Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

K-2

Legacy Member
Skratz zei:
weeral laat ge met een dergelijk antwoord merken dat ge niet weet waar het over gaat.
Alléé, ik wist niet dat ik te doen had met het meesterbrein qua digi tv :oink:

Kan het brein mij dan ook uitleggen waarom je indi-tv (van interkabel) niet kan ontvangen via een pc (met dvb tuner) (en nee, ook niet als je een smart-card lezer en kaart van in-di hebt), maar enkel via hun nokia box van 199 euro :wtf:

djiezes, we proberen elkaar hier gewoon te helpen, dacht ik... :sop:

Skratz

Legacy Member
Omdat dat gecodeerd is tjiens. dat is zoiets als de juiste sleutel hebben maar niet het juiste slot.

Maar dat was helemaal niet het antwoord op mijn opmerking, ge lult er maar wat bij wat ge ergens gehoord of gelezen hebt. Maar uw replys houden nooit steek met waarop ge replyed.

En daarom moet ge niet proberen om andere mensen de grond in te boren met zulke belachelijke opmerkingen om uw eigen wat meer aanzien te geven ofzo.

breez

Legacy Member
heb heel de topic hier niet gelezen maar:

komt er geen tvkaart voor pc waar zo'n digibox zit 'ingebouwd'

ik was van plan een tvkaart te kopen maar kzou dan liever van den eerste keer één kopen die digitaltv ondersteunt

K-2

Legacy Member
Skratz zei:
Maar dat was helemaal niet het antwoord op mijn opmerking, ge lult er maar wat bij wat ge ergens gehoord of gelezen hebt. Maar uw replys houden nooit steek met waarop ge replyed.
Ik wil hier niet te veel off-topic gaan, maar ik weet echt niet wat uw probleem is... Ik heb één keer gereplyed dat ik niet akkord met u was omdat je zei dat belgacom een kleine speler is... Een bel-20 bedrijf dat 36 miljoen euro legt per jaar voor voetbalrechten (plus een waarschijnlijk ongelofelijk bedrag voor de rest van hun id-tv) is voor mij GEEN kleine speler... dat is alles!

Skratz zei:
Omdat dat gecodeerd is tjiens. dat is zoiets als de juiste sleutel hebben maar niet het juiste slot.
Wat dat betreft: dat is toch exact wat ik zeg?? De vraag was waarom we set-top boxes nodig hebben... Voila, das de reden, en thinkfishstick geeft mij enkele posts later gelijk...

Maar goed, ik ga ermee stoppen, als jij (of iemand anders :) mij kan vertellen, wat er met canal plus gaat gebeuren in niet-telenet gebied? Ik lees overal dat Canal+ prime wordt, en onderdeel van Telenet digi-tv, maar wat voor interkabel mensen? Blijft alles zoals het nu is?

thinkFishstick

Legacy Member
Skratz zei:
weeral laat ge met een dergelijk antwoord merken dat ge niet weet waar het over gaat.

Die acht zenders die ge met zo een box kunt zien worden wel in dvb uitgezonden en kunt ge dus meet een dergelijke tv ontvangen zonder die box.
Waarom willen de providers dit niet doen met het 'basis' pakket? Omdat ze dan geen settopboxen verkopen, en dus minder winst maken. Want wie verkoopt die settopboxen, juist ja, de providers (al is het dan via electrowinkels, het grote geld gaat toch naar de providers).
Ook juist, maar:
a) die TV's zijn boertig duur
b) die TV's zijn enkel nog maar beschikbaar over de plas.
c) die TV's hebben meestal ENKEL een digitale tuner (maw, daarmee kunt ge geen analoge zenders mee ontvangen)


Er zijn bvb wel Loewe TV's van een dikke 3500EUR die bvb twee of drie tuners/decoders aanpakken. Daarmee kunt ge theoretisch analoog en digitaal mee bezien als ge dan nog eens geld neerlegd voor aparte tuners. Dan lijkt 49eur waarborg wel peanuts, no?

thinkFishstick

Legacy Member
BrEeZiE zei:
heb heel de topic hier niet gelezen maar:

komt er geen tvkaart voor pc waar zo'n digibox zit 'ingebouwd'

ik was van plan een tvkaart te kopen maar kzou dan liever van den eerste keer één kopen die digitaltv ondersteunt
Denk het ni. Die digiboxen werken met een smartcard systeem.


K-2 zei:
Maar goed, ik ga ermee stoppen, als jij (of iemand anders mij kan vertellen, wat er met canal plus gaat gebeuren in niet-telenet gebied? Ik lees overal dat Canal+ prime wordt, en onderdeel van Telenet digi-tv, maar wat voor interkabel mensen? Blijft alles zoals het nu is?
C+ (Of Prime, liever) in analoog gebied blijft momenteel gewoon analoog. Die hebben nu Rood en Blauw, dat wordt Prime One, Prime action, en de +1 kanalen daarvan. Voor zover ik weet, valt Hallmark en TCM weg. Meeste hangt natuurlijk af van hoe de onderhandelingen gaan met telenet..

den Acid Burn

Legacy Member
Quilombo zei:
die zenders zijn toch stom :D nee echt ik kijk daar ni naar ofzo ze, alsof al die whiners ier da wel doen :s

85 zenders.. wedden dat er nog niks goe op is?

tv zo saai, tegenwoordig enkel gericht op het uitlache van mensen, enige goeie zijn komische series (en dan nog is 90% daarvan dikke bs), en af en toe een goei documentaire

hou uw idiote opmerking voor uzelf aub.
ik kijk regelmatig naar cnn.

tis niet omdat gij geen engels vertstaat dat alle mensen geen engels verstaan he

MaDDie

Legacy Member
ze beginne met digitale tv in Affligem, kheb ier al verschillende folderkes enz liggen.

thinkFishstick

Legacy Member
MaDDie zei:
ze beginne met digitale tv in Affligem, kheb ier al verschillende folderkes enz liggen.
Affligem is gewoon mixtICS gebied, dus dat is niet verbazend.

Skratz

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Ook juist, maar:
a) die TV's zijn boertig duur
b) die TV's zijn enkel nog maar beschikbaar over de plas.
c) die TV's hebben meestal ENKEL een digitale tuner (maw, daarmee kunt ge geen analoge zenders mee ontvangen)
a) 750€ voor een lcd dvb tv, niemand heeft gezegd dat ze goedkoop zijn, maar zo boertig duur is dat nu tock ook weer niet. Dezelfde tv zonder dvb tuner kost 700€.
b) die tv's over de plas hebben ze atsc, geen dvb en er zijn wel degelijk dvb tv's
c)zijt ge dan nog vanplan om van digitale tv terug te keren naar het analoog(dat zal verdwijnen)

thinkFishstick

Legacy Member
Die dvb TV's van 750€ hebben naar mijn weten dan wel geen analoge tuner. maw, ge zout enkel uw 8 zenders kunnen zien.

Skratz

Legacy Member
tochwel want om gecodeerde canalen te bekijken hebt ge een decoder nodig en in die decoder zit een tuner en die sluit ge aan op uw tv.

Time

Legacy Member
BRUSSEL - Test-Aankoop trekt de 'rode kaart' tegen het digitale tv-aanbod van Belgacom. Dat Belgacom geen prijs kan plakken op zijn abonnement dat minstens één jaar loopt, is volgens de consumentenorganisatie in strijd met de wet op de handelspraktijken en dus onwettig. Ook het feit dat de dienst Belgacom TV niet afzonderlijk verkrijgbaar is, noemt Test-Aankoop onwettig.
,,Dat is koppelverkoop'', zegt woordvoerder Ivo Mechels. ,,Alvorens je van digitale televisie kan genieten, moet je een Belgacom-telefoonlijn, een ADSL-abonnement en een modem-router hebben. Al die producten en diensten moeten volgens de wet afzonderlijk verkrijgbaar zijn''.

Test-Aankoop vraagt dat Belgacom het spel correct speelt. Minister van Consumentenzaken Freya Van den Bossche wordt opgeroepen om de praktijken door haar diensten te laten controleren en op te treden tegen de inbreuken op de wetgeving.

zarathustra

Legacy Member
Terzijde, er zijn dus weldegelijk gesprekken aan de gang om op Telenet ook BBCi aan te bieden. dus kiezen welke court op wimbledon, welke match bij het wk snooker, etc

(DoA)rhYtm

Legacy Member
zoals altijd: een aantal bedrijven (hier is het belgacom en telenet etc) kondigen 'revoluties' aan, en je bent bijna verplicht om je zwaar in de kosten te jagen.

Dat ze met elkaar concurreren is goed, maar dat de gewone tv kijker daarvan het slachtoffer wordt .. straks ben je verplicht om digitale tv te nemen om nog iets te zien.

Het doel is niet iedereen de goede kanten van digitale tv te laten zien, maar zo traag mogelijk hun plan uitvoeren en zoveel mogelijk geld uit je zakken te jagen.

En @ één van de vorige posts: wie zegt dat mensen zo graag die "digitale tv" willen? De meeste mensen zijn tevreden met analoge tv zoals het altijd geweest is. En de meesten hebben de standaardzenders en als ze iets extra's willen namen ze canal+ voor buitenlands voetbal,etc. Nu zal je wellicht daarbij gedwongen worden om geld uit te geven of anders nix te krijgen

K-2

Legacy Member
zarathustra zei:
Terzijde, er zijn dus weldegelijk gesprekken aan de gang om op Telenet ook BBCi aan te bieden. dus kiezen welke court op wimbledon, welke match bij het wk snooker, etc
:eek: Dat zou SUPER zijn! Had ik nooit verwacht... mmmmmmm, nu hopen dat 1) telenet eruit geraakt met de bbc, en 2) integan eruit geraakt met telenet :sop:

Ik heb vanmorgen in de tijd gelezen dat belgacomtv akkoorden heeft met 6 nieuwe zenders, waaronder de rtbf... De andere 5 werden jammer genoeg niet genoemd (en op de site van belgacom ook niets te zien)

<_Skullbasher_>

Legacy Member
Seg ik heb nu eigelijk een paar vraagjes over Digitale TV in het algemeen. Wij hebben hier thuis nu ons een goeie LCD aangeschaft en wij wille nu ook overschakelen op Digitale TV. Nu als ik het goe begrijp zijn er 3 bedrijven die dit aanbieden via de kabel (Telenet , Belgacom en Integan) en dan 1 bedrijf via de Satteliet (TV Vlaanderen). Nu belgacom zou niet echt een optie zijn vanwege eigelijk vrij veel slechte reviews enzo en in het algemeen slechte herinneringen aan belgacom. Nu telenet heb ik een klein probleem mee want als ik ernaar bel zegge ze dat ik Telenet Digitaal niet kan pakken in Antwerpen ?! Dit lijkt me echt wel vrij schandalig dat een stad als antwerpen dit niet kan ontvangen :s Klopt dit wel volledig ?

Nu zit mijn vader ook bezig over In.Di (dus integan digitaal). Want dit is eigelijk redelijk goedkoop. Nu heb ik wel gelezen dat zijn bepaalde zenders eigelijk uitzenden zonder er echt de rechten van te hebben. Zijn er mensen die In-Di goed vinden of er iets goed van hebben gehoord ? Want ik heb daar toch nog niet veel van gehoord moet ik zeggen.

Dit TV Vlaanderen is nu wel via Satelliet. Het enige probleem is is dat we geen kabel kunnen leggen van de Satelliet naar onze TV. Kan dit eventueel draadloos gebeuren ?


Bedankt alvast

virtualdude

Legacy Member
<_Skullbasher_> zei:
Nu telenet heb ik een klein probleem mee want als ik ernaar bel zegge ze dat ik Telenet Digitaal niet kan pakken in Antwerpen ?! Dit lijkt me echt wel vrij schandalig dat een stad als antwerpen dit niet kan ontvangen :s Klopt dit wel volledig ?
Telenet Digi Tv is enkel te verkrijgen bij de gemeente die Telenet als kabelverdeler hebben. Nu weet ik het niet als Telenet daar de kabelverdeler is.

Maar in de regio van In.di kan je gaan teleslet hebben en vice versa.

edit: antwerpen is dus integan . ( geen telenet dus )

NapalmBenny.

Legacy Member
Digitale tv, pffff de gemiddelde belg gaat daar nooit iets van begrijpen. En dan al die soorten tv's, met hun verschillende aansluitingen, geen kat die het nog weet. Ge zult er in ieder geval goed gaan voor mogen betalen, terwijl tv tot nu toe heel goedkoop was. En binnenkort zou men dan nog eens met HD-digitale telvisie afkomen???? :s

Hierthuis weten ze nog maar amper hoe hun dvd-recorder werkt, die hebben trouwens wsl nog niet eens gehoord van HDTV, plasma, blue-ray component, Hdmi,...

En als ge tv op verschillende kamers wilt zien, ga je voor elke tv een abonnement moeten hebben, of is dat al veranderd???? :s Wij hebben hier 4 tv's, dat gaat een duur zaak worden dan :p.

Lang leve coax, een splitterke en de scart, dat werkte altijd, en was cheap :p.

-Helld0g-

Legacy Member
Ik ga nu investeren in een 720p 37" LCD en een HDMI toegankelijke homecinema zodat ik een beetje toekomstproof ben, maar totdat er echte HDTV signalen beschikbaar zijn koop ik niks van digitale tuner of dvdrecorder hoor!!

kvind het schandalig hoe we hier met onze "digitale" televisie zitten, terwijl ze in de UK en in Nederland al echte hoge kwaliteits tv hebben. (720p tenminste toch! dus gewone tv kijken in DVD kwaliteit met surround sound)
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan