Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

MilM

Legacy Member
Tsjerno zei:
neenee als ge analoge tv (gewone kabel) wilt houden, dan verlies je CNN, BBC World, TVE en nog een paar anderen. behalve als je da bakje van 50 euro koopt. Ik snap er ook niks meer van; geen BBC op Belgacom.dat klinkt extreem voor mij. Ik weet één ding. Bang afwachten is de boodschap.

wat het voor de Telenetlozen in Limburg gaat zijn... Niemand weet het denk ik

das nog iets anders
da zijn kanalen dieje verliest in ruil voor digitaal
als je analoog wilt, kun je die trugkrijgen

maar dat is allemaal kabel é
dat is allemaal van telenet
dus zelfs gewone kabel zonder digitaal is van telenet

volgens mij slaat da dan op Belgacom Digitaal via ADSL en zonder de huidige kabel
Want daar betaal je jaarlijks voor aan telenet momenteel
Dus ik denk daje dan de gewone kabel kunt opzeggen als je ADSL digitaal hebt en zo die zenders verliest ?

Maar wederom, das weer een eigen interpretatie dat ik afleid uit die mededeling
Mensen die nu via kabel tv kijken zijn ook telenet-klanten

MilM

Legacy Member
[BAT]GhO$T zei:
dus pakt nu da ge bij telenet blijft zou de prijs niet veranderen? (behalve die afrip van een decoder van 200€ )

want voor zover ik weet betalen wij nu ook iets minder dan 200€ voor de kabel?


of is dat een bedrag da ge nu extra moet betalen naast het kabelabbo gewoon omdat het digitale posten zijn? anders mogen ze hun aanbod direct steken waar de zon niet schijnt gvd

Da weet ik in feite nie
Maar nu betaalt ge idd jaarlijks voor kabel wat sterk kan afhangen van regio
en 15 euro * 12 = 180 euro
Dus het zou mij verwonderen dat het evengoedkoop zou uitkomen (eenmalige 200 nie meegerekend)

Dus volgens mij zal je die jaarlijkse som aan telenet nog altijd moeten betalen + dan nog eens ongeveer 15 euro per maand

pipoclown

Legacy Member
Tsjerno zei:
wat het voor de Telenetlozen in Limburg gaat zijn... Niemand weet het denk ik

die hebben al 2 maanden digitale TV.
De verdere uitbreiding van het pakket zou er deze/volgende maand aankomen.

DogFacedGod

Legacy Member
MilM zei:
das nog iets anders
da zijn kanalen dieje verliest in ruil voor digitaal
als je analoog wilt, kun je die trugkrijgen

maar dat is allemaal kabel é
dat is allemaal van telenet
dus zelfs gewone kabel zonder digitaal is van telenet

volgens mij slaat da dan op Belgacom Digitaal via ADSL en zonder de huidige kabel
Want daar betaal je jaarlijks voor aan telenet momenteel
Dus ik denk daje dan de gewone kabel kunt opzeggen als je ADSL digitaal hebt en zo die zenders verliest ?

Maar wederom, das weer een eigen interpretatie dat ik afleid uit die mededeling
Mensen die nu via kabel tv kijken zijn ook telenet-klanten

telenet heeft maar 70% van de kabeldistributie in Vlaanderen in handen. Niet alles. In bv.het grootste deel van Limburg, Diksmuide-Torhout(das de WVEM), Ik weet nie eens waar ik bij zit. Als iemand het mij kan zeggen. Ik hoor bij Ieper normaal.Dat was Gaselwest normaal maar kzie een mozaiek met Telenet reclame. Rare is: kheb nog nooit een factuur binnengekregen voor de kabeldistributie van Telenet of gelijk wie.

Renaldo

Legacy Member
Wanneer men zegt dat BBC1 & 2 exclusief Telenet zijn bedoelt men allicht dat alleen telenet BBC1 & 2 digitaal gaat uitzenden. Maw je kan ze nog ontvangen maar wil je ze digitaal moet je bij telenet zijn.
Men haalt ze immers niet van de gewone kabel (die iedereen toch al heeft, buiten die vent van hier boven met zen antenne)

k995

Legacy Member
MilM zei:
Het werkt toch met paketten ook ?

Neen je hebt een basis van 40 zenders en daarboven kan je nog bepaalde extra kanalenpaketten bijkopen. 40 zenders vast is gewoon zoals nu al bestaat en canal+ bijvoorbeeld, niks nieuws dus en een systeem dat niet al te veel mensen aanspreekt.

Het is normaal dat ze op zijn minst een basispakket aanbieden imo
Mensne moeten er nog vertrouwd mee geraken, dus niet te ingewikkeld
Ik vind het dan ook een logische en slimme zet

Helemaal niet, ten eerste gaan de mensen die veranderen al niet de doorsnee kijker zijn (in het begin zeker niet) en die gaan dus iets extra willen. Ten 2e moet je een investering doen en zonder aanlokkelijk bod gaan mensen niet overschakelen .

De enige reden waarom ze dit doen is omdat ze weten dat dit basispaket anders amper gebruikt zal worden maar ze moeten het toch hebben voor hun gewone kabel klanten. Geld dus, wat logisch is maar enkel mogelijk dankzij hun monopolie, van zodra er andere komen die dit wel aanbieden zijn ze de pineut.


Er naast het basispakket kun je die paketjes kopen van extra zenders of kaskrakers of wedstrijden uti internationale voetbalcompetities

Dat is bovenop het basispakket niet naast, je moet altijd voor het basispakket betalen.

k995

Legacy Member
[BAT]GhO$T zei:
dagje later heb ik zeker wel zin in Belgisch voetbal dus laten we efkes den technieker bellen om een adsl lijn te leggen en dan gaan we gezellig nog es veel teveel geld betalen aan Belgacom om hun posten ook te kunnen ontvangen dan nog in magere kwaliteit :doh:
Ik weet niet waar iedereen dat haalt maar belgacom gaat dezelfde kwaliteit aanbieden hoor.

k995

Legacy Member
Guytarded zei:
dat van BBC 1 en 2 zou ik wel eens willen weten waar ge dat vandaan hebt...
momenteel vangen ze die gewoon aan de kust en steken ze die hier op de kabel. En dat van TMF en MTV lijkt me ook onwaarschijnlijk. Die gaan niet zomaar effe een heel deel van hun adverteerders publiek opgeven.
Bronnen graag dus.

MTV is MTV nederland, wat je in vlaanderen ziet de rest van belgie ziet MTV europa. Wat verschillend maar niet zoveel .

TMF is nu louter vlaams en geen belgische zender.

M1tch

Legacy Member
die 50 euro is toch waarborg ??? wat zit iedereen hier dan te zeggen van betalen... je krijgt het dus terug als je je box inleverd

mauron

Legacy Member
M1tch zei:
die 50 euro is toch waarborg ??? wat zit iedereen hier dan te zeggen van betalen... je krijgt het dus terug als je je box inleverd

Mja, ik heb ook 3 of 4 jaar terug "waarborg" betaald voor mijn kabelmodem. Zolang ik bij Telenet blijf om te surfen krijg ik die niet terug, wat dus nog een hele tijd kan duren.

Bij TV denk ik dat het nog onwarrschijnlijker is dat je je abonnement stopzet, dus kan jet het wel als een betaling zien. Je bent dat geld namelijk een zeer lange tijd kwijt.


En over de prijs: qua abonnementsgeld verandert er niks bij Telenet. Je betaalt niet maandelijks extra voor Digitaal.

twoen

Legacy Member
ik wil gerust betalen om naar een aflevering te kijken van FC de kampioenen maar dan mogen ze er gene reclam tussenwerpen.

BraveHeart

Legacy Member
mauron zei:
Vandaag een boekje van telenet in de bus gekregen, en daarnet nog op het nieuws: Telenet lanceert binnenkort digitale televisie.

Ik heb dan maar eens de website van Telenet bezocht om uit te zoeken wat dit echt betekent. Je zal dus kunnen gewoon blijven kijken naar je analoge tv, want digitale tv is "geen vervanger, maar een uitbreiding". Je zou dus denken, oke, alles blijft hetzelfde, en digitale kijkers krijgen wat extra. FOUT!

Vanaf 3 september smijt Telenet zomaar 8 zenders van de klassieke analoge kabel, namelijk:
  • CNN
  • BBC World
  • Arte
  • France 3
  • TCM
  • TVE
  • tell-sell
  • CNBC

Wil je deze zenders blijven bekijken? Mag je mooi een Digibox gaan kopen bij Telenet. Kostprijs: 199€, en dit moet dan nog eens worden geinstalleerd door iemand van Telenet. Daarbij komt nog een activeringskost (prijs ben ik niet meer zeker).

Bij die digitale televisie krijg je nog een aantal extra zenders zoals Eurosport en Discovery en heel wat Franse zenders.

Ben ik de enige die helemaal niet onder de indruk is van dit alles?

Wat is er nu mis met mensen die jaren kijken met ne simpele 4:3 TV ?
16:9 & TFT/LCD tv's worden je tegenwoordig door je strot geramd, de vraag is of iedereen dat nodig heeft.
Zelfde kan gezegd worden over setupboxen die aan uwe tv moeten hangen om iets te zien op de buis.
Als ge goede bekabeling legt hebt ge geen klagen over slecht beeld.
Het mooie is of de vraag is of ge dat werkelijk nodig hebt die rommel aan uwe tv.
Ik vind Digital TV a big peace of waste of space & crap.
Hoeveel bakjes en kastjes moet men tegenwoordig aan zijne tv hangen voor iets degelijk op de kabel te krijgen ?
Gelukkig hebben wij interelectra en geen Telenet.
Het nut van Digital TV begrijp ik echt niet.

Extra setupbox.
Analoog signaal moet door die box terwijl je gewoon tv op uwe coax kunt ontvangen.
Extra overbodige onkosten voor weer een lompe kast met adapter en kabelwerk in uw tv kast waar het bij veel tv eigenaars al genoeg vol steekt.
Prutsen met IDcards en betaalTV.
Wees maar zeker dat telenet gaat beginnen als Canal+.
Interactieve onzin waar een hoop betalend is, dus wat zijde daar nu mee ?
Een kast kopen en dan nog bijbetalen om er iets mee te doen :wtf:
Een hoop zenders die je bijkrijgt die je totaal niet boeien (meestal in 1 taal).

Ik zie DigitalTV als een hoop rommel, veel zenders geen inhoud en onkosten waar ge totaal niks meer mee zijt.
Idem met de heisa rond HDTV, of ge 1600x1200 pixels nodig hebt om thuis te kijken :rofl:
Ze maken maar rommel, bakjes aan uwe tv, ge kunt maar bijsteken en ge krijgt maar rommel zenders bij, maar iets degelijks op de buis wat de kijker boeit en wat ook het upgraden ervan zinvol maakt om het doen, NO WAY !!!
Maar ja, TV is buiten zenders nu ook al een commerce aan het worden bij de ISP om je alles doen te betalen wat vroeger compleet voor nop was.
Eerst de TV taks afschaffen en nu komen leegzuigen met DigitalTV & HDTV.
Canal+ is ook zo iets, moesten wij nu niet zo filmfreaks zijn zou dat ding ook het huis uitvliegen.
Canal+ zendt geen sport meer uit dus ge zijt met Canal+ al niks meer als sportliefhebber.

Mijn menig is gewoon simpel, minder rommel aan en op uwe tv meer inhoud op de tv.

BraveHeart

Legacy Member
(ö)CerberuS zei:
Ge hebt zoiezo TV van telenet ge kunt daar ni tussen kiezen, Telenet heeft enkele jaren geleden het hele kabelnetwerk in hande gekregen m.a.w. wat Telenet zegt is wat er zal gebeuren...



Ik kan me echt niet voorstellen waarom je het post maar we zijn hier NIET over internet bezig laat staan over ADSL. Van waar je het haalt snap ik niet maar lees eerst een thread.
Ben je een beetje op de hoogte dan weet je dat Belgacom via ADSL ook zo'n dienst aanbiedt.
;)

FeNiX4LiFe

Legacy Member
M1tch zei:
die 50 euro is toch waarborg ??? wat zit iedereen hier dan te zeggen van betalen... je krijgt het dus terug als je je box inleverd
probleem is je levert die pas na X jaar in ( of nooit )
ge ziet da gelddus bijna nie terug

mij geen probleem
ipv tv & canal+

wordt het digitale tv + prime pakket
ik spaar dan geld uit. ( niet meer extra betalen voor eurosport zoals ik nu doe )

eigenlijk wordt het meer betalen voor een aantal kanalen dat men vroeger had

kondamin

Legacy Member
tcho tof cnn vind ik ni erg
die andere posten ik zou zelfs niet weten wa daar op komt
maar bbc world sta hier dus heel vaak op.

tja als ze bbc's van de gewone kabel gooien zie ik niet echt een reden om dat stralend bakje te houden en mij abonement niet gewoon op te zeggen bij telenet toch niets dat ik elders niet beter kan vinden

F.A.

Legacy Member
BraveHeart zei:
Idem met de heisa rond HDTV, of ge 1600x1200 pixels nodig hebt om thuis te kijken :rofl:

HDTV is wel de moeite hoor. Ik heb verleden jaar zomer HDTV gekeken in Australie. Daar heeft men al volledig HDTV op alle zenders en dat beeld is werkelijk super. En dat wordt daar gewoon via de ether verzonden. Een klein DVB ontvangerke van nog geen 100 euro en een klein antennetje op je dak. Niks kabel, niks abbonementen.

De kabelmaatschappijen houden de vooruitgang hier juist tegen. Waarom zouden ze hier gaan investeren in HDTV. Je hebt toch geen keuze, je weet niet beter dus kunnen ze hun abbonees nog jarenlang uitmelken met oude bazaar.

breez

Legacy Member
wa zitten jullie ier eigenlijk allemaal te neuten

als ge die kanalen wilt behouden moet je een WAARBORG van 50€ betalen

FeNiX4LiFe

Legacy Member
BrEeZiE zei:
wa zitten jullie ier eigenlijk allemaal te neuten

als ge die kanalen wilt behouden moet je een WAARBORG van 50€ betalen
en da geldt krijgde maar na X jaar terug. tegen dan is da geld niks waard.

idem als waarborg van je telenet modem.

kondamin

Legacy Member
man man man ben eventjes naar dat aanbod gaan kijken.
dus de zelfde crap als eerder.

nu kunnen ze een aanbod maken op maat(waar naar gelang je een aantal kanalen neemt daar ook voor betaald)
ik ben niets met franse posten of duitse posten spaanse posten of wijftv gezever
"muziek" posten.
iemand een idee of je alle bbc's met de schotel kan ontvangen?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan