Archief - Digitale Televisie

Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.

Thomas120

Legacy Member
schotelantenne intresseert me wel, kunt ge da combineren met de kabel zonder ne hoop kabels te verwisselen elke keer? omda ge al geen vtm hebt me satelliet...

Archeoloogke

Legacy Member
pfff, al diene blabla over die digitale televisie....ik kijk ver geen televisie meer omdat er niets deftigs op is...dus alsk alleen zou wonen zou ik gewoon met den klassieke tv genoeg hebben. Maja, mn ouders zullen wel digitale televisie willen (tis mss wel makkelijker maar ik vind voorlopig geen 1 van de 2 deftig (Belgacom-Telenet bedoel ik dan). Er zijn bij de 2 voorlopig megagrote mankementen of tekorten die ze niet direct kunnen wegwerken en ja voor dat Belgisch voetbal bv. bij Belgacom gaak toch zeker niet overschakelen.

Dus ik zou zeker afwachten maja. :)

thinkFishstick

Legacy Member
Xplod:
Hoe zit dat nu eigenlijk met de modem die je nodig hebt om de Digibox van zijn signaal te voorzien Ik heb er al zo énen,.. voor mijn internet,... moeten ze er dan nog zo ééntje komen bij plaatsen dan ofwa
Eerst en vooral, UTP verbinding met digibox is ENKEL nodig als je interactiviteit wil. Je huidige modem kan gebruikt worden.

Leuk is ook dat de plaats waar men modem staat een 10-tal meter van mijn TV geinstalleerd staat,... leuk,... dat wordt dus een extra kabeltje bij door mijn living,.... allemaal héél handig en proper
www.powerlineworld.com . Ethernet via electriciteitskabels binnenshuis, wordt ondersteund en gebruikt bij isntallaties van idtv.

Re@vor:
da ge films kunt kiezen en bekijken wanneer je wilt vind k dan wel weer nice
maar veel hangt natuurlijk af van het aanbod aan films + hoeveel € extra ze gaan aanrekenen voor die films naar keuze

Films zijn rond 4€, +- evenveel of iets minder dan in videotheek. Zit ook in basisabonnement (ie, digibox aansluiten & activeren en in orde. Geen meerprijs), en de aansluiting komt met 200uur film.


Als er nog vragen zijn, laat het mij weten. De mannen die iDTV verzorgen zitten 4m van mij (werk bij telenet ;) )

Edit: url was verkeerd

Yo-Han

Legacy Member
pro:

-kwaliteit verbetert naar min of meer dvd kwaliteit (is nog steeds geen hdtv) ,enfin bijna niemand heeft nu al een hdtv.
-wie achteraan een node zit heeft minder last van crappyer beeldkwaliteit en storingen waar analoge kabel last van heeft
(wie vooraan een node zit heeft altijd betere kwaliteit bij het analoog signaal)
-extra kanalen(helft Franse in vlaanderen een pro? :unsure: )
-telenet maakt zwartkijkers het aantrekkelijker om toch maar te betalen en meer te krijgen( meer? :unsure: )


...en ja hdtv is de moeite..is net alsof je door een superclean raam kijkt naar 'echte' mensen,maar dan in 2d..plasma schermen kunnen al een boost aan vergeleken met dvd resolutie,hdtv gaat er dus nog boven (bij een goede tv tenminste,geen bluesky rommel etc)



contra:

-meer geld en moeite voor nen hoop crappy zenders erbij...
-decoders etc..opnemen word idd omslachtig
de die hard tv kijker is een junkie..en likt de dealer z'n gat ,zo is het gewoon


PS maar ooo wee , ging het om familie en thuis..je zou Vlaanderen horen kreften :lol:

thinkFishstick

Legacy Member
bwa. Of opnemen nu omslachtiger wordt. Sluit gewoon je DVD-R/VHS aan na je digibox. Coax -> Digibox -> VHS/DVD-R -> TV.

FeNiX4LiFe

Legacy Member
kwaliteit verbeterd NIET.

meeste zenders zijn gwn analoog digitaal conversies.

vele zullen zelfs slechtere kwaliteit hebben ( bijna alle belgacom TV klanten )
ze moeten minstens 4Mbs contstant hale :rofl:

@thinkfish

dat gaat niet ;) + digibox rechtstreeks aan tv om zo weinig mogelijk kabelverlieskwaliteit te hebben

thinkFishstick

Legacy Member
Wa ga ni? Zou wel handig zijn als ge tenminste een tip geeft op wa ge commentaar geeft :p

Edit aan ninja edit ;):

Daarom da ge dus ook uw VHS NA uw Digibox zet. Het signaal dat als output door de DB wordt uitgezonden is sterk genoeg na decoderen om met minimaal kwaliteitsverlies door een VHS/DVDR te gaan en zo naar uw TV. Worden trouwens met scart, en niet met coax verbonden. Uw DB moet ALTIJD de eerste verbinding vanaf de contactdoos zijn.

Yo-Han

Legacy Member
onnodige analoog digitaal conversie dus? tjah dan krijg je zo van die pixelatie storingen ipv van eens wat meer beeldruis..allé weeral een pro minder // is net alsof je vinyl(analoog geluid) naar digitaal zou omzetten(zoals sommige stanton pick ups :doh: ) ..analoog is nog altijd natuurlijker..een 70 mm filmprojector zal altijd het zachtste natuurlijk beeld hebben..een hd projector meer resolutie,das ook alles

het digitaal tijdperk draait hem ook om resolutie,meer en meer..en m'n vergeet wel eens waar het om gaat in beeld en geluid..luisteren en kijken en vooral "genieten"

hdtv zal enkel stralen door er degelijke beeldbronnen erop te zetten,met goede DA conversie(no crappy cheap dvd spelers of luizige tv posten)

een 80€ dvd op een hd tv zie ik al..van groen naar blauw met schakeringen en strepen :lol:

thinkFishstick

Legacy Member
Yo-Han zei:
onnodige analoog digitaal conversie dus? tjah dan krijg je zo van die pixelatie storingen ipv van eens wat meer beeldruis..allé weeral een pro minder // is net alsof je vinyl(analoog geluid) naar digitaal zou omzetten(zoals sommige stanton pick ups :doh: )
Yes and no. iDTV signaal is een stuk sterker mbt lengte/kwaliteit kabel, dus gebruikers die bvb nu een serieus crappy analoog kwaliteit krijgen, kunnen met iDTV een perfecte verbinding hebben, mits ze een degelijke (ie, dubbel afgeschermd) coax hebben van contactdoos tot DB. Daarnaast staat wel dat iDTV vrij gevoelig is voor instraling, maar ikzelf weet momenteel niet op welke frequentie iDTV zal worden uitgezonden en of instraling zo'n factor zal zijn.

Yo-Han

Legacy Member
idd een yes en no...dat iedereen een 'gelijker' signaal zal binnenkrijgen is een pro zoals ik aanhaalde in m'n eerste reply :)

thinkFishstick

Legacy Member
Het is misschien ook geen dvd kwaliteit, maar het is trouwens wel een stuk beter dan puur analoog (as far as 'klassieke' zenders gaat). Hier op't telenet kantoor staan een koppel digiboxen aangesloten, één op zo'n plasmascherm van loewe, en de rest (een 8 tal) op grundig 4:3 TVkes van den aldi ;). Ik moet zegge dat zelfs op die aldi tvkes, het verschil echt wel duidelijk zichtbaar is.

btw, voor degeen die twijfelen, ik krijg geen comissie oid om u bij idtv te krijgen :p. Ik doe gewoon admin, en tis nen tragen dag. Ik vin gewoon iDTV interessant.

Holy Paladin

Legacy Member
ze zouden eerst de kwaliteit van de programmas en films omhoog moeten helpen, dan ben ik mss geinteresseerd in de kwaliteit van et beeld :p

thinkFishstick

Legacy Member
Ja, want Telenet heeft echt wel invloed op de programmas die andere zenders maken. O_o.

Xplod

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Xplod:
Hoe zit dat nu eigenlijk met de modem die je nodig hebt om de Digibox van zijn signaal te voorzien Ik heb er al zo énen,.. voor mijn internet,... moeten ze er dan nog zo ééntje komen bij plaatsen dan ofwa
Eerst en vooral, UTP verbinding met digibox is ENKEL nodig als je interactiviteit wil. Je huidige modem kan gebruikt worden.

Leuk is ook dat de plaats waar men modem staat een 10-tal meter van mijn TV geinstalleerd staat,... leuk,... dat wordt dus een extra kabeltje bij door mijn living,.... allemaal héél handig en proper
www.powerlineworld.com . Ethernet via electriciteitskabels binnenshuis, wordt ondersteund en gebruikt bij isntallaties van idtv.


Thx. voor de uitleg,.. weer wat wijzer geworden ,.. hehe,.. in ieder geval,... dat ze beiden doen wat ze willen,... ik ga de kat nog wat uit de boom kijken. Ik zie dan wel na 3 sept. wat ik er dan mee ga doen :unsure:

Yo-Han

Legacy Member
tuurlijk betere bron op slechtere tv---> beter beeld

slechte bron op peperdure plasma--->shit beeld

digitalisering van beeld is wat minder gevoelig aan wat ik noem 'digitale hardheid' dan digitalisering van geluid

mensen met een hdtv(in 2006 komen er veel op de markt) zullen echt van die digitale uitzending genieten in de resolutie zoals ze is..zo ook zie je dvd 's in de resolutie die op het schijfje staat



:offtopic: dvd spelers met hd output komen nog wel denk ik..maar zoals ik zei,meer resolutie is niet altijd beter beeld(hoe natuurlijker,kleuren contrast etc,hoe beter)

plasma heeft wat last van inbranding(daarom niet geschikt voor pc)maar het speelt tft en lcd gewoon driedubbel van de kaart mits goed afgesteld ,plasmas moeten goed gecalibreerd worden en in winkels staan ze meestal crappy afgesteld

Holy Paladin

Legacy Member
thinkFishstick zei:
Ja, want Telenet heeft echt wel invloed op de programmas die andere zenders maken. O_o.
omg nie letterlijk opnemen eh :/

ma why the fuck zou ik nu naar een beter beeld wille kijken alst toch een kutreality show ofzo is

thinkFishstick

Legacy Member
das uw keuze eh :p. Der zijn genoeg mensen die wel reality kijken (helaas, kan het ook niet uitstaan), anders bleven ze ze niet maken, eh =/. En tis ook niet al reality wat de klok slaat. VRT / Canvas hebben nog altijd (buiten de kampioenen dan) fantastische programmas, en nu VTM rob vanoudenhove onder hun dak heeft ben ik daar ook wel benieuwd naar. En ge kunt altijd natuurlijk de 6 miljoenste aflevering van de simpsons zien :x. Persoonlijk denk ik dat die tvtheek, en dan zeker wanneer die digirecorder (zelfde als box, maar dan met opnamecapaciteit) op de markt komt, de grootste interessepost zal zijn.

Yo-Han

Legacy Member
het anoloog aanbod -8 zenders vernoemt blijft voor mij nog steeds genoeg :p..tv1 en 2 ,bbc1 en 2..vt4, kanaal2(comedie en film) , national geographic en daar heb je de zenders die ik nu en dan bezie..en beeld is redelijk in orde

people are spoiled :p

mijn dvd speler klopt toch elk tv programma kwa kwaliteit

thinkFishstick

Legacy Member
idd. Zelf ga ik ook ni echt overstappen op digitaal. Kijk zelf zo goed als nooit tv (Gaming for the win!). Die 8 zenders zijn echt de minst bekeken onder particulieren. 'k heb ook een DVD speler, en breedband. Dus why bother?
Het archief is een bevroren moment uit een vorige versie van dit forum, met andere regels en andere bazen. Deze posts weerspiegelen op geen enkele manier onze huidige ideeën, waarden of wereldbeelden en zijn op sommige plaatsen gecensureerd wegens ontoelaatbaar. Veel zijn in een andere tijdsgeest gemaakt, al dan niet ironisch - zoals in het ironische subforum Off-Topic - en zouden op dit moment niet meer gepost (mogen) worden. Toch bieden we dit archief nog graag aan als informatiedatabank en naslagwerk. Lees er hier meer over of start een gesprek met anderen.
Terug
Bovenaan