen + in limburg denk ik), belgacom via adsl

4) Het wordt kiezen

Telenet biedt 41 zenders plus alle regionale zenders
Eurosport komt trug + ruimer aanbod franse zenders
Telenet heeft oa TMF en MTV binnengehaald en deze worden dus exclusief voor telenet klanten
Er is een tv-gids en de klant heeft recht op 200 uur films en televisieprogrammas op aanvraag (voor het basispakket toch)
voor de toekomst ook email via televisie
Ook wordt BBC One en Two exclusief voor telenet klanten (Top Gear Motorsport ...)
En van voetbal -> Engelse + Braziliaanse competitie

Belgacom brengt dan wel weer de belgische competitie (anderlecht - brugge ?) en de italiaanse competitie (Milan - Juventus ? )

5) prijs:
200 euro settopbox + 15 euro maandelijks voor basispakket (zowel voor TN als Belgacom)

DogFacedGod

Legacy Member
F.A. zei:
Maar op elke tv zul je wel hetzelfde moeten kijken. Indien jij de voetbal wil kijken, je vrouw Familie en de kinderen TMF dan is het dikke ambras.

je hebt gelijk. de kanalen worden nu wss veranderd via die box. dat zou lastig worden met mijn ouders als ik de GP van USA wil zien.

Heeft er iemand een schotel ofzo? Ik wil de prijzen(alles hé ook belasting als ge dat moet betalen voor je schotel) daarvan eens zien.

Telenet kan me heel mss bekoren als ze ITV en motors TV in hun aanbod hebben. de vraag is alleen voor hoeveel geld.

MilM

Legacy Member
k995 zei:
Ze implementeren het slecht, ik had gehoopt dat ze ipv het standaard abonnement ze de keuze vrij zouden laten. Wat ik daarmee bedoel is wat in een heleboel andere landen als bestaat, je beslist zelf de zender die je wil zien en betaald voor bepaalde paketten. Wil je CNN/BBC world/national geographic,... dan betaal je daarvoor, een film pakket, sport, muziek,... . Alle zenders maken deel uit van paketten en jij kan beslissen welke je wilt en welke niet.

Nu maken ze van digitale TV enkel een licht verbeterde versie van wat er nu als is, maar wel een pak duurder.

Het werkt toch met paketten ook ?
Het is normaal dat ze op zijn minst een basispakket aanbieden imo
Mensne moeten er nog vertrouwd mee geraken, dus niet te ingewikkeld
Ik vind het dan ook een logische en slimme zet

Er naast het basispakket kun je die paketjes kopen van extra zenders of kaskrakers of wedstrijden uti internationale voetbalcompetities

roltrap

Legacy Member
onze pa zal lachen.
Als Spanjaard kijkt die vooral TVE en de Franse zenders.
Chance dat hij zijn schotelantenne nog heeft...

DogFacedGod

Legacy Member
MilM zei:
1) Voor het gewone abonnement (zoals nu): 21 kanalen ipv 28 kanalen
Men kan 28 kanalen verkrijgen door een bakje te kopen ie digitaal omzet naar analoog (50 euro)

2) Telenet start op 3 september, belgacom eind deze maand nog

3) Telenet werkt via kabel (ligt bijna overal in belgie, buiten in paar boerendorpen + in limburg denk ik), belgacom via adsl

4) Het wordt kiezen

Telenet biedt 41 zenders plus alle regionale zenders
Eurosport komt trug + ruimer aanbod franse zenders
Telenet heeft oa TMF en MTV binnengehaald en deze worden dus exclusief voor telenet klanten
Er is een tv-gids en de klant heeft recht op 200 uur films en televisieprogrammas op aanvraag (voor het basispakket toch)
voor de toekomst ook email via televisie
Ook wordt BBC One en Two exclusief voor telenet klanten (Top Gear Motorsport ...)
En van voetbal -> Engelse + Braziliaanse competitie

Belgacom brengt dan wel weer de belgische competitie (anderlecht - brugge ?) en de italiaanse competitie (Milan - Juventus ? )

5) prijs:
200 euro settopbox + 15 euro maandelijks voor basispakket (zowel voor TN als Belgacom)

als dat waar is van BBC1 en BBC2, heeft Belgacom nu al afgedaan voor mij. Maar waar heb dat je gevonden?

GhO$T

Legacy Member
jeeses christ da hangt echt ferm mijn voeten uit heel dieje zever, ze willen allemaal vooruitgang (ons geld afrippen zeg maar) en het gelijkt juist op niks wa ze proberen.

computer xp zei:
Net gelezen in de metro:

Als je die kanalen toch wilt behouden kan je je een convertor aanschaffen voor de prijs van 49 euro.

En Europa zou de analoge televisie willen volledig weg hebben in 2011


Ook stond er duidelijk bij dat een groot deel van Limburg en Antwerpen geen digitale tv zullen hebben omdat ze het netwerk op die bepaalde plaatsen niet in handen hebben.


BTW: ge krijgt met IDtv geen 85 zenders he ;) Je krijgt er +- 40 en dan zijn er nog is zoveel extra betaal zenders zoals Playboy channel enzo....
Allez wreed leuk, met andere woorden mensen die helemaal geen behoefte hebben aan die idiote digitale toestanden mogen ofwel voor hun zuur betaalde 200€ per jaar 8 kanalen minder bekijken ofwel nog maar eens in hunne zak tasten gewoon maar om hetzelfde te zien, terwijl telenet de laatste jaren al verschillende keren het abonnement voor kabel tv duurder gemaakt heeft :angry:


en wat ik hierboven lees bij MilM laat mij echt al helemaal plat gaan van het lachen, zo schandalig is het

komaan zeg straks moet je bij 35 verschillende providers met 35 verschillende decoders werken gewoon om effe naar diejen klote tv te zien,
achja ik zie al graag es topgear de zondag dus efkes mijn telenet lijntje in gang steken (= 200€ per jaar dokken (en ge gaat het zien, binnen de kortste keren slaat het abbo weer op want ze moeten nu 40 kanalen aanbieden via digitaal ipv een kleine 30 vroeger) en nen domme decoder die weeral plaats inneemt voor 200€)
dagje later heb ik zeker wel zin in Belgisch voetbal dus laten we efkes den technieker bellen om een adsl lijn te leggen en dan gaan we gezellig nog es veel teveel geld betalen aan Belgacom om hun posten ook te kunnen ontvangen dan nog in magere kwaliteit :doh:

dikken BS noem ik heel die toestanden, als ge dat al vooruit gang durft noemen... goe bezig

pipoclown

Legacy Member
MilM zei:
3) Telenet werkt via kabel (ligt bijna overal in belgie, buiten in paar boerendorpen + in limburg denk ik), belgacom via adsl


In limburg zijn ze niet zo achterlijk geweest om de kabel aan telenet over te dragen. Gevolg daarvan:
- Geen of nuawelijks prijsinflaties bij de invoering van digitale TV.
- Een consistent zender beleid. niet zoals bij telenet waar ze alle twee weken hun zenders wel veranderen.
- Een beter digitaal platform met meer mogelijkheden.[/quote]


4) Het wordt kiezen

Telenet biedt 41 zenders plus alle regionale zenders
Eurosport komt trug + ruimer aanbod franse zenders
Telenet heeft oa TMF en MTV binnengehaald en deze worden dus exclusief voor telenet klanten
Er is een tv-gids en de klant heeft recht op 200 uur films en televisieprogrammas op aanvraag (voor het basispakket toch)
voor de toekomst ook email via televisie
Ook wordt BBC One en Two exclusief voor telenet klanten (Top Gear Motorsport ...)
En van voetbal -> Engelse + Braziliaanse competitie


dat van BBC 1 en 2 zou ik wel eens willen weten waar ge dat vandaan hebt...
momenteel vangen ze die gewoon aan de kust en steken ze die hier op de kabel. En dat van TMF en MTV lijkt me ook onwaarschijnlijk. Die gaan niet zomaar effe een heel deel van hun adverteerders publiek opgeven.
Bronnen graag dus.

MilM

Legacy Member
Tsjerno zei:
als dat waar is van BBC1 en BBC2, heeft Belgacom nu al afgedaan voor mij. Maar waar heb dat je gevonden?

samenvatting van de krant

maar ik verstaat ook niet echt
BBC1 en BBC2, TMF, MTV zogezged exclusief voor telenet

Maar ik lees nergens dat de gewone klant met gewone kabel die kanalen zouden verliezen
Maar gewone kabel is ook Telenet

Dus mss dat mensen zonder digitale televisie die kunnen behouden
Daar heb ek geen idee van

EDIT: volgens mij zal je dus belgacom digitale televisie kunnen nemen zonder het huidige kabel abonnement van telenet nog te moeten betalen ? Ik denk dus dat de mensen die enkel belgacom digitale televisie nemen, die kanalen zullen verliezen. Maar dan wel geen jaarlijkse som meer moeten betalen aan telenet voor kabel.
Maar dat is gewoon mijn eigen interpretatie van de woorden "exclusief voor telenet klanten"
Meer weet ik er niet van.

pipoclown

Legacy Member
Das gewoon pure Bullshit. Als gij een antenne hebt die sterk genoeg is kunt ge BBC gewoon uit de ether halen (aan de west kant van het land). Interelectra (die van limburg dus) pakkken BBC daar gewoon uit de ether en sturen die van daaruit de kabel op. Daarmee dat ge als het hard stormt op het kanaal soms gestoorde ontvangst hebt van de BBC.
Ik zou wel eens willen weten op welke basis telenet BBC exculsief heeft kunnen verwerven. Als ik me niet vergis hebben de BBC kanaeln zelfs een must carry licentie hier in vlaamderen.....

DogFacedGod

Legacy Member
MilM zei:
samenvatting van de krant

maar ik verstaat ook niet echt
BBC1 en BBC2, TMF, MTV zogezged exclusief voor telenet

Maar ik lees nergens dat de gewone klant met gewone kabel die kanalen zouden verliezen
Maar gewone kabel is ook Telenet

Dus mss dat mensen zonder digitale televisie die kunnen behouden
Daar heb ek geen idee van

neenee als ge analoge tv (gewone kabel) wilt houden, dan verlies je CNN, BBC World, TVE en nog een paar anderen. behalve als je da bakje van 50 euro koopt. Ik snap er ook niks meer van; geen BBC op Belgacom.dat klinkt extreem voor mij. Ik weet één ding. Bang afwachten is de boodschap.

wat het voor de Telenetlozen in Limburg gaat zijn... Niemand weet het denk ik

GhO$T

Legacy Member
MilM zei:
ongeveer 15 euro voor basispakket bij beiden
dus pakt nu da ge bij telenet blijft zou de prijs niet veranderen? (behalve die afrip van een decoder van 200€ )

want voor zover ik weet betalen wij nu ook iets minder dan 200€ voor de kabel?


of is dat een bedrag da ge nu extra moet betalen naast het kabelabbo gewoon omdat het digitale posten zijn? anders mogen ze hun aanbod direct steken waar de zon niet schijnt gvd
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan