Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

K-2

Legacy Member
Skratz zei:
@K-2: Interkabel hoeft enkel met belgacom te concureren (aangezien telenet niet verkrijgbaar is) en dat is zeker geen grote speler.
Geen grote speler?? :wtf: Die mannen hebben net 36 miljoen euro op jaarbasis gelegd voor Belgische voetbal, zitten in de bel-20 en jij noemt dat een kleine speler??

Met speler bedoel ik niet hoe groot ze zijn qua digitale televisie hé: vermits het net gelanceerd is, zijn er nog geen echte spelers op die markt.

Wat ik bedoelde is dat belgacom en telenet diepe, diepe zakken hebben, en dat ze de markt afschuimen om exclusieve rechten te kopen (inhoud/content): Belgacom Belgisch/Italiaans voetbal, telenet de spaanse en Britse, telenet naar het schijnt exclusief de bbc('s). Beide gaan ook massaal investeren om de interactieve diensten op poten te zetten, pay-tv, view-on-demand, etc... Daar heeft interkabel gewoon de centen niet voor.

@Øiram: Je HEBT ook niks nodig van telenet, behalve een tv aansluiting (geen internet/telefoon)... MAAR daar zit het addertje: als jij nu geen kabeldistributie hebt via telenet (zijnde MixtICS), maar via interkabel (zoals integan), KAN je geen telenet digitale televisie nemen.

Thierry

Legacy Member
Wat een afzetters bij Belgacom, man!

Ten eerste zakt je downloadsnelheid dramatisch:

Is het mogelijk om tegelijkertijd te surfen via de PC & naar Belgacom TV te kijken?

Ja, dit is mogelijk via de gewone ADSL verbinding (vb. Belgacom ADSL Go).

De snelheid zal wel beperkt zijn tot 600 Kbps.
De klant hoeft niet noodzakelijk een Belgacom ADSL Plus verbinding te hebben.

Wat zijn da nu voor toeren? De snelheid gaat van 3.3 Mbps naar 600 Kbps, wat betekent dat mijn downloadsnelheid van ong. 400 Kb/sec teruggeschroefd wordt naar een luttele 72 Kb/sec.

En ten tweede moet je naast de decoder ook nog (in mijn geval en in de meeste andere gevallen) een nieuwe modem kopen, te weten de nieuwe Wifi-modem van Philips.

Welke modems zijn compatibel met Belgacom TV?

Met ADSL: Philips Wireless.
De reeds aangeboden Philips modems zijn Belgacom TV compatibel. Ook de huidige Philips modems kunnen worden aangesloten op Belgacom TV. Bij deze zal wel een upgrade (aanpassing) nodig zijn van de firmware (software). Dit wordt door de technieker tijdens de installatie geregeld.

Met VDSL: Nog in onderzoek.

Ik denk toch dat ik mijn internet- en digitale TV-verbinding gescheiden ga houden en ga blijven surfen met ADSL en de digitale TV via Telenet...

Oiram

Legacy Member
Ik denk toch dat ik mijn internet- en digitale TV-verbinding gescheiden ga houden en ga blijven surfen met ADSL en de digitale TV via Telenet...
Ik denk dat ik dat ook ga doen, wij zijn met meerdere mensen thuis en het lijkt mij gewoon handiger om het zo te doen.

@K-2: Bedankt, ik was gewoon niet zeker omdat ik iedereen hier hoor van een kabel naar de modem... Maar ik wacht wel nog even en ga dan eens in een speciaal zaak info nemen. K'denk dat ik vrij snel op die digitale tv wil zitten. Basic voor uitgebreide zaken wacht ik liever toch nog totdat het allemaal wat stabiel is.

Brugge valt tot een MixtICS gebied, dus dat is al geen probleem voor mij.

thinkFishstick

Legacy Member
Øiram zei:
Ik heb geen telenet internet aansluiting, wij hebben hier niets van telenet kan dat kwaad?
want ik heb eindelijk niet zo veel zin om over te schakelen naar telenet.

Hebben hier thuis een telefoon lijn (voor internet en telefoon (= belgacom) en hebben een distrubutie kabel om naar tv te kunnen kijken... dus geen telenet verbindingen met internet of zo dus ook geen modem van telenet, geen bakken van telenet, niets gewoon... enkel de distributie kabel... voor tv enkel.

Moet je die interactieve diensten er bij nemen, ik wil eindelijk enkel en alleen mijn discovery channel terug... :/
Die interactive diensten (aansluiten, tenminsten) krijg je er gratis bij (is enkel kwestie van configureren en aansluiten aan telenet modem. Je betaalt enkel voor interactief als je er gebruik van maakt (pay per view)

jippen

Legacy Member
heb even mijn ongenoegen op mail gezet en naar telenet gestuurt.
Je krijgt dan zo een dommme mail terug met
bla bla ba
HDTV wordt in een hogere kwaliteit uitgezonden dan iDTV, dit is dan ook enkel zichtbaar op Televisiesets die zulke resoluties ondersteunen. iDTV darentegen heeft ook een zeer goede beeld/geluidskwaliteit en geeft u tevens de mogelijkheid om uw programma's aan te vragen via de kabel. Dit laat HDTV dan weer niet toe.
bla bla bla.

Ik blijf mails sturen tot ik een deftig antwoord krijg waarom ik voor dezelfde prijs 8 posten moet missen (niet dat ik ze zal missen) maar alles slaagt altijd maar op en wij moeten dat altijd zomaar pikken....wel deze keer niet.
Ik had ook zoaiets van waaw digitaal 200 posten met al het goede ....maar neen. flauw afkooksel van wat we nu hebben met wat interactie(wel daar lig ik niet wakker van). aan een spelleke meedoen en dan op eind van de maand 5 euro betalen.omdat het van de eerste keer niet lukte en je probeert dan 5 keer en 6 de keer lukt maar ze rekenen wel 6 pogingen aan...jaja heb dat eens voor gehad met een 0900 nr.
ik bel....tutututututut....lijnen overbelast......ttututututut , heb 15 keer geprobeerd..en die mannen op tv blijven proberen!!!!. aan eind van de maand op mijn factuur 15 keer de aansluit kost van 0900 nr ,....500bef amaai mijn kl***ten.
revolutie noemen ze dat.
geen hdtv ...wel dan komt het niet op mijn kot.

thinkFishstick

Legacy Member
jippen zei:
Ik blijf mails sturen tot ik een deftig antwoord krijg waarom ik voor dezelfde prijs 8 posten moet missen (niet dat ik ze zal missen) maar alles slaagt altijd maar op en wij moeten dat altijd zomaar pikken....wel deze keer niet.
Ik had ook zoaiets van waaw digitaal 200 posten met al het goede ....maar neen. flauw afkooksel van wat we nu hebben met wat interactie(wel daar lig ik niet wakker van). aan een spelleke meedoen en dan op eind van de maand 5 euro betalen.omdat het van de eerste keer niet lukte en je probeert dan 5 keer en 6 de keer lukt maar ze rekenen wel 6 pogingen aan...jaja heb dat eens voor gehad met een 0900 nr.
ik bel....tutututututut....lijnen overbelast......ttututututut , heb 15 keer geprobeerd..en die mannen op tv blijven proberen!!!!. aan eind van de maand op mijn factuur 15 keer de aansluit kost van 0900 nr ,....500bef amaai mijn kl***ten.
revolutie noemen ze dat.
geen hdtv ...wel dan komt het niet op mijn kot.
het 'deftige' antwoord is al meerdere keren opgekomen in de thread. Kabelruimte is beperkt. Voor 1 analoog kanaal kan men 8 digitale kanalen aanbieden. Die 8 kanalen die telenet eraf haalt halen tesamen minder dan 1% van de totale kijktijd. 8 analoge kanalen vervangen in 8 digitale = plaats voor 56 (extra) zenders.
Die zever 0900 nummer spellekes hebben daar niks mee te maken, die zijn ni van telenet. Die interactive programmas die gemaakt worden voor idtv gaan via afstandsbediening en zijn gratis, daar moet ge geen telefoonnummer voor bellen. Ik weet zelfs ni wat uw tirade over 0900 nummers hier komt doen. Ik neem aan da ge op uw kot nen HDTV van 1500+ EUR hebt staan, dan?

Crovax

Legacy Member
Correctie,1 analoog kanaal = 10 digitale zenders,dus uw bereking klopt ni echt.

Skratz

Legacy Member
in de plaats van 1 analoog kanaal kunt ge ook 30 digitale zenders krijgen, maar de kwaliteit zal navenant zijn. en op veel plaatsen beloven ze digitale tv met 200 kanalen.

liever een relatief beperkt aantal kanalen en deftige kwaliteit dan gelijk het in de vs is, massas kanalen en kwaliteit van men voeten.

Wat ik niet snap is dat er hier niemand moelijk doet over het feit dat ge zelfs voor het basis paket een decoder nodig hebt en dus niet gewoon een dvb tuner. Ge zijt verplicht een extra kaske te kopen ookal heeft uw tv(kaart) een dvb-tuner.

@k-2 wa heeft da te maken met belgacom als televisie aanbieder, ze hebben niet 1 klantnt voor het moment voor hun tv aanbod en hun aanbod trekt voorlopig althans op niks en ge verliest nog eens op uw internet connectie die ge vermoedelijk tegen dezelfde prijs blijft door betalen. (dure tv voor niks terug te krijgen)

Darth-Falcon

Legacy Member
k heb s een vraag.

kunde nu bv als ge om 8u u serie ofzo mist die dan nog om 11u zien ofzo zonder da ge die moet opnemen of extra te betalen ?, en gaat da dan me dien digibox van 199 euro ?

thinkFishstick

Legacy Member
Darth-Falcon zei:
k heb s een vraag.

kunde nu bv als ge om 8u u serie ofzo mist die dan nog om 11u zien ofzo zonder da ge die moet opnemen of extra te betalen ?, en gaat da dan me dien digibox van 199 euro ?
Da hangt af van zender tot zender. De zenders bepalen zelf wat en hoeveel er per pay per view programma moet betaald worden. Zo is VRT nieuws bvb altijd gratis, maar E.R. oid zal waarschijnlijk wel betalend zijn. Ge kunt natuurlijk wel opnemen, maar dat is dan via uw eigen recorder: die van 199eur kan niet opnemen.

K-2

Legacy Member
Skratz zei:
Wat ik niet snap is dat er hier niemand moelijk doet over het feit dat ge zelfs voor het basis paket een decoder nodig hebt en dus niet gewoon een dvb tuner. Ge zijt verplicht een extra kaske te kopen ookal heeft uw tv(kaart) een dvb-tuner.
't zit hem blijkbaar in het decoderen: (zoals bij canal+) in je decoder moeten de "paswoorden" (algoritmes eigenlijk) zitten om het signaal te ontvangen, en belgacom en telenet hebben uiteraard verschillende algoritmes... Televisiemakers kunnen bij het bouwen van hun tv geen rekening houden met alle bedrijven ter wereld die digi-tv aanbieden, dus moet het maar zo.

wat betreft interkabel: Zijn we het er niet over eens dat de investeringen voor digitale tv immens zijn? (als klein voorbeeld: alleen al het opbouwen van een deftige film-databank voor pay-per-view, waar gaat interkabel het geld vandaan halen om dat te bekostigen?? :wtf: )

jippen

Legacy Member
da 0900 gedoe was gewoon om een voorbeeld te geven.
het gaat mij niet om die 8 posten en ik begrijp wel dat ze plaats moeten maken.Het gaat mij om de prijs (maadelijks abo) MEER betalen voor MINDER....
Voor de rest niets.En neen ik heb nog geen hdtv van 1500€ maar als ik een goede hd bron heb zal die rap op mijn kot staan.
Al die spelletjes die ze nu spelen zijn ook niet gratis.
Dus jij denkt dat ze die plots allemaal gratis gaan doen?
en mocht het gratis zijn kunnen ze dan 10 keer de film onderbreken voor reclame....dan zijde nog verplicht om de film op te pakken en later naar te kijken zodat je de reclame kan skippen.....
En zoals sommige al hebben gezegd het zijn de signalen die digitaal worden.
Want zoals ze beloven in de kotjes op tv, superieure beeld en geluid....wil ik dan wel nog eens zien.(mogen ze trouwens ook eens mee stoppen want komt al de spuitgaten uit.)

thinkFishstick

Legacy Member
jippen zei:
da 0900 gedoe was gewoon om een voorbeeld te geven.
het gaat mij niet om die 8 posten en ik begrijp wel dat ze plaats moeten maken.Het gaat mij om de prijs (maadelijks abo) MEER betalen voor MINDER....
Voor de rest niets.En neen ik heb nog geen hdtv van 1500€ maar als ik een goede hd bron heb zal die rap op mijn kot staan.
Al die spelletjes die ze nu spelen zijn ook niet gratis.
Dus jij denkt dat ze die plots allemaal gratis gaan doen?
en mocht het gratis zijn kunnen ze dan 10 keer de film onderbreken voor reclame....dan zijde nog verplicht om de film op te pakken en later naar te kijken zodat je de reclame kan skippen.....
En zoals sommige al hebben gezegd het zijn de signalen die digitaal worden.
Want zoals ze beloven in de kotjes op tv, superieure beeld en geluid....wil ik dan wel nog eens zien.(mogen ze trouwens ook eens mee stoppen want komt al de spuitgaten uit.)
De enige reden da ge nu betaalt om spellekes te doen is omda sms centrales en 0900 nrs boertig veel kost, zeker als ge veel traffiek verwacht. Die stomme inbelspellekes zoals "toeters en bellen" gaan natuurlijk niet overschakelen naar digitale interactiviteit. Maar VRT bvb gaat met Fata Morgana wel gratis interactiviteit aanbieden aan b-TV/idtv klanten. Wa zenders doen met hun films m.b.t reclameblokken heeft weer niks te maken me idtv. Trouwens, als die zenders digitaal uitzenden gaan die elk programma en reclameblok een ID kunnen geven, waardoor ge dus kunt opnemen zonder reclame. Of ze da willen doen, das iets anders natuurlijk.

En ja, idtv is sowieso betere kwaliteit dan analoog, al was het alleen al omdat ge veel minder kwaliteitsverlies hebt juist OMDAT uw signalen digitaal zijn ipv analoog.
Uw maandelijks Mixt-ICS abo blijft trouwens hetzelfde. Da verhoogt ni. Als ge per se uw 8 zenderkes terugwilt legt ge gewoon ne waarborg neer, en voila. Kijkt ge daar ni naar, dan laat ge gewoon hoe het is eh.

thinkFishstick

Legacy Member
K-2 zei:
't zit hem blijkbaar in het decoderen: (zoals bij canal+) in je decoder moeten de "paswoorden" (algoritmes eigenlijk) zitten om het signaal te ontvangen, en belgacom en telenet hebben uiteraard verschillende algoritmes... Televisiemakers kunnen bij het bouwen van hun tv geen rekening houden met alle bedrijven ter wereld die digi-tv aanbieden, dus moet het maar zo.
QUOTE]
Correct. Al zijn er meen ik nu wel onderhandelingen met telenet/belgacom en bepaalde televisiefabrikanten om in de toekomst (Denk HDTV) een ingebouwde decoder te installeren die de smartcards van telenet/belgacom aanpakt en beide codecs ondersteunt. Nonetheless, dat is dan weer een steek for integan, omdat dat echt wel enorme investeringen vraagt. Telenet bvb heeft overeenkomsten met 70 of 75% van de grote productiehuizen (Paramount, MGM, etc) om zo aan de filmrechten te komen: die prijzen zijn echt ni om mee te lachen.

jippen

Legacy Member
en wie moeten ze nog over de streep krijgen om interactief te worden ?
juist ja
de vrt (nu één)

Skratz

Legacy Member
K-2 zei:
't zit hem blijkbaar in het decoderen: (zoals bij canal+) in je decoder moeten de "paswoorden" (algoritmes eigenlijk) zitten om het signaal te ontvangen, en belgacom en telenet hebben uiteraard verschillende algoritmes... Televisiemakers kunnen bij het bouwen van hun tv geen rekening houden met alle bedrijven ter wereld die digi-tv aanbieden, dus moet het maar zo.
weeral laat ge met een dergelijk antwoord merken dat ge niet weet waar het over gaat.

Die acht zenders die ge met zo een box kunt zien worden wel in dvb uitgezonden en kunt ge dus meet een dergelijke tv ontvangen zonder die box.
Waarom willen de providers dit niet doen met het 'basis' pakket? Omdat ze dan geen settopboxen verkopen, en dus minder winst maken. Want wie verkoopt die settopboxen, juist ja, de providers (al is het dan via electrowinkels, het grote geld gaat toch naar de providers).

Laurens100

Legacy Member
Heeft de digitale televisie van wvem ook interactieve diensten zoals telenet?
Btw Stel nu dat je digitale televisie van wvem neemt en een decoder ervan koopt, maar telenet koopt de kabel in da gebied op, ben je dan nog iets met die decoder?

chosen1

Legacy Member
Laurens100 zei:
Heeft de digitale televisie van wvem ook interactieve diensten zoals telenet?
Btw Stel nu dat je digitale televisie van wvem neemt en een decoder ervan koopt, maar telenet koopt de kabel in da gebied op, ben je dan nog iets met die decoder?

dan moet ge gewoon zo'n kaart gaan halen! tenzij uw decoder zonder kaarten werkt (wat onwaarschijnlijk is)

LeSec

Legacy Member
Misschien nen hint:

Koop den humo eens :p Staat gans artikel over digitale televisie in waarbij zowel telenet als belgacom met elkaar vergeleken worden, ik kan het ook eventueel inscannen moest er interesse zijn, gelieve dan wel een PM te sturen want ik hou deze thread wss ni meer int oog ;)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan