mauron zei:
Vandaag een boekje van telenet in de bus gekregen, en daarnet nog op het nieuws: Telenet lanceert binnenkort digitale televisie.
Ik heb dan maar eens de website van Telenet bezocht om uit te zoeken wat dit echt betekent. Je zal dus kunnen gewoon blijven kijken naar je analoge tv, want digitale tv is "geen vervanger, maar een uitbreiding". Je zou dus denken, oke, alles blijft hetzelfde, en digitale kijkers krijgen wat extra. FOUT!
Vanaf 3 september smijt Telenet zomaar 8 zenders van de klassieke analoge kabel, namelijk:
- CNN
- BBC World
- Arte
- France 3
- TCM
- TVE
- tell-sell
- CNBC
Wil je deze zenders blijven bekijken? Mag je mooi een Digibox gaan kopen bij Telenet. Kostprijs: 199€, en dit moet dan nog eens worden geinstalleerd door iemand van Telenet. Daarbij komt nog een activeringskost (prijs ben ik niet meer zeker).
Bij die digitale televisie krijg je nog een aantal extra zenders zoals Eurosport en Discovery en heel wat Franse zenders.
Ben ik de enige die helemaal niet onder de indruk is van dit alles?
Wat is er nu mis met mensen die jaren kijken met ne simpele 4:3 TV ?
16:9 & TFT/LCD tv's worden je tegenwoordig door je strot geramd, de vraag is of iedereen dat nodig heeft.
Zelfde kan gezegd worden over setupboxen die aan uwe tv moeten hangen om iets te zien op de buis.
Als ge goede bekabeling legt hebt ge geen klagen over slecht beeld.
Het mooie is of de vraag is of ge dat werkelijk nodig hebt die rommel aan uwe tv.
Ik vind Digital TV a big peace of waste of space & crap.
Hoeveel bakjes en kastjes moet men tegenwoordig aan zijne tv hangen voor iets degelijk op de kabel te krijgen ?
Gelukkig hebben wij interelectra en geen Telenet.
Het nut van Digital TV begrijp ik echt niet.
Extra setupbox.
Analoog signaal moet door die box terwijl je gewoon tv op uwe coax kunt ontvangen.
Extra overbodige onkosten voor weer een lompe kast met adapter en kabelwerk in uw tv kast waar het bij veel tv eigenaars al genoeg vol steekt.
Prutsen met IDcards en betaalTV.
Wees maar zeker dat telenet gaat beginnen als Canal+.
Interactieve onzin waar een hoop betalend is, dus wat zijde daar nu mee ?
Een kast kopen en dan nog bijbetalen om er iets mee te doen

Een hoop zenders die je bijkrijgt die je totaal niet boeien (meestal in 1 taal).
Ik zie DigitalTV als een hoop rommel, veel zenders geen inhoud en onkosten waar ge totaal niks meer mee zijt.
Idem met de heisa rond HDTV, of ge 1600x1200 pixels nodig hebt om thuis te kijken
Ze maken maar rommel, bakjes aan uwe tv, ge kunt maar bijsteken en ge krijgt maar rommel zenders bij, maar iets degelijks op de buis wat de kijker boeit en wat ook het upgraden ervan zinvol maakt om het doen, NO WAY !!!
Maar ja, TV is buiten zenders nu ook al een commerce aan het worden bij de ISP om je alles doen te betalen wat vroeger compleet voor nop was.
Eerst de TV taks afschaffen en nu komen leegzuigen met DigitalTV & HDTV.
Canal+ is ook zo iets, moesten wij nu niet zo filmfreaks zijn zou dat ding ook het huis uitvliegen.
Canal+ zendt geen sport meer uit dus ge zijt met Canal+ al niks meer als sportliefhebber.
Mijn menig is gewoon simpel, minder rommel aan en op uwe tv meer inhoud op de tv.