Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

zarathustra

Legacy Member
over die digitale bbc gesproken.

als ze op bbc eg. zeggen van 'digital viewers can press the .. button and follow this match' zult ge dat dan ook kunnen met dit telenet ding?

B!G Fr@nk!3

Legacy Member
Wat ik me nu ook afvraag, nu dat Telenet met digitale TV komt zou men dan zo een decoder aan pc kunnen hangen en dit samen met Windows Media Center draaien.
Waardoor ge gene digicoder nodig hebt (ge bewaard het op HD van pc dan) allé als dit moest gaan hé.
Dit zou toch ideaal zijn (niet). :confused:

FeNiX4LiFe

Legacy Member
zarathustra zei:
over die digitale bbc gesproken.

als ze op bbc eg. zeggen van 'digital viewers can press the .. button and follow this match' zult ge dat dan ook kunnen met dit telenet ding?
nee


Wat ik me nu ook afvraag, nu dat Telenet met digitale TV komt zou men dan zo een decoder aan pc kunnen hangen en dit samen met Windows Media Center draaien.
Waardoor ge gene digicoder nodig hebt (ge bewaard het op HD van pc dan) allé als dit moest gaan hé.
Dit zou toch ideaal zijn (niet)

als je een manier vindt om die signaal op te vangen ( videokanaal )

drostof

Legacy Member
zeg opnemen met hd/dvd gaat niet, en hoe zit het met de ouderwetse videorecorder?

FeNiX4LiFe

Legacy Member
drostof zei:
zeg opnemen met hd/dvd gaat niet, en hoe zit het met de ouderwetse videorecorder?
als het niet gaat via hd/dvd recorder waarom zou het wel gaan met en vhs recorder


met de hd/dvd/vhs recorder die je thuis hebt gade de analoge kanalen kunnen opnemen. ( deze kan je blijven bekijken ook al heb je je digitale decoder. maw de analoge kanalen heb je dubbel )

de digitaal only kanalen zullen opneembaar zijn met een recorder die overweg kan met de mpegII stream ( vb. digicorder )
je kan ook bv een decoder gwn voor je dvd/hd/vhs recorder kopen.

Godzilla*Akira

Legacy Member
Ik vind het Digitale TV zelf goed, MAAR ben wel niet tevreden hoe het (mis)(ge)bruikt word door Telenet.
Want bij telenet blijft het u altijd maar geld kosten.
Wat meer concurrentie dat moet er komen!
Maar hoe dan ook zal het hier waarschijnlijk wel binnen komen.

zaffah

Legacy Member
Dark^Wolverine zei:
Ik vind het Digitale TV zelf goed, MAAR ben wel niet tevreden hoe het (mis)(ge)bruikt word door Telenet.
Want bij telenet blijft het u altijd maar geld kosten.
Wat meer concurrentie dat moet er komen!
Maar hoe dan ook zal het hier waarschijnlijk wel binnen komen.

zaag is ni. Ze hebben dik moeten investeren voor de technologie. Dan vraag jij er nog eens bovenop dat ze iedereen zo'n decoder van 200€ gaan geven? Dat bedrijf schijt geen geld ze.

ga dan naar belgacom tv ding als da zoveel beter is.

Aneb

Legacy Member
Echt wel grappig dat zo veel mensen hier liggen te zeggen van "Als ge gewoon alles wil behouden zoals het daarvoor was betaal dan die 50 €..."

Telenet neemt iets van jou af en vraagt dan 50 € extra om dat terug te krijgen.
Ik snap niet dat iedereen dat zo normaal vindt, mah swat het zal aan mij liggen zeker.

Inch

Legacy Member
Aneb zei:
Echt wel grappig dat zo veel mensen hier liggen te zeggen van "Als ge gewoon alles wil behouden zoals het daarvoor was betaal dan die 50 €..."

Telenet neemt iets van jou af en vraagt dan 50 € extra om dat terug te krijgen.
Ik snap niet dat iedereen dat zo normaal vindt, mah swat het zal aan mij liggen zeker.

Daar heb je het!

Da's puur een monopoliepraktijk. Het is duidelijk dat je niet te kiezen hebt in wat je voorgeschoteld wordt op TV. Een commercieel bedrijf maakt die keuze voor jou. En jij moet het maar slikken. Goedschiks of kwaadschiks want een alternatief, dat is er niet.

Anderzijds kan je wel zeggen: "Digitale televisie is een verrijking want ik ben nu meer baas over de programmering" Da's waar. Maar wat heb je aan een 80 kanalen als je steeds dezelfde crap wordt voorgeschoteld? 't Is nu al erg dat ze FC De Kampioenen tig keer uitzenden. En dan zwijg ik nog over draken zoals Star Academy en andere dwaze shows. Inhoud is het probleem! Niet de vorm waarin je het aanbrengt.

Bovendien hadden de seniors van nu in de jaren '80 en '90 al problemen om de videorecorder deftig te programmeren. Dus wat zal dat niet opleveren wanneer digitale TV erdoor komt? Ik zie tante nonneke nog niet rap naar de zondagsmis kijken via digitale televisie!

Neen. De televisiemakers en Telenet hebben allang afgedaan. Televisie in Vlaanderen ligt op sterven en de manier waarop ze het aanpakken haalt des trop alleen nog verder aan.

wafelijzer

Legacy Member
whinen en whinen als ouwehoeren.

hebben jullie echt niet beters te doen ?

als je geen digitale tv wilt dan betaald je er gewoon niet voor en voila porbleem opgelost.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
telenet is NIET verantwoordelijk voor de inhoud van zenders alle vtm , vijftv, vt4 ,...

integendeel zelfs ze uit hun pakker gooien is gwn zelfmoord.
ok tegenwoordig wordt er veel brol getoond. kijk er dan niet naar. ik kijk meestal naar anderstalige tv ( franse , soms engels en duits )

telenet kan echt niet met een magische stok de inhoud van de meest bekeken belgische/vlaamse zenders opeens beter maken. Telenet kan enkel meer kanalen ter beschiking stellen en hopen dat ieder zn ding vindt.

los van het feit dat ik het idd schandaling vin dat men kanalen wegneem waar ik sommige regelmatig bekijk de abo intact laat en bij moet betalen om ze weer te hebben.
Waarschijnlijk ga ik toch voor de decoder want canal+ wordt vervangen maw ons abo zal verandert worden naar Prime en voor die prime -> nieuwe box. (gelukkig krijgen de canal+ abonees een iets lager tarief ) met eurosport die nu gratis is moet ik er zelfs niet meer bij voor betalen

de discussie ligt hier over digitale Tv en niet over de inhoud van kanaalII , vtm ,... ( zelfs vrt ) zenders.

eigenlijk zal digitale TV in belgie nooit zo goed zijn als bv in engeland. doelgroep is gwn vel te klein. ( maw kosten te hoog )

Soundstorm

Legacy Member
Als ge zo een converter koopt/huurt, kunt ge dan ook alle digitale kanalen ontvangen en worden die dan gewoon omgezet naar analoge?
We hebben nu een media center, dus ik zou nie weten wa we met die bak van Telenet zouden moeten doen... buiten nen film bestellen, wa we dus nooit zullen doen.

Of kunt ge gewoon rechtstreeks da digitaal signaal ontvangen op de pc? Of is da verzonden met een code, gelijk Canal+. Zou jammer zijn...

Godzilla*Akira

Legacy Member
zaffah zei:
zaag is ni. Ze hebben dik moeten investeren voor de technologie. Dan vraag jij er nog eens bovenop dat ze iedereen zo'n decoder van 200€ gaan geven? Dat bedrijf schijt geen geld ze.

ga dan naar belgacom tv ding als da zoveel beter is.

Ik zie die vraag niet staan van dat ze ons gratis die decoder moeten geven noch dat Belgacom Dtv beter is, maar begrijpend lezen zal ook niet uw sterkte vak geweest zijn.

Wanneer je uw eigen rekeningskes moogt betalen, zullen we verder praten, mijn beste. Het gaat om het simpele feit dat het bij telenet altijd maar duurder wordt ipv voordeliger en dat is dus in het algemeen bedoeld (just to be sure zal ik dat er maar bij zeggen).


ps:ik zaag niet, ik geef mijn mening zoals ze is! :offtopic:

Tuks

Legacy Member
hmm, tis wel belachelijk da ze geen verschillende kleinere boxen hebben en ene groten voor als ge meerdere televieses hebt...

ik geloof dadde aan uw default telenet abonnement 4 televiezen kunt hangen ofzo, en nu met dienen digitale zever hedde enen tv digitaal en al de rest ni...

das redelijk belachelijk

zarathustra

Legacy Member
Aneb zei:
Echt wel grappig dat zo veel mensen hier liggen te zeggen van "Als ge gewoon alles wil behouden zoals het daarvoor was betaal dan die 50 €..."

Telenet neemt iets van jou af en vraagt dan 50 € extra om dat terug te krijgen.
Ik snap niet dat iedereen dat zo normaal vindt, mah swat het zal aan mij liggen zeker.

waarborg, en laat ik het nog eens herhalen : waarborg

Time

Legacy Member
zarathustra zei:
waarborg, en laat ik het nog eens herhalen : waarborg

voor de meeste mensen is zoiets iets dat over jaaaaren, zeg maar 10-20+ jaar gaat, ze kunnen het natuurlijk omschrijven als waarborg, maar in de praktijk is het simpelweg opnieuw meer betalen voor hetzelfde te kunnen behouden, typisch

kondamin

Legacy Member
hehe, hopelijk komt er langzaam volk bij die dat neemt over een periode van 5 jaar
en dan op jaar 6 iedereen weg en zen (waarborg) terug vragen
hahahaahahaahhahahahahhaa

*derbi*

Legacy Member
geen last van teleslet hier, althans wat tv betreft. Dit doet me denken aan canal + iets wat gedoemd is te sluiten iets waar geen toekomst inzit, iets wat totaal onzin is, iets wat we echt niet nodig hebben etc...
juist een lege portomonee houd je over aan deze WAANZIN.

[SWFD]WiM

Legacy Member
Ik vind die digitale televisie maar niets. Niet dat ik tegen vooruitgang ben. Het is gewoon het feit dat deze digitale televisie bijna niets aan kwaliteitswinst oplevert, plus dat we nu een aantal kanalen zullen verliezen.
Dat ze eens HDTV introduceren in Belgie als ze vooruitgang willen. Maar ik vrees dat deze digitale televisie de komst van HDTV alleen maar zal vertragen.

Skratz

Legacy Member
in limburg hebben we al lang digitale tv, maar volgens mij is er niemand die ernaar kijkt.
Het programma aanbod is dan ook ongeveer hetzelfde als dat van het analoge signaal en ge zijt verplicht 199€ neer te leggen voor extra hardware waar ge maar 1 toestel kunt aan hangen.

ze gaan ofwel analoog moeten volledig afschaffen en zo verplichten ofwel heel wat meer gaan mogen aanbieden eer er een massale overstap gebeurd naar digitale tv.

toch erg dat dat allemaal op zo een bekrompe manier gebeurt ipv een transparante en goed uitgedachte manier.

in amerika vb worden tv-producenten verplicht digitale tuners naast de analoge tuners in de televisies in te bouwen. ge zijt op die manier niet verplicht extra kaskes te kopen, de extra kost bij het aankopen van een toestel is minimaal een na enige tijd kunnen de mensen gewoon overschakelen als ze beginnen met digitale tv.

in berlijn hebben ze dan weer voor dvb-t een actie gehouden waarbij alle inwoners korting kregen op zo een digitaal kaske en zo zijn ze op korte tijd van analoog volledig over geschakeld op digitaal. op die manier hebben ze een hele hoop bespaard, want zowel analog als digitaal tegelijk aanbieden kost geld. en dat hoeft nu dus niet.

ik heb het nergens gelezen, maar met welke kabel is die settopbox verbonden met de tv? scart? of coax?
tis ivm dat opnemen op vhs, maja, daar kunt ge toch ook een scart kabel op aansluiten en er is mogelijkheid om in te stellen of het signaal van een decoder komt of niet. dan moet dat toch ook werken..?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan