Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Skoebiedoe

Legacy Member
<_Skullbasher_> zei:
Nu zit mijn vader ook bezig over In.Di (dus integan digitaal). Want dit is eigelijk redelijk goedkoop. Nu heb ik wel gelezen dat zijn bepaalde zenders eigelijk uitzenden zonder er echt de rechten van te hebben. Zijn er mensen die In-Di goed vinden of er iets goed van hebben gehoord ? Want ik heb daar toch nog niet veel van gehoord moet ik zeggen.


Bedankt alvast


Ik heb indi en dit is infeite hetzelfde als telenet digitaal standaard met dezelfde kanalen.
Ik zou niet weten waarom ze zenders zouden uitzenden waar ze geen rechten op hebben.Als nutsbedrijf kan je je dat niet echt veroorloven denk ik.

Indi werkt naar behoren en als je meerdere toestellen hebt moet ge dus ook meerdere decoders aankopen.
Dan heb je ook nog de optie op een extra zenders pakket voor € 10 afgerond naar boven.
Enkel is indi niet interactief....dus geen herhalingen bekijken of films bestellen.
Het enigste wat mij een beetje stoort is dat die decoders soms wat traag reageren en van zender wisselt.

Rage

Legacy Member
We hebben hier BelgacomTV genomen (3 maanden gratis, geen enkele kosten aan, dus we kunnen niets verliezen)

Ik moest alles installeren. Ik ging alles doen alsof ik een computerleek was en heel schoon de handleiding volgen zodat ik niets zou verkeerd doen. Het liep al vrij snel mis. De CD die Belgacom meeleverde (Easy Setup) bleek moeilijk te doen. De setup liep telkens vast. Dan maar alles manueel doen, bleek toch simpel te zijn.

Alles geconfigureerd, ingestoken. Laten we eens TV kijken! Hier liep het ook al mis. Het werkte gewoon niet! De digibox stond aan (3 blauwe lampkes die schenen) ze knipperden als ik op mijn afstandsbediening duwde, maar op het scherm bleeft ik het logo zien van de digibox. (het merknaam)

In de handleiding stond dat ge nooit gewoon de stroom mag uittrekken, dat ge altijd via de afstandsbediening de digibox moet uitschakelen... maar het WERKT NIET...

Dan toch maar naar de support gebeld, ik kreeg een soort antwoord apparaat: "Veel problemen kunnen opgelost worden door even de stroom uit de digibox te trekken".

Dan deed ik dit maar, en hopla BelgacomTV werkt!

Dan eens TV kijken. Wat merk ik op? Alles is TRAAg, maar echt TRAAG. Als ik een ander kanaal opzet moet ik 2 à 3 seconden wachten. er zit veel lag op de tvgids. (Ge duwt naar onder, en het gaat pas naar onder na 2 seconden)

Zappen is gewoonweg IRRITANT, de TVgids is gemaakt voor halfblinde kleuters precies. De andere functies heb ik niet meer getest, ik ben verder TV gaan kijken op men kamer, gewone kabelaansluiting.

Dan ging ik maar computeren. Wat merk ik? Lagstoten, internet valt uit, ... wat is me dat hier allemaal?

Neenee, BelgacomTV is maar grote troep! Ik raad het iedereen af!

We hadden hiervoor Digitale Televisie van Interelectra, das nog het beste. Zonder extra kanalen kost het u NIETS, met extra kanalen &#8364;10 per maand. De digibox koste wel iets van &#8364;80 denk ik. Maar de interface was sober en overzichtelijk. Alles ging veel vlotter.

virtualdude

Legacy Member
Minimum Rage zei:
Dan ging ik maar computeren. Wat merk ik? Lagstoten, internet valt uit, ... wat is me dat hier allemaal?

Neenee, BelgacomTV is maar grote troep! Ik raad het iedereen af!

We hadden hiervoor Digitale Televisie van Interelectra, das nog het beste. Zonder extra kanalen kost het u NIETS, met extra kanalen €10 per maand. De digibox koste wel iets van €80 denk ik. Maar de interface was sober en overzichtelijk. Alles ging veel vlotter.
A) het is en blijft ADSLtv en gebruikt een groot deel van de ADSLcapaciteiten

B) basis kost je altijd iets. Je abo.
T'is nie da kabel geen klop kost en digi vb 9€.

NapalmBenny.

Legacy Member
Al dat digi tv zit nog veel te hard in kinderschoenen, denk dat je beter gewoon nog eventjes wacht, totdat men begint te dreigen om de klassieke tv te laten verdwijnen :p.

Het zal in ieder geval duur worden, zeer duur, waardoor sommigen het moeilijk zullen krijgen, en ik vrees dat heel veel mensen er niets van gaan begrijpen en echt geen idee hebben wat ze eigenlijk kopen.

virtualdude

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Het zal in ieder geval duur worden, zeer duur, waardoor sommigen het moeilijk zullen krijgen, en ik vrees dat heel veel mensen er niets van gaan begrijpen en echt geen idee hebben wat ze eigenlijk kopen.
duur depends.
Den basis is goeikoper. ( abo is op 12 % btw ipv 21 voor analoog )

NapalmBenny.

Legacy Member
virtualdude zei:
duur depends.
Den basis is goeikoper. ( abo is op 12 % btw ipv 21 voor analoog )

Dat zijn de kosten nog niet zanne :s, maar als ge voor elke tv zo'n machientje nodig hebt + nog eens een abonnement... ja heel duur :s.

virtualdude

Legacy Member
NapalmBenny. zei:
Dat zijn de kosten nog niet zanne :s, maar als ge voor elke tv zo'n machientje nodig hebt + nog eens een abonnement... ja heel duur :s.
eenmalige kosten zijn msh hoog maar voor de rest geen klop hoger.

Als je bij telenet 5 dooskes pakt met basis dan gade niet meer abo betalen als 1 dooske.

NapalmBenny.

Legacy Member
virtualdude zei:
eenmalige kosten zijn msh hoog maar voor de rest geen klop hoger.

Als je bij telenet 5 dooskes pakt met basis dan gade niet meer abo betalen als 1 dooske.

Euhm was het niet zo, dat ge voor elke tv ook een abonnement moet nemen :wtf: ? of is dat alleen bij belgacom zo??

NapalmBenny.

Legacy Member
Ik heb meerdere tv's. Heb ik voor iedere tv een aparte decoder nodig?



Toch wel. Wanneer je op elk toestel in huis digitale televisie wil ontvangen, dan zul je per toestel een aparte decoder nodig hebben. Let wel: televisies zonder decoder maar met een kabelaansluiting, kunnen gewoon het analoge signaal blijven ontvangen. Wanneer je voor Belgacom TV opteert en meerdere aansluitingen wil, dan moet je telkens opnieuw een telefoonlijn, een adsl Go-abonnement en een decoder aanschaffen. Daar komt pas verandering in bij de introductie van vdsl.Ter herinnering: de prijs van een decoder bij Telenet bedraagt 199 euro. Bij Belgacom kun je zo'n digitale ontvanger huren voor 6 euro per maand.

Oh boy :s

Hier een handige vragenlijst :p:

http://www.nieuwsblad.be/GT/Index.aspx?genericId=73

Er zijn momenteel nog te veel veranderingen op komst, binnenkort ook HD-digtale tv ipv gewone, + vdsl, pffff ik wacht nog wel even :p.
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan