Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
decoder -> tv = scart

als ge ne vhs erop wilt aansluiten om een digitaal kanaal op te nemen dan gade een apparte decoder ervoor moeten kopen.

de 2de scart aansluiten is een in kanaal.

Moloch

Legacy Member
mauron zei:
Vandaag een boekje van telenet in de bus gekregen, en daarnet nog op het nieuws: Telenet lanceert binnenkort digitale televisie.

Ik heb dan maar eens de website van Telenet bezocht om uit te zoeken wat dit echt betekent. Je zal dus kunnen gewoon blijven kijken naar je analoge tv, want digitale tv is "geen vervanger, maar een uitbreiding". Je zou dus denken, oke, alles blijft hetzelfde, en digitale kijkers krijgen wat extra. FOUT!

Vanaf 3 september smijt Telenet zomaar 8 zenders van de klassieke analoge kabel, namelijk:
  • CNN
  • BBC World
  • Arte
  • France 3
  • TCM
  • TVE
  • tell-sell
  • CNBC

Wil je deze zenders blijven bekijken? Mag je mooi een Digibox gaan kopen bij Telenet. Kostprijs: 199€, en dit moet dan nog eens worden geinstalleerd door iemand van Telenet. Daarbij komt nog een activeringskost (prijs ben ik niet meer zeker).

Bij die digitale televisie krijg je nog een aantal extra zenders zoals Eurosport en Discovery en heel wat Franse zenders.

Ben ik de enige die helemaal niet onder de indruk is van dit alles?

en wie kijkt er nu in godsnaam naar die zenders? .....

no offence ze maar ge wilt hier diene digitale in het slijk trekken, alsof het een ramp is dat ze die posten deraf smijten... zou mij zelf verwonderen dat 2% van alle mensen daar naar kijken.. kvind het eerder een vree goed initiatief, mensen die dat willen hebben nu eindelijk de kans om digitaal te gaan, en dat ze die 8 zenders waar ik nog nooit in mijn leven naar gekeken heb; deraf smijten; awel eerlijk: i could care less..

goed begin van telenet, mee den tijd zal dat wel wa goedkoper worden en dan koop ik mij dat

FeNiX4LiFe

Legacy Member
Moloch zei:
en wie kijkt er nu in godsnaam naar die zenders? .....

no offence ze maar ge wilt hier diene digitale in het slijk trekken, alsof het een ramp is dat ze die posten deraf smijten... zou mij zelf verwonderen dat 2% van alle mensen daar naar kijken.. kvind het eerder een vree goed initiatief, mensen die dat willen hebben nu eindelijk de kans om digitaal te gaan, en dat ze die 8 zenders waar ik nog nooit in mijn leven naar gekeken heb; deraf smijten; awel eerlijk: i could care less..

goed begin van telenet, mee den tijd zal dat wel wa goedkoper worden en dan koop ik mij dat
hebde iets tegen die zenders !!!!!!! :angry:

t'is nie omda gij er nie naar kijkt da niemand ernaar kijkt zulle

net gistre conan o brien show van op cnbc bekeken. dienen hond was gaan interviewen bij MJ fans. : strijk :

CNN & BCC world staat ook meestal aan voor het rechtstreeks nieuws.
( der zijn mensen die niet wereldvreemd zijn. )

France 3 staat ook regelmatig aan.
ARTE is mn ding niet maar er zijn echt interessante reportages erop

da gij enkel VRT , VTM ( of kanaal ) of whatever ook bekijkt is uw probleem.
ge denkt toch echt nie dat die digitaal tv echt zo'n stap voorwaard gaat zijn.
das gwn dezelfde zenders op digitaal gooien. maw 200 knotsen betalen vor dezelfde zenders. ( de meeste zenders zijn dan gwn analoog -> digitaal conversies :rofl: )

het toont het niveau van de vlaming aan.
je haalt de 24 uur nieuws kanalen eraf. je haalt discovery eraf. ze kunnen zelfs national geo eraf halen geen kat die echt zou zagen. maar als ze VTM of vrt ofzo eraf zou halen dan gade ze horen ze

typisch telenet
=> betaal meer voor hetzelfde. betaal evenveel voor minder
:niceone:

moloko

Legacy Member
Als Telenet en Belgacom "Thuis" en "Familie" op digitaal zouden zetten,dan schakelt direct de helft van de vlamingen over op digitaal.Van den eerste dag.Van de rest ligt de modale vlaming niet wakker.

mauron

Legacy Member
Moloch zei:
en wie kijkt er nu in godsnaam naar die zenders? .....

no offence ze maar ge wilt hier diene digitale in het slijk trekken, alsof het een ramp is dat ze die posten deraf smijten... zou mij zelf verwonderen dat 2% van alle mensen daar naar kijken.. kvind het eerder een vree goed initiatief, mensen die dat willen hebben nu eindelijk de kans om digitaal te gaan, en dat ze die 8 zenders waar ik nog nooit in mijn leven naar gekeken heb; deraf smijten; awel eerlijk: i could care less..

Mja, dan sluit ik mij toch volledig aan bij FeNiX4LiFe. Ik kijk toch dagelijks naar CNN en BBC World (zijn nu eenmaal de beste posten voor nieuws). CNBC bekijk ik ook geregeld (Conan O'Brien en Jay Leno), en soms spelen er interessante films of reportages op ARTE.

Misschien kijk jij enkel naar VTM, maar geloof het of niet, sommige mensen kijken wel degelijk naar andere zenders.

fulcoboy

Legacy Member
Ik wil nu wel is weten, ik heb nog nergens een antwoord gevonden, moet ge alleen nen digibox aanschaffen en ge hebt digitale televisie?? Dus kwil ma zegge ge moet ni zoals telenet internet der nog elke maand voor betalen??

Time

Legacy Member
fulcoboy zei:
Ik wil nu wel is weten, ik heb nog nergens een antwoord gevonden, moet ge alleen nen digibox aanschaffen en ge hebt digitale televisie?? Dus kwil ma zegge ge moet ni zoals telenet internet der nog elke maand voor betalen??
neen...
echt zo moeilijk om da op de site van telenet op te zoeken?

>P>Emperor

Legacy Member
:niceone: :niceone:
fulcoboy zei:
Ik wil nu wel is weten, ik heb nog nergens een antwoord gevonden, moet ge alleen nen digibox aanschaffen en ge hebt digitale televisie?? Dus kwil ma zegge ge moet ni zoals telenet internet der nog elke maand voor betalen??
inderdaad, uw maandelijks TV-abonnementsgeld blijft hetzelfde, enkel digibox of digicorder moet ge aanschaffen. prachtige technologie imho, kijken naar wat je wil wanneer je wil :niceone:

chosen1

Legacy Member
>P>Emperor zei:
:niceone: :niceone:
inderdaad, uw maandelijks TV-abonnementsgeld blijft hetzelfde, enkel digibox of digicorder moet ge aanschaffen. prachtige technologie imho, kijken naar wat je wil wanneer je wil :niceone:

ik dacht dak erges heb geleze da da 15€ per maand was? ofwel was dit voor andere functies zoals email e.d.

GoRs0n

Legacy Member
Hey

Momenteel kijk ik tv op mijn computer. Op zo'n tv-kaart is natuurlijk geen scart aansluiting en natuurlijk is die digibox enkel met scart dus kan ik mijn huidige configuratie niet meer gebruiken.

Ik weet dat hauppage van die digitale kaarten heeft en dat je de digitale signalen zoiezo ontvangt. Ik wil wel geen gebruik maken van de interactieve diensten zoals video on demand.

Zou het kijken van die nieuwe digitale zenders werken op zo'n gewone digitale kaart?

Als er een oplossing is om mijn huidige configuratie te behouden mag je het ook meedelen. Coax naar Scart convertor zou zalig zijn en dan moet ik gewoon de digibox aanschaffen.

Alvast bedankt

chosen1

Legacy Member
GoRs0n zei:
Hey

Momenteel kijk ik tv op mijn computer. Op zo'n tv-kaart is natuurlijk geen scart aansluiting en natuurlijk is die digibox enkel met scart dus kan ik mijn huidige configuratie niet meer gebruiken.

Ik weet dat hauppage van die digitale kaarten heeft en dat je de digitale signalen zoiezo ontvangt. Ik wil wel geen gebruik maken van de interactieve diensten zoals video on demand.

Zou het kijken van die nieuwe digitale zenders werken op zo'n gewone digitale kaart?

Als er een oplossing is om mijn huidige configuratie te behouden mag je het ook meedelen. Coax naar Scart convertor zou zalig zijn en dan moet ik gewoon de digibox aanschaffen.

Alvast bedankt

ge zult altij ne digibox moeten hebben om digitale televisie te kunnen zien!

GrAmLin

Legacy Member
Hallo,

Ik heb ook een vraag over die digitale TV,

Momenteel zitten wet met 4 tv's in ons huis.

1) één beneden in woonkamer
2) één in de veranda
3) één op mijn kamer
4) één op m'n pc, (voor op te nemen)

Maar, als die digitale tv komt. Wat dan? Nu is dat allemaal coax kabel. Moet ik dan 4 zo'n bakjes kopen? of moet er maar 1 bakje aan de inkom staan (waar signiaal binnen komt) ? Ik zie dat dus nergens staan wat ze met mensen doen die meerdere tv's hebben en ook gebruiken.

Vriendelijke groeten!

GoRs0n

Legacy Member
chosen1 zei:
ge zult altij ne digibox moeten hebben om digitale televisie te kunnen zien!

mmm ik denk het niet want telenet gebruikt de standaard van digitale televisie waardoor zo'n digitale tv kaart met die signalen over weg zou moeten kunnen.

GoRs0n

Legacy Member
GrAmLin zei:
Hallo,

Ik heb ook een vraag over die digitale TV,

Momenteel zitten wet met 4 tv's in ons huis.

1) één beneden in woonkamer
2) één in de veranda
3) één op mijn kamer
4) één op m'n pc, (voor op te nemen)

Maar, als die digitale tv komt. Wat dan? Nu is dat allemaal coax kabel. Moet ik dan 4 zo'n bakjes kopen? of moet er maar 1 bakje aan de inkom staan (waar signiaal binnen komt) ? Ik zie dat dus nergens staan wat ze met mensen doen die meerdere tv's hebben en ook gebruiken.

Vriendelijke groeten!

Je moet overal zo'n bakje hebben.
Als je maar 1 bakje hebt dan kan je nog altijd tv kijken zoals anders op de andere tv's en je gaat bij elk bakje nog een UTP kabel moeten leggen.

GrAmLin

Legacy Member
Aha, dus 1 bakje is voldoende. Ik dacht al dat ik 4 bakjes moest kopen.

Oef !

Groeten en bedankt !

moloko

Legacy Member
>P>Emperor zei:
:niceone: :niceone:
inderdaad, uw maandelijks TV-abonnementsgeld blijft hetzelfde, enkel digibox of digicorder moet ge aanschaffen. prachtige technologie imho, kijken naar wat je wil wanneer je wil :niceone:

Yep,naar het nieuws van vandaag om 23 H ,om 17 H vandaag :D :applause:
Ik wil er vroeg in liggen en toch niets missen.

cyraxjeuh

Legacy Member
Belgacom gaat ook zoiets op de markt brengen, ma dunno wa just. Ma 't goeie van da telenet ding vind ik wel da ge uw favoriete programma kunt bekijken op de moment da ge wilt enzo. Ik vraag me dan nog wel af of er dan nog reclame gaat zijn en of da onafhankelijk is van internet en/of telefoon, want als da betekent dat ge ALLES van telenet moet nemen, vindek et toch wa overdreven :p

chosen1

Legacy Member
moloko zei:
Yep,naar het nieuws van vandaag om 23 H ,om 17 H vandaag :D :applause:
Ik wil er vroeg in liggen en toch niets missen.

het nieuws van 's avonds 's morgens aanvrage zal natuurlijk niet gaan e :p
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan